62
« poslato: Septembar 15, 2010, 12:13:32 pre podne »
Svakodnevne pogibije, povredjivanja ucesnika u saobracaju i velike materijalne stete u drumskom saobracaju govore da sadasnji nacin organizovanja obuke kandidata za vozace i sprovodjenje vozackog ispita ima znacajne manjkavosti.
Mi vozaci instruktori smo nosioci prakticnog dela obuke kandidata za vozace,clanovi komisija za polaganje vozackih ispita i imamo veliko iskustvo iz ovih oblasti.Zato mislimo da je potrebno da se i mi ukljucimo u uredjivanje ZOBS-a u delu koji regulise oblast obuke vozaca i vozackih ispita.Do sada koliko je nama poznato nijedna asocijacija ili udruzenje vozaca instruktora se nije oglasila ili dala misljenje o organizaciji naseg rada,uloge u obuci i u sprovodjenju vozackih ispita.
Uz uvazavanje i duzno postovanje strucnjaka sa Sobracajnog Fakulteta , MUP-a i vlasnika Auto Skola mislmo da ovaj deo ne bi trebalo resavati bez naseg prisustva i aktivnog ucesca.Ljudi iz teotije su izneli svoja gledista i resenja koja nisu u saglasnosti sa praksom i nasim iskustvima stecenim uradu.Nase misljenje je da pored predlozenog materijala u tzv. novom zakonu o bezbednosti saobracaja treba dati mogucnost da se obuka sprovodi kvalitetnije,modernije i racionalnije.
Zasto?
Autocentri za obuku vozaca su vec poznata mogucnost.Oni su u svom radu i organizovanju obuke pokazali nedovoljnu efikasnost i kvalitet u vrsenju teoretske pripreme i provere znanja iz oblasti oblasti poznavanja saobracajnih pravila i propisa,pre pocetka prakticnog dela obuke.Ova tvrdnja se moze proveriti prostim uporedjivanjem rezultata sa kontrolnih testova iz poznavanja saobracanih pravila i propisa sa rezultatima testova sa vozackog ispita.Svesno se u autcentrima uvode u program prakticne obuke kandidati koji nemaju dovoljno znanje iz spp-a, a sve to iz razloga odrzavanja dinamike i kontinuiteta rada autocentara u prakticnom delu tj. popunjavanju dnevnog fonda casova u prakticnom delu obuke.
Kako?
Da bi se ovo predupredilo,predlazemo da se teoretski deo prpreme kandidata i provera znanja obavlja u organizaciji lokalnih ministarstava prosvete i mup-a,a da se nakon testa kandidatima koji su polozili izda potvrda da su polozili teoretski deo ispita.Nakon dobijanja potvrde kandidat po sopstvenom izboru da se opredeli kod kog instruktora preduzetnika(udruzenja),ili autocentra ce zapoceti i zavrsiti prakticni deo obuke i polagati prakticni deo vozackog ispita.Da bi se ovo uvelo praksu potrebno je zakonskim odredbama omoguciti da vozaci instruktori obavljaju obuku kandidata za vozace u vidu samostalne preduzetnicke delatnosti. Nas predlog je da kandidati za vozace koji zavrse obuku na ovakav nacin polazu ispit iz prakticnog dela vozackog ispita pred komisijom u ciiem ce sastavu biti predstavnici lokalnih ministarstava prosvete,mupa i udruzenja vozaca instruktora odnosno autocentra. Udruzenje vozaca -instruktora"ZRENJANIN" Bul.V.Vlahvica 14 23000 Zrenjnin
ovaj tekst je bio nas komentar na predlog novog zbs-a.