Prikaži poruke

Ovaj odeljak vam dozvoljava da vidite sve poruke ovog člana. Imajte na umu da možete da vidite samo poruke iz onih oblasti kojima imate pristup.


Teme - rasetam

Stranice: 1 2 [3] 4 5 6
31
Obuka vozača / MUP sastanak, reagovanje, P R O T E S T
« poslato: Novembar 22, 2013, 10:16:21 pre podne »
Reagovanje sekretara PKAŠS Petra Rašete na celu situaciju nalazi se ovde: http://www.autoskolesrbije.org/vesti.php?id=238

Prepisano i ovde:

РЕАГОВАЊЕ
Генералног секретара Привредне коморе ауто школа Србије
на резултате састанака са представницима МУПа


Веома сам разочаран начином на који је МУП наступио у разговорима са представницима наше Привредне коморе.
На иницијативу Председника Владе РС начелник Управе саобраћајне полиције МУПа генерал полиције г дин Драгиша Симић је присуствовао ванредној седници скупштине наше Привредне коморе. Сви који су били присутни овој седници били су и сведоци начина на који је генерал Симић презентовао став МУПа. Остали су могли да прочитају кратак извештај са овог скупа.
На овој седници је Генерал Симић обећао конкретан разговор са представницима ауто школа и пуну подршку свим оним предлозима који иду у прилог решавању нагомиланих проблема, а посебно проблема насталог услед престанка рада свих ауто школа у Србији. Овај разговор је заказан у његовој канцеларији за Уторак 12 новембар у 11. часова. На том скупу су одабрани представници ауто школа који ће бити на том састанку.
Сви присутни су били сведоци обећањима које је дао генерал Симић. Чак су многи одушевљено поздравили његове предлоге. Никоме није био сумњив његов изричит захтев да се део састанка на коме је он био присутан НЕ СНИМА КАМЕРОМ иако смо ми имали став да све седнице снимамо како би се знало шта је ко предлагао и заступао.
Сетите се само његових речи:
....хтели смо да мењамо члан 351, али нас је законодавно правни одбор зауставио.....
....ми желимо да ауто школе раде......
....неће инспектори терорисати ауто школе. Тражиће се само најосновније...
....откуд идеја да инспектори контролишу предавача како држи предавање...
.... ма није ваљда да инспектори контролишу ширине линија или висину слова...
....спремни смо да саслушамо све ваше предлоге....
....итд,итд....
Пошто је генерал журио, једва смо га задржали на ручку.
Од тог уторка, 12 новембра, сви смо очекивали много. Отишли смо и што јес, јес генерал нас је сачекао на време и још у ходнику. Отишли смо у канцеларију његовог помоћника г дина Ребић Владимира. Почели смо разговор у комлетном саставу. На излагање представника ауто школа о проблемима на терену везаним за захтеве који нису профеионални и који су по нама непотребни, генерал Симић се сложио да је то заиста непотребно и да ће захтевати да се са том праксом одмах прекине. Чак је рекао да је већ наредио да се предавачи не испитују. Пошто је генерал имао обавеза, све је препустио нама и г дину Ребићу речима ''све што се договорите ја ћу прихватити''. У току sastanka је пар пута улазио у канцеларију са циљем да види како напредује.
Почели смо од основне теме: Забрана рада свим ауто школама.
Добили смо одговор да су покушали да промене члан 351, али је то негде у даљем току запело и стало. Упозорили смо их да смо им то најваљивали, али ништа нису предузели. На срећу (тако смо бар мислили) наш правник и адвокат Милан је ''ишчачкао'' спасоносно решење. ПРИВРЕМЕНЕ ДОЗВОЛЕ ЗА РАД. Ребић контролише Закон и саопштава да је то могуће Решење. Као оно у скупштини ''одбор мисли да је то правно могуће, али...'' Па зашто то МУП није урадио одмах, пре 25 октобра како би спречио ово што се десило?
Но, добро није тада, па идемо сада да га применимо. И договор је пао:

Ево да га препишем:

''На састанку, одржаном у просторијама УСП дана 12.11.2013. године, на коме су присуствовали представници Заједнице ауто школа и УСП, а у складу са договором на Ванредној скупштини Привредне коморе ауто школа Србије од 9.11.2013. године, одлучено је да се подржи иницијатива Привредне коморе ауто школа Србије да се реши проблем престанка рада свих ауто школа у Србији на следећи начин:
1.   Да МУП изда ПРИВРЕМЕНЕ ДОЗВОЛЕ ЗА РАД аутошколама које поднесу захтев и на основу приложене документације докажу да испуњавају услове:
a.   Имају у сталном радном односу запослена најмање 3 инструктора
b.   Да имају најмање 3Б категорије возила у власништву и по једно за сваку категорију за коју је поднет захтев
c.   Да имају предавача и испитивача
d.   Да имају у државини пословни простор и полигон
2.   Детаљнији услови везани за возила, пословни простор и полигон ће се дефинисати у наредном периоду
3.   Да МУП омогући приступ подацима ради израде анализе постојећег стања ауто школа у РС, а у циљу моделирања будућих реалних услова за добијање сталне дозволе за рад
4.   Да ће Привредна комора аутошкола Србије и УСП најдиректније сарађивати на унапређењу прописа која уређују област оспособљавања кандидата.''

Ни тада нам није било сумњиво што је генерал Симић све прихватио и издао налог Ребићу да се већ тај дан крене у преглед пристигле документације и почну издавати привремене дозволе за рад. То нам није било сумњиво ни када је генерал Симић рекао да прихвата текст договор, али да га не може потписати из посебних разлога службе. Разлоге које је истакао не објављујем за сада.
Прође тај дан, прође среда. На терену нема ниједне ПРИВРЕМЕНЕ ДОЗВОЛЕ. И професор Веселиновић и ја зовемо г дина Ребића у петак. На ко зна по који по реду позив професор Веселиновић добија одговор да дозволе нису издате и да треба питати генерала за разлог. Професор Веселиновић позива генерала Симића, не добија одговор, али добија позив за нови састанак у УТОРАК 19 новембар 2013 године.
Сумњали смо да МУП жели да добија у времену, али смо увек полазили од става да треба разговарати и аргументима долазити до решења, те смо са тим ставом донели одлуку да одемо и на тај састанак.
Састанак је био заиста жесток. Генерал Симић је рекао да нису издате ПРИВРЕМЕНЕ ДОЗВОЛЕ, јер је преовладао став да се ипак мора изаћи на терен и уверити се у доказе који су приложени уз захтев.
Био је ''шокиран'' нашим тврдњама да се у утврђивању услова на терену ништа није променило. Није хтео да верује у то. Рекао сам му да на терену нико није добио други налог, па зато раде како им је раније наређено. Питао је Ребића зар је то могуће. Он је тврдио да је договорено пренето на терен. Па ко овде кога лаже. Нисам могао да верујем.  Сцена је била веома упечатљива.
Када сам му ја изнео податке са мог прегледа у коме су коректни момци из ПУ Сомбор морали да раде преглед на основу шеме која им је дата у облику примера Записника и у коме су тражили између осталог:
.....да ли су све димензије у просторији одговарајуће (висина, шрина, дужина, распоред инвентара и сл..
..... да ли су димензије слова на вратима возила веће од 10 цм иако се незна којих слова и речи и сл....(утврдили су да на вратима сва слова немају 10 см.....
.....власнички лист и копије плана за објекат који је у Закупу (иако је то мој лични објекaт) (иако о томе нико  раније није обавестио школе, те нико из ауто школа то није знао).....
.....копију плана за полигон....
.....практичо проверавали да ли мопед може да иде брже од 45 км на час.....
....практично проверавали да ли возило А1 може да иде брже од 90 км на час (иако нигде није дозвољена ова брзина, иако овај елемент у прелазном периоду није потребан)......
.....практично проверавали дубину шаре и пошто су на једној малој површини пронашли дубину од цца 3,78мм морао са да купим 2 нове гуме на једном и 4 на другом возилу...момци су били коректни па су сачекали замену гума која је одмах извршена.......
.....приручним начином, штапом и канапом, је мерен нагиб и утврђено да један не одговара ......
....на учтиви захтев представника ПУ да извршим предавање теме за коју су утврдили да имам разрађен наставни план, наставни час и презентацију тог часа ја сам одбио и инсистирао да се у записник упише да сам одбио. То сам у писменој изјави и објаснио.....
Генерал Симић није и даље веровао. Рекао сам да је тако и у другим срединама и да се баш ништа није променило. Пред нама је наредио Ребићу да сазове све шефове из ПУ за сутра да им лично каже да више овако не може да се ради.
Закључено је, после жучне расправе, да се на основу документације изађе одмах на терен у оне ауто школе које испуњавају оне договорене минималне услове и да им се одмах да СТАЛНА ДОЗВОЛА, ако се утврди да су подаци из захтева тачни.
Прошло је и то сутра, та среда, али извештаји са терена о одржаном састанку не уливају наду. Стижу вести да је на састанку договорено да се све ради по Закону и по старом. Нисмо веровали, па смо очекивали да се све разјасни на састанку заказаном још оног фамозног уторка 19 новембра, за петак у 11 часова.
Црв сумње је тињао у мени па сам звао г дина Ребића неколико пута да ми јави да ли позив за састанак остаје. Није се јављао на телефон. Звао сам генерала Симића, јавила се секретарица којој сам оставио поруку са молбом да ми се генерал јави везано за тај позив. Тек негде око 15 часова ме је назвала секретарица са вешћу да је генерал на службеном путу и да одлаже састанак за уторак у 11. Опет тај уторак. Зар је могуће да нам нико неби јавио за одлагање да ја нисам звао.
Тада је мој нагомилани бес експлодирао. Позвао сам Професора Веселиновића и захтевао од њега, замолиo га, да напише писмо Председнику Владе г дину Дачићу и првом подпредседнику г дину Вучићу у коме би их обавестио о односу представника МУПа према овом проблему и новонасталој ситуацији.
У МЕЂУВРЕМЕНУ СМО САЗНАЛИ ДА СЕ УТВРЂИВАЊЕ УСЛОВА НА ТЕРЕНУ ОДВИЈА НА СТАРИ НАЧИН.
Ја сам одлучио да на сајт поставим моје реаговање и изнесем шта се све дешавало ових дана.

Никада нисам био присталица радикалних мера. Увек сам веровао у разум људи.
 САДА ЈЕСАМ ПРИСТАЛИЦА ШТРАЈКА, ПРОТЕСТА
или како се већ називају те РАДИКАЛНЕ МЕРЕ које се примењују када смо дотерани до зида.
Извињавам се свима, јер сам до сада био слеп и веровао људима. Веровао сам струци и науци. Њима изгледа овде нема места.

Схватам, тек сада да је дошао час да се свим средствима боримо

за своју ЧАСТ И УГЛЕД
За своје ДОСТОЈАНСТВО,
За своју егзистенцију,
За наше кандидате
За већи утицај струке и науке

Позивам све координаторе по регионима да ми до недеље доставе списак свих оних који желе да бране своје интересе и на овај начин.
Предлажем да из сваке школе на протесту учествују најмање два возила.
Организациони одбор протеста одмах да ради на детаљнијој разради концепта протеста.
Позивам да се овом протесту придружи и самостални синдикат возача таксиста и новопридружени синдикат радника у ауто школама.

Сматрам да овај ПРОТЕСТ  може само да спречи директни одговор Председника Владе г дина Дачића или Првог подпредседника г дина Вучића. Предлажемо да остале одговоре више не прихватамо.
Овај протест можете да спречите и Ви, представници ауто школа Србије, ако га не подржите. Да видимо. Будите возачи своје судбине.




Број: 10/13
Дана: 21 новембар 2013.године

Петар Рашета, дипл.инг.саобр.
Генерални секретар
ПРИВРЕДНЕ КОМОРЕ
АУТО ШКОЛА СРБИЈЕ

32
Ispitivači i ispiti / Skripte za ispitivače
« poslato: Novembar 16, 2013, 08:54:47 pre podne »
Zahvaljujući Tanji iz Ru 022 pkole, stižu i skripte.

Moj predlog je da obavezno pre korišćenja skripti učite iz knjiga koje je objavila agencija, iamte ih na ovom linku: http://www.abs.gov.rs/info_ispitivaci.html

Oblasti koje imate na teorijskom ispitu za ispitivača su sledeće:
1. Etika - knjiga 1
2. Saobraćajna psihologija - knjiga 2
3. Pedagogija i andragogija - knjiga 2
4. Bezbednost - knjiga 1
5. Propisi - pravilnici
6. Vozila - knjiga 2
7. TIR (Teorija izvođenja radnji) - knjiga 2

33
Obuka vozača / Provera uslova
« poslato: Novembar 14, 2013, 09:34:28 posle podne »
Neko je jednom zapoceo temu u kojoj bi pisali kao je bilo na proveri uslova, ali nestala je. Pa ako je pronadjete javite.

DAnas bili kod nas.
Prvi put da nisu bili iz BG-a, nego samo nasi lokalni inspektori. Sto sa jedne strane nije lose jer oni poznaju vas, vi njih, pa je opustenije. Sa druge strane dobili su primer zapisnika i spisak stvari koje treba pregledati, i njih se doslove pridrzavaju pa traje dugo, kod nas je trajalo od 8:30 do 19:30.

Pregledali su sledece:
- poligon dimenzije, novost je da su fotografisali sve, merili uspon u gradu (mi ga nemamo na poligonu)
- vozila  ispravnost brisaci, gume, svetla, duple komande, retrovizori, prva pomoc, pojasevi, trougao, sajla za vucu, rezervni tocak, nalepnicu sa strane (velicinu slova - nije bila dobra), reflektujuce telo na krovu, vozili motocikle da vide brzinu
- firma radno vreme, naziv na ulazu, povrsina i visina prostorija, stolovi i stolice
- svi papiri uverenja, dozvole vozacke, saobracajne, licence, ugovori o radu, sestomesecni
- teme za predavanje, realizacije casa, trazili da predavac predaje
- putanje, trazili da sva ulica na putanji bude oznacena po intenzitetu
- izjava odgovornog lica na kraju ako hoce

Eto toliko, ako ima pitanja slobodno. Javljam kakva je odluka i resenje bilo.

34
Obaveštenja / Dopis predsedniku Vlade g. Ivici Dačiću
« poslato: Novembar 04, 2013, 09:49:01 pre podne »
 

info@mup.gov.rs <info@mup.gov.rs>
                                                                         Република Србија
ПРЕДСЕДНИКУ ВЛАДЕ
                                            г.Ивици Дачићу

ПРЕДМЕТ: Захтев за хитном деблокадом рада ауто школа Србије

Поштовани,
 
Свесни Ваших знатно важнијих државничких обавеза, у ограниченом времену, принуђени смо да Вам се лично обратимо са захтевом да интервенишете  за деблокаду рада ауто школа Србије и спречавање ескалације додатних  последица.

Ово и због тога што наш предлог из дописа од 23.10.2013., који смо упутили МУП-у, а и Вама на знање, Ваши сарадници нису схватили добронамерно, озбиљно и конструктивно.  Тада смо предложили да се процес темељних реформи у обуци возача континуирано и успешно настави, тако што ће се:
1. Дозволити наставак рада свим ауто школама у Србији до извршења контроле свих ауто школа које су поднеле захтеве, утврђивањем недостатака и рока до којег се морају отклонити одређени недостаци и испунити поједини захтеви из правилника.
2. Урадити целовит преглед стварног стања испуњености услова за све ауто школе Србије (након прегледа документације и контроле на лицу места). ("куповање" времена због грешке у датуму који је изазвао вакум у раду школа)
3. Извршити преглед и анализу стања испуњености услова на основу целовитог увида у стање испуњености услова свих ауто школа у Србији.
4. Израдити анализу неиспуњености  сваког  услова, са   реалном оценом оправданости или неоправданости  испуњења тог услова.
5. Одредити реалне и усаглашене рокове  за испуњење појединих услова за све ауто школе које тај услов нису испуниле .
6. Рокове за испуњење појединих неиспуњених  услове треба поделити у три групе: у најкраћем року (организациони),  у економски могућем року и након завршетка рада Радне групе за измане и допуне ЗОБС-а.

Напротив, уследило је Саопштење МУП-а  којим се потпуно несамокритички за блокаду рада оптужују ауто школе. Одмах затим уследила је и одмазда у виду инквизиторског тражења макар каквог разлога, због којег нити једна школа не може задовољити све услове и наставити са радом. 
Нити то није било довољно, већ је кандидатима у процесу обуке јавно сугерисано да могу да туже ауто школе за неиспуњене обавеза због прекида рада.
   Као председник Владе имате ингеренције  усаглашавања свих министарстава,  а  истовремено су Министарство унутрашњих послова, Министарство саобраћаја, Министарство просвете и Агенција за безбедност саобраћаја, под којима су поједина овлаштења из домена делатности обуке возача, под Вашом страначком кадровском вертикалом, због чега верујемо да можете одмах ефикасно реаговати и спречити даљње негативне последице.

Главни одбор Заједница ауто школа Србије и Привредне коморе ауто школа Србије на састанку од 31.10.2013. донео је следеће закључке,

1. којим  се захтева:
   1.1. Наставак рада свих ауто школа у Републици Србији,  а до момента утврђивања испуњености услова за добијање новог решења за рад ауто школа.
1.2. Да се настави утврђивање услова у свим ауто школама и да се систематизују и јавно презентују недостаци везани за услове које морају да испуне ауто школе за добијање нове дозволе за рад.
1.3. Да се ови недостаци систематизују у најмање три групе и одреде рокови за њихово отклањање, а према нашем предлогу од 23.10.2013., како би наставио процес унапређења система обуке, а без понављања оваквих поремећаја.
Прву: Услови који се морају испунити у реално најкраћем року, јер захтевају само организационе промене и захтевају минимална финансијска средства.
             Другу: Услови који се морају испунити у продуженом року, а у зависности од процене обима финансијских улагања и финансијских могућности ауто школа.
           Трећу: Услови који се не морају испунити до завршетка рада  формиране Радне групе за измене и допуне Закона о безбедности саобраћаја, а које измене ће утицати и на промене појединих услова из важећих ЗБС-а и Правилника.    
1.4. Да се утврди одговорност органа и лица за пропусте у предлагању Закона и Правилника, који су довели до поремећаја у обуци и њених последица.
1.5. Да се преиспита плаћање таксе, њене висине, као и разлике  у односу на старе и нове школе, као и омогући плаћање у ратама (новац треба прво зарадити)
1.5. Да се захтева надокнада изгубљене добити и нематеријалне штете ауто школама за период када нису могле да остварују право на рад и у случају утужења од стране кандидата.
1.6. Да надлежни орган најдуже за 7 дана донесе одлуку о наставку рада свих ауто школа, а до испуњења услова из прве и друге групе .

2. Да  ЗАШС и ПКАШС, у случају  негативног одговора и даљње блокаде рада ауто школа, организује  јавни ПРОТЕСТ широм Србије, у своје име и у име свих кандидата у процесу обуке, како би упознали целокупну јавност о узроцима и последицама заустављања рада ауто школа . 

3.  Формира се организациони одбор МОГУЋЕГ ПРОТЕСТА  у саставу:
КУЉИЋ МИЛЕНКО , ТРАЈКОВИЋ СТАНИМИР и ЈАГОДИЋ ДРАГАН,
   са задатком да припреме акциони план реализације протеста.

ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

А) АУТО ШКОЛЕ НИСУ КРИВЕ:

1.   Што Закон о безбедности саобраћаја и пратећи правилници нису урађени у целини (међусобно и са Законом усаглашени ) и у предвиђеним роковима, након чега је требао започети МИРАН (са неопходним емоционалним консензусом) прелазни период за испуњење нових, а неопходних, захтева.
2.    За ПОРЕМЕЋАЈ РАВНОМЕРНОСТИ у обуци возача, који је настао НЕРАЗУМНОМ одлуком да се малолетни грађани обучавају по старом систему, а што значи и по знатно нижим неекономским ценама и без обавезне теоријске наставе и др. 
3.   Што многи захтеви нису произашли из доказаних статистичких, стручних и научних анализа, да ће допринети квалитетнијој обуци и смањењу саобраћајних незгода, већ су производ преписивања страних стандарда и празног очекивања.
4.    Што надлежни орган није извршио целовиту анализу стварног стања свих ауто школа и услова стицања прихода и на основу тога утврдио техничке услове које треба и могу оне да остваре. Не могу се пројектовати захтеви који немају  економско покриће.
4.   Што неки од захтева зависе од ЛОКАЛНЕ ЗАЈЕДНИЦЕ , а не од њих, као што су површине за полигоне или непотребне сагласности произвођача аутомобила за преправке и сл.
5.   Што након експресног уписа непунолетне омладине нема посла док не порасту нове генерације. Не могу ауто школе бити савесније од надлежних државних органа.
6.   Што је за датум престанка важења дозволе за рад одређен исти датум када  истиче и  рок за предају захтева за продужење рада. Овиме је сасвим јасно онемогућено да се изврши преглед свих 900 школа, већ је заустављен рад свима школама одједном. (невероватно )
7.   Што се прописи доносе, а да се о могућностима и делотворностима њихове примене  не води рачуна и што за те промашаје нема одговорности и санкција  за предлагача.
8.   Што је такса за обнављање дозволе за рад износи  80.000 динара и што је тај износ исти као и за њено прво добијање.
9.   За  хаос у ауто школама, већ је хаос код оних који су  им онемогућили рад и грађана који се таквим мерама збуњују.
10.   Што МУП није спреман да обавља возачке испите оним темпом којим се оспособљавају кандидати.

То су само неке од грубих грешака и неодговорност предлагача прописа, и доказ недовољно стручног и  самовољног селектовања предлога стручне јавности и многих квалитетних кадрова у ауто школама на конструктивне и неконструктивне предлоге. 
Поред ових морају се истаћи и одговорности  креатора прописа који неживотним захтевима  замишљају  унапређење обуке и безбедности саобраћаја, за шта немају доказе и  што се неће десити.

АУТО ШКОЛЕ СУ ЗАСЛУЖНЕ :

1.  Што њих око 900 у Србији запошљава око 4000 радника који својим основним средствима и радом обезбеђују егзистенцију својим породицама.

2. Што својим радом оправдавају знатна радна места у државним органима,

3. Што им  радна места није финансирала држава, иако постоје озбиљни разлози да у томе неминовно учествује (полигони- локална заједница). 

4. Што се не мали број ауто школа развијао као породичне фирме прединвестирањем, кредитима или из других делатности, са најозбиљнијом намером дугорочног  квалитетног рада.

5. Што више деценијским удруживањем у своје асоцијације желе да успоставе коректне кооперативне и партнерске односе са државном администрацијом у циљу непрекидног унапређивања услова и квалитета обуке возача, стабилности пословања (репродуктивне способности и профитабилности),  подносећи притом многе ударце, понижења и неразумне санкције арогантних представника надзорног органа. (затварање школа на 30 дана, због административних погрешака, игнорисање потреба за горивом за време агресије НАТО-а, санкција  и др)

6. Што су ангажовањем компетентних стручних и научних кадрова интензивно учествовали у сучељавању ставова о  предлозима појединих прописа с једне стране и помоћи ауто школама да што лакше и успешно примене нове прописе.

7. Што су издржале вишегодишњи опстанак у условима неекономских цена обуке и нелојалне конкуренције и небриге надлежних органа да се заштите најбоље школе.

 АУТО ШКОЛЕ СУ КРИВЕ:

1. Што нису успеле да се све обједине у јединствену асоцијацију и на тај начин много ефикасније штите своје виталне интересе и постану  респектабилан ауторитет за чиновнике државне администрације и политичку елиту.

Државnа администрација  никада није хтела да подржи јединствено организовање ауто школа и искористи њен потенцијал за олакшање свог деловања. 




НЕКОЛИКО  ПРЕПОРУКА АДМИНИСТРАЦИЈИ ЗА УСПЕШАН НАСТАВАК УНАПРЕЂЕЊА ПРОПИСА У СИСТЕМУ ОБУКЕ ВОЗАЧА
   
 А) За доношење прописа :
Прво: утврдити  трошкове, према  месту и носиоцима трошкова за прописане, примењене технологије и организације обуке.
Друго: утврдити приходе у односу на величину и специфичности тржишта
ТРОШКОВИ + ПРИХОДИ = ЕКОНОМИЈА, па тек сада следе
   Треће: ПРОПИСИ         
Не пишу се прво прописи, па шта буде. Економска одрживост ауто школа је неопходан услов квалитета обуке. Зна се колико омладине пристиже за обуку и колики број иструктора и школа ће моћи економски опстати.

Б) Када желимо да дефинишемо програм унапређења система обуке морамо:
   Прво: одговорити на питање  ШТА НЕ СМЕМО  урадити (лакше питање)
   Друго: Одговорити на питање ШТА МОРАМО урадити (лакше питање)
   Треће: Одговорити на питање ШТА НЕ ЖЕЛИМО да се деси, (лакше питање)
   Четврто: ШТА ХОЋЕМО (тешко питање)

Ц) Треба знати да су поред основних фактора безбедности саобраћаја (човек, возило, пут),  дефинисани ДОПУНСКИ ФАКТОРИ БЕЗБЕДНОСТИ САОБРАЋАЈА:
   1. Недовољни или и неодговарајући прописи о безбедности саобраћаја
   2. Недовољна или и неодговарајућа саобраћајна сигнализација
   3. Недовољна или и неодговарајућа контрола саобраћаја
   4. Утицај климатских фактора
Прописи су, дакле, поље сталног усаглашавања према реалним захтевима саобраћаја, а у сврху постизања жељеног циља смањења саобраћајних незгода. Неоправдано је прописе сматрати дефинитивно добрим без сталног преиспитивања њиховог  стварног доприноса у смањењу незгода.
   
Д)  У реалном саораћају постоје четири врсте понашања сваког учесника:

   Прва : ПРОПИСНО И БЕЗБЕДНО  (афирмисати)
Друго: ПРОПИСНО А НЕБЕЗБЕДНО  (мењати и унапређивати саобраћајну сигнализацију)
   Треће. НЕПРОПИСНО А БЕЗБЕДНО   (мењати и унапређивати прописе)
   Четврто: НЕПРОПИСНО И НЕБЕЗБЕДНО (оштро санкционисати)

Е) Не решава се проблем ту где се види, већ тамо где је настао, на извору

Извор проблема је увек у системским промашајима законодавца.
У овом случају извор проблема је у Закону о министарствима, који је Министарству унутрашњих послова "натоварио" одговорност за безбедност саобраћаја. Одговорност за безбедност саобраћаја мора сносити оно министарство које креира саобраћај и услове у којима се он одвија. Учешће полицијских слижбеника на возачким испитима и у контроли тих истих возача је  инкопатибилно и у сукобу интереса, због чега се ове улоге морају раздвојити. 
   
Господине Премијеру,
верујемо да ће те разумети наведене разлоге за наш оправдани захтев и разрешити настали конфликт и њене даљње последице.

И поред свега:
Истичемо да су Привредна комора ауто школа Србије и Заједница ауто школа Србије спремна, као и до сада, да најактивније дају свој допринос у унапређењу система и рада ауто школа, као заједничком циљу од највишег друштвеног интереса.

Такође Вас молимо да нам одговорите на е-маил office@raseta.co.rs.

Срдачно,   

Дана: 4.11. 2013. године

Председник Главног одбора
Провредне коморе ауто школа Србије
Проф. Др Миломир Веселиновић

За тачност Секретар
Привредне коморе ауто школа Србије
Петар Рашета, дипл.инг.саобр.


Достављено на знање:
1.   Упутити допис МУП УСП Београд и са истим упознати:
a.   Председника Републике Србије
b.   Тело за координацију безбедности саобраћаја РС
c.   Председника Владе РС
d.   Министра саобраћаја
e.   Министра унутрашњих послова
f.   Директора Агенције за безбедност саобраћаја
g.   Министра привреде 
х.   Мистра за рад   

35
Obaveštenja / Apel za normalizovanje rada auto škola - Prof. dr Radoslav Dragač
« poslato: Novembar 03, 2013, 11:07:18 pre podne »

Apel za normalizovanje rada auto škola
Doneli smo ZBS-a na putevima i prateća akta predviđena tim zakonom sa uverenjem da će mo novim sistemom regulative ostvariti povećanje bezbednosti u saobraćaju i unaprediti rad obuke vozača. Da li smo postigli željene rezultate i ako nismo zbog čega je to tako. Kako je moguće da se neke odredbe zakona i pravilnika primenjuju, a druge ne, ili se pak njihova primena odlaže, posebno onda kad ona pogađa onog koji takvu promenu može po svom nahođenju da izvodi. Ne verujem da postoji neko (pojedinac ili organizacija) koji ima neki interes da auto škole ne rade i da može njihov rad da zaustavi bez da time ne čini štetne posledice. Nije haos u auto školama, koje ne rade, već je haos kod onih koji su im onemogućili rad i građana koji se takvim merama zbunjuju.
 Ne mogu propisi da se donose, a da se o mogućnostima i delatvornostima njihove primene ne vodi računa. Auto škole njih oko 900 u Srbiji zapošljava oko 4000 radnika koji privređivanjem obezbeđuju egzistenciju svojih familija. Ko i zbog čega ima pravo  da im ukida radna mesta i onemogućava  rad i zaradu od rada. Radna mesta u auto školama nije finansirala država, kao što to čini u drugim  oblastima  rada. Ako se stvarno zalažemo za očuvanje postojećih radnih mesta i otvaranje novih, tad ovakav postupak  se ne može  smatrati ispravnim.
Mladim stručnjacima bez posla, Agencija za bezbednost saobraćaja, omogućila je sticanje licence za predavače u auto školama. Ova lica sopstvenim sredstvima su finansirala  svoje učešće u predavanjima i polaganju ispita za dobijanje licence. Sad ne mogu da rade, jer ih autoškole ne mogu angažovati, kad im je rad zabranjen.     
Izmenom propisa određeno je obnavljanje  dozvole za rad i za to je uvedena taksa od oko 80.000 dinara. Sa tim  trošakom se nije računalo kod formiranja  cene obuke. Zar obnavljanje dozvole treba da košta kao i njeno dobijanje  koje se stiče prvi put. Zašta se koriste ova sredsta?. Kako se ona mogu vratiti u finansiranje opreme i poligona koje auto škole treba da poseduju ?. Zar nikom  ne pada napamet  da  sve te troškove treba da snose građani tj. kandidati koji  u auto školama treba da se pripremaju i polažu ispit za dobijanje vozačke dozvole. Kako može auto škola bez pomoći lokalne samouprave da nađe u gradu lokaciju  na kojoj može da oformi poligon koji će da zadovolji nove uslove. Zar se stvarno  računa sa tim da će auto škole naći sredstva za  to i još  lokacijiu sa dozvolom za izgradnju poligona. Ne sme se dozvoliti pojedincima da  izdavanjem u zakup javnih površina (parkirališta ili dela ulice) za formiranje  poligona po novim uslovima,  putem zakupa  površina čiji vlasnici i nisu, stiču zarade. Ovo posebno još kad se time ometa i ugrožava vršenje drugih autivnosti u okviru takvih lokacija.
To što je sada navodno MUP-a izašlo u susret auto školama  produžetkom primene nekih odbredbi pravilnika do oktobra 2014 godine, ne znači i da će se time rešiti svi problemi. Ako se ne uključi lokalna samouprava da na svom području  nađe prostor za izradnju potrebnog broja poligona i ne donese Pravilnik o organizacija rada i sadržaju takvih poligona problem će se samo odložiti. Zar dosadašnja praksa to ne potvrđuje i ne upućuje na potrebu preispitivanja valjanosti postojećih propisa. Treba analizom utvrditi šta i kako treba u Pravilčnicima menjati da bi se oni mogli u praksi primenjivati i podsticati razvoj i unapređenje delatnosti obuke kandidata za vozače motornih vozila. Komora i Zajednica auto škola Srbije sa svojim stručnim kadrom stoji na raspolaganje i nudi saradnju sa svim zainteresovanim da se  izmenama propisa odklone smetnje koji ih čine  neprimenljivim. Ukoliko se tako ne postupi oktobara 2014. godine će se ponoviti isti problemi.
Svaki razuman bi sada ukinuo zabranu rada auto školama i omogućio im rad po dosadašnjim uslovima, a obnavljanje dozvole bi uslovio realno primenljivim uslovima koji bi se utvrđivali pregledom (nadzorom) rada auto škola. Poslove nadzora inspektori MUP ne mogu u kratkom vremenu da obave u svim auto školama a za to  imaju plaćene kadrove, pa bi se i taksa od 80.000 dinara trebala ukinuti.
Budžet se može puniti sredstvima od kazni za saobraćajne prekršaje koja bi pogađala samo nesavesne vozače, a ne one koji tek treba da se  obuče da bi postali dobri vozači. Zar mislite da neradom auto škola ne proizvodite probleme građanima i posebno kandidatima koji čekaju polaganje vozačkog ispta ili obučavanje u auto školi. Najmanje za to stanje može biti odgovorna samo auto škola. Kandidati koji su počeli obuku u auto školama ili koji imaju tu nameru jer su nabavili motorno vozilo da bi sa njim obvaljali i delatnost u svom zanimanju, izgubiće strpljenje i na divlje bez dozvole  učestvovaće vozilom u saobraćaju. Još gore je ako se oni za dobijanje dozvole opredele za druge načine na jkoje se ona može steći.
Zbog svega toga i puno još  što bi se moglo navesti, apelujem na nadležne da omoguće nastavak rada auto školama i u hodu rešavaju probleme koji su proizvedeni greškama ili površnim radom pri regulisanju ove delatnosti
                                                Predsednik Skupštine
Zajednice auto škola Srbije
Prof. dr Radoslav Dragač






36
Obaveštenja / IZVEŠTAJ SA GLAVNOG ODBORA u Borci
« poslato: Novembar 01, 2013, 10:04:39 posle podne »
 
Број: ГО 04/13
Датум: 29.10.2013.год
КРАТАК ИЗВЕШТАЈ
са
Четврте, заједничке  седнице ГО ЗАШС УО ПКАШС
у 2013 години
одржане  31.10.2013.  године у 12 часова  у сали  ресторана ''ЈАВОР''

Састанку присуствује 103 (пребројано) представника ауто школа из подружница у Србији.
Председник ПКАШС проф. Др. Миломир Веселиновић је отворио састанак и предложио

ДНЕВНИ РЕД
1.   Доношење одлуке о предузимању конкретних мера везаних за проблем престанка рада ауто школа у Србији
2.   Разно
Састанак је почео у сали ресторана Јавор, али је због проблема са ометањем из суседне просторије морао бити прекинут, те је на инсистирање пристних настављен у другом ресторану. На овом делу састанка било је присутно 68 представника ауто школа.
Састанак је протекао у коректној расправи о насталом проблему.
Једини проблем је наступио када се за реч јавио г дин Миленко Јездимировић који је напао рад коморе и њених руководиоца и тражио да они поднесу неопозиве остваке. На његово иступање нико од присутних није реаговао, те је Председник коморе Проф. Др. Миломир Веселиновић, огорчен оваквим иступањем, али пре свега незаинтересованошћу присутних да заштите комору и њега поднео оставку и захтевао да се Скупштина ПКАШС што пре сазове и разматра његова оставка.
Такође је и генерални секретар ПКАШС Петар Рашета, дипл.инг.саобр. понудио своју оставку и такође захтевао да се хитно сазове седница Скупштине ПКАШС да размотри његову понуду

На седници су донети следећи закључци:
1.   Упутити допис МУП УСП Београд и са истим упознати:
a.   Председника Републике Србије г дина Николића
b.   Тело за координацију безбедности саобраћаја РС
c.   Председника Владе РС г дина Дачића
d.   Првог подпредседника Владе РС г дина Вучића
e.   Министра саобраћаја
f.   Министра унутрашњих послова
g.   Директора Агенције за безбедност саобраћаја
h.   Министра привреде
2.   Дописом ЗАХТЕВАТИ:
1.   Да се под хитно омогући наставак рада свих ауто школа у Републици Србији до момента утврђивања испуњености услова за добијање новог Решења за рад ауто школа
2.   Да се у међувремену изврши надзор у свим ауто школама и да се систематизују недостаци везани за услове које морају да испуне ауто школе за добијање нове дозволе за рад.  Да се ови недостаци систематизују у најмање три групе и одреде рокови за њихово отклањање
3.   Да се утврди појединачна одговорност органа и лица за стварање оваквог стања у обуци возача
4.   Да се захтева надокнада штете ауто школама за период када нису могле да остварују право на рад
3.   Дати рок надлежном министарству да реагује и реши настали проблем од 7 дана од дана упућивања дописа, са образложењем везаним за последице изазване оваквом ситуацијом, или ће ЗАШС позвати своје чланице на протест ради указивања на постојање проблема и потребе да се он хитно реши
4.   Формиран је организациони одбор МОГУЋЕГ ПРОТЕСТА  у саставу:
1.   Куљић Миленко
2.   Трајковић Станимир и
3.   Јагодић Драган
са задатком да, у међувремену, сачини акциони план реализације протеста.
Детаљан записник са ове седнице ће бити сачињен након прегледа видео снимка који је сачињен и биће објављен на сајту Заједнице.
Петар Рашета, дипл.инг.саобр.
Генерални секретар ПКАШС у оставци

37
Ispitivači i ispiti / Pitanja sa ispita - sve na jednom mestu
« poslato: Oktobar 29, 2013, 07:19:31 posle podne »
Imamo ideju da nekoliko nas napravi skripte i skupi sva pitanja na jedno mesto, kako bi ispit olakšali nama koji nismo baš skloni učenju velike literature.

Pa svi koji ste bili na ispitu ili ste čuli od nekoga ko je bio postavljajte ovde pitanja.

Ukoliko neko ima želju da nam pomogne oko ovoga neka mi se javi na 063/59-95-95 ili na info@autoskolaonline.com

ETIKA:
1. Šta je etika? definicija
2. Saobraćajna etika? definicija
3. Načelo poverenja?
4. Načelo nepoverenja?
5. Za smenjenje besa, šta je potrebno uraditi? slika porodice na vidnom mestu
6. Bes i agresija, kako nastaju? bes stvara agresiju i obrnuto
7. Aristotel kaže?
8. Pravilo 5P?
9. DAO formula?
10. Tri ključna elementa defanzivne vožnje?
11. Prema Hajdukoviću recidiviste karakteriše?

-. Predavač vodi?
-. Kandidati u toku teorijske obuke moraju da imaju?
-. U toku 5 godina predavač mora da odsluša ____ seminara?
-. Sigurnosni trougao se postavlja?
-. Kandidat može imati ____ časova teorije dnevno?
-. Oznake pneumatika?
-. Dubina šare pneumatika?
-. Šta je motokultivator?
-. Kod kojih nezgoda se popunjava Evropski izveštaj?
-. Novi znakovi?
-. Moped?
-. Naseljeno mesto?
-. Andrejin krst?
-. Zona škole?
-. Koliko časova vozači autobusa smeju da upravljaju (javni prevoz)?
-. Šta je masa vozila?
-. Prekid kretanja vozila do 3 minuta, vozač ne napušta vozilo se zove____?
-. 

-karakteristike noćne vožnje
-algoritam izvođenja radnji vozilom
-kojjim stepenom prenosa se postiže najveća brzina kretanja vozilom(okarakterisali kao "predposlednjim)
-6 radnji vozilom na putu,
-kako se obeležavaju lekovi koji negat.utiču na vozače
-šta ćete upisati u bodovnu listu kada kand.ne stane ispred neisprekidane linije...
-kada se neće obnoviti instrukt.licenca
-deca su najugroženija u saobraćaju kada?(kao putnici u vozilu)
-najugroženije grupe pešaka (starije osobe od 65god)
-broj poginulih  u 2012,ponuđeni odg. u rasponu od-do
-meni se pojavio neki Milićević mislim iz psihologije ili etike :(
-nekoliko pitanja tipa U SITUACIJI KAO NA SLICI pa ovo-ono

i ovo dobro dođe od prijatelja B.:  http://www.autoskolaonline.com/doc/PITANJA%20ISPITIVACI%202%20(1).docx

38
Obaveštenja / REAGOVANJE NA SAOPŠTENJE MUPa
« poslato: Oktobar 24, 2013, 11:00:24 posle podne »
http://www.autoskolesrbije.org/vesti.php?id=225


РЕАГОВАЊЕ
Генералног секретара Привредне коморе ауто школа Србије
на званично САОПШТЕЊЕ МУПа
од 24 октобра 2013 године


Веома сам разочаран начином на који је МУП (Кабинет министра-биро за сарадњу са медијима) путем САОПШТЕЊА обавестио јавност и грађане Републике Србије о почетку примене Правилника везаних за обуку возача.
У овом Саопштењу се покушава путем пребацивања кривице на другога избећи одговорност за тренутну ситуацију у овој области. Сматрамо то некоректним, посебно када се узме у виду чињеница да се одговорност неаргументовано и неоправдано пребацује на ауто школе.
Да би јавност била упозната и са ставовима друге стране дужан сам, као Генерални сектретар Привредне коморе ауто школа Србије и Заједнице ауто школа Србије која окупља преко 800 ауто школа из Републике, да укажем на следеће чињенице:
1.   Заједница ауто школа Србије је правни наследник Заједнице ауто школа Југославије која је формирана још 29.05.1995 године.
2.   Већ првог дана формирања је истакла потребу да се мења Законски оквир који регулише оспособљавање кандидата за возаче. Из тога потичу и први званични предлози за измене Закона.
3.   Заједница ауто школа Србије је учествовала у сачињавању предлога Закона (назван ЕКСПЕРТСКИ) који је претеча овог Закона који је сада на снази. Изгледа сви, осим МУПа знају зашто је одбијен предлог експерата, а усвојен предлог МУП који је сада на снази и доноси нам ове проблеме. Заједница ауто школа Србије је предузимала одређене кораке да спречи доношење овог Закона те је
a.   Формирала посебну радну групу сачињену од експерата практичара која је сачинила низ примедби на предлоге Закона, али и предлога за измене и нова решења, али веровали или не наше примедбе по правилу нису прихватане
b.   Писала петицију Председнику Републике, посланицима Народне скупштине и оглашавала се путем средстава информисања са упозорењима да се доноси ''штетан закон''
c.   Као доказ томе у прилогу дајем писмо Посланицима(1) и писмо тадашњем председнику Борису Тадићу (2)
d.   При руци ми је и Стенограм са седнице Народне скупштине када је усвојен овај Закон, а такође и преписка научних радника и експерата са председником Владе и министрима везаним за начин доношења овог Закона. Између осталих и ова документа потврђују да Закон нису донели експерти већ неко други.
e.   Одмах иницирала Измене овог Закона, али без одјека у надлежним круговима
4.   Да подсетим на следеће обавезе које су имали одређени СУБЈЕКТИ по овом Закону:
•   Закон о безбедности саобраћаја на путевима је донет 10 јуна 2009 године.
•   Његова примена је почела 10 децембра 2009 године.
•   Рокови предвиђени Законом:
o   10.09.2009.- Образовање и именовање чланова Тела за координацију
o   10.09.2009.- Образовање Агенције за безбедност саобраћаја
o   10.11.2009.-Агенција предлаже министрима 10 аката на основу члана 340 ЗБС.
o   10.03.2010.-Министар МУП РС доноси 23 акта на основу члана 341 ЗБС
o   10.03.2010.- Министар надлежан за послове саобраћаја доноси 25 аката на основу члана 342 ЗБС
o   10.03.2010.-Министар надлежан за послове здравља доноси 8 аката на основу члана 343 ЗБС
o   10.03.2010.-Министар надлежан за послове одбране доноси 7 аката на основу члана 344 ЗБС
o   10.03.2010.-Министар надлежан за послове образовања доноси 2 акта на основу члана 345 ЗБС
o   10.03.2010.-Министар надлежан за уређење јавних скијалишта доноси 1 акт на основу члана 345 ЗБС
o   10.03.2010.- ВЛАДА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ доноси 9 аката на основу члана 346 ЗБС
o   УКУПНО: 85 подзаконских аката
Чињеница је да ни један од ових задатака није извршен у року, а да постоје неки који нису ни до данашњег дана завршени или нису почели да се примњују. Да ли је неко одговарао што није извршио свој задатак?
5.   Прва неистина која је дата у Саопштењу и још БОЛДИРАНА је да је неко из ауто школа изјавио да му нису познати услови које морају ауто школе испунити. То никад нико није изјавио, али је у дописима истицано да су услови такве тежине да их ауто школе НЕ МОГУ испунити и да ће то бити проблем.
6.   Закон је донет и на реду су били Правилници. Рок за доношење Правилника је био 10 март 2010 године. Још 06. 10 2010. године смо упутули АПЕЛ Телу за координацију, односно свим Министрима који су по Закону сачињавали ово тело да се Правилници што пре донесу. У прилогу дајем на увид овај допис-Апел (3). Понудили смо свесрдну помоћ наших стручњака у овом послу.
7.   Увидевши да доношење Правилника и даље касни писмено смо понудили МУПу помоћ за решавање овог проблема. У прилогу дајем на увид овај допис. Покушавали смо да што директније учествујемо у доношењу ових подзаконских аката, али нисмо никада озбиљно прихваћени од стране МУПа. Определили смо се да помогнемо и давањем примедби. У прилогу дајемо допис (4) везан за једне од примедби. У њему се види да је МУП мењао предлога како је стигао и да није уважавао наше предлоге.


39
Obaveštenja / Novi pravilnici - oktobar 2013.
« poslato: Oktobar 15, 2013, 11:08:16 pre podne »
Na info pult sam postavio nove pravilnike koji su napravljeni ovog meseca. Fali ih još ali i to ću postaviti čim ih dobijemo.

Videćete da ima izmena i u vezi obuke, papira, registra, ispita.... hajde sad da ih proučimo pa da vidimo kako će dalje sve da se dešava.

40
Obaveštenja / Potrebno za registraciju auto škola 25.10.2013.
« poslato: Oktobar 10, 2013, 10:17:25 pre podne »
Trenutno stanje šta je sve potrebno za registraciju (dozvolu za rad), izmene pravilnika (novi pravilnici) i odlaganja uslova.

http://www.autoskolesrbije.org/vesti.php?id=219


41
Obuka vozača / Malo razonode.
« poslato: Septembar 26, 2013, 09:41:48 posle podne »
Da odmorimo od nervoze, svađe i rasprava. F kategorija je budućnost.

http://youtu.be/9yHl24QynOM

42
Pitanja za test / Pravila saobraćaja pitanje 203
« poslato: Septembar 23, 2013, 06:09:03 posle podne »

Koji je tačan odgovor ovde?

43
Aplikacija / Ispit ne može da se zaključi!
« poslato: Septembar 13, 2013, 04:34:43 posle podne »
Ukoliko teoretski ili praktični ispit ne možete da zaključite, to je najverovatnije zbog toga što nisu sve ocene unete. Obavezno je da svaki kandidat ima označenu neku od sledećih ocena: "položio", "nije položio", "odložen" i "-" tek tada će da se pojavi dugme za zaključivanje ispita.

44

САСТАНАК У АГЕНЦИЈИ ЗА БЕЗБЕДНОСТ САОБРАЋАЈА
Председник Привредне коморе Ауто школа Србије Проф. Др. Миломир Веселиновић, дипл.инг.саобр. и Генерални секретар ПКАШС Петар Рашета, дипл.инг.саобр. су у четвртак 04.09.2013 годину у  9,00 часова имали радни састанак у Агенцији за безбедност саобраћаја са представницима Агенције Нином Драгутиновић, дипл.психологом и Зораном Алимпићем, дипл.инг.саобр.
На састанку се разговарало о наставку процеса лиценцирања кадрова у области обуке возача.
Истакнуто је да је до сада лиценцу за инструктора добило око 1500 инструктора. Чињеница је да у Србији има преко 4000 инструктора, па се поставаља питање зашто преостали инструктори нису преузели своје лиценце.
Лиценцирање предавача је у току. До сада се за лиценцирање предавача пријавило око 600 кандидата. Испит је положило ..............
У припреми је циклус испита за испитиваче. Он ће се састојати од писменог и практичног дела испита. Представници Агенције су изразили задовољство што је Заједница спремна да помогне Агенцији у припреми овог циклуса, као и у припреми својих испитивача за полагање овог испита. Истакнуто је да је испитивач најважнија карика у ланцу обуке возача, јер је он лице које у саобраћај ''пушта'' најспособније возаче.
Договорили смо се да Агенција на свој сајт, а потом и Заједница на свој сајт поставе приручнике за припрему кандидата за испитиваче у електронском облику како би кандидати већ сад почели да се припремају за испит. Представници Агенције су задовољни са чињеницом да ће Заједница организовати припремне курсеве за испитиваче чим се на сајту АБС истакну приручници и план полагања испита.
Договорено је да представници Агенције БУДУ ПРИСУТНИ на састанку Главног одбора у УБУ (или на УБУ).

САСТАНАК У МУПу

Председник Привредне коморе Ауто школа Србије Проф. Др. Миломир Веселиновић, дипл.инг.саобр. и Генерални секретар ПКАШС Петар Рашета, дипл.инг.саобр. су у четвртак 04.09.2013 годину у  11,00 часова имали радни састанак у просторијама МУПа РС са Бранимиром Пејовићем, дипл.инг.саобр. помоћником начелника УСП.
На састанку се разговарало о проблемима везаним за подношење захтева за добијање нове дозволе за рад.
Господин Пејовић је 03.09.2013. путем Е маила дописом  доставио одговоре на наша питања која смо му достављали у неколико наврата.
Сада је истакао да је сачињен предлог ИЗМЕНА СВИХ ПРАВИЛНИКА везаних за обуку возача и да се они налазе на давању сагласности у Законодавној правном сектору Владе (мислим да се тако зове то тело). Он очекује да ће Правилници бити усвојени у наредним данима. У овим правилницима је предложено низ измена. По његовим речима највише измена ће претрпити Правилник о испитима. Мењају се и документа која се воде и др.
Молили смо га да нам достави ове предлоге како би могли да их у најкраћим цртама презентирамо на саснку Главног одбора. Обећао је да ће затражити сагласност од својих претпостављених.
Бранимир Пејовић се извинуо што неће моћи да присуствује састанку Главног одбора, јер је заузет око започетих послова који су везани за рок.

Састанак је завршен око 15,30 часова.

У ИНФОПУЛТУ смо поставили допис који нам је МУП доставио и у којем нам одговара на наша питања везана за продужење рокова.
На инфопулт можете да приступите линком.
http://www.autoskolaonline.com/test/dokumenti_brosure.php
Овде смо поставили и дописе које смо упућивали МУПу, а везани су за овај проблем.
Приступ ИНФОПУЛТУ имају чланице коморе које су платиле чланарину и добиле приступну шифру и лозинку.
Ако имате проблема или желите сада да се прикључите комори јавите се на телефоне 063/80-80-757 или 063/59-95-95.


Петар Рашета, дипл.инг.саобр.
Генерални секретар
ПРИВРЕДНЕ КОМОРЕ
АУТО ШКОЛА СРБИЈЕ

45
Pitanja za test / Pitanje 213. vozači
« poslato: Septembar 03, 2013, 09:01:09 pre podne »
213
Контрола усклађености брзине, одређене граничником
брзине и вредности брзине уписане на информативној
налепници, се врши:
(Заокружити два тачна одговора)

а) након било које поправке на возилу,
б) након замене пнеуматика пнеуматицима
других димензија, услед чега је промењен обим
пнеуматика,
в) након оправки на систему за довод горива,
г) при вршењу техничког прегледа возила.

Stranice: 1 2 [3] 4 5 6