Lepa ideja da se besplatno dodje do razradjenih tema za teoretsku nastavu. Naravno neki ce biti i nagradjeni, a ostali ce to sve lepo uraditi i skockati besplatno i eto materijala koji moze da se proda, vrate pare za nagrade i cak i da se zaradi neki dinar.
No bez obzira na sve (nemojte pogresno da me razumete) - pozdravljam akciju, jer ce medju buducim predavacima biti mnogo onih kojima saobracaj nije osnovno zanimanje, a narocito onih koji nikada u svom zivotu nisu drzali nastavni cas i ne znaju kako to treba uraditi. Sve je zanat, pa i to. Kako se razvija situacija - izgleda da predavac mora da bude u stalnom radnom odnosu u auto-skoli - tesko ce auto-skole naci kvalifikovane predavace (oni vec rade negde i suludo bi bilo da to napuste, a plus 500 evra za licencu), vec ce uglavnom to biti neki priuceni, koji nigde nisu radili pre toga ...
Eto i ona nastavna jedinica broj 1 - Bezbednost saobracaja, koja je data kao primer (
www.autoskolaonline.com/doc/Tema%201-%20%20Bezbednost%20saobracaja.ppsx .) - vidi se da ju je uradio neko ko nikada u svom zivotu nije drzao nastavni cas i nema predstavu sta znace 25 minuta razrade casa (ili 30, 35). Pa materijal koji je taj postavio za ovu nastavnu temu ne moze samo da se procita i pogleda za to vreme, a kamo li da se objasni prosecnom kandidatu za vozaca koji ima 16 do 20 godina i koji ima zavrsenu neku srednju skolu ili je tek srednjeskolac (a mozda ima samo osnovnu skolu) i koji nikakvih dodirnih tacaka sa saobracajem nema (mozda je kuvar ili ekonomista ili ...).
Znaci - sa ovakvom razradjenom temom necemo nauciti nikog nicemu, samo cemo mu eventualno ukazati zasto to treba da nauci, a sta - e to ce on sam morati da nauci, a mi mu u tome necemo pomoci ni za crtu.
Po meni - izlaganje na casu teoretske nastave treba da bude sto razumnije i sto pribliznije "sirokim narodnim masama", a ne da ce moci da ga razumeju samo saobracajni inzenjeri, pa pitanje i sa njima sta ce biti. I NIKAKO ne treba trpati silne podatke i statistike, definicije, jer se onda udje u zamku pukog nabrajanja cinjenica, a onaj kome je to namenjeno - NISTA ne razume.
Treba OBAVEZNO ostaviti dovoljno vremena za svaku tvrdnju koju predavac kaze na casu - da ima vremena i da je objasni slusaocu kako bi je ovaj razumeo. Pa valjda je bas to svrha ovakvih predavanja - da taj prosecni slusalac RAZUME o cemu se tu radi, a ne samo tek da se nesto otalja i ... peri ruke pa kuci.
Ovo je naravno, samo po mom skromnom misljenju. Sta mislite vi o tome.