Zajednica auto škola Srbije
Zajednica Auto Škola Srbije => Obuka vozača => Predavači => : dragče July 13, 2013, 07:31:28 PM
-
Ne bi bilo loše da na jednom mestu budu sve informacije koje saznamo u vezi polaganja. Za početak, da li je neko danas polagao u Beogradu i kakvi su utisci, tj. rezultati?
-
Od njih 26 koji su danas izasli na ispit u Beogradu, ispit je polozilo njih 9, koliko sam ja uspeo da saznam.
-
Au, pa to je dosta loše. Ja sam saznao da su pitanja na zaokruživanje, i da bude jedno opisno pitanje, tj. tema koju treba provući kroz sve oblasti, etiku, bezb. saob. itd.
Iako su pitanja na principu prepoznavanja, nije tako lako, ako ih je samo 9 položilo...
-
Pet oblasti, iz svake oblasti po 80 % da bi se proslo. Jedno esejsko pitanje, i koliko sam shvatio, jos jedan test sa 100 pitanja. Mislim da nije isti broj pitanja po oblastima, u tih 100.
-
Pet oblasti plus jedan pisani rad. Oblasti imaju razlicit broj bodova od 10 pa navise. Jedno pitanje jedan bod -za sva pitanja.Oblast metodike 30 pitanja i mislim da su tu bili najgori rezultati. Sve je to trajalo od 9-30 do 17-30 .Pisani rad se radi na laptopu 60 min tako da oni koji nisu vicni kucanju nek krenu da vezbaju. Test traje dva sata i dosta je vremena ali ima svakakvih pitanja iz zakona,svih pravilnika statistike...
-
pa Mudrinicu jesi prosao?
Ako mozes jos malo pojasni... Koja tema je bila tvoj pisani rad?
Jel ostalo zaokruzivanje ili nije?
Pozz
-
Agencija je započela sa licenciranjem predavača krajnje nekorektno:
1. nije data struktura ispita-esej niko nije pominjao
2. Priručnik o licenciranju II dele 10. 7. samo 3 dana pre prvog ispita a nije bilo ni jedne reči o POSTOJANJU ISTOG za vreme predavanja
Zamislite kako se samo osećaju ti koji su dali 45000,00 do sada Agenciji, a nisu dobili ništa, gde je tu KOLEGIJALNOST, bar u pogledu poštovanja drugog kolege, govore tamo o nekom načelu moralnosti (u saobraćaju), a kako se oni ponašaju???
Nismo mi čuvali ovce, pa došli do njih tamo da nas oni uče kako se vozi!!!
Zaključak: ako se sami bolje ne organizujemo, svi mi instruktori, predavači i ispitivači, neće nam biti dobro u Zagrljaju Agencije!!! Plakaćemo za Mup-om, čini mi se. Neka me kolege iz Agencije ubede u suprotno, ako išta drugo znaju sem da LAŽNO sprovode navodnu propagandu o BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA. Sramota, čak se i stidim što sam uopšte i ulazio u tu njihovu priču, stalo im je do struke???
Treba i gospodin Rašeta, kojeg sam upoznao na predavanjima i zaključio da je korektan i stručan zapita s kim ima posla, kad već ne može da se izbore stručniji od njih sa naših fakulteta!
Da dokažu da im je stalo do onoga o čemu i mi treba da učimo druge!
Živeti sa svešću o bezbednosti saobraćaja-reče Lipovac, osmehnu se prof. Inić na sve to, ne može se, jer je struka PODBACILA!!!
-
Koje teme su bile kao opisne pitanje? Navedite neki primer pitanja iz Zakona i pravilnika?Mi smo u Nišu dobili obe knjige na predavanjima.
-
Ja sam prosao sve osim metodike. Ono sto je dobro je da cu sledeci put polagati samo metodiku a ne sve zajedno. Koliko cu to platiti da li 3 ili 15 hiljada videcemo.Taj esejski rad za koji se najvise interesujete je uglavnom bio svima najlaksi jel se ne odgovara tacno i precizno nego ti pises uopsteno o temi a mi kucamo polako a vremena samo 1 sat. Tema je bila Uticaj alkohola na bezbednost saobracaja,a zatim si imao na papiru jos nekih 9 smernica za redosled pisanja da ne bi puno odlutali sa temom.To ne treba da bude problem nikom ko je iz struke,ako ste barem procitali zakon o bezbednosti. Ostala pitanja na zaokruzivanje i tu iz nasih testova za kandidate imate oko 20 pitanja,pitanja iz pravilnika ABS .,zatim ova 4 o uslovima evidencijama, polaganju i obuci,i jos grupa pitanja iz etike ,teorija izvodenje radnji,i iz statistickog izvestaja i naravno metodika sa 30 pitanja
-
Konkretan odgovor nema sta..
Verujem da toliki broj njih nije polozio iz razloga sto nije znao sta ih ceka... Mislim da to nije u redu od strane Agencije... Ali nista novo u zemlji Srbiji...
-
Da li je sve bilo isključivo iz one dve knjige koje smo dobili ili je bilo i nekih pitanja iz Zakona i pravlnika što nije bilo obuhvaćeno literaturom? Što se statističkih podataka tiče, da li ih je bilo, i kakva su bila pitanja? Opet da li samo iz knjiga ili ste skidali i onu statistiku sa sajta???
-
http://www.abs.gov.rs/doc/licence/predavaci/Rezultati_predavaci_01.pdf
-
Ja sam položio ispit. Da bilo je pitanja i iz zakona i pravilnika. Pitanja nisu bila ni malo laka, ko izlazi na ispit mora dobro da se spremi. Ne mogu da se setim svih pitanja ali nije ni vazno jel su napomenuli da pitanja nece biti ista za sledeci ispit. Citajte prirucnike, bez toga ne izlazite na ispit, bacicete pare.
-
http://www.abs.gov.rs/doc/Statisticki%20izvestaj%20o%20stanju%20BS%20u%20RS%20za%202012.pdf
Statistički izveštaj
-
Kakva su bila pitanja iz tog izveštaja?
-
Po ovom rasporedu agencije, ispada da će svi osim nas koji polažemo u Nišu imati popravni, ako ne daj Bože padnemo :) A mi da čekamo naredni ispitni rok... :D
-
http://www.abs.gov.rs/doc/licence/predavaci/Spisak%20literature%20iz%20propisa.pdf
-
Molio bih za informaciju, ukoliko sam sprecen izaci na ispit koji sam prijavio, na koji nacin i u kom roku mogu da ga odlozim za sledeci termin? hvala
-
Najbolje da posaljes mail agenciji. Relativno brzo odgovaraju.
-
Kolege,kandidati za predavače!
Ovo je velika sramota i blam.Da od 27 kandidata položi samo 9 a radi se o intelektualcima sa fakultetskim diploma.
Ja postavljam pitanje:Dali je, u ovom slučaju u pitanju neznanje ilii interes Agencije da što više inkasira novca?Kakva je to logika ako padnete samo iz jedne oblasti da ponovo platite polaganje celog ispita u iznosu od 15.000 dinara.Kako Agencija misi da, do kraja godine obezbedi 800-1000 predavača da bi auto škole normalno funkcionisale.Da li je njima poznata činjenica da auto škole jedva egzistiraju jer novih kandidata nema a uslove za egzistenciju moraju održavati(najmanje 3 vozila i 3 instruktora)?U kojoj oni to državi žive.Ispit za vozača iznosi 3-4000 dinara(vozilo+komisija) a njihov ispi t iznosi 15.000 din ,plus licenca 5000 dinara + 30.000-obavezna nastava(na kojoj za taj iznos ne dobijete ni kafu).
Zbog čega se traži da napamet znamo neke statističke podatke.To je najveća glupost, kad iste ,iz odgovarajuće literature ,slobodno možemo koristiti na predavanju.Oni žele da od nas naprave bubalice koje će deklamovati ono što su oni ispisali a ne da stvaraju kreativnog predavača koji prati najnovije trendove iz ove oblasti i zna da koristi literaturu i motiviše kandidate na etičko ponašanje.
Imao bih još dosta primedbi , ali za sada ovoliko.Kolege, moramo se organizovati i ne što preduzeti da ne budemo"ovce za điđanje" a da ne dozvolimo da neko od nas pravi neznalice i podcenjuje naše diplome i dugogodišnje ispite.Tvrdim da toj istoj komisiji mogu postavi mnogo pitanja na koja neće zanati da odgovor.
Srdačan pozdrav i srećno!
-
Kako se boduje to esejsko pitanje?
To niko nije pominjao!?
-
A sta im znaci to fakultativna literatura?
-
ode nama ,i ovo sve u..,strucnjaci u njivama na slami,kvazi strucnjaci po forumima,lopovi na polozajima,kandidati u gabuli,instruktori u pecalbi ..i jbg.casti retkim izuzeticima naravno.
-
U ovoj drugoj knjizi sto smo dobili, ima poglavlje "Pedagogija" sto nismo ni na pripremnoj nastavi imali niti je na spisku rezultata polaganja kao predmet koji se bodovao.
Da li neko zna ima li posebno pitanja iz te oblasti ili se vodi kao "Psihologija i pedagogija"?
-
Iz te druge knjige za nas je samo deo Teorija izvođenja radnji, ostalo je za program Ispitivača. A to fakultativno, njima verovatno znači da moras te oblasti znati od reči do reči, ako hoćeš (da položiš), a ono obavezno, da i to moras znati od reči do reči, ako hoćeš da položiš (bez zagrade) ;)
-
Ti si kolega hajro sasvim u pravu. Čak i nije sporno da mi te sve podatke znamo.
SPORNO JE TO DA ONI KAO AGENCIJA NE RADE MNOGO DA SE TE ISTE CIFRE SMANJE DOGODINE!!!
AKO SU VEC OD NAS OKO DVESTA NA PREDAVANJIMA UZELI MINIMUM DO SADA 60000 EVRA ( samo za predavanja)
onda treba AKTIVNIJE da rade na unapređenju BEZBEDNOSTI saobraćaja, jer zato postoje, a ne da deklamuju podatke iz statistike
a da na preventivi ne rade nista pa nam se desava da neko komentarise da li je ili nije bilo crveno na semaforu, a pre toga je vozač ubio 17-godišnju devojku.
Ta bahatost u saobraćaju se u stvari prenela na sve sfere života. To je počela da radi i Agencija. I samo da kazem kolegi Apatinusu, mi smo svi na jednom zajedničkom poslu, da li smo svi mi kvazi strucnjaci pokazaće vreme
ali činjenice govore da se o problemima bezbednosti u saobracaju malo brine, a kada se to desi nekom vamam bliskom onda se drugacije razmislja. Činjenica je da se vodi za sada, tako izgleda samo PROPAGANDA o tome.
Mnogo je širi okvir rada Agencije od rada auto škola, ako im je interes da uzmu samo novac na posredovanju u poslovima oko saobracaja, neće opravdati svoje postojanje!
A mi gde god budemo radili u ovoj oblasti moraćemo se izboriti da se stanje promeni, za šta se samo deklarativno zalažu iz Agencije.
Kaljaju obraz struke, ako je od tog obraza iole i ostalo šta u ovoj zemlji u oblasti u kojoj su izvojevali da ljudi ostaju bez posla, a da oni uzimaju novac i da ih bas briga sto je tako.
-
Lepo rece kolega, ljudi vi ne znate sta vam se sprema.....
Hajro prosli put... ali sve jedno, bitno je da ni Hajro, ni Ibro, ni JAnos, ni Pista, ni Zolika, ni Petar, ni igor i ostali nisu mogli nista, sada je kasno..... ko zadnji ode, neka ugasi svetlo....
-
Dobar dan evo malo da se i ja ubacim nisam davno bio na forumu a i promenuo sam struku zahvaljujucu Agenciji za bezbednost i donesenom novom zakonu ali vidim da je i dalje po starom LOPOVLUK sve veci, ljudi i face istii Zajednici auto skola samo pare pare pare interesuju MLATI se prazna slama a BEZBEDNOST saobracaja u Srbiji sve gora putevi sve gori sobracajna signalizacija sve gora Prvo Agenciju za bezbednost treba ugasiti posto nikakve rezultate ne donose po pitanju bezbednosti i efikasnosti nego su samo postavili cifre svojih usluga oko naplate kojekakvih taksi i ostalih racuna drugo Zajednica je izgleda svalerka Aganciji i sad se oni slihtaju njima i oce da USICARE koji dinar preko njih sve je to providno ljudi dzaba bacate pare samo batalite to na vreme dok zadnji dinar niste porosili...... :o
-
Protiv Agencije za bezbednost saobraćaja i ljudi koji u njoj rade, lično nemam ništa protiv.Naprotiv, smatram da može da odigra značajnu ulogu u prevenciji saobraćajnih nezgoda, ali ne na način kako se to do sada radi , jer se stiče utisak da im je najveći interes zarada, ito iz sledeih razloga:
1.Za pohvalu su napori Agencije na edukaciji kadrova bitnih za prevenciju saobraćajnih nezgoda.
Kolko mi je poznato.,Agencija je ,za prošlu godinu ,Vladi povratila 70.000.000 dinara neutrošenih sredstava a nama pripremu za polaganje naplaćuje 30.000 dinara po kandidatu, umesto da je ta sredstva iskoristila i organizovala besplatnu pripremu predavača i ispitivača,ili za neku minimalnu cenu, jer, u krajnjem slučaju, mi ćemo, pored ostalih tu Agenciju i finansirati.
2.Uvođenje licenci za predavače je opravdano ali ne i obavezno prisustvo pripremnoj nastavi.Dovoljno je bilo da nam obezbde odgovarajuću literaturu , jer smatram da smo dovoljno "pismeni" da se, na osnovu te literature,možemo sami pripremiti za ispit.
3.Obavezno prisustvo raznim seminarima, radi sticanja uslova za polaganje za razne licence je nepotreno, jer mnogo košta.Agencija bi ovu obavezu mogla nadomestiti izdavanje odgovarajućih biltena i sl. kojima bi bili informisani o svim inovacijama iz ove oblasti i korisnim statističkim podacima koje bi na našim predavanjima mogli koristiti.
Pored Agencije mogli bi se ,malo pozabaviti i ZAŠS-e.Šta je ona, do sada uradila da nam olakša egzistenciju i bitisanje u novim uslovima.Ona, pod hitno, mora da se izbori za ledeće:
1.Za godinu dana produži rok za ragistraciju po novim uslovima,
2.Eliminiše obavezu ugradnje tahografa u putničkim vozilima i naknadnih atesta za duple komande.
3.Eliminiše obavezu polaganje vožnje za "C" kategoriju na vozilu pod utovarom, jer će doći do masovnih havarija na sistemu transmisije vozila.
4.Eliminiše obavezu video nazora i polaganja na kompjuterima i sl.
Ako nešto ne uradi ostaće i bez postojećeg broja članova, umesto da ih permanentno povećava, jer novog učlanjenja neće biti bez obostranog interesa.Pozdrav forumašima i što veća i masovnija aktivnost
-
u uniji, pa i madjarskoj, odavno polazu na kompjuterima
-
ova druga knjiga je namenjena za polaganje za ispitivaca osim poglavlja TIR(teorija izvodenja radnji_)
-
Polaže li neko sutra u NS?
-
Izgleda da ni agencija nece uzeti para kolko je planirala...
http://www.abs.gov.rs/tekuce/saopstenje_2013.07.24.html
Kako je bilo u Novom Sadu na ispitu?
-
http://www.abs.gov.rs/doc/licence/predavaci/Rezultati_ispit_NS01.pdf
bilo veselo :)
-
od svih koji su polozili njih cetvorica su ponavljaci iz bg-a! da ne bi neko pomislio da je u ns-u prolaznost 50% nego je kao u bg-u 30% ! ! ! ! !
-
Ja sam polagala u NS. Neko je pitao da li se esej boduje, DA boduje se sa maksimalno 10 bodova. On vam je deo Bezbednosti saobracaja, tako da imate test pitanja i imate esej u okviru ovog predmeta. Profesor Lipovac i pr. Vujanic su bili prisutni i ocenivali te radove. Mi smo prvo radili esej, a zatim imali pauzu od 10 minuta nakon koje smo radili test. Moje licno misljenje da se bas dobro morate spremiti da bi uspesno sve polozili. Jer 100 je pitanja, a koncentracija u jednom momentu defintivno opadne, a pri tome uticaji treme, frke sa vremenom da li ce te sve stici. Dva sata je dosta ako ste sve stvarno spremili, jer nekog vremena za razmisljanje tu nema. Ja sam propise radila poslednje i mislim da je to razlog sto mi se omakose za jedan bod :(. ...Da na svako postavljeno pitanje imate cetri ponudjena odgovora, a jedino smo iz bezbednosti imali jedno pitanje na dopuni...,....tako da kome predstoji ispit neka uci, uci, uci.... Zelim Vam svima srecu...
-
Po mom misljenju oblast propisu su najopsirniji, pa bi zato zamolio kolege koji su vec polagali ako mogu malo blize da opisu pitanja iz ove oblast. Da li su to pitanja iz oblasti koja su bila na predavanjima, i da li ima pitanja u vezi dimenzija vozila i tezine, jer to opste nije bilo na predavanjima a vrlo je tesko da se zapamti, sada se spominje i taj pravilnik. Pravilnik sluzi da se cita a ne da se uci napamet. Poz..
-
Sto se tice oblasti Propisa, obratite paznju na podatke iz "Pravilnika o teorijskoj i prakticnoj obuci" (ima ga svaka auto skola), ima par pitanja iz toga (tipa nepropisno, netacno, neazurno vodjenje evidencije, koliko kandidat sme da ima casova teorije u toku dana, koliko traju pauze itd), ima oko mozda dvadesetak pitanja iz testova, ovih sto ih uce kandidati (problemske situacije, znakovi itd). Ima par klasicnih pitanja iz Zakona, neke definicije koje treba navesti kao tacan odgovor (nama je npr. bila izmedju ostalog definicija traktora). Sve u svemu, 40 pitanja iz oblasti propisa, sto je u neku ruku i dobro, jer imate mogucnost da cak osam pitanja ne uradite tacno, a da polozite ovu oblast.
I da, bilo je i pitanja iz "Pravilnika o predavacima", npr. kako se obnavlja licenca, posle koliko vremena, itd...
-
I samo da ispravim koleginicu Snezzanu, ako je bila u NS na polaganju. Prvo se polagao test, dva sata je trajalo (od 11 do 13), a u 13.55 je poceo da se radi esej, i to je trajalo sat vremena.
I ono pitanje na "dopunjavanje" je bilo iz oblasti Teorija izvodjenja radnji (Navesti 4 karakteristike nocne voznje?), a ne iz Bezbednosti?!
A teme iz eseju su bile, u Bg na polaganju - Alkohol, a u NS - Brzina!
-
E kolega hvala :) Nije namerna greska, tako je bilo. :) I ja sam stvarno i tamo bila zbunjena... Izvinjavam se
-
Ako neko nije kompletirao,malo literature za predavače:
http://www.autoskolapetabrzina.rs/test/esej.rar (http://www.autoskolapetabrzina.rs/test/esej.rar)
http://www.autoskolapetabrzina.rs/test/literatura.rar (http://www.autoskolapetabrzina.rs/test/literatura.rar.rar)
http://www.autoskolapetabrzina.rs/test/statistika.rar (http://www.autoskolapetabrzina.rs/test/statistika.rar.rar)
(http://www.autoskolapetabrzina.rs/test/ispit.jpg)
(http://www.autoskolapetabrzina.rs/test/esej.rar)
-
Koleginice, dali je bilo pitanja iy oblasti statistike.
-
Da, bilo je. Ono cega se ja secam, Bilo je pitanje koliko je u toku 2012. godine poginulo ljudi u sabracajnim nezgodama u Srbiji, dati su ponudjeni rasponi tipa pod 1. 500-600, 2. 600-750..., takodje se secam pitanja mada je ono iz knjige iz oblasti Bezbednosti: Koliko smrtnih slucajeva izazvanih saob. nezgodama na putevima se dogodi u nerazvijenim i srednje razvijenim zemljama: 90% (nasla sam u knjizi str. 136), pa sada tako nesto, mozda nisam doslovno napisala kao na testu, ali tako nesto... Pozz
-
У Београду је морао да се наведе тачан број погинулих за 2012 годину.
-
U NS je bilo pitanje koliki je prosek po broju poginulih u poslednjih pet godina, pa su ponudjeni rasponi, a tacan odgovor je bio: od 650 do 950
-
Kolega, na samom pocetku testa su nam rekli da se to pitanje odnosi na poslednju 2012.godinu, ali smo svakako posle ispita komentarisali da je odgovor isti u 2012. je 684 poginula, dok je u poslednjih pet godina prosek 758 poginulih lica, jer nisu svi culi kada su to rekli. U svakom slucaju slicna su pitanja...i tako nesto se moze ocekivati i na buducim testovima...
-
POZDRAV SVIM KOLEGAMA, MOZETE LI MI POMOCI OKO PITANJA IZ ETIKE I METODIKE TEOR OBUKE, NA STA DA OBRATIM PAZNJU PRILIKOM UCENJA I KAKVA SU BILA PITANJA NA TESTU? UNAPRED HVALA
-
Hvala kolegama koje pruzaju bilo kakve informacije sa polaganja. Ono što ja znam:
Etika-10 pitanja-jedno pitanje sa dopunjavanjem-Beograd-algoritam radnji u saobraćaju Ns- 4 karakteristike noćne vožnje
Bezbednost saobraćaja-10 pitanja+obavezno statistički izveštaj iz 2012, ali ne verujem datreba ulaziti u detalje
TIR-10 pitanja-jedno pitanje sa dopunjavanjem-Beograd-algoritam radnji u saobraćaju Ns- 4 karakteristike noćne vožnje
Propisi-40 pitanja-posebna pažnja na pravilnike o radu auto škola+pravilniko predavačima
Metodika -30 pitanja
Sva pitanja četiri ponuđena odgovora-jedno tačno, ali se prilično ulazi u detalje Pitanje iz metodike npr Značaj nastavnih sredstava ili osobine-pa jedna od četiri opcije je tačna
esej na temu-do sada alkohol ili brzina sa devet smernica za pisanje istog, 1 sat vremene na računaru-šta može da sledi Upotreba pojasa, mladi, stari vozači, deca u saobracaju,biciklisti, motociklisti, pešaci, nasilnička vožnja, recidivisti, ranjivi učesnici-svi, bes i agresija, ugrožavanje životne sredine, umor, droga i lekovi, profesionalni vozači, preventiva, represija itd.
Većina koji su pali dosada su dobro uradili, kad se pogleda tabela po oblastima što znači da se pada zbog sitnice uglavnom. 100 je pitanja, dva sata vremena za test, 1,2 minuta po pitanju-treba visoka koncentracija, to je u pravu koleginica snezana
Dobro se spremiti i izaći veoma odmoran na ispit, sada su velike vrućine što otežava učenje, valjda su prijatni uslovi na ispitu jer je i to bitno
Poslaću sva pitanja koje zapamtim posle ispita, najverovatnije u avgustu u Beogradu
Već sada treba da počnemo da sarađujemo, jer po dobijanju licence moraćemo sarađivati još više. Siguran sam da će biti ozbiljnih provera našeg rada od strane nadležnih-bićemo pod lupom, jer je glavna ideja onih koji su uveli ove izmene da odgovornost za trenutno poboljšanje stanja padne na nas. A ako ne bude saradnje nema ništa od toga
Puno uspeha na ispitu i javljam šta treba
-
ispravka algoritam radnji i karakteristike noćne vožnje su naravno iz TIR
-
Kao sto se vidi na tabelama sa prosla dva ispita, Etika je ubedljivo najlaksa, u Beogradu su pala dvojica, a u Ns niko. Nema tu nista posebno, samo je potrebno dobro iscitavati knjigu i sve ce vam biti jasno. Obicna pitanja, koja dosta lako mogu da se odgovore i logickim zakljucivanjem, ali ipak mora se poznavati materija.
Metodika je vec malo veci problem iz prostog razloga zato sto je obimna i ima puno sitnih informacija koje je potrebno znati. Znaci, od 30 pitanja, imate pravo na 6 gresaka. Posebno obratite paznju na one delove sa prednostim i nedostacima pojednih nastavnih metoda, nastavnih sredstava itd. Mada ni to nebi trebalo da bude tesko ako se dobro iscitava knjiga.
Kao sto se videlo u BG, a delimicno i u NS, Bezbednost saobracaja je bila oblast sa najmanjom prolaznoscu. Kao sto smo vec rekli, sastoji se iz dva dela, prvi deo test sa deset pitanja, i mogucih deset poena, i drugi deo esej na zadatu temu, sa takodje mogucih deset poena. Ajde kod testa je mozda izvesnost jasnija zato sto znate sta ste tacno uradili, ali esej moze da vam predstavlja problem zato sto ne znate kakvu ocenu cete dobiti, tj. kakav je kriterijum profesora koji citaju i ocenjuju. S obzirom da je u pitanju Lipovac, dodatan pritisak je njegova strucnost, i automatski imate nedoumicu da li je to sto ste napisali dovoljno ili ne.
Propisi su klasicni pojmovi iz Zakona, i iz svih pravilnika navedenih na onom spisku literature za ucenje ove oblasti, nije ni to sad nesto fatalno, ali je opet problem kod kolicine informacija koje trebate da znate, ne znajuci sta vas moze potrefiti.
I na kraju Teorija izvodjenja radnji, jos jedna oblast gde je prolaznost bila velika i u Bg i u NS. Nista posebno, iscitajte ono iz druge knjige, i ako ste u ovom poslu vec, to vam ne bi trebalo predstavljati veci problem.
-
Siguran savet za prolaznost na ispitu je samo dobro procitati-vise puta ,knjigu, zakon,(ko ga dosad nije procitao netreba ni da polaze),pravilnike,nase ,od abs,o teh. uslovima itd.
Neko bi sad rekao da ja pametujem ali nista od ovoga sto naucimo sada nam nece biti VISAK ako pogledate sta se trazi na polaganju za ISPITIVACA-a za to ne postoji nikakva pripremna nastava.Ja licno ocekujem tu mnogo losije rezultate nego ovi sto su sada
-
Napravio sam grupu na fejsbuku- predavači teorijske nastave, radi lakše saradnje u budućem radu.
Pozivam Vas da se priključite
-
PUN NAZIV GRUPE-predavači teorijske nastave u autoškolama
-
https://www.facebook.com/groups/173331192845946/ evo grupe, da lakse nadjete :)
-
ako pogledate sta se trazi na polaganju za ISPITIVACA-a za to ne postoji nikakva pripremna nastava.Ja licno ocekujem tu mnogo losije rezultate nego ovi sto su sada
ala nase pripremne nastave, bolje da je nije ni bilo (cast pojedinim predavacima), ne verujem da ce biti slabija prolaznost od nase (30%) jer bi Srbija ostala skoro bez ispitivaca, a znamo ko ce biti kandidati za taj poziv.....
-
Evo nekih od pitanja koja su bila u NS:
Pitanja nisu bas tim recima bila postavljena, jer stvarno ne mogu tacno da se setim
ETIKA
1. DEFINICIJA ETIKE GLASI: Etika je filozovska naučna disciplna koja se bavi proučavanjem etosa ili morala.
2. Model etičkog odlučivanja DAO je skraćenica od: definicija, analiza odluka
3. Načelo nepoverenja zasniva se : Na očekivanju da će se i drugi učesnici u saobraćaju ponašati nepropisno i nepomišljeno
4. Elemenat koji po Li Roju može pomoći za smanjenju stresa kod vozača: Slušanje lagane i opuštajuće muzike tokom putovanja
5.Jedna od osnovnih osobina i karakteristika vozača koji sa znatno povećanim rizikom učestvuju u saobraćaju jesu: Nepotpuno poznavanje propisa, upravljanje pod dejstvom alkohola, češće su mladi nego stari, češće su muškog pola......
-
METODIKA:
1. Zadaci nastave su usmereni ka: kandidatu
2. Koje su nastavne metode povoljne za rad u velikim grupama: PREDAVANJE
3. Kako se naziva model rada u malim grupama, kada jedna grupa radi zadatak, a iz nje sede posmatraci i pazljivo prate sta se dogadja: AKVARIJUM
4. Koja se nastavna metoda moze kombinovati sa ostalim metodama:
5. Koji kandidat nije atipican:
6. Prema kom nastavnom sredstvu nika ne smete okrenuti ledja
7. Koji od navedenog je subjektivan nacin ocenjivanja: ESEJ
i tako dalje...
-
PROPISI:
1. Karekteristike motoputa
2. Traktor je
3. Dozvoljena brzina kretanja u zoni skole
4. Znak Rajfeslus-a...
5. Ako se vozilo zaustavilo na dva minuta i vozac izasao iz automobila smatra se:
Pravilnici kako je kolega rekao o nacinu vodjenja evidencije u a.s., kada je netacna, kada je neporpisna,... Pitanja iz testova za polaganje voznje...a
-
BEZBEDNOST SAOBRACAJA:
1. DEFINICIJA SAOBRACAJNE NEZGODE U SRBJI
2. AKTIVNI PARAMETRI BEZBEDNOSTI
3. STA IZUCAVA ETIOLOGIJA SAOBRACAJNIH NEZGODA
4. PRILIKOM UPOTREBE MOBILNOG TELEFONA, PAZNJU VOZACA NAJVISE JE OMETA: 1) VIZUELNA DISTRAKCIJA , 2) AUDIDISTRAKCIJA, 3) KOGNITIVNA DISTRAKCIJA....
Ako se neko seca jos nekog pitanja neka napise...
Ipak je lakse kada znas sta te bar priblizno ceka...
-
HVALA SVIMA KOJI SU SE DO SADA PRIKLJUČILI GRUPI NA FEJSBUKU. POZIVAM I OSTALE KOJI ŽELE.
https://www.facebook.com/groups/173331192845946/
-
Kolege, koliko otprilike procenata pitanja sa testa je iz ona dva priručnika, a koliko iz druge literature koja nisu obuhvaćena priručnicima?
-
Ako racucas one cetiri oblasti koje su obuvacene prirucnikom, sva pitanja su odatle (+ statisticki izvestaj).
A Propisi su iz ostale literature (Zakoni, pravilnici, uredbe.....)
-
Hvala, za propise znam. Znači iz etike, bezbednosti, metodike i teorije izvođenja radnji nije bilo nikakvih pitanja van ove dve knjige + statistički izveštaj. Koliko je pitanja bilo iz statističkog izveštaja?
-
po mojim informacijama jedno pitanje iz izveštaja-u Bg broj poginulih u 2012, a u NS prosečan broj poginulih u poslednjih 5 godina, pošto je u okviru bezbednosti saobraćaja gde imasamo 10 pitanja verovatno će ostati ova forma 1 pitanje iz izveštaja
-
Dali je bilo pitanja iz oblasti radnog vremena vozača i upotrebe tahografa?Pozdrav svima.
-
Da li neko polaze sutra u UZICU....ZAMOLIO BI SVE KOLEGE KOJE POLAZU SUTRA AKO MOGU DA NAM OVDE NA FORUMU IZBACE STO VISE PITANJA KOJA SU BILA NA ISPITU...UNAPRED HVALA
-
"Дајете могућност кандидатима да се без Вашег директног учешћа веома лако и квалитетно припреме за полагање теоријског дела возачког испита"
-
Moze li neko od kolega koji su polagali ispit da pojasni malo neke stvari oko esejskog pitanja. Ako sam dobro razumeo, esejsko pitanje je nosilo 50% od ukupnog broja bodova iz oblasti Bezbednosti saobracaja? Da li se na esejsko pitanje odgovara na racunaru? Ako je to slucaj, da li se jednostavno odgovara u word-u ili su oni napravili neku formu u koju je potrebno otkucati odgovor? Da li je dozvoljeno imati pored sebe neki papir na kom bi bilo moguce napisati neki koncept pa onda otkucati odgovor na racunaru?
-
Moze li neko od kolega koji su polagali ispit da pojasni malo neke stvari oko esejskog pitanja. Ako sam dobro razumeo, esejsko pitanje je nosilo 50% od ukupnog broja bodova iz oblasti Bezbednosti saobracaja? Da li se na esejsko pitanje odgovara na racunaru? Ako je to slucaj, da li se jednostavno odgovara u word-u ili su oni napravili neku formu u koju je potrebno otkucati odgovor? Da li je dozvoljeno imati pored sebe neki papir na kom bi bilo moguce napisati neki koncept pa onda otkucati odgovor na racunaru?
Svaki kandidat ispred sebe ima laptop na kojem ce da pise. Sve ce biti spremno, otvoren je Word, za svaki korak pre pocetka pisanja ce biti upustvo sta treba da se uradi, a i kod svakog ko bude imao neki problem, neko od prisutnih iz Agencije ce prici da pomogne. I tek kad svi budu spremni, i sve podeseno, pocinje da tece vreme potrebno za pisanje (a to je sat vremena)
Svi ce dobiti koncept, sa otprilike desetak smernica po kojima treba da pisu, odvoji se svaki pasus po smernici, da bi oni lakse mogli da procitaju, i po tim smernicama pisete ( i verujte, mnogo je lakse).
S tim da ce neko od pristutnih profesora (u NS je bio Lipovac), dati objasnjenja oko toga sta oni smatraju da je potrebno da se pise, i sta ce oni ocenjivati.
Esej nosi deset poena (+ deset iz testa), tako da oblast Bezbednost nosi ukupno 20 poena. Tako da ako sve uradite tacno na testu, iz Eseja ce vam biti dovoljna i sestica za prolazak.
-
Imali neko rezultate za predavace sa Zlatibora koi su polagali 08.08.2013. neka objavi pozdrav
-
http://www.abs.gov.rs/doc/licence/predavaci/Rezultati%20ispita%20ZL.pdf
Od 20 prisutnih na Zlatiboru, palo je njih 9, a polozilo je njih 11, od tih 11 koji su polozili, 6 je vec polagalo u Bg ili NS.
-
prolaznost oko 25%... s obzirom kolko znamo, to je jos i dobro 8)
-
Utisci sa Zlatibora
Veoma korektni uslovi,obaveštenja i upustva pre i za vreme polaganja.
Pitanja po oblastima sva zastupljena u priručnicima sa pripremne nastave.
Savetujem svakom kandidatu za predavaca ili ispitivaca da ako vec rade u auto skoli odrze kurs teorijske nastave pa iako bude jedan kandidat na nastavi za Vas ce to biti korisno.
Oni kandidati koji ne rade u auto skoli slobodno otidjite u auto skolu u vasem gradu i ponudite besplatnu pomoc u nastavi.Time ce te sebe usavrsiti i glatko poloziti oblast PROPISI i TEORIJA IZVODJENJA RADNJI .
-
Kolege, da li neko zna koji je esj bio na Zlatiboru?
-
Млади и неискусни возачи и њивов утицај на безбедност саобраћаја
-
Hvala Bogdane.
-
Kako otprilike glase smernice za pisanje esejskog rada?
-
Šta se podrazumeva pod pojmom mladi vozači?
Šta se podrazumeva pod pojmom neiskusni vozači?
Šta se podrazumeva pod pojmom mladi i neiskusni vizači?
Uticaj mladih vozača na posledice saobraćajne nezgode
Pisanje eseja se svodi na fenomenologiju i etiologiju sabraćajnih nezgoda.Uslovi za rad su skoro idealni,piše se ćirilicom pa i ako naslov ne napišete velikim slovima neće neko zbog toga izgubiti poene.Font kojim pišete je 12,margine 2.5 cm
-
Imali neko rezultate od polaganja za predavace od 20.08.2013 odrzano u Nisu nek objavi hfala
-
0d 28 kandidata polozilo 12.
-
Kolega postavi spisak ako imas hfala
-
Rezultati iz Nisa, od 20. 08 - http://www.abs.gov.rs/doc/licence/predavaci/Rezultati%20ispita%20NI01.pdf
Rezultati iz Beograda, od 27.08 - http://www.abs.gov.rs/doc/licence/predavaci/Rezultati%20ispita%20BG02.pdf
-
Izmislise nauku kao da instruktori ce se baviti transplantacijom organa,operacijama na otvorenom srcu, a po zavrsetku radnog vremena bice akreditovani za rad kao neurohirurzi.Strucnjaci u pripitom stanju napravise nauku i filozofiju.
Ciji li je interes, jel da se sve skole zatvore, a samo Navljak da radi nek kazu da ne muce svoj narod?
Koja je ovo sprdnja nemam reci, nije im dosta sto deru narod,sad su instruktori i skole krive i za ekonomsku krizu u drzavi.Najlakse je bilo zatvoriti nesavesne sto su prodavali dozvole i sad prvi kupuju vozne parkove,grade poligone i nastavljaju po starom, a oni drugi nek traze posao u Gsp-u kao bus plus kontrolori ili nek cekaju da se naparavi guzva u Navljaku pa ce ih Mirko angazovati.
-
Esej-ponovljen Nasilnička vožnja- ocenjivao prof. Lipovac
Smernice: 1.Pojmovi agresivne i nasilničke vožnje 2. Etičke i moralne karakteristike nasilničke vožnje 3. Uticaj nasilničke vožnje na bezbednost učesnika u saobraćaju 4.Uticaj nasilničke vožnje na posledice SN 5.Posledice nasilničke vožnje na budžet porodice,države, uticaj na saobraćajnu policiju 6. Uticaj nasilničke vožnje na vaspitanje mladih 7. Definicija nasilničke vožnje prema zakonu i 2 slučaja definisana prema zakonu 8. Kaznene mere za nasilničku vožnju 9. Šta bi po vašem mišljenju još trebalo definisati kao nasilničku vožnju 10. Šta ćete vi kao predavač činiti u svojoj sredini da se ove pojave smanje i time utičete na povećanje bezbednosti saobraćaja Esej se piše sat vremena, na lap topu, ćiriličnim pismom, font Times New Roman, 12, margina 2,5 cm
Etika: 1. Definicija etike 2. Načelo poverenja 3. Model etičkog odlučivanja DAO formula je vezan za pojmove: definicija, analiza, odluka 4.saobraćajna etika definicija 5. 3 ključna elementa defanzivne vožnje-ZABRANJENO-NIKAD OBAVEZNO-UVEK PONEKAD NO ONO ŠTO JE DOZVOLJENO 6. Prema Hajdukoviću recidiviste karkteriše: izraženija sklonost asocijlnom ponašanju 7. Karakteristike starijih vozačia imaju veće vozačko iskustvo,nemaju sklonost ka ulaženju u rizične situacije i dobro poznaju sve rizike koji se javljaju u saobraćaju 8. Jedan od metoda prevencije besa prema Li Roju je držafotografije svoje porodice u vozilu 9. Pojmovno razlikovane besa i agresije-Bes često može otvoriti put ka agresiji, dok agresija nad nekim može izazvati bes u posmatraču ili subjektu 10 Jedna od osobina vozača koji sa povećenim rizikom učestvuju u saobraćaju
Bezbednost: 1. broj poginulih u poslednjih pet godina-650-950 2. u saobraćaju smrtno strada 90% u nerazvijenim zemljama koje poseduju manje od polivive vozila registrovanih u svetu 3. Deca su u srbiji u 2012. najvise stradala kao putnici u vozilu 4. u Srbiji se poginuo u saobracaju evidentira do 30 dana posle nezgode 5. Tačna definicija saobraćajne nezgode prema zakonu
6.Vrste saobraćajnih nezgoda prema bazi podatakaMUP-a:
1. sudari iz suprotnih smerova
2. bočni sudari
3. sudari pri vožnji u istom smeru
4. sudari pri uporednoj vožnji
5. udar vozila u drugo zaustavljeno ili parkirano vozilo
7. Broj poginulih u saobracaju u Srbije bez kosova je smanjen oko 50 % u periodu 2001-2012 8. Koja je tvrdnja tačna a odnosi se na umor-mikrospavanje-kratka nekontrolisana faza spavanja koja traje najčešće nekoliko sekundi
u grupi je trenutno 67 clanova. Ko zeli neka se prikljuci
https://www.facebook.com/groups/173331192845946/
-
Pitanja iz propisa 27.08. Novi testovi Pravila saobraćaja Pitanja 17,39-nije bilo slike,44,68 ali u okviru TIR, 70-isto TIR,u okviru TIR na dopunjavanje navesti korake u algoritmu vršenja radnji, i navesti 6 radnji u saobraćaju,98, 106,122,kombinacija 135 i 136 pitanja modifikovano pitanje sa 4 ponuđena odgovora, drugacija formulacija odgovora nema slike, pa može da zbuni, 177,205 i 206 kombinacija pitanja,445 ( u okviru TIR bez slike), 550,664 sa slikom, 675 modifikovano, kombinacija 696, 698,701, 703 u jednom pitanju
Saobracajna signalizacija 62, 219, kombinacija 268 i 270 (kombinacija odgovara, a slika iz prvog pitanja, uslovi smanjene vidljivosti van naselja, traktor je (motorno vozilo, vozilo na motorni pogon, poljoprivredna mašina, teško teretno vozilo, ako se vozač traktora kreće propisno prošao je upravo ispred sledećeg znaka( znakovi sao signalizacija iz testova 147, 148,220,230 )oblast vozila modifikovano pitanje sta znaci oznaka 65, pitanje 179
-
Bezbednost saobraćaja
9. Katalitički parametri bezbednosti jesu oni koji indirektno svojim uticajem dovode do pojave saobracajnih nezgoda ili posledica udesa
10. Stariji vozači imaju veće vozačko iskustvo, nemaju sklonost ka ulaženju u rizične situacije i izuzetno dobro poznaju sve rizike koji se javljaju u saobraćaju
-
Kolege, da li je neko dobio licencu na kucnu adresu? Zanima me da li na licenci pise datum izdavanja onaj kada se dobije ili datum kada je kandidat polozio ispit?
-
Kolege, da li je neko polagao 11.09. u NS? Ako ima neko, zamolio bih da napiše koji je esej bio i eventualno neka druga pitanja ukoliko ih se seća. Nisam primetio da je neko naveo ni esej iz Nisa pa eto ako ima vas koji ste tamo polagali, molim vas napisite, polazem 01.10 u BGD pa bi mi jako znacilo!
-
Есеј у Новом Саду је био сигурносни системи заштите,сигурносни појасеви,заштитна кацига,дечије седиште,..функција,позитивни и негативни утицаји,казнене одредбе,итд.
смернице су као и у прошлим испитима,утицај,значај итд било их је 9.
Stariji vozači imaju veće vozačko iskustvo, nemaju sklonost ka ulaženju u rizične situacije i izuzetno dobro poznaju sve rizike koji se javljaju u saobraćaju
,u okviru TIR na dopunjavanje navesti korake u algoritmu vršenja radnji, i navesti 6 radnji u saobraćaju,
3 ključna elementa defanzivne vožnje-ZABRANJENO-NIKAD OBAVEZNO-UVEK PONEKAD NO ONO ŠTO JE DOZVOLJENO 6. Prema Hajdukoviću recidiviste karkteriše: izraženija sklonost asocijlnom ponašanju 7. Karakteristike starijih vozačia imaju veće vozačko iskustvo,nemaju sklonost ka ulaženju u rizične situacije i dobro poznaju sve rizike koji se javljaju u saobraćaju
1. broj poginulih u poslednjih pet godina-650-950
3. Deca su u srbiji u 2012. najvise stradala kao putnici u vozilu 4. u Srbiji se poginuo u saobracaju evidentira do 30 dana posle nezgode 5. Tačna definicija saobraćajne nezgode prema zakonu
7. Broj poginulih u saobracaju u Srbije bez kosova je smanjen oko 50 % u periodu 2001-2012
ово су отприлике нека питања,...
-
Da li neko priprema plan teorijske obuke koji treba predati MUP-u, kao jedan od uslova za prijavu preduzeća? Šta se podrazumeva pod onim iz pravilnika: "Plan teorijske obuke kandidata, sačinjava pravno lice i isti predstavlja detaljnu razradu obuke po pojedinačnim časovima teorijske obuke", odnosno, šta znači ovo "detaljnu razradu"?
-
Predlozio bih svim kolegama (koji su polozili ispit za predavaca teorijske obuke ili to nameravaju da ucine u buducnosti) da posalju mail, molbu, zahtev... agenciji za bezbednost saobracaja sa ciljem da se odobri da se prilikom polaganja ispita za ispitivace (za one koji vec imaju licencu za predavace) polazu samo one oblasti koje nisu bile obuhvacene testom za predavace teorijske obuke. Naime, prema obavestenju koje se trenutno nalazi na sajtu agencije, test za ispitivace ce obuhvatiti dobar deo gradiva koji je vec bio obuhvacen testom za predavace cime dolazi do nepotrebnog dupliranja i potrebe da se ponovo polazu iste stvari.
Nadam se da ce u agenciji ozbiljnije razmotriti ove zahteve ukoliko im stigne veci broj molbi.
-
Kolege ajde resavajmo one stvari koje jos nismo resili,a ovo pitanje smo vec pokrenuli ispred zajednice i da sacekamo jos malo da ABS izade sa planom polaganja za ispitivace a dotle ko nije polozio za predavaca nek to resava ,pripremajte dokumentaciju za ispunjenje uslova za novo resenje,jel za to sigurno nam niko nece traziti licencu za ispitivaca.
-
MORAS IMATI 1 minimum plan sa svih 15 razradjenih tema teme znas koje su u zakonu su o b s. zajednica razradjuje teme a kad ce biti gotovo pitaj rasetu m ili rasetu p.
-
ZBOG UGROZENOSTI STRUKE, POSEBNO PREDAVACA I ISPITIVACA, SPOROSTI RADA ABS I POLICICIJE, LOSEG RADA ZAJEDNICE AUTOSKOLA SRBIJE I MAFIJE KOJA DRMA OVIM POSLOVIMA, UGROZENOSTI RADA INSTRUKTORA I EGZISTENCIJA NJIHOVIH PORODICA OVIM PUTEM VAS OBAVESTAVAM DA ZAJEDNICA LICENCIRANIH PREDAVACA, ISPITIVACA I INSTRUKTORA OD VECERAS STUPA U TOTALNU APSTINENCIJU TJ. BLOKADU RADA SVIH USTANOVA KOJE NAS KOCE A TO SU>
a b s
UPRAVA SAOBRACAJNE POLICIJE I RAZNI PRAVILNICI
vLADA rs BEZ vucica ZA SADA
ovim putem vas oBAVESTAVAM DA SAM ZIV I ZDRAV I DA VAS SAMO GLEDAM KAKO JEBETE RADNIKE marsal ZIV I ZDRAV I VECAN PIZDA VAM MATERINA
IGOR SIMIC YSTO JEBACU NERADNIKE I KAPITALISTE DOVJEKA RADNICKA KLASA JE NAJJAČA A MARŠAL JE VJEČAN!!! USUDITE SE DA POSUMNJATE U TO!!!
OVOGA PUTA DUH SLOVENSKI JE SRBIN!!! IZAĐITE NA CRTU SA MOJOM IMOVINOM STOKO!!!
-
poslusajte himnu hej slaveni jos jednom; ja sam je i komponovao!!!
-
http://www.youtube.com/watch?v=sPvGFxCItnA
-
SVAKA CAST KOLEGA RASETA!!! VLADA I PREMIJER SU NESPOSOBNI A MOJI PROFESORI KOSTIC< VESELINOVIC I JOVANOVIC A I INIC SE BORE PROTIV TE DVOLICNE BAGRE!!! BORIS SE LJUDSKI I SVAKA TI CAST!!! RADIS SRCEM I TO SAM VIDEO NA PREDAVANJU U BG U APRILU!!!
S V A K A T I C A S T !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
I G O R S I MIC PRVI LICENCIRANI PREDAVAC IZ SAPCA 94% na prvom polaganju i napisan doktorat toliko o nama neukima
S V A K A T I J E N A M E S T U !!!! M U P SU GOVNA!!!
-
Kolege, moze li penzioner da bude angazovan da radi kao predavac? Kako stoje stvari po tom pitanju po pogledu o zakonu o radu?
-
zakon o radu to dozvoljava pod uslovom da je otisao u redovnu PUNU penzije- da nije neka prevremena. Prijavis ga na socijalno u radni odnos na koliko hoces sati i to je to. Imas umanjenje na placanju negde oko 20 procenata.
-
placa se samo doprinos za penzioni fond. za zdravstveno nije potrebno
-
Zanima me da li Strukovni inzenjer saobracaja sa Visoko tehnicke masinske skole, moze da polaze za predavaca?
-
da saobracajni fakultet je najjaci al i ing drumskog saobracaja priznaju to je prava diplpma
-
verovatno ne posto je to masinska skola a ne saobracajna , ovo su sve nagadanja prava adresa za to pitanje je ABS
-
@ miroljub
ako je oblast drumski saobraćaj onda može da se polaže za predavača
-
trebalo bi ali prava adresa je ABS i ako ne odgovore nego kazu da se uplati pa ako posle ospore uslove skolske spreme vracaju pare,provereno
-
Smer je: Strukovni inženjer saobraćaja! Nige ne pise da je drumski saobraćaj, jedino da se to utvrdi specifikacijom predmata koje sam položio. Zavrsio sam i u Kragujevcu na Mašinskom fakultetu, a smer je: Mašinski inženjer za drumski saobraćaj, za ovaj smer je verovatno potrebno radno iskustvo od 5god koje ja nemam.
-
Ovo drugo sigurno ne prolazi osim 5 god iskustva , a ja ne bi rekao ni ovo prvo.
Zovi abs i vidi sa njima
-
BLIŽIMO SE CIFRI 500 NA FEJSBUKU!!! UJEDINIMO STRUKU!!! I S T O !