Prikaži poruke

Ovaj odeljak vam dozvoljava da vidite sve poruke ovog člana. Imajte na umu da možete da vidite samo poruke iz onih oblasti kojima imate pristup.


Poruke - Petar

Stranice: 1 ... 19 20 [21] 22
301
Obuka vozača / Odg: prekoracenje u knjizenju?
« poslato: Januar 28, 2010, 09:23:34 posle podne »
Не могу да стигнем да редовно одговарам на сва питања са овог ФОРУМА, јер морам признати не отварам често ову страницу.
Да кажем нешто о вашем проблему.
Рад једног човека у обуци возача заиста неби био рационалан нити економичан за тог човека. Обука је један јединствен процес, а у једном човеку је заиста тешко скупити квалитете једног предавача, једног инструктора, једног испитивача, да кажем и једне теткице, секретарице, перача и мазача итд.
Закон је предвидео да школа мора имати најмање предавача, једног испитивача и три инструктора. Срећом за мање школе дао је могућност да неко од инструктора може бити у исто време и инструктор и предвача и испитивача. И ето најмање школе са три човека. Лично мислим  да ће и ово бити тешко оправдати, али тако је.
Зашто не рад са колегама. Где чељад није бесна ни кућа није тесна.
Размислите мало.
Рашета.

302
Obuka vozača / Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« poslato: Januar 28, 2010, 08:12:06 posle podne »
Поштовани пријатељи,
ево опет мене са пар прецизнијих информација.
Све ауто школе раде по старом док се не донесу нови Правилници (О томе је свака ауто школа морла бити обавештене од свог ОУПа, а и ја сам то поставио на овај сајт.)
Правилници се пишу. Морам одати тајну да нам је МУП омогућио да дамо своју варијанту правилника на бази њиховог радног материјала.
Радимо већ скоро месец дана. То је заиста велик посао. Сутра имамо састанак чланова нашег експертског тима и Законодавно правног одбора у Ковину на коме ћемо покушати да дефинишемо неку визију Правилника од материјала који смо сачинили за ових месец дана.
Надамо се да ће МУП испунити обећање и наш став озбиљно схватити и узети у заједничко разматрање.
По некој динамици очекујемо да се састанемо са представницима МУП средином следећег месеца и да наставимо заједнички да радимо на усаглашавању ставова око правилника.
У нашим ставовима преовладава основна мисао да у Правилницима мора да преовладава реалност и практичност, али и усаглашеност са искуствима околних земаља и земаља Европске уније у оној мери која одсликава наше могућности.
Заиста, у радним материјалима постоји тежња да се уведе озбиљност у рад на обуци возача путем увођења многих ригорознијих услова за отварање и рад ауто школа, као и многих нових методских облика и методских јединица.
Тако, заиста постоји став да се за све категорије уведе обавезна обука на полигонима са много нових методских јединица: убрзавање и кочење, спајање вучног и прикључног возила, вожња уназад са променом правца кретања скупа возила, елементи вештина мотоциклом, полигон за трактор и мотокултиватор и сл.
Међутим, постоје и идеје о увођењу лаптопа као контролног уређаја на полигону, видео камере у учионици и других елеменат који служе за контролу, а не зарад ауто школа и са чиме се ми не слажемо.
Будите стрпљиви. Обавестићемо Вас о свему на време.
Петар Рашета, дипл.инг.саобр.
секретар Заједнице ауто школа Србије

303
Obuka vozača / Odg: prekoracenje u knjizenju?
« poslato: Januar 12, 2010, 08:21:33 posle podne »
Колега,
направили сте пропуст, јер нисте пратили наша упутства или сте нови у овом послу.
Одредбе старог Закона су дефинисале право инструктору да управља возилом у обуци у трајању од 6 часова.
Пошто је ово било у колизији са радним временом и Законом о раду успели смо да се договоримо да инструктор има право да управља возилом 6 часова на јавном путу и 2 часа на полигону.
Такође смо се договорили да због права на прерасподелу радног времена и веома честих случајева, нарочито у зимском периоду, да не можемо да испунимо норму да се не прави проблем око недостатка слободног дана у току недеље у оваквим случајевима.
НАПОМИЊЕМ:  да су ово били договори и до сада нико није правио око тога проблем. Међутим, сада су се појавили, у неким срединама, инспектори који не знају за овакве договоре и покушавају да праве проблеме ауто школама које на тај начин врше обуку.
Међутим, ваш пропуст је тешко бранити, јер одступа и од Закона и од договора.
Тачно је да је новим Законом предвиђено да инструктор може у току дана та врши обуку у дужини од 8 сати (члан 227), али је проблем што се у ставу један користи термин ''сати'', а у ставу 3 ''часова'', па сада водимо битку да се то прецизира у Правилницима. Опет постоји проблем сукоба са Законом о раду који предвиђа могућност прерасподеле радног времена, те и то покушавамо да убацимо у Правилнике. Видећемо.
Очекујем да апелујете на ауто школе које нису чланице Заједнице ауто школа Србије да се учлане, јер ћемо бити још јачи.
Петар Рашета, дипл.инг.саобр.
секретар Заједнице ауто школа Србије.

304
Obuka vozača / Odg: kako?
« poslato: Decembar 15, 2009, 08:51:16 pre podne »
Да мало прецизирам предходни одговор.
Сви кандидати који имају 17 година могу да заврше обуку.
Не могу да полажу до 18 године док не ступе на снагу Правилници.
Када ступе на снагу Правилници моћи ће да полажу и са 17 година и тада ће полагати све предмете: ПРВУ ПОМОЋ, ТЕОРИЈУ и ПРАКТИЧНУ ВОЖЊУ.
Када положе, ови кандидати ће добити ПРОБНУ ДОЗВОЛУ.
Ви сте почели по старом програму и имате рок од три месеца од дана ступања на снагу Правилника да завршите обуку по старом програму.
Но, тада ћете морати имати НАЈМАЊЕ три допунска часа из теорије и НАЈМАЊЕ три допунска часа из практичног управљања возилом.
Значи, могли сте да уштедите на обуци, јер је сада веома ниска цена обуке (али то зависи од договора са школом и да ли Вам она гарантуеј стару цену).
Платићете оне допунске часове (питање да ли ће бити довољна три часа).
Платићете и испите.
Питање је колико ће те уштедети.
Петар Рашета, дипл.инг.саобр. секретар Заједнице ауто школа Србије.
063/474-034

305
Obuka vozača / Odg: upis u skolu
« poslato: Decembar 15, 2009, 08:40:18 pre podne »
Да поновим још једном.
Обука возача се ради по старом све док не ступе Правилници на снагу.
Реално, Правилници не могу да ступе на снагу до Нове године. Лично мислим ни до половине јануара, а можда и касније.
Правилници су у раду.
Сви који започну обуку морају да је заврше у року од три месеца од дана ступања на снагу Правилника. Међутим сви који не положе до дана ступања на снагу Правилника полажу по новом. Ту су биле неке дезинформације у јавности, па и у САТ ревији. Шта ће бити са онима који не заврше обуку по старом у року од три месеца још се незна, а очекује се да то тумачење дају Правилници. Може да се деси да МУП не жели да призна ту обуку, али ја мислим да је то против уставно. Може да се деси да се казне школе које су примили већи број кандидата него што су могле и теоретски да их заврше у овом року. Све може, али се још незна.
Шта ако буде падао снег као данас, па се не може обука вршити нити испити одржавати (данас је већина испита отказано)
Петар Рашета, дипл.инг.саобр. секретар Заједнице ауто школа Србије.

306
Obuka vozača / Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« poslato: Decembar 08, 2009, 10:28:15 posle podne »
Ми у Заједници ауто школа Србије очекујемо да до краја недеље добијемо радни материјал Правилника да би га прво ми размотрили. Затим ове Правилнике усаглашавамо са МУПом.
Треба бити стрпљив. Чињеница је да Правилници још неће ступити на снагу.
Предвиђено је да се додатним часовима обухвати онај део програма који се није налазио у старом Програму обуке. То ће бити прецизирано Правилником.
Заиста знамо да се планира увођење полигона за све типове возила. Ми смо против тога, јер то не захтева ни Европска унија. Доказивали смо МУПу да неке операције не може да изведе ни возач професионалац. Видећемо шта ће на крају бити у Правилницима.
Бићемо сви жонглери, изгледа.
Тако нешто не могу ни рели возачи.

307
Obuka vozača / Odg: novi zakon o bezbednosti saobracaja i autoskole
« poslato: Decembar 07, 2009, 10:18:59 posle podne »
Поштоване колеге,
одложили смо састанак Главног одбора, јер материјали који су требали да се разматрају у Врњачкој Бањи још нису спремни.
Захтевамо да материјале везане за Правилнике добијемо 5-6 дана раније и да их размотри прво Законодавно првави одбор Заједнице, па да се тек онда састанемо и заједнички са представницима МУПа разматрамо материјал.
Из тог разлога нисмо прихватили ни да подржимо одржавање скупа у Врњачкој Бањи.
Скуп ћемо одржати када сви материјлаи буду спремни и када будемо имали да Вам кажемо нешто конкретно и усаглашено.
Пратите и даље ову нашу интернет страницу, учествујте у овом Форуму, постављајте питања и бићете добро обавештени.
Петар Рашета, дипл.инг.саобр.
секретар Заједнице ауто школа Србије.

308
Obuka vozača / Odg: novi zakon o bezbednosti saobracaja i autoskole
« poslato: Decembar 06, 2009, 09:17:55 posle podne »
Поштоване колеге,
јако добра питања, али имам мало добрих одговора.
Само има добра обећања.
Ево шта је сигурно:
Закон ступа на снагу 10 децембра, али у оним одредбама која нису везана за подзаконска акта.
За ауто школе је значајно да подзаконска акта нису спремна за 10 децембар и да се заиста још ништа незна.
Имамо чврста обећања да ћемо почетком следеће недеље добити радне материјале да би их размотрила Законодавано правна група наше Заједнице.
Затим све предајемо Вама у руке. Прва расправа о тим материјалима треба да буде у Врњачкој Бањи 11 и 12 децембра.
Молим Вас да обратите пажњу на следеће ствари:
-немојте обећавати кандидатима да ће да полажу по старом Закону ако започну обуку по старом
-пазите на старосни услов, јер је он дефинисан Законом
-рок завршетка обуке траје три месеца од дана ступања на снагу правилника, а не од 10 децембра
Шта је сада актуелно:
-боримо се да се одреде праве минималне цене
-да у прелазним одредбама правилника буду дефинисане све нејасноће, па и та шта ће бити са кандидатима који не заврше обуку у року од три месеца
-да се онима који су завршили обуку за категорију за коју немају старосни услов призна обука за предходну категорију за коју имају услов (на пример за ц1)
-да се дефинишу правилницима прецизно све одредбе да би било јасно свима шта је то тачно вођење евиденције, шта уредно вођење и слично
Шта је чињеница:
-представници МУПа сами раде Правилнике и страхујемо да ће да се упетљају тако да ће усаглашавање још дуго да траје
-многи ОУПи немају више тестова и сазнајемо да се штампају нове количине старих тестова
-да би се почело радити по новим тестовима сва питања нова морају прво бити публикована и објављена
- и заиста има јако много нејасноћа
Будите стрпљиви.
Ја Вам обећавам да ћете сазнати све новине чим их и ја будем сазнао.
Јављајте се и даље.
Пратите ову страницу и даље.
www.autoskolesrbije.org
Секретар Заједнице ауто школа Србије
Петар Рашета, дипл.инг.саобр.
063/474-034

309
Obaveštenja / Odg: Drage kolege....
« poslato: Novembar 25, 2008, 09:36:34 posle podne »
Svi sajtovi vezani za problem obuke vozača su dobro došli.
Sajt Zajednice auto škola Srbije je jedna stranica koja u sebi sadrši, a u budućnosti još više, sve ono što je potrebno licu zainteresovanom za ovu oblast.

APELUJEM, da se udružimo i bićemo još jači. Sada imamo preko 50 % članstva, a cilj nam je do nove godine 75 % svih auto škola da bude u Zajednci.
Očekujemo auto školu Pravo. auto školu Akademac u kojoj sam i ja završio obuku i sve ostale škole iz Beograda da se pridruže našoj zajednici.
O pristupu zajednici imate na ovoj stranici sve. I pristupnicu koju treba samo da popunite i vratite na adresu rasetap@sezampro.yu

310
ZOBS i pravilnici / Odg: setomesecni pregled vozila iako se nekoristi za obucavanje.zobs clan147
« poslato: Novembar 25, 2008, 09:28:20 posle podne »
Vaš odgovor je tačan.
Na ispitu ne mora vozilo da ima šestomesečni pregled. U mnogim sredinama se to i ne traži.
Ovo je opet dokaz tezi da predstavnici MUPa na razlišite načine tumače Zakon u različitim regionima.
Imamo zahtev da se odrši stručni sastanak sa predstavnicima MUPa i da se ove dileme reše. Čekamo odgovor.

311
Eto čitam i ja to.
Imamo ovaj problem isključivo zbog pogrešnog tumačenja Zakona od strane nadležnih lica MUP, tj. SUPa Sombor. Član zakona koji oni pominju je isključivo vezan za uslov koji mora da ispunjava učionica i nema nikakve veze sa ispunjavanjem uslova vezanog za broj kandidata na ispitu. Takav problem smo već imali u Beogradu i Kragujevcu i naravno rešili ga pozitivnio i onako kako piše u Zakonu. Nemojte dozvoliti da Vam odlože ispit zbog toga.
Inače je Podružnica zapadno bačkog okruga uputila dopis, kao odgovor na Zahtev MUPa i očekujemo da predstavnici MUPa zakažu sastanak kako bi rešili ovaj problem.
Komisijom za polaganje vozačkog ispita rukovodi Predsednik.

312
Sudski problemi / Odg: Problemi u kontroli knjiga
« poslato: Novembar 25, 2008, 09:18:17 posle podne »
Poštovane kolege,
na ovoj WEB stranici imate sve pravilonike i Zakone vezane za ovu oblast.
Ni u jednom zakonu nije precizirana obaveza čuvanja i vođenja evidencije korišđenja tahografskih lističa.
Pravilnik o evidencijama koje vode auto škole ne predviđa ovu evidenciju i ona sigurno nije evidencija koja se vodi radi evidencije obavljanja delatnmosti u obuci vozača.
Osnovna je obaveza da, ako hoćete, ovo predvidite u Vašem Pravilniku o unutrašnjoj kontroli bezbednosti saobraćaja. Čak ni to nije obaveza, jer na primer možete da napišete da tahografske listiće pregledate po skidanju iz vozila i onda ih više ne čuvate.
Za odbranu kod suda obavezno tražite učeće sudskih saobraćajnih veštaka. Predlažem da tražite savet od Zakonodavno pravnog odbora ZAŠ Srbije još kod davanja primedbi na Zapisnik inspektora.

313
Obuka vozača / Odg: kako otvoriti auto skolu
« poslato: Novembar 25, 2008, 09:12:19 posle podne »
Sve o uslovima koje morate da ispunjavate možete naći na ovoj WEB stranici i u Pravilnicima koji su dati i mogu se ''skinuti'' sa stranice.

314
Obuka vozača / Odg: Pa da zapocnemo , novi zakon kad i kako
« poslato: Novembar 25, 2008, 09:11:16 posle podne »
Evo novih vesti o novom Zakonu.
Vodi se teška bitka oko toga koji materijal će postati materijal koji će ući u skupštinsku proceduru. (Onaj koji je Vlada platila, a sačinila ga je ekspertska grupa 2005 godine ili ovaj koji sada kruži po kuloarima, a koji je sačinila stručna služba MUPa.)
Zajednica auto škola Srbije je spremna da i na jedan i na drugi materijal da odgovarajuće primedbe, pa ako treba i u obliku amandmana.Sve naše primedbe, kao i sve Nacrte zakona možete pronaći na ovom sajtu. Samo se potrudite.
Posetom ove stranice biđete pravovremeno i istinito obavešteni o ovom problemu.

Dalibore, očekivao sam Te na Godišnjoj skupštini zajednice u Velikoj Plani.

315
Obuka vozača / Odg: Kodeks ponasanja na ispitu
« poslato: Novembar 25, 2008, 09:06:11 posle podne »
Bravo Mišo,
pokrenuo si dobru temu.
Osnovni zadatak Zajednice auto škola Srbije je da do kraja januara 2009 godine donese Kodeks ponašanja članica Udruženja, ali i Kodeks ponašanja članova ispitnih komisija na ispitima.
Kodeksima se reguliše ponašanje određenih subjekata u skladu sa odredbama zakona, ali mnogo detaljnije i preciznije. Osnov je stvaranje kriterijuma za profesinalne i stručne odnose medju članicama koje će istaći potrebu da se stvori bezbedan vozač.
Svesni smo činjenice da sad u praksi nije tako. Na primer, formiranje cene obuke nije na nivo ni ''pijačnog formiranja cena'', a kamoli stručnog, objektivnog i ekonomski opravdanog. Ovo pod hitno moramo prevazići, jer nam se u suprotnom crno piše. Napominjem da su svi materijali vezani za donošenje novog zakona predvideli obavezu formiranja i definisanja minimalne cene obuke. Zar moramo čekati Zakon za to? Zar nismo dovoljno ljudi da se i sami stručno dogovorimo kada nam to i sadašnji Zakon dozvoljava.
Drugi primer: svi znamo kako sada rade komisije za polaganje vozačkih ispita. PROTIV ZAKONITO. Osnovni razlog je što imamo loše predsednike komisija koji ne mogu da sprovedu Zakonska ovlašćenja i imamo mnogo auto škola koje vole da se dogovaraju na ispitima. To u našoj Zajednici nije cilj. Da, prilično dobar primer je Kodeks koji je sačinila Podružnica zapadno Bačkog okruga. Može sigurno još bolje.
Petar Rašeta, dipl.ing. saobr. Sekretar Zajednice auto škola Srbije.

Stranice: 1 ... 19 20 [21] 22