Prikaži poruke

Ovaj odeljak vam dozvoljava da vidite sve poruke ovog člana. Imajte na umu da možete da vidite samo poruke iz onih oblasti kojima imate pristup.


Poruke - soks5

Stranice: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
61
Obuka vozača / Odg: Tumacenje zakona u pogledu predavaca
« poslato: Oktobar 26, 2010, 08:12:29 posle podne »
Kolega, veruj mi da ne mogu vise da se prepirem sa tobom. Ovako mozemo u nedogled. Ti navodis kako bi trebalo da bude a ja kako jeste u praksi. Kao sto sam rekao da li ce se to primenjivati i kada - videcemo.
Pozdrav

62
Obuka vozača / Odg: Tumacenje zakona u pogledu predavaca
« poslato: Oktobar 26, 2010, 05:26:56 posle podne »
E pa ovako mozemo doveka.
Prvo i prvo, TI procitaj svoje poruke pa tek onda nesto reci. A inace u vezi magistara i mastera su mi rekli na fakultetu. Pa sada, ako lazu oni lazem i ja. A ipak verujem da oni bolje znaju od i od tebe i mene, zar ne? A ti malo pogledaj oglase koje se traze za rad u osnovnim i srednjim skolama, videces da nema nigde gde se traze master(ili su primeri veoma retki). A sto se tice magistara, cisto sumnjam da ce se vrsiti izjednacavanje. Ali opet, dok se ne donese zakon i usvoji, sve je ovo jos teorijski, zar ne?

63
Obuka vozača / Odg: Tumacenje zakona u pogledu predavaca
« poslato: Oktobar 26, 2010, 02:50:43 posle podne »
E pa kolega da odgovorim i ja tebi sada. Kada ce se izvrsiti izjednacavanje (i da li ce se izvrsiti i na koji nacin) to je sada potpuno druga prica. Ja govorim o trenutnom stanju. A trenutno stanje je takvo da za posao u srednjoj skoli npr. srednjoj saobracajnoj NE MOZES  se zaposliti ako imas zavrsene strukovne studije. MOZES  se zaposliti ako imas zavrsen fakultet i to minimum VII/1 stepen (VII/2 je verovatno plus). Gde si ti video da traze VII/2 za srednju skolu-ne znam.
Kada sam govorio o izjednacavanju, nadam se da si video da je "izjednacavanje" bilo pod znakom navoda kao neko "prelazno" resenje. Po starom je bio magistar, a po novom bi trebalo da bude master(videcemo kako ce biti po novom NOK-u). Nigde ne pise a videcemo da li ce pisati. I sam si dole napisao magistratura (po starom). Neko kada zavrsi za mastera, ne moze da upise za magistra nego samo za doktora (iliti PhD). Po toj analogiji( u odnosu na stara zvanje treba da bude bachelor, master, PhD - po novom) odnosno po starom je (diplomirani, magistar, doktor). Ti izvuci zakljucak sada!
A to da li ce biti i kada pitanje je. Ne zaboravi gde zivimo.
Pozdrav

64
Obuka vozača / Odg: Tumacenje zakona u pogledu predavaca
« poslato: Oktobar 25, 2010, 04:06:24 posle podne »
E pa kolega, sada ja moram tebe da ispravim. Prvo i prvo, za posao u osnovnoj ili srednjoj skoli NE TREBA da budes magistar iliti master nego je dovoljno da zavrsis osnovne studije tj. VII/1 stepen a NE VII/2. Za rad na fakultetu ili visoj skoli moras da imas VII/2 (i jos neke druge uslove).
Drugo, znam da master ili magistar nije isto, međutim po "Bolonji" koju je nas kolega volan spominjao ti vise nemas magistar nego se to takoreći izjednačava sa masterom.
Trece, da li ce biti izjednacavanja strukovnih i diplomiranih inzenjera, i kada, to cemo videti ali sada (koliko ja znam) jos uvek nisu izjednaceni.Mozda gresim.
A mislim da nema svrhe spominjati nase fakultete i evropske ili svetske. Mi smo astronomski daleko od evrope i sveta, ali to vec nije ovde prica.
Pozdrav

65
Obuka vozača / Odg: Tumacenje zakona u pogledu predavaca
« poslato: Oktobar 25, 2010, 12:14:44 posle podne »


  Zao mi je ali nisam mogao da otvorim tumacenje u vezi predavaca, ali  mislim da  kolege niste u pravu.
   Mislim da je prilikom donosenja ZOBSa , oni koji su pisali uslove za predavaca nisu bili u toku sadasnje strukture nacina studiranja. Posto ce sve preci na ,,Bolonju,, vase diplome sa saobracajnog fakulteta se nece uklapati u buduce konkurse. Inace  kada bi konkurisali sada negde u inostranstvu vasa diploma ne bi bila uzeta kao validna. Ako pozelite da radite u inostrastvu prevedite svoju diplomu na "bolonju". znaci jos jedna godina studiranja. sumnjam da cete to uraditi.

Postovani kolega, evo da vam odgovorim. Prvo, zakon nije pisan pre 10 ili vise godina pa da "nisu bili u toku sa sadasnjom strukturom studiranja" kako ste napisali. Bolonja se kod nas primenjuje vec jedno 3 godine(ako ne i vise), a i nasa "Bolonja" nije to sto treba da bude, veruj mi. Drugo, kada bi bilo ko konkurisao negde u inostranstvu morao bi da nostrifikuje diplomu(retki su fakulteti koji su priznati bez nostrifikacije). Trece, dobro se zna kako se kod nas polaze na privatnim fakultetima(naveo sam vam samo primer moje koleginice). Cetvrto, ako je vec to isto zasto prilikom konkurisanja na mesto profesora u nekoj saobracajnoj skoli ne priznaju se diplome sa strukovnih studija vec samo sa fakulteta. I peto, ako vec moras da znas ja sam i zavrsio jos jednu godinu po "Bolonji" i sada imam zvanje magistra ( odnosno master po bolonji).

66
Obuka vozača / Tumacenje zakona u pogledu predavaca
« poslato: Oktobar 23, 2010, 08:02:20 posle podne »
Pozdrav svima, evo nije me bilo dugo vremena pa rek'o da navratim da vidim sta ima novo  :)
Uglavnom pratim sve sta se desava u vezi autoskola sto preko sajta sto preko TV-a i vidim da jos uvek nema nista novo tj. da se cekaju pravilnici jos uvek.
Razlog sto sam zapoceo ovu temu je "tumacenje zakona" u pogledu uslova za predavaca - kako je gospodin Raseta stavio na sajt. Ja se ne bi tu slozio sa tim tumacenjem odnosno mislim da nikako ne moze da se izjednace strukovne studije i pravi Saobracajni fakultet. Ne ulazim u to gde se "bolje" radi i kako se radi (svako ima svoje misljenje). Koliko se secam (iskreno mrzi me da sada trazim po zakonu), predavac moze da bude neko ko je zavrsio visu saobracajnu odnosno saobracajni fakultet a ne strukovne strudije saobracaja. To sto je postavljeno da se izjednacava strukovni sa diplomiranim, ja licno mislim da "ne drzi vodu", iz jednog prostog razloga :zasto se strukovne studije ne priznaju kada neko hoce da konkurise za profesora saobracajne grupe predmeta  u nekoj saobracajnoj skoli, nego samo neko ko je zavrsio Saobracajni fakultet??
Naravno govorim o nekome ko konkurise za teorijskog predavaca. Iz jednog prostog razloga: sto po sadasnjem zakonu inzenjer strukovnih studija ne moze da drzi teoriju, dok diplomirani inzenjer moze.

Naravno nije mi zelja da nekoga uvredim, nego samo da se zna ko je sta zavrsio i ko sta moze da radi.
Moja dobra koleginica zavrsava strukovne studije saobracaja u Indjiji, i sada kao ona treba da bude na istom nivou kao i ja??? Jedino sto ide u njenu korist je to sto ima para pa moze da plati privatni fakultet, a o  njenim ispitima necu ni da govorim. Sve do jednog ispita je prepisivala. A najgore od svega je to sto su je profesori nekoliko puta hvatali, ali je nisu kaznjavali jer po njihovim recima "ONA JE TO DOOOBRO PLATILA, PA NEKA JE NEKA PREPISUJE".

Nadam se nekom dijalogu sada :)
Pozdrav

67
Obuka vozača / Odg: udruzenja vozaca-instruktora
« poslato: Avgust 07, 2010, 06:04:04 posle podne »
Evo ja ti mogu reci za moj kraj. Sremska Mitrovica, Ruma, Indjija -NEMA takvo udruzenje. Na zalost. :-[

68
Obuka vozača / Odg: Uslovi za sticanje zvanja Vozaca Instruktora
« poslato: Jul 19, 2010, 09:27:03 posle podne »
Sto se tice rigoroznosti, sta je tu je, greska je ucinjena i treba gledati sta dalje? Mozes li mi reci koliko kosta polaganje odprilike da se preracunam malo, i dali mi je bolje da polazem C direktno i koliko kosta to zadovoljstvo? sto se tice novog zakona i predavaca stvari stoje ovako. svaka auto skola mora da ima predavaca, znaci inzenjer saobracaja, adekvatnu ucionicu za predavanje teoreske nastave , znaci propisane kvadrature i drugih uslova, nase auto skole se dogovore pa placaju zajednickog predavaca, znaci sklopi se ugovor sa njim i on drzi predavanje za vise auto skola u zajednickoj ucionici koju svi placamo , znaci po kandidatu, znaci inzenjeru se placa po kandidatu, sve funkcionise bez problema, tako je jednostavnije i jeftinije nego da svaka auto skola placa posebno i ucionicu i predavaca.

Kada sam ja polagao, a polagao sam samo za instruktora B kategorije, upisnina je bila 10000 dinara(tada je to bilo oko 150 evra-manje vise).  Pored toga sam placao prijavu ispita, i placao na kraju poganje poslednjeg ispita(nesto kao maturski rad). Mislim da me je sve u svemu izaslo izmedju 200-300 evra. E sada, ako je poganje i kod vas kao i kod nas, onda ces ti morati  da posebno polazes sve kategorije instruktora(ako hoces da budes instruktor svih kategorija). Znam da kada sam ja polagao jedan decko je polagao isti dan i za C, D, i E kategoriju. Moja preporuka ti je, ako imas para i ako budes mogao da polazes , da polazes za sve kategorije sto mozes.
Blago vama sto ste mogli da se dogovorite pa da imate jednog predavaca za vise skola. Ja mislim da ce to kod nas da malo teze ide  ;D ;D ;D. Ja mislim da mi mozemo sve da postignemo, ali da se dogovorimo-malo teze :D :D :D. Ali videcemo.

69
Obuka vozača / Odg: Uslovi za sticanje zvanja Vozaca Instruktora
« poslato: Jul 16, 2010, 12:16:45 pre podne »



    posto nas kolega podrzava stav da nismo svi jednaki pred zakonom,zasto nisu tako nesto predvideli za policajce, sudije i sl.
    Koliko bi trebala da se uveca kazna za pisca ovog zakona ako se uhvati u prekrsaju? ;D

E vidis, to je dobro pitanje ;D, a mislim da imam i dobar odgovor. Bas sam o tome pricao sa svojim kolegama instruktorima danas.  Prvo da kazem da je ovo moje LICNO misljenje da se neko ne bi nasao uvređenim(nije mi to cilj). Moje licno misljenje je da se to NIKADA nece promeniti kod nas. Ljudi, ovo je Balkan. Mito, korupcija, dvostruki pravila i tome slicno ce UVEK biti ovde prisutni, i ja licno mislim, NIKADA se nece promeniti(makar ne u skorijoj buducnosti).
Da smo "prava" drzava mnoge stvari bi se drugacije radile, pa se ne bi desilo da npr. autoskole u Pancevu koje su uzimale mito od kandidata ponovo rade za samo 6 meseci, ili da Tasica iz Uprave Saobracajne Policije stite ljudi sa visokog polozaja, a da ne govorim o nekim drugim stvarima. Ali to je stvar politike.

Ne mozes ocekivati da "policijska" drzava, drzava u kojoj se policija pitala za sve u poslednjih 30 ili vise godina, odjednom dopusti da se nesto desava bez njenog znanja, pa makar to bilo nesto malo kao autoskole.

Da ne zalazimo u nesto drugo ovde, bolje da prekinem ;)

70
Obuka vozača / Odg: Uslovi za sticanje zvanja Vozaca Instruktora
« poslato: Jul 15, 2010, 10:30:13 posle podne »
E vidis to potpuno menja stvari sto si iz Bosne. Kod nas je sada situacija kao sto je bila kod vas pre neke 3 godine(pretpostavljam). Mi smo usvojili novi ZOBS ali nismo usvojili pravilnike, tako da se jos uvek polaze po starom zakonu. Ja kada sam polagao nije trebao papir da mi nije izrecena kazna zabrane upravljanja vozilom(koliko se ja secam). Pre neka 4 meseca polagao je jedan moj kolega, i on kaze (koliko se seca) da ne treba dokaz da nije izrecena kazna zabrane upravljanja vozilom. Kako ce biti po novom to cemo tek videti.

E sada ovako, ne bih se slozio sa tobom da je zakon "glup", jer kako ti ocekujes da nekog ucis bezbednoj voznji ako i ti sam nisi bezbedan vozac??? Mozda ce ti to zvucati bezazleno, ali ja mislim da nije. Koliko sam citao nas novi zakon(i koliko se secam, jer sam ga citao pre nekih 6 meseci) i kod nas ce postojati neka odredba da ako instruktor ucini neki prekrsaj(bilo da "malo" popije, ili prekoraci brzinu....) kazna za njega ce biti mnogo, mnogo rigoroznija nego za ostale, upravo is tog istog razloga. Jedino, mozda da su samo malo smanjili rok na koji vazi(mozda da su određivali u zavisnosti od tezine prekrsaja ili sl).

Sto se mene licno tice (moje misljenje), to sto su tako rigorozni - to mi je OK. Neko ce se mozda sloziti sa mnom, neko nece(svako ima pravo na svoje misljenje).

Nego kazi ti meni, kako sada stoje stvari sa poslom u autoskolama kod vas? interesuje me kako ste pregurali prelazni period koji ste imali (verovatno ste imali) između starog i novog zakona? I jos me posebno interesuje kako je kod vas reseno pitanje predavaca(da li svaka skola mora da ima predavaca, ili moze vise skola da imaju jednog predavaca, i kolika im je plata)?? Naravno ako znas?

71
Obuka vozača / Odg: Uslovi za sticanje zvanja Vozaca Instruktora
« poslato: Jul 13, 2010, 08:57:08 posle podne »
E pa mogu slobodno da ti kazem da cu te obradovati(bar se nadam). Bez obzira sto je stupio novi zakon na snagu jos uvek se radi po starom zakonu i polaze se za instruktora po starom zakonu(to znam jer je jedan moj kolega polozio pre mozda 2 meseca). Koliko ja znam(makar jer sam imao prilike da cujem) za instruktora mozes polagati u Saobracajnoj skoli u Zemunu(ja sam tu polagao), GSP skoli na Vracaru i mislim da ima u Saobracajnoj skoli u Novom Sadu. Verovatno ima jos negde ali ne znam. Da bi mogao da polazes treba ti diploma skole, prepis ocena, drzavljanstvo, treba da uplatis neke novce(ja sam placao 10000 din), to mu dodje kao skolarina, potvrda da si "kao" odradio neku praksu u nekoj autoskoli. Kazem "kao" jer niko to ne gleda. Ali prvo moras da dobijes papire iz skole gde planiras da polazes jer tamo pise koliko moto casova treba da odradis u autoskoli. Mislim da je to to, ali bi najbolje bilo da se prvo raspitas sta tacno treba(da li overena fotokopija tih dokumenata ili nesto slicno). Onda, kada oni pregledaju sta si od predmeta imao i sta ti priznaju,kazu ti sta treba da polazes i to spremis i polazes. Znam za polaganje da radis testove(kao kada si polagao za voznju) i da su ti testovi eliminatorni.
Sada si malo nasao nezgodno vreme da polazes posto su sada verovatno na godisnjem. To tek od kraja avgusta. Ja bih ti licno preporucio da polazes za instruktora SVIH kategorija(narocito za A kategoriju), jer ce po novom biti MNOGO teze(moje misljenje) da se dobije instruktorska dozvola.
Mislim da nisam nista zaboravio  ??? ???
Nadam se da sam ti pomogao

72
Obuka vozača / Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« poslato: Jun 09, 2010, 12:04:46 pre podne »
Pa evo proslo je vec nekih 20ak dana a od novih vesti ni traga ni glasa. Ovim putem bih hteo da pitam gospodina Rasetu sta se desava sa pravilnicima??? Od svih ljudi od njega sam ocekivao da prvi iznese nove vesti. Da li se usvaja u junu ili ne? Da li stupa odmah na snagu ili ne?
Vecina je verovatno primetila da imamo neko zatisje. Pa me cisto zanima sta se to desava?
Pozdrav

73
Obuka vozača / Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« poslato: Maj 16, 2010, 12:32:52 pre podne »
Колеге,
немојте много веровати новинама. Оне се пишу да би се читале. Због тога информације морају бити ''бомбасте''.
Сећате се да су новине објавиле да ће Правилници бит објављени 10 децембра и да су спремни.
Сећате се да су новине објавиле да ће то бити 10 марта.
Све што сте навели нема везе са начином полагања, јер је то дефинисано Законом и тамо тако не пише. То сам већ једном објаснио.

Прочитајте сада на нашем сајту шта се дешава и укључите се у те активности.

Петар Рашета, секретар Зејденице.

Pa jel to znaci da ce pravilnici ranije stupiti na snagu, ili ne???Sto se tice licenciranja znam da ce biti neki tzv. prelazni period u kome ce se vrsiti licenciranje, kao i da ce se postepeno(kroz nekoliko godina) uvoditi pravila (za vozila, opremu, licence...). Malo im je neprofesionalno ako tako bude bilo, jer bi Agencija trebala da vrsi licenciranje, a koliko ja znam Agencija postoji samo na papiru. Ali dobro, znamo da sve sto policija uradi je na VEOMA, VEOMA "PROFESIONALNOM" nivou ;D :D :D :D.

74
Da li je donesena konačna verzija pravilnika i gde se može pogledati ? Unapred hvala.
Koliko ja znam nije jos doneta konacna verzija pravilnika(makar za nas obicne gradjane). Ja se iskeno nadam da bi trebalo uskoro da bude donesena, mada jos uvek nista nije sigurno, kao sto nije ni sigurno do kada ce se raditi po starim pravilnicima. kao sto znate, pominju se dva termina do kada bi trebalo da se radi po starom: 10 jun odnosno do kraja godine. Iskreno se nadam da ce nas gospodin Raseta pravovremeno obavestiti

75
Obuka vozača / Odg: Predavac
« poslato: April 26, 2010, 04:17:16 posle podne »
ako smatrate da propise moze da predaje samo neko ko je zavrsio saobracajni fakultet, objasnite mi onda ko ce predavati u srednjoj saobracajnoj skoli. Sto se tice one kako vi kazete metodike bit ce zastupljena na polaganju za licencu (toliko sam procitao). Objasnite mi po toj istoj logici zasto neko ko je zavrio bilo koji drugi pedagoski smer nije u stanju da nauci to malo propisa koje treba da prenese na kandidate nije isto dovoljno kao i taj vas mali kurs o pedagogiji. Da li ste vi to neka elita koja je iznad bilo kog pedagoga? A ako ste i vi kojim slucajem citali taj isti Zakon, na samom pocegtku procitat ce te sve o ovome. Pitam se da li znate koje ministarstvo vam je odobrilo plan i program po kome trenutno radite?
    Posto nisam citao plan i program vaseg fakulteta pomozite mi i recite u okviru kog predmeta ste slusali o ZOBS-su. Nemojte mi pricati da ste obuceni da projektujete ulice i regulisete saobracaj itd. Samo konkretno.
    Zalosno je sto ste odmah uzeli da se poredite sa lekarom. na taj nivo nema potrebe da dizete sami sebe.  Da li po vama svaki kandidat za vozaca treba da zavrsi srednju medicinsku skolu da bi vam pruzio prvu pomoc( nedaj boze da ikome zatreba).
    Inace svuda u svetu se obuka i sam ispit tretiraju kao vestina, a nikako kao obrazovanje kako vi pokusavate da prezentujete. A pedagogija je potrebna da bi se na laksi i jednostavniji nacin propisi i vestina upravljanja vozilom preneli na buduce vozace.
    Kada vec diskutujete o ovoj temi ne bi bilo lose da pogledate sta je potrebno i sta se trazi od jednog instruktora u Evropi ili Severnoj Americi.  Tamo je vozac deo potrosackog drustva i tako ga i tretiraju. A o tome kako nam ide zbog ovih misljenja ne brinite kolega ovaj svet se ne vrti ni oko mene ni oko vas. Postojali su vozaci pre mene, a postojace i posle vas. Ali ipak zbog vas pogledajte i preko "tarabe" mozda i tamo ima nesto i dobrog i loseg. Ne stvaramo mi nov vozacki svet. A kada budemo na pragu EU ponovo cemo menjati ovaj ZOBS, ali nas onda verovatno nece biti i necemo znati ko je upravu da li ja ili vi...


E ovako, prosto ne znam odakle da pocnem. Vi pretpostavljam da niste zavrsili Saobracajni fakultet i da se bojite za svoj posao, kao i vecina koja je ovaj posao radila kako ne valja. Ovde nije samo u pitanju "prenosenje propisa" kako ste rekli nego podizanje saobracajne kulture naseg naroda, koja je, moram da priznam na veoma, veoma niskom nivou. Ovim zakonom se, izmedju ostalog, postize to da saobracajna dozvola vise nije "pravo" na upravljanju vozilom nego "privilegija". Nadam se da znate koja je razlika izmedju ta dva??? A sto mislite da nece biti dovoljno ljudi da predaje u nekoj saobracajnoj skoli???
Drugo, zakon se nigde, pa ni na saobracajnom fakultetu ne izucava(koliko ja znam, mozda samo na pravnom), nego se izucavaju mnogo ozbiljnije stvari. A tu vec ne mogu da vam pomognem, jer ako bih poceo da pisem o bezbednosti saobracaja trebalo bi mi nekoliko dana da vam sve objasnim. Jel vi mislite da je bezbednost saobracaja cisto prenosenje propisa???Podizanje nivoa saobracajne kulture a i nivoa bezbednosti saobracaja je veoma dugotrajan proces, ciji je ovo prvi korak(iskreno se nadam).
Poredjenje sa lekarom je cista paralela izmedju njih i ovoga o cemu pricamo ovde. Nista vise.
E da je bilo srece, kao sto je gospodin Raseta napisao, trebalo bi da stoji u zakonu da samo dipl. inzenjer saobracaja moze biti vlasnik ili eventualno rukovodilac, i niko vise. Na taj nacin bi se posao obavio strucno (ili da kazem strucnije od ostalih ljudi, jer se slazem da bi neki saobracajni inzenjer bolje obavio posao od drugog inzenjera). Problem kod nas kao naroda je sto SVI RADE SVE, pa cak ako nemaju osnovna znanja za to.

Da se struka vise pita u ovoj drzavi ni jedan put se ne bi gradio bez predhodne analize saobracajnih tokova i njihovog planiranja, i bilo bi mnogo manje saobracajnih nezgoda kao posledica pogresno dimenzionisanih saobracajnica i pogresno postavljenih znakova(kako je gospodin Raseta lepo objasnio).
Pozdrav

Stranice: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8