Esej-ponovljen Nasilnička vožnja- ocenjivao prof. Lipovac
Smernice: 1.Pojmovi agresivne i nasilničke vožnje 2. Etičke i moralne karakteristike nasilničke vožnje 3. Uticaj nasilničke vožnje na bezbednost učesnika u saobraćaju 4.Uticaj nasilničke vožnje na posledice SN 5.Posledice nasilničke vožnje na budžet porodice,države, uticaj na saobraćajnu policiju 6. Uticaj nasilničke vožnje na vaspitanje mladih 7. Definicija nasilničke vožnje prema zakonu i 2 slučaja definisana prema zakonu 8. Kaznene mere za nasilničku vožnju 9. Šta bi po vašem mišljenju još trebalo definisati kao nasilničku vožnju 10. Šta ćete vi kao predavač činiti u svojoj sredini da se ove pojave smanje i time utičete na povećanje bezbednosti saobraćaja Esej se piše sat vremena, na lap topu, ćiriličnim pismom, font Times New Roman, 12, margina 2,5 cm
Etika: 1. Definicija etike 2. Načelo poverenja 3. Model etičkog odlučivanja DAO formula je vezan za pojmove: definicija, analiza, odluka 4.saobraćajna etika definicija 5. 3 ključna elementa defanzivne vožnje-ZABRANJENO-NIKAD OBAVEZNO-UVEK PONEKAD NO ONO ŠTO JE DOZVOLJENO 6. Prema Hajdukoviću recidiviste karkteriše: izraženija sklonost asocijlnom ponašanju 7. Karakteristike starijih vozačia imaju veće vozačko iskustvo,nemaju sklonost ka ulaženju u rizične situacije i dobro poznaju sve rizike koji se javljaju u saobraćaju 8. Jedan od metoda prevencije besa prema Li Roju je držafotografije svoje porodice u vozilu 9. Pojmovno razlikovane besa i agresije-Bes često može otvoriti put ka agresiji, dok agresija nad nekim može izazvati bes u posmatraču ili subjektu 10 Jedna od osobina vozača koji sa povećenim rizikom učestvuju u saobraćaju
Bezbednost: 1. broj poginulih u poslednjih pet godina-650-950 2. u saobraćaju smrtno strada 90% u nerazvijenim zemljama koje poseduju manje od polivive vozila registrovanih u svetu 3. Deca su u srbiji u 2012. najvise stradala kao putnici u vozilu 4. u Srbiji se poginuo u saobracaju evidentira do 30 dana posle nezgode 5. Tačna definicija saobraćajne nezgode prema zakonu
6.Vrste saobraćajnih nezgoda prema bazi podatakaMUP-a:
1. sudari iz suprotnih smerova
2. bočni sudari
3. sudari pri vožnji u istom smeru
4. sudari pri uporednoj vožnji
5. udar vozila u drugo zaustavljeno ili parkirano vozilo
7. Broj poginulih u saobracaju u Srbije bez kosova je smanjen oko 50 % u periodu 2001-2012 8. Koja je tvrdnja tačna a odnosi se na umor-mikrospavanje-kratka nekontrolisana faza spavanja koja traje najčešće nekoliko sekundi
u grupi je trenutno 67 clanova. Ko zeli neka se prikljuci
https://www.facebook.com/groups/173331192845946/