Zajednica auto škola Srbije

Zajednica Auto Škola Srbije => Obuka vozača => : soks5 March 04, 2010, 05:34:53 PM

: Predavac
: soks5 March 04, 2010, 05:34:53 PM
E sada, jedno pitanje tj. jedna nedoumica. Dok cekamo da vidimo sta ce sve biti u pravilnicima ja licno (a pretpostavljam i neki od vas) imam jednu nedoumicu. Tice se naravno predavaca.
Citajuci zakon, nisam mogao da zakljucim koji su sve uslovi za predavaca tj. svi uslovi su mi jasni sa izuzetkom jednog. U zakonu pise da predavac mora da ima minimum visu saobracajnu skolu(naravno drumski smer) ili visoku skolu nekog drugog smera(fakultet) i minimum 5 godina iskustva u oblasti bezbednosti saobracaja. Kasnije sam citao i neku verziju pravilnika ali ni to nisam video(mozda mi je promaklo, da ne gresim dusu). E sada pitanje.
Da li se tih 5 godina iskustva odnosi na sve ili ne? Odnosno, da li npr. neki diplomirani inzenjer saobracaja koji je diplomirao prosle godine moze da bude predavac ili ne?
Odnosno, da li se 5 godina iskustva odnosi na nekog ko je recimo diplomirao pravo, a hoce da bude predavac, mora da ima 5 godina iskustva u oblasti bezbednosti saobracaja?
Nadam se da ste me razumeli :)

: Odg: Predavac
: Petar March 04, 2010, 11:43:48 PM
Све сте добро разумели.
Предавач мора имати најмање вишу стручну спрему саобраћај-друмски и он не мора имати 5 година искуства.
Овде се поствља питање шта са осталим саобраћајним инжењерима.
Сви остали са високом школском спремом морају имати минимум 5 година искуства у области безбедности саобраћаја. Проблем је што се незна прецизно која је то област и који послови и ето проблема и могућности да се тумачи на разне начине.
Срећом биће ту и лиценце, па ће ваљда ситуација да буде чистија.
Петар Рашета, дипл.инг.саобр.
: Odg: Predavac
: mimitic March 05, 2010, 02:07:11 PM
Jos vecu zabunu unose neodgovorni novinari. U dodatku SAT revije posvecenom novim pravilima za rad AS, neki "genije" je napisao:
-visu strucnu spremu(smer drumski saobracaj)ili visoku strucnu spremu druge struke
-najmanje pet godina radnog iskustva
Odvojio je uslov od pet godina radnog iskustva u poseban red pa se to jedino moze tumaciti kao uslov koji vazi za sve, bez obzira na obrazovanje.
Kad sam ovo video umalo se nisam slogirao.Jasno je da se  uslov odnosi samo za ljude koji nisu ing.drumskog saobracaja, kao sto je jasno i to da ima diletanata u svakom poslu a u novinarskom izgleda najvise.
: Odg: Predavac
: soks5 March 05, 2010, 03:57:52 PM
Jos vecu zabunu unose neodgovorni novinari. U dodatku SAT revije posvecenom novim pravilima za rad AS, neki "genije" je napisao:
-visu strucnu spremu(smer drumski saobracaj)ili visoku strucnu spremu druge struke
-najmanje pet godina radnog iskustva
Odvojio je uslov od pet godina radnog iskustva u poseban red pa se to jedino moze tumaciti kao uslov koji vazi za sve, bez obzira na obrazovanje.
Kad sam ovo video umalo se nisam slogirao.Jasno je da se  uslov odnosi samo za ljude koji nisu ing.drumskog saobracaja, kao sto je jasno i to da ima diletanata u svakom poslu a u novinarskom izgleda najvise.

Upravo iz tog razloga sam i pitao. Onako kako je napisano u zakonu moze da se tumaci na dva nacina. A kada sam video u SAT-u kako su napisali mogao sam samo da protumacim da je to poseban uslov koji vazi za sve.
: Odg: Predavac
: sasa69 March 05, 2010, 04:18:38 PM
dragi kolega lepo piče u Zakonu, izvod iz Zakona
: Предавач теоријске обуке мора испуњавати следеће услове:
1)   да има најмање вишу стручну спрему саобраћајне струке - смер друмски саобраћај или високу стручну спрему друге струке и најмање пет година радног искуства у области безбедности саобраћаја,
2)   да има најмање три године возачку дозволу за возила В категорије,
3)   да има положен стручни испит за предавача.
i izod iz Zakona za ispitivača :
 
9. Испитивач
Члан 238.
Испитивач мора да испуњава прописане услове и има дозволу (лиценцу) за испитивача.
Испитивач мора испуњавати следеће услове:
1)   да има дозволу (лиценцу) за инструктора вожње одговарајуће категорије,
2)   да је навршио најмање 23 године живота,
3)   да има најмање вишу стручну спрему саобраћајне струке - друмски саобраћај, односно високу стручну спрему друге струке и најмање пет година радног искуства у области безбедности саобраћаја, односно за лица која обављају ове послове на дан ступања на снагу овог закона да имају најмање две године радног искуства на пословима инструктора вожње или испитивача,
4)   да има положен стручни испит за испитивача,
5)   да му за последње две године није изречена заштитна мера забране управљања возилом,
6)   да у последње четири године није правоснажно осуђиван за кривична дела: тешка дела против безбедности јавног саобраћаја, из групе против живота и тела, против службене дужности, као и да се против њега не води истрага за ова кривична дела, односно није подигнута оптужница за ова кривична дела.
На теоријском испиту испитивач мора имати лиценцу за испитивача B категорије, а на практичном делу оне категорије возила за коју кандидат за возача полаже испит.
Дозволу (лиценцу) из става 1. овог члана издаје Агенција.
Дозвола (лиценца) за испитивача има рок важења пет година.
Дозвола (лиценца) из става 1. овог члана ће се обновити испитивачу ако је присуствовао обавезним семинарима унапређења знања и положио испит провере знања.
Дозвола (лиценца) за испитивача одређене категорије важи само у време када и његова дозвола (лиценца) за инструктора вожње, односно возачка дозвола те категорије.
Уколико је инструктору вожње, до датума подношења захтева за издавање дозволе за инструктора вожње, одузимана дозвола (лиценца) више од два пута за последњих 10 година, дозвола се неће издати.


I sada ako MUP napiše nešto novo u pravilniku, a neće im biti prvi put, onda ćemo morati pitati čta je jače Zakon ili pravilnik???
: Odg: Predavac
: atorma April 20, 2010, 07:47:01 PM
Поштоване колеге,
ако могу да приметим, план и програм Саобраћајног факултета (друмски саобраћај) обухвата више градива у вези са овом проблематиком него на Вишој саобраћајној школи. Ако дипл. инж. друмског саобраћаја нема предност у држању теоријске наставе у односу на друге, онда је то стварно апсурд. У Закону пише да предавачи друге струке морају да имају искуства од 5 год., што се не односи на читаву саобраћајну струку. По мом мишљењу, ствар је кристално јасна.

Мислим да постоји један већи проблем, а то је компетентност предавача других струка, као и њихов стварни рад у области безбедности саобраћаја.
: Odg: Predavac
: neso April 22, 2010, 12:00:24 PM
I ja bih da prokomentarisem ovu temu. Tih pet godina iskustva u oblasti bezbednosti saobracaja su izuzetno diskutabilna. Sta to znaci? Radio sam 5 godina u nekom javnom gradskom prevozu kao pravnik i mogu da budem predavac? Slobodnije tumacen zakon kaze da mozete. Moje misljenje je da je taj stav ubacen zbog penzionisanih pripadnika MUP-a, kao njima dodatan prihod. Svejedno, svaka uglednija skola dovesce nekog dipl. ung. i tako se reklamirati. Jos ako osavremeni ucionicu, eto puta do uspeha...
: Odg: Predavac
: soks5 April 22, 2010, 05:39:28 PM
I ja bih da prokomentarisem ovu temu. Tih pet godina iskustva u oblasti bezbednosti saobracaja su izuzetno diskutabilna. Sta to znaci? Radio sam 5 godina u nekom javnom gradskom prevozu kao pravnik i mogu da budem predavac? Slobodnije tumacen zakon kaze da mozete. Moje misljenje je da je taj stav ubacen zbog penzionisanih pripadnika MUP-a, kao njima dodatan prihod. Svejedno, svaka uglednija skola dovesce nekog dipl. ung. i tako se reklamirati. Jos ako osavremeni ucionicu, eto puta do uspeha...

Da potpuno se slazem sa tobom. Ali ne treba zaboraviti na povezanost skola i policije. Koliko ce samo da primi nekoga iz Sup-a neko nekog mladog inzenjera??? Ipak postoji ta povezanost (da ne kazem podmitljivost  ;)) sa Sup-om jos uvek  :o :o :o, zar ne? Sto bi primili nekog mladog koji ne zna nikoga u Sup-u a ne bi nekog penzionera koji poznaje SVE i koji ce mu omoguciti bolju prolaznost i naravno vise para. Ali da ne prenagljujemo, da sacekamo sta ce biti sa pravilnicima.
: Odg: Predavac
: volan April 23, 2010, 11:13:41 PM


    zivo me zanima sta ste slusali na saobracajnom fakultetu, a da je u vezi sa nacinom predavanja ili nedaj boze o zakonu o bezbednosti saobracaja
: Odg: Predavac
: atorma April 23, 2010, 11:41:20 PM


    zivo me zanima sta ste slusali na saobracajnom fakultetu, a da je u vezi sa nacinom predavanja ili nedaj boze o zakonu o bezbednosti saobracaja

Због таквог става је обука возача на садашњем нивоу, част изузетцима. Било би пожељно да прегледате план и програм Саобраћајног факултета (одсек за  друмски саобраћај) па ће бити јасније. Иначе, проф. др Вујанић, др Липовац и још неколицина стручњака је било директно укључено у израду Закона тако да не треба трошити речи о овој теми.

Само се питам да ли би допустили да вас лечи некакав приучени доктор (који је нпр. завршио електротехнику), или лекару који је завршио медицински факултет.

Чврсто стојим иза свог става.
: Odg: Predavac
: soks5 April 24, 2010, 01:22:54 AM

[/quote]

Због таквог става је обука возача на садашњем нивоу, част изузетцима. Било би пожељно да прегледате план и програм Саобраћајног факултета (одсек за  друмски саобраћај) па ће бити јасније. Иначе, проф. др Вујанић, др Липовац и још неколицина стручњака је било директно укључено у израду Закона тако да не треба трошити речи о овој теми.

Само се питам да ли би допустили да вас лечи некакав приучени доктор (који је нпр. завршио електротехнику), или лекару који је завршио медицински факултет.

Чврсто стојим иза свог става.
[/quote]

Potpuno se slazem sa tobom. Ko se iole malo razume u bezbednost saobracaj zna ko su Krsto Lipovac I Milan Vujanic. Mislim da ce se sloziti sa mnom svi koji ih znaju  ;D.
A sto se tice plana i programa uci se sve, od osnova bezbednosti pa do nekih stvari koje ti "Volan" nikada neces ni razumeti a kamoli procitati. A sta bi ti, da predavac bude neki "pandur" koji je zavrsio kurs od 6 meseci a ne zna ni koji znak znaci sta, a veruj mi da sam bio u prilici da me policajci pitaju sta znaci koji znak  ??? :o. a da ne govorim o nekim problemskim situacija gde su gledali bledo.
A ako si mislio nesto tipa Metodika ili slicno, ali si makar "bacio oko" na zahteve za predavaca video bi da ce za licencu biti da se polaze par ispita izmedju kojih i metodika.
Poz
: Odg: Predavac
: volan April 25, 2010, 11:53:46 PM
ako smatrate da propise moze da predaje samo neko ko je zavrsio saobracajni fakultet, objasnite mi onda ko ce predavati u srednjoj saobracajnoj skoli. Sto se tice one kako vi kazete metodike bit ce zastupljena na polaganju za licencu (toliko sam procitao). Objasnite mi po toj istoj logici zasto neko ko je zavrio bilo koji drugi pedagoski smer nije u stanju da nauci to malo propisa koje treba da prenese na kandidate nije isto dovoljno kao i taj vas mali kurs o pedagogiji. Da li ste vi to neka elita koja je iznad bilo kog pedagoga? A ako ste i vi kojim slucajem citali taj isti Zakon, na samom pocegtku procitat ce te sve o ovome. Pitam se da li znate koje ministarstvo vam je odobrilo plan i program po kome trenutno radite?
    Posto nisam citao plan i program vaseg fakulteta pomozite mi i recite u okviru kog predmeta ste slusali o ZOBS-su. Nemojte mi pricati da ste obuceni da projektujete ulice i regulisete saobracaj itd. Samo konkretno.
    Zalosno je sto ste odmah uzeli da se poredite sa lekarom. na taj nivo nema potrebe da dizete sami sebe.  Da li po vama svaki kandidat za vozaca treba da zavrsi srednju medicinsku skolu da bi vam pruzio prvu pomoc( nedaj boze da ikome zatreba).
    Inace svuda u svetu se obuka i sam ispit tretiraju kao vestina, a nikako kao obrazovanje kako vi pokusavate da prezentujete. A pedagogija je potrebna da bi se na laksi i jednostavniji nacin propisi i vestina upravljanja vozilom preneli na buduce vozace.
    Kada vec diskutujete o ovoj temi ne bi bilo lose da pogledate sta je potrebno i sta se trazi od jednog instruktora u Evropi ili Severnoj Americi.  Tamo je vozac deo potrosackog drustva i tako ga i tretiraju. A o tome kako nam ide zbog ovih misljenja ne brinite kolega ovaj svet se ne vrti ni oko mene ni oko vas. Postojali su vozaci pre mene, a postojace i posle vas. Ali ipak zbog vas pogledajte i preko "tarabe" mozda i tamo ima nesto i dobrog i loseg. Ne stvaramo mi nov vozacki svet. A kada budemo na pragu EU ponovo cemo menjati ovaj ZOBS, ali nas onda verovatno nece biti i necemo znati ko je upravu da li ja ili vi...
: Odg: Predavac
: Petar April 26, 2010, 01:14:50 PM
Шта је вама колеге,
зашто се жестите и уносите злу крв у нашу професију.
То ме је увек и секирало код нас. Никад између себе нисмо могли да се договоримо.
Дилери су могли да се договоре. Људи на пијаци такође, али ми никако.
Зашто је дилема, код Вас, да сваки посао треба да ради струка, јер ће то она најбоље да уради. Можда могу и други, али ови сигурно да и највероватније настручније. Ту дилеме нема.
Ја сам аматер ботаничар и зоолог, али не кажем да то боље знам од ботаничара и зоолога.
Да је среће да нас бирократе слушају онда би Закон правили саобраћајни инжењери који имају много искуства, јер би то они најбоље урадили. Овако, морам да признам да сам разочаран што неке колеге, које никад у животу нису радиле у саобраћају, праве Закон и Правилнике.
Па, закон и призилази из основног концепта система саобраћаја који се састоји у планирању и регулисању саобраћајних токова. Да је памети ниједан пут се неби градио без преходне анализе саобраћајних токова и њиховог планирања. Тада неби имали погрешно димензиониране саобраћајнице и погрешно постављене ''шуме'' саобраћајних знакова.
Морамо бити реални и решити се свих предрасуда. О саобраћају најбоље и најстручније може да говори саобраћајни стручњак. Наравно, и међу њима као и међу свим осталим струкама има оних бољих и оних лошијих.
Тараба је негде висока негде ниска, али у суседству се тражи да предавач, негде и руководилац школе буду дипломирани инжењери саобраћаја и нико други.
Да сам се ја питао, а нисам, од тога небих одступио ни овде. Овде се изашло у сусрет онима који раде у МУПу и који су на брзину добили диплому неког инжењера саобраћаја у некој од много нових изниклих виших школа.
Уздам се само да ће се унапређење знања и провера знања, па и лиценцирање вршити коректно, па ће морати ''отпасти'' они који нису стручни.

Зато Вас, колеге, молим да не заоштравате ситуацију. Баш данас сам чуо информацију да радна група МУПа вероватно сутра завршава Правилнике, па ћемо видети како они изгледају.
Петар Рашета, дипл.инг.саобр.
секретар ЗАШ Србије.
: Odg: Predavac
: soks5 April 26, 2010, 04:17:16 PM
ako smatrate da propise moze da predaje samo neko ko je zavrsio saobracajni fakultet, objasnite mi onda ko ce predavati u srednjoj saobracajnoj skoli. Sto se tice one kako vi kazete metodike bit ce zastupljena na polaganju za licencu (toliko sam procitao). Objasnite mi po toj istoj logici zasto neko ko je zavrio bilo koji drugi pedagoski smer nije u stanju da nauci to malo propisa koje treba da prenese na kandidate nije isto dovoljno kao i taj vas mali kurs o pedagogiji. Da li ste vi to neka elita koja je iznad bilo kog pedagoga? A ako ste i vi kojim slucajem citali taj isti Zakon, na samom pocegtku procitat ce te sve o ovome. Pitam se da li znate koje ministarstvo vam je odobrilo plan i program po kome trenutno radite?
    Posto nisam citao plan i program vaseg fakulteta pomozite mi i recite u okviru kog predmeta ste slusali o ZOBS-su. Nemojte mi pricati da ste obuceni da projektujete ulice i regulisete saobracaj itd. Samo konkretno.
    Zalosno je sto ste odmah uzeli da se poredite sa lekarom. na taj nivo nema potrebe da dizete sami sebe.  Da li po vama svaki kandidat za vozaca treba da zavrsi srednju medicinsku skolu da bi vam pruzio prvu pomoc( nedaj boze da ikome zatreba).
    Inace svuda u svetu se obuka i sam ispit tretiraju kao vestina, a nikako kao obrazovanje kako vi pokusavate da prezentujete. A pedagogija je potrebna da bi se na laksi i jednostavniji nacin propisi i vestina upravljanja vozilom preneli na buduce vozace.
    Kada vec diskutujete o ovoj temi ne bi bilo lose da pogledate sta je potrebno i sta se trazi od jednog instruktora u Evropi ili Severnoj Americi.  Tamo je vozac deo potrosackog drustva i tako ga i tretiraju. A o tome kako nam ide zbog ovih misljenja ne brinite kolega ovaj svet se ne vrti ni oko mene ni oko vas. Postojali su vozaci pre mene, a postojace i posle vas. Ali ipak zbog vas pogledajte i preko "tarabe" mozda i tamo ima nesto i dobrog i loseg. Ne stvaramo mi nov vozacki svet. A kada budemo na pragu EU ponovo cemo menjati ovaj ZOBS, ali nas onda verovatno nece biti i necemo znati ko je upravu da li ja ili vi...


E ovako, prosto ne znam odakle da pocnem. Vi pretpostavljam da niste zavrsili Saobracajni fakultet i da se bojite za svoj posao, kao i vecina koja je ovaj posao radila kako ne valja. Ovde nije samo u pitanju "prenosenje propisa" kako ste rekli nego podizanje saobracajne kulture naseg naroda, koja je, moram da priznam na veoma, veoma niskom nivou. Ovim zakonom se, izmedju ostalog, postize to da saobracajna dozvola vise nije "pravo" na upravljanju vozilom nego "privilegija". Nadam se da znate koja je razlika izmedju ta dva??? A sto mislite da nece biti dovoljno ljudi da predaje u nekoj saobracajnoj skoli???
Drugo, zakon se nigde, pa ni na saobracajnom fakultetu ne izucava(koliko ja znam, mozda samo na pravnom), nego se izucavaju mnogo ozbiljnije stvari. A tu vec ne mogu da vam pomognem, jer ako bih poceo da pisem o bezbednosti saobracaja trebalo bi mi nekoliko dana da vam sve objasnim. Jel vi mislite da je bezbednost saobracaja cisto prenosenje propisa???Podizanje nivoa saobracajne kulture a i nivoa bezbednosti saobracaja je veoma dugotrajan proces, ciji je ovo prvi korak(iskreno se nadam).
Poredjenje sa lekarom je cista paralela izmedju njih i ovoga o cemu pricamo ovde. Nista vise.
E da je bilo srece, kao sto je gospodin Raseta napisao, trebalo bi da stoji u zakonu da samo dipl. inzenjer saobracaja moze biti vlasnik ili eventualno rukovodilac, i niko vise. Na taj nacin bi se posao obavio strucno (ili da kazem strucnije od ostalih ljudi, jer se slazem da bi neki saobracajni inzenjer bolje obavio posao od drugog inzenjera). Problem kod nas kao naroda je sto SVI RADE SVE, pa cak ako nemaju osnovna znanja za to.

Da se struka vise pita u ovoj drzavi ni jedan put se ne bi gradio bez predhodne analize saobracajnih tokova i njihovog planiranja, i bilo bi mnogo manje saobracajnih nezgoda kao posledica pogresno dimenzionisanih saobracajnica i pogresno postavljenih znakova(kako je gospodin Raseta lepo objasnio).
Pozdrav
: Odg: Predavac
: atorma April 27, 2010, 12:22:05 AM
Ко је имало упућен у израду и цео ток доношења новог Закона зна да је став стручњака (првенствено Комитета за безбедност саобраћаја) био против доношења истог. Баш из тих разлога што су особе из МУП-а измениле неке чланове или ставове, а то се односи и на питање ко може да предаје теоријску наставу.
Није обука само научити кандидата да управља моторним возилом и да зна прописе. Ако подаци Светске здравствене организације показују да је смрт у саобраћајним незгодама на трећем месту по броју погинулих у току године, мислим да је крајње време да се схвати значај ове области и предузму конкретне мере.
Што се вожње тиче, она јесте вештина, зато је и потребан V степен за инструктора а не факултет. За предавача теоријске наставе нису баш исти услови као за инструктора ни у ЕУ.
: Odg: Predavac
: volan April 27, 2010, 07:37:42 AM
???
: Odg: Predavac
: covik April 27, 2010, 08:55:54 AM
Smatram da teoretsku nastavu treba prilagoditi nekoj novoj metodi ucenja odnosno obrazovanja (kao sto cine neke zemlje); npr. teoretska nstava se stavi na vebsajt ( a to objavljuje istitucija ili organ koji vrsi testiranje kandidata za teoresku nastavu)  koji je dostupan svima.
Ustedilo bi se na mnogim stvarima a nista bolje boje se nebi obrazovali kandidati nego na dosadasnji nacin.
: Odg: Predavac
: sasa69 April 27, 2010, 01:14:36 PM
drage kolege, ko je pročitao jučerašnje novine, taj je između ostalog pročitao ili bar video naslov da je naš ministar zdravlja pobegao od svojih lekara na operaciju u Nemačku, kod nemačkih lekara........ ostalo piše u novinama.
Pre izvesnog vremena je sudija sa nekoliko promila alkohola naleteo na auto prelazeći pešački prelaz, ili obratno, (i to je bilo u novinama), pa je gospodin iz komiteta za bezbednost saobraćaja dao objašnjenje za novine da prava i obaveze pešaka nisu dobro razrađena ni starim ni novim zakonom.
šta mi tu dalje da se čudimo.
možda ovo sa lekarima nema veze sa ovim našim problemom, ali kada ste već načeli temu, samo da se nadovežem.
: Odg: Predavac
: apatinus2 December 10, 2010, 01:15:56 PM
pa imamo sad koliko hocete strucnjaka dipl.ing.rame uz rame sa strucnjacima..
-a kako drug mrka napravio 8 km autoputa za 4 godine..,a ima samo visu skolu?
-naravno da onaj ko pise zakon ,pise ga za sebe..,oduvek bilo..
-u krvi je ovom (vecinskom) prevarntskom narodu da vara..i nadmudruje se,a ne da pozitivno gleda na propise..
: Odg: Predavac
: paff January 31, 2011, 09:47:26 PM
Imam visu saobracajnu i imam zavrsenu skolu za instrukotora za B kategoriju
Sad sta mene konkretno interesuje je to gde treba da polazem ispit za licencu za predavaca
: Odg: Predavac
: soks5 January 31, 2011, 11:08:54 PM
Imam visu saobracajnu i imam zavrsenu skolu za instrukotora za B kategoriju
Sad sta mene konkretno interesuje je to gde treba da polazem ispit za licencu za predavaca
Jos uvek nigde. Jos nije poceo da se primenjuje pravilnik o predavacima i instruktorima. To bi trebalo da obavlja Agencija za Bezbednost Saobracaja. E sada, pitanje je kada ce to poceti. Pretpostavljam da ce biti ovde na sajtu neka informacija, a verovatno i preko sredstava javnog informisanja.
: Odg: Predavac
: Petar February 01, 2011, 06:54:46 AM
Има времен.
Од дана примене нових Правилника све школе које постоје ће имати годину дана времена да испуне услове, а међу њима и оне везане за предаваче и испитиваче.
До тада нико неће морати имати лиценцу.

Лиценце ће издавати Агенција. Наравно не бесплатно.
Видећемо.
: Odg: Predavac
: apatinus2 February 01, 2011, 10:09:36 AM
agencije ,same sebi svrsishodne,a mi placamo..tj kandidati..
: Odg: Predavac
: sasa69 February 01, 2011, 04:07:44 PM
Mozda te i zovu 05.02.2011 godine, ako se desi narod, samo na koju ces stranu.....???
: Odg: Predavac
: MTK February 01, 2011, 11:33:36 PM
MANI SE POLITIKE!!!
To nikakada nije nikom dobro donelo od postenog sveta
Drzi se delatnosti, a politicare i policajce BATALI
: Odg: Predavac
: sasa69 February 02, 2011, 04:19:17 PM
Beograd -- Posle prosvetara koji štrajkuju 5 dana, stigle najave da će im se pridružiti Sindikat zaposlenih u zdravstvu i socijalnoj zaštiti i Nezavisni sindikat policije.

Da se batalim politike, ko ce sada da ti dodje da odrzi ispit.

A politiku je naceo apatinus2, non stop spominje rezervu.

: Odg: Predavac
: apatinus2 February 02, 2011, 08:34:58 PM
jednom samo. 8)
: Odg: Predavac
: Petar February 02, 2011, 11:43:21 PM
Еј људи,
Апатинус је провокатор и немојте га озбиљно схватити.
Али је добар да Вас који пут и пробуди.
: Odg: Predavac
: apatinus2 February 03, 2011, 01:41:37 PM
petre raseta..,drzi se teme.. ::)
naravno da ponekad treba malo probuditi ljude..,a nekad i ja ogu nesto reci.
obucio sam i ja par kandidata..ovih godina..
: Odg: Predavac
: Boro May 16, 2011, 01:22:18 PM
То што стоји у Закону да предавач може да буде са билом којим факултетом је страшно. Хајде тако нешто да деси у грађениској делатности. У саобраћају може сада и пољоприврени дипл инжењер који је има мин 5 година у области безбедности саобраћаја да предаје теоретску наставу.

Ово ће морати да се мења без обзира на све притиске да остане.
: Odg: Predavac
: vdsn May 24, 2011, 09:48:18 PM
  Ko ce biti kriv predavač ili instruktor ako kandidat nesto nebude znao ?  ili možda neko treći :-X
  Valjalo bi da bude vise krivaca da mogu da kukaju jedni na druge :-[
 
 
 
: Odg: Predavac
: sasa69 May 25, 2011, 02:38:43 PM
Pa valjda se ide redom,

koliko znam u Madjarskoj je sledeci redosled :
- nadjes auto skolu,
- odes na lekarski,
-uplatis,
- odslusas predavanja,
- izadjes na ispit,
- ako ne polozis iz treceg puta teoriju sledi psiholog u budim pesti koji ce da odredi da li si sposoban, ili za koje vreme ces biti sposoban da ponovo polazes, ili ono najgore nisi za tu stvar.

Kada se polozi test, sledi voznja, i na voznji se pada ako kandidat nije dao 1 pokazivac pravca, a da ne kazem ako se nesto vece ne uradi.

 Ako sam pogresio, mlogo se izvinjavam. ali pre 3 godine je otprilike tako islo.

Tu na forumu sam postavio pitanje sta ce se desiti ako se kandidat zali sto nije polozio, ima pravo 30 dana da podnese zalbu, kada se on ne seca 5 minuta posle ispita kakve greske je napravio, a ne da sve to ponovi na sudu za koji mesec.....
: Odg: Predavac
: vdsn May 25, 2011, 10:32:33 PM
A taj psiholog koji mu odredjuje dal je sposoban je verovatno položio iz prve  ::) al to je već druga prica,
nego zašto bi neko  ucio kandidata kad kandidat opet placa ispit ... i treba da padne zbog tog žmigavca kad smo mu sve strucno i u njegovu korist objasnili a on baraba neće da slusa... ;D
a pare trebaju...danas su pare skupe
eh
Nema struke dok su pare prioritet...

A taj kandidat pa stace on protivu dva strucnjaka koji su potpisali zapisnik, al valjda ce i kandidati možda snimati ispite ko zna...novo vreme...borice se te bitange... ;)

Ma treba neko da tuži državu žbog neadekvatnog plana programa neznanja i nemogucnosti ucenja vožnje koja se može primeniti u ovim uslovima, pa nije ovo vožnja kao pre 30 godina...strucnjaci moji dragi aj biflajmo ih polukružno do besvesti nek guslaju ko guslari a voooooziće ko pretekne ... aj poz ko preživi pričaće jer ovo novo nista nedonosi dobro ko i ovo staro sto nevalja...
: Odg: Predavac
: sasa69 May 26, 2011, 03:55:47 PM
da, a mi kao treba da se usavrsavamo zajedno sa tehnikom, posto idemo u evropu, imacemo vozila koja mogu paralelno da parkiraju, za recimo relativno male pare, oko 15.000 evrica, i ko je lud onda da trca auto zarad paralelnog parkiranja, voznja do bele linije, staje kada zaspi vozac..... ili gresim dusu. jos malo pa smo u evropi..... ::) ;D
: Odg: Predavac
: vdsn May 29, 2011, 07:01:13 PM
A  to sto predavac može da bude maltene ko hoce, to je zato sto potcenjuju ovu struku...
: Odg: Predavac
: vladalle June 15, 2011, 02:43:45 PM
Citajuci ove postove zakljucujem da su vecina ljudi ovde saobracajni inzinjeri , te otud toliko negodovanje sto u novim pravilnicima nije propisano da iskljucivo diplomirani saobracajni inzinjeri mogu biti predavaci ili vlasnici auto skola...
Nego da krenem redom...Obuka nam je ovakva kakva je ne izkljucivo sto "taj posao moze da radi ko hoce" , vec iz dva razloga :
1. Cena obuke je smesna , mislim da svi znaju koliko je u inostranstvu , a koliko bi kostalo da nas vozi taxi 45 minuta, koliko traje jedan cas obuke u auto skoli??? Verovatno 2000+ dinara , dok ovde ucite drugog da vozi , uz ogromno opterecenje , kako fizicko tako i psihicko, za mnogo manje novca. Sve to je, medjutim, posledica bednog zivotnog standarda pa je njemu i cena obuke prilagodjena i to je jedan zacarani krug nasega drustva. Boljitak u svim sferama pa i u obuci vozaca mozemo ocekivati tek sa drasticnim povecanjem zivotnog standarda sto je tesko predvideti kad bi moglo da se desi.

2. Da , tacno je, ima dosta onih koji ovaj posao rade ofrlje , ali to ne znaci da ostali (istina manji deo 20-30%) taj posao obavlja lose . Uz svo postovanje prema saobracajnim inzinjerima , i tezinu tog fakulteta (drzavnog) mislim da je njihova teorija ovde potpuno pogresna . Najveci deo saobr.inz. da ne kazem svi nemaju apsolutno nikakvo iskustvo u obuci vozaca , nemaju iskustvo u raznoraznim nepredvidivim situacijama sa kojima se kandidat za vozaca moze susresti pa tako neznam sta im moze preneti na predavanjima osim "suve teorije" . Sta nam je ta suva teorija , i taj nacin izvodjenja predavanja doneo u osnovnim i srednjim skolama vidimo danas - gde je nas obrazovani sistem medju najgorima u Evropi i maltene nigde priznat. Cilj predavanja teorije nije da se izprica gradivo , dobije dnevnica i ode kuci , vec vodjenje uzajamnog dijaloga sa kandidatima , uz razradu prakticnih stvari i problema prilagodjenih danasnjici...Treba kandidata nauciti da se snadje u danasnjim uslovima saobracaja, da vozi bezbedno, da zna da predvidja situacije u voznji odnosno da zna da predvidi neocekivane pokrete i reakcije pesaka,bicikliste,motora,automobila ,drugih ucesnika u saobracaju . Kod mene u auto skoli imam zaposlene instruktore koji rade taj posao od 20 do 30 godina, znaci 20 - 30 godina su na putu u realnim uslovima saobracaja i stvarno ne shvatam kako bi to saobracajni inzinjer (od kojih vecina nije izasla iz skolskih kabineta i  ucionica) mogao da odradi predavanja bolje od ovih instruktora .Nesporno je da bi terminoloski i strucnije pricali saobr.inz. (mnogo lepse i ozbiljnije bi zvucalo) ali termine i strucne izraze niko nece ni da zapamti vec u glavi samo ostaju prakticne stvari iz svakodnevnog zivota i primeri, kojima vi gospodo hteli to da priznate ili ne ,niste bogati.

Sva ova ljutnja saobr.inz. ovde je posledica njihove zelje za dodatnim prihodom pored skolske plate a ne prevelika sekiracija za bezbednost saobracaja i obuku vozaca kako pokusavaju da predstave.
I na kraju , da dodam , ja imam zavrsen V stepen - instruktorski , a i imam zavrsen Prirodno-matematicki fakultet u Nisu (drzavni) , da neko slucajno ne napise ovde meni "a sta ti imas zavrseno , srednju poljoprivrednu" .
Pozdrav i bez ljutnje
: Odg: Predavac
: soks5 June 16, 2011, 04:27:30 PM
kolega vladalle, moram da ti odgovorim na ovaj tvoj post. Prvo, ti nemas potrebe da govoris nesto u vezi predavaca jer ces ti moci da budes i predavac(i neces morati da placas nekoga drugog - ne brini se  :) ). To sto ti govoris,potpuno se slazem  sa tobom, ali sto se tice instruktora, a ne predavaca(znaci prakse  a ne teorije) . Naveo sam ranije jedan primer sa kojim sam uspeo da se susretnem u praksi, a tacan odgovor nije uspeo da mi da ni jedan od instruktora( a ni objasnjenje) koji imaju i po 40 godina iskustva u obuci( i kako ti kazes bili u realnim uslovima saobracaja), nego jedan jedini saobracajni inzenjer koji je radio tek mozda 2 godine, i gle cuda bio tacan odgovor i lepo objasnjenje. Niko nije ovde govorio o saobracajnoj terminoloiji nego jednostavno o samoj teoriji priblizavanju teorije kandidatima. Ne kazem ja da svi saobracajni inzenjeri mogu da priblize tu teoriju kandidatima, kao ni da ih zainteresuju, ali sam opet ubedjen da ce pre oni to uraditi nego recimo neki ekonomista.
Mislim da sam i ovo ranije rekao. Da li bi ti dao nekome da ti opravlja zube jer to radi npr. 10 godina,  a nije zavrsio za zubara(ali jednostavno to voli da radi i radi to npr, 10 godina)??Ja ne bi, a ne znam za tebe. ja bih pre otisao kod nekoga koji je tek zavrsio za stomatologa.
Da ne navodim i neke druge primere.
Pozdrav
: Odg: Predavac
: vladalle June 17, 2011, 12:50:11 PM
Evo da repliciram kolegi Soks5 ....Ne plasim se za sebe jer znam da po novim pravilnicima ispunjavam uslove za predavaca , i uglavnom se slazem sa vecinom stvari koje si napisao,mada ne sve. Naravno da ne treba dati svakom da bude predavac , ali znam dosta ljude koji fakultete zavrsavaju obicnim "bubanjem lekcija , ucenjem napamet" a da pri tom uopste ne razumeju ono sto uce. Dakle , u svakoj struci ima ljudi koji dobro znaju svoj posao a isto tako ima i onih koji ne znaju.Hocu samo da kazem da angazovanje saobracajnog inzenjera nece biti  nikakav garant kvaliteta predavanja ,sta ako u tvom gradu imas na raspolaganju nekog starijeg,nezainteresovanog, koji ce dodji samo da zaradi dnevnicu a koga je briga da li kandidati nesto razumeju???Hoces li angazovati nekog iz drugog grada koji je 100km udaljen? . Nesporno je da ni svaki instruktor nema znanje za predavaca, ima tu dosta kukolja ,ali ce se to izfiltrirati i takve auto skole ce same sebe unistiti , dobro obavljen posao je najbolja reklama. Po mom licnom misljenju , predavacu ne vrede ni 1000 fakultetskih diploma ukoliko ne poseduje kreativnost u radu i moc da priblizi i docara gradivo kandidatu . Kojim ce se metodama tom prilikom sluziti je potpuno nebitno.
I na kraju , saobr.inz. su najstrucniji za ovu oblast , tacno ,ali cemu ovolika buka kada ce i oni moci da budu predavaci ? Ajde da je pravilnicima njima zabranjeno a instruktorima sa srednjom skolom dozvoljeno pa da razumem . E problem je sad izgleda sto ce moci i oni sa drugim fakultetima da predaju...To je s neke strane i dobro jer ce konkurencija za predavace biti veca a samim tim ce kvalitet doci do izrazaja. Da se ne desi da u nekim gradovima ima samo 2-3 saobr.inz. na raspolaganju i da drze monopol jer ce znati da ti hoces-neces moras njih da angazujes  a njih moze da boli uvo da li ce kandidate nesto nauciti,jer njemu ce dnevnica bez obzira na to da legne . Ne kazem da bi se sigurno tako ponasali ali treba predvideti i tu mogucnost . Ako je predavac los , vise ljudi ce padati na testovima , pa ce tako ta skola doci na losem glasu sto je siguran put u propast . To ce i naterati auto skole da sto kvalitetnije rade predavanja jer je to jedini nacin da se opstane na trzistu  pa ce samim ti kvalitet doci do izrazaja . I zato , ne brinite previse  (mada nisam bas siguran da je briga za kvalitetom veca od brige za dodatnom dnevnicom pored skolske plate :)), posle godinu dve , sve ce se izfiltrirati i ova struka nece trpeti .
: Odg: Predavac
: vladalle June 17, 2011, 01:55:03 PM
I samo jos da dodam... trenutno najmanje 50% auto skola nema uposljenika sa visokom strucnom spremom a ni sa visom saobracajnom (pa tako ne ispunjajavu nijedan od uslova za predavaca) i oni ce morati da angazuju nekoga van skole ko ce drzati predavanja - verovatno saobracajnog inzenjera. Pa inzenjeri ,izvolite, dokazite se i potisnite svojim kvalitetom one od kojih smatrate da ste bolji .
Pozdrav
: Odg: Predavac
: volan June 17, 2011, 05:22:20 PM


     pomalo je neobicno da vas dvojica sa svojim fakultetima pricate o sposobnosti prenosenja gradiva kandidatima kada nikada u svom skolovanju niste spomenuli rec pedagogija, psihologija. metodika strucnog predmeta ...
    U prevodu nikada i niste skolovani za predavaca ili nekog ko ce prenositi znanje.
   Pogledajte u Sloveniji je potrebna bilo koja visa strucna sprema i licenca za predavaca. Za zvanje instruktora postoji osma zanimanja plus licenca i instruktorski ispit.
   U Hrvatskoj pravni, saobracajni i obrazovno vaspitni smer za predavaca. Pogledajte njihove najnovije izmene ZOBSa koje se moraju uskladiti za zakonima  u EU.
   Kod nas su nazalost sve preuzeli saobracajni inzenjeri ... 
: Odg: Predavac
: soks5 June 18, 2011, 04:00:51 PM
kolega vladalle, ni ja ne bih bolje ovo rekao nego ti u prethoda 2 posta. sam si napisao da ce se to isfiltrirati vremenom(godinu-dve) od trenutna primene pravilnika. Kako se bude napravila selekcija u vezi skola, instruktora, tako ce biti i u vezi predavaca. Niko od vlasnika nece drzati nekoga ako mu ne bude odradjivao posao najbolje moguce - budi ubedjen u to.Uvek ce postojati mogucnost da se taj predavac (ili instruktor) zameni. Jer ugled se tesko stice, ali veoma lako gubi.
Samo jos da ti dodam jednu stvar. Mozes ti biti kreativan koliko hoces, ako kandidati budu dolazili na predavanja "jer moraju" a ne zato jer mogu nesto da nauce. Dok to bude bilo tako, dzabe i kreativnosti i dzabe posvecivanja paznje kandidatima - jer nikada oni nece to poloziti. Nadamo se da ce se to promeniti sa novim pravilnicima, i sa novom cenom obuke(a i polaganja). Videcemo.
Kolega volan, nemoj vise gledati kako je u hrvatskoj, sloveniji ili drugim zemljama EU. Mi smo od njih udaljeni svetlosnim godinama po mnogo cemu. Bolje se usredsredi na nase pravilnike. I malo se raspitaj ko sta ima na fakultetima, pa tek onda pricaj ko sta ima od predmeta i ko je sta polagao.
: Odg: Predavac
: vladalle June 19, 2011, 03:24:06 AM
Kolega soks85 , apsolutno se slazem sa ovim sto si napisao u predhodnom postu, samo bih dodao nesto u vezi Hrvatske... Proslog leta sam se vracao iz Nemacke  i u povratku smo isli preko Hrvatske...Hrvatski auto put je vrhunski , idealno ravan , bez kolotraga , sa digitalnim znacima na portalu iznad kolovoza (u nemackoj ih zovu "pametni znaci - prikazuju ogranicenja brzine u skladu sa gustinom saobracaja i tamo cak ponekad na auto banu ogranicavaju brzinu u krajnjoj levoj traci na 120km/h - u kojoj imace nema ogranicenje :'( " ,  )  . Koliko se secam, cini mi se da sam u Hrvatskoj cak video i zidove pored auto puta na delu gde prolazi pored naseljenog mesta (sprecavaju da prevelika buka dodje do naselja ) . E sad, to je auto put koji vodi prema Srbiji , a cuo sam da imaju drugi , takodje evropskog nivoa koji vodi prema Jadranskom moru. Dakle , uporedjivati njihovu i nasu saobracajnu infrastrukturu je najblaze receno smesno (bar sto se tice autoputeva). Idem malo van teme ali samo jos nesto uopsteno u vezi naseg novog Zobs-a. Nas zakon u mnogo cemu nije ni priblizan zapadno-evropskom , odnosno u njemu su samo one odredbe iz Evrope kojima drzava treba da uzme pare vozacima, a one pomocu kojih bi vozaci potrazivali svoja prava su izbacene, evo i primera:

*Odgovornost preduzeca za odrzavanje puteva bukvalno ne postoji , znaci ako usled neke rupe ostanete bez tocka bog ce da vam nadohnadi stetu.
*Zasto recimo ne postoji mogucnost da se motocikli registruju tromesecno , kvartalno itd bas kao sto je na zapadu , pa motor se vozi najvise 6 meseci u toku godine , niko ga ne vozi zimi ...
I da ne nabrajam dalje, sve u svemu mnoge stvari u novom Zobs-u su sporne (da ne kazem vecina), kad bi bile sporne samo ove sto se ticu predavaca,instruktora itd gde bi nam bio kraj. ;D
: Odg: Predavac
: soks5 June 19, 2011, 01:44:43 PM
Kolega, sa ovim se slazem 100 %. mislim da svi znamo da je ovo policijski zakon(kao sto sam i ranije napisao), i da je vecina stvari napisana da se uzmu pare od vozaca i da se napuni budzet. Na zalost ali zivimo u takvoj drzavi  :'(
Na zalost, u Hrvatskoj nisam bio bas dugo, dugo vremena. Cuo sam da su im autoputevi vrhunski(ali sam takodje cuo da su im ostali putevi katastrofa). Nisam bio, ali sam cuo. Na zalost, kod nas su svi putevi katastrofa. Kao sto sam rekao, mi smo od hrvatske, slovenije (a da ne kazem zemalja EU) daleko nekoliko svetlosnih godina.
pozdrav
: Odg: Predavac
: juniormt March 03, 2014, 12:10:49 PM
POTREBAN PEDAVAČ 065/9 10 10 10
: Odg: Predavac
: apatinus2 March 05, 2014, 10:22:34 PM
izasli su novi cd ovi i dvd ovi..,sad ce ipredavanja biti laksa ijednostavnioja za predavace..,tj neke predavace.a i da privredna komora autoskola zaradi neki dinar..i drzava naravno kroz pdv i poreze :)

znaci treba samo jos kupiti dvd za pc.i play :)  ,a verujem i da je komora pripremila dovoljnu kolicinu dvd ova.. :)  ,malo se salim..naravno.nema posla..sedi se kuci,dosadno..

 :P