Колега,
направили сте пропуст, јер нисте пратили наша упутства или сте нови у овом послу.
Одредбе старог Закона су дефинисале право инструктору да управља возилом у обуци у трајању од 6 часова.
Пошто је ово било у колизији са радним временом и Законом о раду успели смо да се договоримо да инструктор има право да управља возилом 6 часова на јавном путу и 2 часа на полигону.
Такође смо се договорили да због права на прерасподелу радног времена и веома честих случајева, нарочито у зимском периоду, да не можемо да испунимо норму да се не прави проблем око недостатка слободног дана у току недеље у оваквим случајевима.
НАПОМИЊЕМ: да су ово били договори и до сада нико није правио око тога проблем. Међутим, сада су се појавили, у неким срединама, инспектори који не знају за овакве договоре и покушавају да праве проблеме ауто школама које на тај начин врше обуку.
Међутим, ваш пропуст је тешко бранити, јер одступа и од Закона и од договора.
Тачно је да је новим Законом предвиђено да инструктор може у току дана та врши обуку у дужини од 8 сати (члан 227), али је проблем што се у ставу један користи термин ''сати'', а у ставу 3 ''часова'', па сада водимо битку да се то прецизира у Правилницима. Опет постоји проблем сукоба са Законом о раду који предвиђа могућност прерасподеле радног времена, те и то покушавамо да убацимо у Правилнике. Видећемо.
Очекујем да апелујете на ауто школе које нису чланице Заједнице ауто школа Србије да се учлане, јер ћемо бити још јачи.
Петар Рашета, дипл.инг.саобр.
секретар Заједнице ауто школа Србије.