Zajednica Auto Škola Srbije > ZOBS i pravilnici

Izmene ZOBS-a

(1/3) > >>

rasetam:
Neko je tražio dosadašnje izmene ZOBS-a, kačim ih i prilogu.

Petar:
ПОШТОВАНЕ КОЛЕГЕ,
кликнух на ову тему, а оно стиже упозорење да о овој теми није писано више од 120 дана.
Е, дошло је време да се опет пише.
Наиме, у периоду када сам био у оставци и када је на челу коморе било привремено тело од три члана, МУП је формирао радну групу, а да о томе нико у комори ништа није знао, која има задатак да припреми ИЗМЕНЕ ЗАКОНА.
Упутио сам званичан допис Начелнику Управе саобраћајне полиције, господину Ребићу са молбом да у радну групу уврсти и представнике Коморе.
Чекам одговор.
У међувремену сам дошао до неких радних материјала и, богами, био веома изненађен. МУП је предложио измене оних одредби Закона због којих смо ми упутили Захтев УСТАВНОМ СУДУ да испита законитост Правилника, те их сада жели убацити у Закон.
Пошто се ради о радном материјалу ево само неких примера да бих Вам указао колико ће измене, ако се усвоје, бити лоше по нас.

У члану 208. став 1. у тачки 5) речи „наставним програмом“ мењају се речима „програмом практичне обуке“.
У ставу 1. у тачки 5) тачка се замењује запетом и додају се тачке 6) и 7) које гласе:
„6) информатичку опрему која омогућава ефикасно повезивање правног лица, односно његовог огранка са надлежним органом државне управе ради достављања прописаних података,
7) систем за аудио-видео снимање чије карактеристике омогућавају идентификацију свих кандидата и предавача теоријске обуке целим током часа теоријске обуке, односно кандидата и испитивача целим током теоријског испита.“
Додаје се нови ст. 2. и 3. који гласе:
„Програм који омогућава доставу прописаних података обезбеђује надлежни орган државне управе.
Правно лице је дужно да има у радном односу лице које ће бити задужено за одржавање информатичког система и система за аудио-видео снимање, на начин који ће онемогућити измене њихове пројектоване функционалности.
Уместо лица које је у радном односу правно лице може ангажовати правно лице које ће бити задужено за одржавање информатичког система на начин који ће онемогућити његове измене и пројектовану функционалност.“

У члану 219. после става 3. додаје се став 4. који гласи:
„Правно лице дужно је да кандидату пре почетка оспособљавања обезбеди стручну литературу из области оспособљавања кандидата за возаче чије објављивање организује и обезбеђује Агенција.“.

У члану 236. после става 6. додаје се нови став 7. који гласи:
„Ако је испитивач из правног лица истовремено и инструктор вожње у том правном лицу не може бити члан испитне комисије на испиту кандидата за возача чију је практичну обуку вршио.“.

Све материјале сам упутио члановима нашег Законодавно правног одбора, а ови детаљи треба да послуже свим ауто школама као аргумент да је време да СЕ УОЗБИЉЕ, УЈЕДИНЕ И СТАНУ У ОДБРАНУ НАШИХ СТАВОВА, да опет неби било касно.

Наши основни ставови су, да подсетим:
1. Обука да буде васпитање, образовање и оспособљавање
2. Да изађе из надлежности МУПа
3. Да испитивач буде једно лиценцирано и најстручније лице ван МУПа и обуке (можда у Агенцији)
4. Да се укину све одредбе Закона и Правилника које угрожавају самосталност и индивидуалност наставника у обуци и које омаловажавају и понижавају струку
5. Да асоцијација ауто школа буде законски признати и у Закону дефинисани субјект у васпитању и образовању кандидата за возаче

Пред нама су тешки дани.
На Вама је да одлучите да ли ћете да се укључите у ове активности.
Форум служи за то.
Свеже информације ћете увек имати у вестима на овом сајту.
Петар Рашета, дипл.инг.саобр.








Vasa:
Da se razumemo u startu: PODRŽAVAM SVAKU NOVINU U ZAKONU KOJA UTIČE NA POBOLJŠANJE BEZBEDNOSTI U SAOBRAĆAJU - A L I ......!!!!!!!!!?????????

"У члану 208. став 1. у тачки 5) речи „наставним програмом“ мењају се речима „програмом практичне обуке“."

Da li se to "stručnijim" rečima pokušava naglasiti da i pored stečenih stručnosti, ozvaničenih diplomom i licencom, ono čime se bavi auto-škola je nešto marginalno a ne nastava, obrazovanje i vaspitanje učesnika u saobraćaju???
Kada smo već kod stručnih reči i izraza, zar nije važnije da se u velikoj većini članova ZOBS-a izrazi "DUŽAN, NE SME, SME, MOŽE", zamene stručnim (saobraćajnim - prema imenu Zakona) rečima i izrazima: "OBAVEZAN, ZABRANJENO JE, DOZVOLJENO JE" a razlika je više nego očigledna i jasna.

Vasa:
Da se razumemo u startu: PODRŽAVAM SVAKU NOVINU U ZAKONU KOJA UTIČE NA POBOLJŠANJE BEZBEDNOSTI U SAOBRAĆAJU - A L I ......!!!!!!!!!?????????

„6) информатичку опрему која омогућава ефикасно повезивање правног лица, односно његовог огранка са надлежним органом државне управе ради достављања прописаних података,
7) систем за аудио-видео снимање чије карактеристике омогућавају идентификацију свих кандидата и предавача теоријске обуке целим током часа теоријске обуке, односно кандидата и испитивача целим током теоријског испита.“

Kada sam se sa ovakvom "listom želja" obratio za mišljenje i preporuku u par objekata distributera takve opreme, u ime petnaestak auto-škola, dobio sam sličan odgovor: "Moraćete da se pojavite sa konkretnim zahtevima (jačina konfiguracije, veličina monitora, tip mrežnog povezivanja, sa ili bez CD čitača, operativni sistem, rezolucija kamere - HD ili slabija, osetljvost mikrofona...) i to obzirom na količinu, bar mesec dana pre isporuke.

Voleo bih da vidim nekoga od odgovornih koji će građanima ove zemlje DOKAZATI ili bar objasniti projektovani procenat poboljšanja bezbednosti saobraćaja posle ispunjavanja ovih NEPOTREBNIH uslova u odnosu na današnje stanje.

Vasa:
Jutros u dnevniku u 8,oo na RTS-u u okviru izmena ZOBS-a najavljen prelazak ispita iz MUP-a u Agenciju.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju