8
« poslato: April 01, 2013, 05:52:27 posle podne »
Mogao bi neko i da kaže koji su to konkretni zahtevi kako bi smo znali u kom pravcu da razmišljamo.
Evidencije nisu problem za Iole pismene i za one koji žele da obuku odrade po propisu. Pri tome, koliko Ja shvatam,čim se pređe na kompjutere sve će biti daleko lakše i jednostavnije.
Po meni problemi su u sledećem:
1. Prekomerni upis kandidata od strane autoškola.
Obrazloženje :
Kada je počela "NAVALA" , a obzirom da je pre toga bio slab upis,većina je upisivala svakoga ko se javi pod bilo kakvim uslovima samo da se obezbedi "posao" za par meseci u napred.
U momentu kada se shvatilo da se obaveze ne mogu izvršiti prelazi se na "PSP"tj kandidatima obećano 40 m/č a zatim skraćeno na 20. (mnogi kandidati toga nisu ni svesni)
Koliko je časova zaista odrađeno a koliko jednostavno upisano???
2. Potpuna nesposobnost nadležnih organa (MUP, Poreska,,Inspekcija rada) da iskontrolišu i kanališu obuku u prelaznom periodu.
Obrazloženje:
Autoškole koje su zaista želele da daju svoj maksimum, a ne samo da "pokupe" pare su :
a) Upisale onoliko kadidata koje su realno mogle da urade (Priprma za teoretski deo ispita + 40 m/č)
b) Imale ugovor sa kandidatom u kome se zna tačno ko, kada i zašto treba da nešto uradi
c) Evidentirale realan promet
d) Vodile računa o radnom vremenu instruktora
Ostali su lovili u "mutnom" preko instruktora "SAMOSTALACA" i zapošljavanjem instruktora iz radnog odnosa pa tako imate primer instruktora koji noću radi kao taksista,ima frizerski salon,a stiže da uradi i "KVALITETNU" obuku.
Želim da kažem da je "alavost" pojedinaca i nesposobnost nadležnih službi, u velikoj meri doprinela da nastane haos u kome najviše ispaštaju kandidati koji su regularno završili obuke a zatim i autoškole koje su savesno radile.
3. Sama zajednica se nije jasno odredila: Da li je to Zajednica autoškola srbije ili je to sindikat instruktora vožnje srbije.
Naime, vlasnici i direktori autoškola imaju jedno viđenje stvari i jedan interes dok instruktori sasvim drugačije gledaju na na te iste stvari. I jedni i drugo je sasvim legitimno ali se zajednica mora opredeliti koga zapravo predstavlja.
Priča o komori bi mogla biti zanimljiva no ako če se raditi kao u zajednici onda to neće doneti boljitak ni za kandidate ni za većinu autoškola.
Da ne bude zabune: i dalje smatram da je Pera uradio mnogo toga kako bi svima nama olakšao rad,da se lično založio i fizički i materijalno da bi smo mogli da u opšte radimo.Ipak, po meni morao bi da se jasnije odredi prema onima koji obuku vozača smatraju kao "usputni prihod" od onih kojima je to osnovns delatnost.Takođe bi se sama zajednica morala oglasiti povodom neprimerenog upisa kandidata tj.o tome kakav se kvalitet postigao.Treba i MUP upitati zašto su nespremno dočekali ovoliku gužvu i da li je Beograd jedini grad u kome postoje problemi u sprovođenju vozačkih ispita.
Malo sam odužio ali smatram da:
1. Kandidatima koji su završili kompletne obuke treba omogućiti ispite.
2. Podneti prijave protiv MUP-a i drugih nadležnih organa zbog ne činjenja
3. Proveriti rad svih koji se bave obukom vozača u proteklih 5 g po svi pitanjima uključijući i MUP)
4. Napraviti organizaciju koja će se ozbiljno baviti ovom delatnošću tj organizaciju koja će imati potpuni legitimitet u javnosti (Može i komora)