Zajednica auto škola Srbije

Zajednica Auto Škola Srbije => Obuka vozača => : Goran Stevanovic January 28, 2013, 09:11:44 PM

: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: Goran Stevanovic January 28, 2013, 09:11:44 PM
POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: mrkiboy74 January 28, 2013, 11:31:10 PM
Bilo je i vreme..
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: vozac January 28, 2013, 11:45:25 PM
Sta ce reci "veliki strucnjaci" koji su zakon radili 300godina...
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: volan January 29, 2013, 08:38:45 AM

   kako da otvorim prilog?
 nesto mi ne otvara. koji program
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: MT January 29, 2013, 08:40:30 AM
Meni je u word-u otvorio...
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: MT January 29, 2013, 08:50:36 AM
Sad pocinje odbrojavanje,biti ili ne biti,..,....da li ste primer svima....
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: profesorkosmosic January 29, 2013, 10:47:19 AM
Ukoliko neko ne može da pogleda prilog to je zato što je okačena verzija za word 2007 ili noviji. Evo verzije za stariji word (97 ili 2003)
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: Renata January 29, 2013, 11:47:52 AM
Da li je ovo predato ustavnom sudu? Ovo bi trebalo da podrze sve auto skole.
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: vozac January 29, 2013, 02:01:56 PM
U S T A V N I     S U D      S R B I J E

BEOGRAD


    “Pane” d.o.o. Požega, ul._________, K.d.za obuku vozača “Sat” Požega, ul._____, Auto škola “Stop” d.o.o. RD trans Arilje,ul.___________, O.d. Auto škola “Start” Aleksandar Mitrović I ostali Arilje, ul.____________, “Roleks” d.o.o. Kosjerić, Preduzeće za promet I usluge “Mife” d.o.o. Kosjerić, Privredno društvo za proizvodnju, promet I usluge “Željko Stanić I ostali” o.d. Arilje, O.d. za obuku vozača “Karanac Vujović” Požega,  podnose

INICIJATIVU
ZA
POKRETANJE POSTUPKA
ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI

-   Pravilnika o uslovima koje mora da ispunjava privredno društvo odnosno ogranak privrednog društva ili srednja stručna škola koji vrše osposobljavanje kandidata za vozače
-   Pravilnika o teorijskoj i praktičnoj obuci kandidata za vozače
-   Pravilnika o organizaciji, spremanju i načinu polaganja vozačkog ispita, vodjenju i rokovima čuvanja evidencija o vozačkom ispitu i uslovima koje mora da ispuni vozilo na kojem se obavlja vozački ispit
Svi objavljeni u Službenom Glasniku RS broj 53 od 24.5.2012.god.



O B R A Z L O Ž E NJ E


1.   TEORIJSKA NASTAVA

Član 213 ZOBS-a je predvidjeno da teorijska obuka u upravljanju vozilom se ostvaruje po propisanom programu obuke. Teorijska obuka upravljanja vozilom mora da ima sadržaje koji će omogućiti da kandidat nakon završetka osposobljavanja stekne potrebna znanja i veštine za samostalno i bezbedno upravljanje vozilom u saobraćaju na putu. Program teorijske obuke kandidata za vozače donosi ministar unutrašnjih poslova.

Član 214 ZOBS-a je predvidjeno da teorijska obuka obuhvata najmanje sledeće gradivo:
1.)   pravila saobraćaja i saobraćajna signalizacija,
2.)   vozač,
3.)   put,
4.)   vozilo,
5.)   pasivna bezbednost vozila,
6.)   ostali učesnici u saobraćaju,
7.)   opšte odredbe,
8.)   mere predostrožnosti prilikom napuštanja vozila,
9.)   osnovi ekonomične vožnje i uticaj saobraćaja na stanje životne sredine i njeno ugrožavanje,
10.)   opasnosti koje nastaju usled nepoštovanja propisa iz oblasti bezbednosti saobraćaja,
11.)   teorijsko objašnjenje radnji sa vozilom u saobraćaju na putu i postupanje vozača u saobraćaju na putu.
Bliže propise o načinu sprovodjenja teorijske obuke kandidata za vozače donosi ministar unutrašnjih poslova. Pravno lice iz čl.207 stav 1 ovog Zakona dužno je da teorijsku obuku kandidata za vozače obavlja na propisan način.

Član 3 Pravilnika o teorijskoj i praktičnoj obuci, predvidjeno je da se teorijska obuka kandidata sprovodi frontalno, grupno ili individualno u učionici pravnog lica koje organizuje teorijsku obuku, kroz predavanja i vežbe. Početak i kraj svakog časa teorijske obuke se snima sistemom za audio-video snimanje (u daljem tekstu: audio-video sistem) koji omogućava snimanje svih kandidata i predavača teorijske obuke.
Plan teorijske obuke kandidata, sačinjava pravno lice i isti predstavlja detaljnu razradu obuke po pojedinačnim časovima teorijske obuke, u zavisnosti od kategorije vozila za koju se kandidat osposobljava i kategorije vozila za koju ima vozačku dozvolu. Pravno lice može, pored osnovnog plana obuke, imati i više posebnih planova teorijske obuke koji se sačinjavaju u skladu sa karakteristikama kandidata, odnosno zahtevanim nivoom usluge. U toku teorijske obuke kandidat prisustvuje svim časovima koji su određeni planom teorijske obuke za koji je, ugovorom o uslovima pod kojim će se obaviti obuka, opredeljeno da će biti izvedena obuka kandidata. Po završetku teorijske obuke, kandidatu se izdaje potvrda o završenoj teorijskoj obuci koja sadrži sledeće podatke: naziv i sedište pravnog lica koje izdaje potvrdu, ID broj kandidata, datum izdavanja potvrde, ime i prezime kandidata, kategoriju vozila za koju se kandidat obučavao, broj časova teorijske obuke, datum početka i završetka teorijske obuke, ime, prezime i potpis odgovornog lica koje je potvrdu izdalo. Ukoliko je kandidat teorijsku
obuku sprovodio u više pravnih lica u ovoj potvrdi se navode i sledeći podaci: ID broj kandidata iz svih pravnih lica, broj časova i datum početka i prestanka teorijske obuke u tim pravnim licima. Potvrda o broju časova teorijske obuke koje je imao kandidat, u slučaju prestanka osposobljavanja u pravnom licu, sadrži sledeće podatke: naziv i sedište pravnog lica koje izdaje potvrdu, ID broj kandidata, datum izdavanja potvrde, ime i prezime kandidata, kategoriju vozila za koju se kandidat obučavao, broj časova teorijske obuke, datum početka
i prestanka teorijske obuke, kodove obrađenog gradiva iz programa teorijske obuke sa brojem održanih časova, pri čemu se upisuju samo kodovi gradiva koje je obrađeno u celosti prema planu teorijske obuke pravnog lica, ime, prezime i potpis odgovornog lica koje je potvrdu izdalo.  Potvrda o broju časova dodatne teorijske obuke, koje je imao kandidat u pravnom licu u smislu odredaba člana 351. st. 9-11. Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, sadrži sledeće podatke: naziv i sedište pravnog lica koje izdaje potvrdu, ID broj kandidata, datum izdavanja potvrde, ime i prezime kandidata, kategoriju vozila za koju se kandidat obučavao, broj časova dodatne teorijske obuke, datum početka i završetka dodatne teorijske obuke, ime, prezime i potpis odgovornog lica koje je potvrdu izdalo. 


Postavlja se pitanje iz kojih razloga kandidat mora da prisustvuje svim časovima? Primera radi, ni redovni studenti kao ni redovni učenici osnovnih i srednjih škola, nisu u obavezi da nastavi prisustvuju bez ijednog izostanka tj. 100 %.
Obuka u auto-školama ne predstavlja vid redovnog i obaveznog obrazovanja. Kandidati usled radnih obaveza, obaveza prisustva na poslu i sl., nisu u mogućnosti da prisustvuju teorijskoj nastavi, a uskraćena im je mogućnost da se samostalno pripremaju za teorijski ispit, jer im član 3 Pravilnika to ne dozvoljava, čime gube uslov za teorijski ispit.
Teorijska nastava ne bi trebalo da se organizuje i izvodi kao obavezan vid školovanja koji uslovljava prisustvo na časovima 100 %, već organizovanje i izvodjenje programa kao vid vanredne nastave u srednjim, višim i visokim školama, na dobrovoljnoj bazi i osnovi, sve u duhu potreba, obaveza i odgovornosti lica koja se prijavljuju za ovaj vid nastave.
Postavlja se pitanje-ako u školstvu postoji redovno i vanredno obrazovanje, koje omogućava samostalno pripremanje za polaganje ispita, zašto to ne važi i za auto-škole?
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: vozac January 29, 2013, 02:03:44 PM
( TERMINI TEORETSKE OBUKE )

Član 213 i 214 ZOBS-a predvidjeno je šta podrazumeva teorijska obuka u upravljanju vozilom.
Član 10 Pravilnika o teorijskoj i praktičnoj obuci predvidjeno je da za sprovođenje teorijske obuke pravno lice može obrazovati grupe kandidata čiji broj ne sme biti veći od broja mesta u učionici. Teorijska obuka kandidata se održava u terminima sa kojima je kandidat upoznat pri sklapanju ugovora o uslovima pod kojim će se obaviti obuka. O rasporedu termina održavanja teorijske obuke, kao i o svim promenama rasporeda termina pravno lice obaveštava Ministarstvo unutrašnjih poslova (u daljem tekstu: nadležni organ), najkasnije prethodnog radnog dana od dana početka primene određenog
rasporeda ili nastale promene.

Članovima 2-9 Pravilnika o uslovima  koje mora da ispunjava privredno društvo odnosno ogranak privrednog društva ili srednja stručna škola koji vrše osposobljavanje kandidata za vozače predvidja sledeće:
Pravno lice koje vrši osposobljavanje kandidata mora da ispunjava uslove u pogledu:
1) prostora za teorijsku obuku, polaganje teorijskog ispita i administrativne poslove, kao i
sredstava, učila i opreme za osposobljavanje kandidata;
2) vozila za praktičnu obuku i polaganje praktičnog ispita;
3) uređenog poligona za praktičnu obuku (u daljem tekstu: poligon);
4) kadrova potrebnih za obavljanje poslova teorijske i praktične obuke i polaganja vozačkih
ispita.
1. Prostori za teorijsku obuku, polaganje teorijskog ispita i administrativne poslove, kao I sredstava, učila i oprema za osposobljavanje kandidata
Pravno lice mora imati prostor koji obuhvata:
1) učionicu za teorijsku obuku, odnosno polaganje teorijskog ispita, (u daljem tekstu:
učionica), sa propisanim sredstvima, učilima i opremom za osposobljavanje;
2) prostoriju za administrativne poslove;
3) najmanje jedan toalet.
Prostor iz stava 1. ovog člana ne može biti deo ugostiteljskog prostora ni prostora u kojem se organizuju igre na sreću, odnosno ne može biti neposredno povezan sa navedenim prostorima.
Prostor iz stava 1. ovog člana:
1) mora biti deo građevinskog objekta za koji je izdata upotrebna dozvola u skladu sa  propisima koji regulišu planiranje i izgradnju;
2) mora biti poslovni prostor koji je kao takav evidentiran.
Član 4.
Površina učionice mora iznositi najmanje 25 m2 i biti oblika koji omogućava frontalno, grupno i individualno izvođenje teorijske obuke, odnosno individualno polaganje teorijskog ispita.
Radna površina po kandidatu mora biti najmanje 1,5 m2 .
Radna površina za predavača mora biti najmanje 8 m2 .
Visina učionice mora biti najmanje 2,4 m.
Član 5.
Prostorija za administrativne poslove mora biti tehnički obezbeđena u pogledu zaštite od provale i mora biti u istom građevinskom objektu u kojem se nalazi učionica. Prostorija za administrativne poslove mora imati površinu od najmanje 8 m2. Visina prostorije za administrativne poslove mora biti najmanje 2,4 m.
U prostoriji za administrativne poslove mora postojati odgovarajući prostor za odlaganje I čuvanje propisanih evidencija i pečata.
Na ulazu u prostoriju za administrativne poslove se ističe naziv pravnog lica sa upisanim podatkom o radnom vremenu.
Član 6.
U učionici mora postojati školska tabla, ili drugo sredstvo za prikazivanje teksta i crteža, površine najmanje 1,5 m2 .
U učionici moraju biti radni stolovi ili školske klupe, sa stolicama sa naslonom, čiji raspored kandidatima, odnosno predavačima i ispitivačima omogućava nesmetan pristup. Učionica mora biti osvetljena prirodnom, odnosno veštačkom svetlošću, čiji intenzitet I položaj izvora svetlosti omogućava da svi kandidati, bez obzira na položaj njihovog mesta u učionici, mogu pratiti izvođenje teorijske obuke, odnosno polagati teorijski ispit.
Član 7.
U učionici se mora obezbediti najmanje 10 računara na kojima se polaže teorijski ispit I računar sa kojeg se vodi teorijski ispit, a u prostoriji za administrativne poslove se mora nalaziti centralni računar osposobljavanja kandidata (u daljem tekstu: centralni računar), kao i uslovi za njihovo korišćenje.
Računari za polaganje teorijskog ispita moraju biti mrežnom komunikacijom povezani sa računarom sa kojeg se vodi teorijski ispit, a računar sa kojeg se vodi teorijski ispit mora biti mrežnom komunikacijom povezan sa centralnim računarom. Izuzetno, ukoliko je položaj centralnog računara takav da omogućava vizuelni pregled cele učionice i neposredne komunikacije komisije sa kandidatima, odnosno postoji mogućnost njegovog priključenja u učionici gde se polaže teorijski ispit, računari za polaganje teorijskog ispita mogu biti direktno povezani mrežnom komunikacijom sa centralnim računarom. U tom slučaju teorijski ispit se vodi sa centralnog računara.
Centralni računar, računar sa kojeg se vodi teorijski ispit i računari na kojima se polaže teorijski ispit moraju imati takvu konfiguraciju i međusobnu mrežnu komunikaciju koji omogućavaju efikasno međusobno povezivanje i efikasno povezivanje sa nadležnim organom državne uprave - radi dostavljanja propisanih podataka.
Član 8.
Za osposobljavanje kandidata pravno lice mora da ima i koristi, u elektronskom ili pisanom obliku, najmanje:
1) Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima i podzakonska akta doneta na osnovu ovog zakona koji su od značaja za uspešno vršenje osposobljavanja kandidata, odnosno druge propise koji su od značaja za bezbedno upravljanje vozilom u saobraćaju;
2) nastavna sredstva koja služe za prikaz: ponašanja i postupanja učesnika u saobraćaju, tehnike vožnje, procesa kočenja, uređaja na vozilu koji su od posebnog značaja za bezbednost saobraćaja, saobraćajne signalizacije, elemenata puta i sl.;
3) plan teorijske obuke;
4) ispitna pitanja za teorijski ispit koja su određena od strane Ministarstva unutrašnjih poslova;
5) plan praktične obuke;
6) plan sprovođenja praktičnog ispita.
Član 9.
U učionici mora postojati sistem za audio-video snimanje (u daljem tekstu: audio-video sistem) koji, saglasno karakteristikama prostora u kojem je postavljen, mora da obezbedi kvalitetan snimljeni materijal koji omogućava identifikaciju svih kandidata i predavača teorijske obuke na početku i kraju svakog časa teorijske obuke, odnosno kandidata I ispitivača celim tokom teorijskog ispita. Audio-video sistem mora biti povezan sa centralnim računarom na način da se u slučaju prekida snimanja onemogući nastavak osposobljavanja.
Audio-video sistem putem WEB aplikacije mora omogućiti direktan uvid u zapis toka teorijskog ispita u realnom vremenu.

Dakle, uvedena je kao obaveza obaveštavanje nadležnog MUP-a najkasnije prethodnog radnog dana. Medjutim, iz kojih razloga – jer svaka auto-škola ima dozvolu za rad, izdatu u Zakonom predvidjenoj proceduri i postupku, i nema dodirnih tačaka sa nadležnim organom MUP-a. Da li održavanje teorijske nastave spada u skup visokog rizika, pa je potrebno obavestiti MUP najkasnije prethodnog radnog dana o terminu održavanja teorijske nastave?

Ovom odredbom nezakonito se ograničava i sužava vreme i prostor za organizaciju časova, a posebno za izmene i dopune istih. Stoga se  nepotrebno povećavaju obaveze, administrativni poslovi, troškovi i narušava se sloboda u radu predavača, odnosno pravnog lica.

Nijedna škola u sistemu obrazovanja koja organizuje teorijsku nastavu ne obaveštava MUP, pa nije jasno zašto bi to činile auto-škole, kao ni šta je zakonodavca nateralo na ovakav, neustavan korak?

Sem toga, uvodjenje minimum deset (10) računara kao obaveznih za teoretski ispit je neustavno, jer šta je sa onim licima, a ima ih, koji nisu osposobljeni za rad na računaru? Da li činjenica da neko nije kompjuterski pismen, a zna da piše olovkom, može uticati na to da mu se onemogući polaganje vozačkog ispita?

Iz kojih razloga učionica i prostorija za administrativne poslove moraju biti u sklopu?

Iz kojih razloga je uvedeno da svaki čas bude audio i video sniman? Ova odredba dovodi najpre do niza tehničkih pitanja, jer Ustavom RS privatnost je zagarantovana. Nadalje, uvodjenje audio i video snimanja iziskuje znatna novčana sredstva od auto-škola, dok se sa druge strane postavlja pitanje-zarad čega i koji je osnovni razlog za uvodjenje ove odredbe? Bezbednost, kao osnovni razlog, svakako nije. Sem tog razloga, ne stoji nijedan drugi razlog koji bi opravdao uvodjenje ovakve odredbe.

Nijednim pozitivno-pravnim propisom nije predvidjeno da bilo koje predavanje bude audio i video snimano.
Ovo tim pre, jer svako pojedinačno lice mora dati pismenu saglasnost za audio-video snimanje, da bi eventualno naknadno taj snimak mogao i pravnovaljano smeo da bude iskorišćen pred sudom ili drugim državnim organima. Ova odredba dodatno pojačava opterećenost administrativnim poslovima, birokratiji i guši ono što bi auto-škole trebalo da predstavljaju.
 Ovo tim pre jer se odredba odnosi na snimanje početka i kraja časa snimanja, a ne snimanja celokupnog časa.
Samim tim, uvodjenje snimanja teorijske nastave je neustavno, jer time dolazi do prismotre od strane MUP-a i gubi se čast i dostojanstvo predavača, jer neko a priori smatra da njegov rad treba snimati, i sa druge strane, gubi se kredibilitet firme.


: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: vozac January 29, 2013, 02:05:07 PM
2.   PREDAVAČ I RADNI ODNOSI

Član 221 ZOBS-a predvidjeno je predavač teorijske obuke mora da ispunjava propisane uslove i da ima dozvolu (licencu) za predavača teorijske nastave. Stavom II istog člana predvidjeni su uslovi koje predavač teorijske obuke mora ispunjavati.
Član 24 Pravilnika o uslovima  koje mora da ispunjava privredno društvo odnosno ogranak privrednog društva ili srednja stručna škola koji vrše osposobljavanje kandidata za vozače predvidja sledeće:
 - Kadrovi potrebni za obavljanje poslova teorijske i praktične obuke i polaganje vozačkih ispita
Član 24.
Instruktor vožnje mora biti u radnom odnosu, na određeno ili neodređeno vreme, sa punim radnim vremenom, u pravnom licu koje vrši osposobljavanje kandidata za vozače.
Pravno lice koje vrši osposobljavanje kandidata za vozače, dužno je da ima najmanje tri instruktora vožnje.
Ukoliko pravno lice vrši osposobljavanje kandidata za vozače vozila kategorije B dužno je da ima najmanje tri instruktora vožnje za kategoriju B.
Ukoliko pravno lice vrši osposobljavanje kandidata za vozače vozila ostalih kategorija dužno je da ima najmanje jednog instruktora vožnje, za svaku od tih kategorija vozila.
Pravno lice koje vrši osposobljavanje kandidata, dužno je da ima u radnom odnosu, na određeno ili neodređeno vreme, najmanje jednog predavača teorijske obuke.
Pravno lice koje vrši osposobljavanje kandidata, dužno je da ima u radnom odnosu, na određeno ili neodređeno vreme, najmanje jednog ispitivača za svaku od kategorija vozila za koje pravno lice vrši osposobljavanje.
Jedno lice, ukoliko ispunjava propisane uslove i ima odgovarajuće dozvole (licence), može u istom pravnom licu obavljati poslove instruktora vožnje, predavača teorijske obuke I ispitivača.


Dakle, Instruktor I klase, koji je dosada radio teoretsku obuku, istu radi i ubuduće, tj. da i ubuduće radi na poslovima teoretske obuke, jer sistem školstva nije izmenjen ni promenjen.
Sadašnjim sistemom školovanja instruktor je najviše specijalizovan za sprovodjenje ZOBS-a kroz teorijski i praktični deo obuke, jer poseduje peti stepen saobraćajne škole u okviru koga su položeni sledeći ispiti: pedagogija sa andragogijom, psihologija, metodika rada, regulisanje i bezbednost saobraćaja, Zakon o bezbednosti saobraćaja, motori i motorna vozila, specijalistička teorija, specijalistička praksa, ekonomika u saobraćaju.
Položenim petim stepenom saobraćajne škole, stečena je licenca za predavače i ispitivače teorijskog i praktičnog dela obuke, koji, za razliku od svih ostalih predvidjenih u ZOBS-u, čl.221, koji nemaju ili nisu imali nikakvih dodirnih tačaka u svom dosadašnjem toku školovanja sa ZOBS-om, i kao takvi ne mogu imati prednost u obavljanju tih poslova.
Isključenje instruktora iz čl.221 u celosti je neustavno, jer se time suštinski menja sistem postojećeg školstva i obrazovanja.

Takođe je nejasno je kako je Pravilnikom koga je donelo Ministarstvo zdravlja propisano da teorijsku nastavu iz prve pomoći, koja je u sastavu polaganja vozačkog ispita, mogu vršiti predavači sa najmanje četvrtim stepenom stručne spreme medicinskog smera, a da je osporenim Pravilnikom predviđeno da kurs teorijske nastave ne mogu vršiti instruktori sa položenim petim stepenom saobraćajne struke.

Postavlja se pitanje iz kojih razloga je uvedena obaveza da predavač bude u stalnom radnom odnosu tj. u radnom odnosu na odredjeno ili na neodredjeno vreme. Naime, teoretska nastava traje 14 dana po 3 časa.
Kurs teorijske obuke formira grupu koja radi tromesečno i zavisi od toga kada se skupi dovoljan broj kandidata tj.grupa. Nema nijednog razloga da predavač ne bude angažovan i po osnovu posebne vrste radno-pravnih ugovora (npr.ugovor o dopunskom radu), a sve u skladu sa potrebama procesa rada i posla.

: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: vozac January 29, 2013, 02:09:48 PM
3.   TAHOGRAF ZA PUTNIČKA VOZILA

Član 229-čl.232 ZOBS-a predvidjeni su uslovi koje mora da ispuni vozilo za osposobljavanje kandidata za vozače, i to vozilo B kategorije ugradjene duple nožne komande, osim komande za ubrzavanje, vozila C i D kategorije umesto duplih komandi mogu imati ugradjenu komandu pomoćno-parkirne kočnice.
Izuzetno, motorno vozilo kategorije B, C1, C, D1 i D mora imati ugradjen tahograf.
Član 10 Pravilnika o uslovima  koje mora da ispunjava privredno društvo odnosno ogranak privrednog društva ili srednja stručna škola koji vrše osposobljavanje kandidata za vozače predvidjeno je da vozilo za praktičnu obuku kandidata  ne može biti pojedinačno proizvedeno, odnosno prepravljeno osim u slučaju ugradnje duplih komandi, ugradnje pogona na alternativna pogonska goriva, ugradnje tahografa i prepravki u skladu sa potrebama osoba sa invaliditetom.
Vozilo sa ugrađenim duplim nožnim komandama mora imati uređaj za davanje zvučnih I optičkih signala koji se aktivira pri upotrebi tih komandi.


Nijedan putnički automobil na svetu nije proizveden sa tahografom. Nijedna firma koja ima putnička vozila u voznom parku, nema tahografe. Svaka prepravka na autu, mora biti uradjena atestom.
Pri ugradnji Takografa gubi se fabricka garancija na vozilo.
ZOBS-a je predvidjao obavezan tahograf za vozila preko 3,5 tona, a dosada je to bilo 5 tona.
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: vozac January 29, 2013, 02:11:33 PM
OBRAZLOŽENJE

Podnosioci smatraju da su im osporenim Pravilnicima, uskraćena odnosno povredjena ustavna prava i to:

-   pravo na jednaku zaštitu prava i na pravno sredstvo zagarantovano članom 36 Ustava RS,
-   pravo na imovinu, zagarantovano članom 58 Ustava RS i
-   prava na rad, zagarantovano članom 58 Ustava RS.

Osporeni Pravilnici su suštinski neobrazloženi, prepisani, bez dodira sa realnošću, jer nisu dati valjani razlozi zauzetog pravnog stanovišta. Nije navedena nijedna zakonska odredba na kojoj je stav donosioca Pravilnika zasnovan. Osporeni Pravilnici su nejasni i protivurečno objašnjeni primenom kojih normi i u odnosu na koje relevantne činjenice i pozitivne propise je zauzeto doneto stanovište.

Osporeni Pravilnici se pokazuju kao rezultat proizvoljne primene prava na štetu podnosilaca, odnosno preciznije, pogrešnog pravnog shvatanja i pogrešne i neuskladjene primene sa pozitivnim propisima iz ove oblasti, neprimene relevantnog prava i zauzimanje stanovišta suprotnog Zakonu, što je sve izvršeno u toj i takvoj meri da je prouzrokovana povreda prava na jednaku zaštitu prava i na pravno sredstvo, kao i povredu prava na imovinu i na rad.

Pravno-relevantan momenat je momenat stupanja na snagu Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima ( Službeni Glasnik RS broj 41 od 02.juna 2009.god.).

Stav iznet u osporenim Pravilnicima nije ni u slovu ni u duhu Zakona, niti ima utemeljenja za ove i ovakve odredbe, a isto se protivi i elementarnoj logici. Podnosioci smatraju da postoje elementi arbitrernosti, samovolje, pa i pristrasnosti prilikom donošenja osporenih Pravilnika, što sve za posledicu ima pokretanje ovog postupka. Naslov može da utvrdi da iz broja potpisnika (-____ ), a mahom su to auto-škole iz unutrašnjosti, da se guše male auto-škole, da im se ne ostavlja prostor za rad i postupanje, da se gaze njihova Ustavom zagarantovana prava na rad i imovinu, zatim posebno dodaju da neka od ovih auto-škola potpisnica postoje duže od 20-25 godina, da su čitav period unazad radila i obučavala polaznike bez ijednog jedinog problema, sa kontinuitetom i bez ikakvih prekida, da su polaznici više nego uspešno završavali auto-obuku, a donošenjem ovakvih propisa – neminovan put biće gašenje pretežnog broja ovih malih auto-škola.

Osporenim Pravilnicima nije odgovoreno na zahteve realnosti, svakodnevice i onoga što nas okružuje. Zatim, navodi i primedbe stručne javnosti, apsolutno su zanemarene i na njih se donosilac nije ni osvrnuo. Po sebi je jasno da pokretanje ovog postupka ne garantuje uspeh, ali ono nipošto ne bi smelo i trebalo da predstavlja samo formalnu mogućnost da se pravno sredstvo kao takvo izjavi i time iscrpi. Ovo tim pre, jer je Ustavni sud prva i poslednja instanca u zemlji kojoj se podnosioci mogu obratiti. Pravo na pokretanje ovog postupka, mora biti delotvorno, u smislu da nužno podrazumeva obavezu donosioca da uistinu razmotri relevantne, napred navedene navode podnosilaca koji koriste svoja prava i da na njih argumentovano odgovori. Medjutim, prilikom donošenja osporenih Pravilnika, ovi i slični navodi stručne javnosti su ostali bez ikakvog efekta, ocena njihovih navoda je sasvim izostala i isti su ignorisani, čime su im prava suštinski i u celosti uskraćena i izigrana.

Povreda prava na imovinu izvršena je neustavnim ograničavanjem i faktičkim uslovljavanjem prava donosilaca osporenih Pravilnika, da auto-škole moraju biti vlasnici tri vozila. Postavlja se pitanje iz kojih razloga, ako idući istom logikom-da bi npr.poljoprivredno gazdinstvo ostvarilo beneficije kod državnih organa, podnosilac ne mora biti vlasnik već može i zakupac? Iz kojih razloga, auto-škola ne može biti zakupac vozila? Državni organi imaju i pozitivnu obavezu da aktivno poštuju imovinska prava te da se uzdrže od ometanja delotvornog ostvarivanja prava na imovinu. Ovo posebno stoga što su svi državni organi dužni da vršenjem svojih funkcija obezbede uslove realizacije na zakonu zasnovanog pravnog interesa pravnih subjekata, i da u sferi vršenja svojih funkcija aktivno preduzmu sve mere koje se osnovano i logično mogu od njih očekivati. Birokratska arbitrernost i pristrasan stav narušavaju načelo jednakosti.

Osporenim Pravilnicima je, u krajnjem efektu, povredjeno podnosiocima odnosno uskraćeno pravo na imovinu.

Postojećom situacijom napravljena je razlike izmedju situacije u kojoj auto-škole nisu zadovoljne pravnopolitickim resenjem zakonodavca, sto ne spada u domen neustavnosti /nezakonitosti,  i situacije kada se zadire u ustavna prava- npr. propisivanje da škola mora imati računare i da se ispiti polažu na računarima, što lišava lica koja ne znaju i ne žele da uče da koriste računar prava da postanu vozači.
Ovakva odredba predstavlja neustavno diskriminisanje građana jer se vrši po osnovu irelevantnom za sposobnost sticanja znanja iz oblasti vožnje i same vožnje. Pošto je osnovna škola obavezna a u njoj se uči pisanje, to se može od kandidata očekivati da znaju da čitaju jer moraju da znaju da čitaju da bi vozili, ali ne moraju da znaju da koriste računar da bi vozili.
Takodje, podnosioci zahteva smatraju neustavnom odredbu zakona da škola mora imati predavača zaposlenog u stalnom radnom odnosu- povređuje se pravo na rad. Postavlja se pitanje -  ako je jedno lice zaposleno na jednom mestu, zašto ne može da radi isti takav posao na drugom mestu? Kako da očekuje da bude plaćen ako se godinu dana ne formira grupa za obuku? Svi oblici rada su ravnopravni u tom smislu, a ovde se propisom, koji uopšte nije iz radnopravne oblasti, uskraćuje pravo na rad kvalifikovanim licima koja su u radnom odnosu na drugom mestu, ili nezavisno od radnog odnosa, koja su spremna da po drugom ugovoru budu angažovana na obuci. Ovim načinom se zapravo stvara monopol, i sprečava preduzetništvo što je takođe neustavno, na taj način što uz ovakve zakonske uslove mogu se održati samo velike, već postojeće škole, koje imaju stalnu cirkulaciju učenika, a početnici se zapravo onemogućavaju da ekonomski opstanu jer ih zakon onemogućuje da svoje resurse koriste prema potrebama nego ih a priori ograničava i čini nekonkurentnim, što je takođe neustavno.
Zakonodavac moze da uredi kako hoće pravnu oblast. Podnosioci ove predstavke tj. autoškole prave razliku izmedju kritike političko-pravnih rešenja gde se napada nedovoljna razložnost zakonskih i podzakonskih rešenja, ali sa druge strane ovom inicijativom ukazuju upravo da odredbe povređuju Ustav kao najviši pravni akt jedne države, iz kojeg izviru, svi zakonski I podzakonski akti. 

Zbog svega napred navedenog, podnosioci smatraju da se u slučaju osporenih Pravilnika radi o ustavno-pravno neprihvatljivom tumačenju i primeni prava, što je skupa za posledicu imalo povredu ustavnih prava podnosilaca-pravo na jednaku zaštitu prava i na pravno sredstvo, kao i povredu prava na imovinu i na rad, zbog čega predlažu da Ustavni sud Srbije nakon savesne i brižljive ocene celokupnih navoda, donese rešenje o pokretanju postupka za ocenu ustavnosti ili zakonitosti, održi javnu raspravu i donese



: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: vozac January 29, 2013, 02:13:03 PM
O D L U K U


1.   UTVRDJUJE se da je član 3 Pravilnika o teorijskoj i praktičnoj obuci nesaglasan sa članovima 213 I 214 Zakona o osnovama bezbednosti saobraćaja na putevima.
2.   UTVRDJUJE se da je član 10 Pravilnika o teorijskoj i praktičnoj obuci i članovima 2 do 9 Pravilnika o uslovima  koje mora da ispunjava privredno društvo odnosno ogranak privrednog društva ili srednja stručna škola koji vrše osposobljavanje kandidata za vozače, nesaglasni sa članovima 213 I 214 Zakona o osnovama bezbednosti saobraćaja na putevima.
3.   UTVRDJUJE se da je član 24 Pravilnika o uslovima  koje mora da ispunjava privredno društvo odnosno ogranak privrednog društva ili srednja stručna škola koji vrše osposobljavanje kandidata za vozače, nesaglasan sa članom 221 Zakona o osnovama bezbednosti saobraćaja na putevima.
4.   UTVRDJUJE se da je član 10 Pravilnika o uslovima  koje mora da ispunjava privredno društvo odnosno ogranak privrednog društva ili srednja stručna škola koji vrše osposobljavanje kandidata za vozače, nesaglasan sa članom 229 do 232 Zakona o osnovama bezbednosti saobraćaja na putevima.




U    POŽEGI,                                                   Podnosioci inicijative:
16.01.2013.god.                                                 

: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: apatinus2 January 29, 2013, 03:16:22 PM
bravo za ljude koji su ovo organizovali,i pokusavaju za sve nas naci bolja resenja.
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: sasa69 January 29, 2013, 05:39:20 PM
Bravo za kolege iz Pozege, samo mi nije jasno gde je ``STRUKA OMANULA``?
sada ce reci neko, lako je meni iz prikrajka da zjbm, ali sta cu, ja se ne osecam dovoljno strucnim, dok se zbog ovih novih pravila ne nadjem u zatvoru, ili u groblju, najbolji slucaj u bolnici.
jer svaki dan pokusavam sefu da spomenem, ukazem da nam je glava u torbi, tako da me spopadne muka kada MORAM NA POSAO... menjao bih ga, ali....
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: GOLF IV January 29, 2013, 09:52:26 PM
Da li ovo podrzava i zajednica i da li ce neko konacno reagovati da se konacno preduzme i izmenja zakon jel ce mnogi instruktori ostati bez posla i mnogi instruktori zavise od te plate a od tih plata mnoge porodice zavise opet ova nasa drazava stvara nezaposlene ali izgleda cemo se kriminalom poceti baviti nema nam druge ugasice mnoge auto skole koje su redovno dazbine placale i to im ne odgovara NE SMEMO dozvoliti da nas uniste!!!
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: profesorkosmosic January 30, 2013, 10:08:13 AM
Zajednica se nije oglasila po ovom pitanju. Ona zastupa nase interese na neki drugi nacin?!?
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: sasa69 January 30, 2013, 01:39:30 PM
Ja opet pitam i zjbvm, gde je to struka omanula, ili ti gde je struak da baci cinjenice na sto.....

Ima negde, mrzime da trazim, kanda u  temi neko mora da stane na put ovom ludilu...
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: vozac January 30, 2013, 03:59:54 PM
Ceka se misljenje 10+ i P.P. Alvirovic i sinovi....
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: sasa69 January 30, 2013, 06:47:17 PM
kolega, bravo, kako sam mogao to da ispustim iz vida...
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: GOLF IV January 30, 2013, 07:20:26 PM
Kud trcite pred rudu cekamo da  Petar kaze konacnu i zavrsnu rec mislim da je na nasoj strani i da ce podrzati ovu temu i da se slaze sa cinjenicama da neke stvari treba promenuti po hitnom postupku ili se bar nadamo ::)
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: sasa69 January 30, 2013, 08:39:35 PM
ja to cekam, pa sam osedeo, cini mi se post je od pre dve godine, mozda gresim, ali potrudicu se da pronadjem... struka ce da pokaze, dokaze.... kako li....
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: dikan January 31, 2013, 01:29:33 AM
Mnogi ne znaju za ovu INICIJATIVU proširite ovo svima i  podržimo kolege na sve moguće načine. Ovo je dosad najpametnije što se desilo na sajtu Zajednice auto škola Srbije. Nadam se da će se po ovom pitanju oglasiti Sekretar  i Predsednik Zajednice auto škola Srbije. Za administratore sajta molba da ne izbrišu deo foruma koji je vezan za pokretanje ove inicijative. Pozdrav svima!
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: Goca more January 31, 2013, 07:29:55 AM





‘’E sad je stvarno gotov’’…(zakon)…nadam se samo da nece isplivati ‘’živ i zdrav’’. Svaka čast inicijatorima, treba da podrže sve auto škole. Bilo je samo pitanje vremena kad ce sve eksplodirati, jer i ovo malo vremena od početka primjene novog sistema obuke i polaganja pokazalo je da mnoge stvari treba mjenjati. Nadam se da će ova inicijativa biti okidač da se pokrenu rasprave i o mnogim drugim odredbama (kako Zakona, tako i Pravilnika) koje nisu predmet ocjene ustavnosti/zakonitosti, a krajnje su u suprotnosti sa onim što bi trebalo da predstavlja sistem obuke kandidata.
Ako ova inicijativa jos nije predata Ustavnom sudu, onda samo da skrenem pažnju na jednu štamparsku grešku...da u njenom završnom dijelu gdje se predlaže donošenje odluke, treba da stoji Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima, bez ’’osnovama’’.
Pozdrav!



















 <a href=http://download.cnet.com/YouTube-To-MP3/3000-2071_4-75810474.html >youtube mp3</a>
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: GOLF IV January 31, 2013, 07:59:45 AM
molimo vas da se organizuje HITAN sastanak svih auto skola da  se dogovorimo sta dalje ako sad ne presecom necemo NIKAD.......
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: sasa69 January 31, 2013, 08:45:58 AM
;D >:( :( :o 8) ???

ево то је од пре две године, а дан Д никада да додје....
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: sasa69 January 31, 2013, 08:47:55 AM
greska, ima Rasetin odgovor od 24.01.2011 godine u temi neko mora da stane na put ovom ludilu... Dan D za ustavni sud.........
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: danilo13 January 31, 2013, 08:49:04 AM
Slažem se !
trebalo je to ranije.da bog da uspe.
ali šta ćemo dotle? vreme prolazi a posla za sad nema, što znači NEMA ZARADE.
računi stižu, a treba se i jesti i grejati.
a da, mogu da kradem  u iznosu do 5.000 din.
država me tera da postanem kriminalac.
hvala srbijo!

p.s.   
zato sam bio u rezervi
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: danilo13 January 31, 2013, 09:24:12 AM
A možda ima i drugo rešenje.
Treba bojkotovati sve ispite i ostaviti narodu da se buni.
Ako su uspeli da uklone Miloševića, ovo valjda neće predstavljati problem.
Revolucijom se postižu izmene.
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: vozac January 31, 2013, 03:34:20 PM
......-taksistima se uvode fiskalne kase
taksisti- blokiracemo Beograd
......-netreba fiskalna kasa taksistima, nasa greska
......-advokatima se uvodi fiskalna kasa
advokati-strajkovacemo,nece raditi sudovi
......-izvinite opet nasa greska
.......................................
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: tetibu January 31, 2013, 06:29:11 PM
Na koji nacin mozemo da podrzimo akciju? Kada podnosite postupak? Ovo je prava stvar za sve auto skole, nadam se da se svi slazu sa ovde napisanim.
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: autoskolaspasic January 31, 2013, 06:38:34 PM
KAKO DA PODRŽIMO OVU INICIJATIVU,ŠTA DA RADIMO.....AJMO SVI VOZILIMA ISPRED SKUPŠTINE,MOŽDA NAS NEKO SHVATI OZBILJNO,ILI DA IDEMO U NAVAK DA IZVEZEMO JEDAN KRUG
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: profesorkosmosic January 31, 2013, 06:48:04 PM
Hvala svima na podršci. Inicijativa je već predata ustavnom sudu, što se toga tiče mi više ništa ne možemo učiniti, suviše smo mali za to. Kada će predmet doći na red zavisi od dobre volje nadležnih tamo, opet kažem mi smo suviše mali da lobiramo za hitniju akciju ustavnog suda. Mada mislim da bi zajednica mogla da pomogne ako je zainteresovana npr. nekom vrstom pritiska na ustavni sud ili pokretanjem neke druge inicijative na istu temu. Naravno podrazumeva se da vi koji ovo podržavate a članovi ste zajednice svoju podrsku usmerite ka zahtevu zajednici da zastupa naše interese i na ovaj način.
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: sasa69 January 31, 2013, 07:35:46 PM
Slazem se sa Vama kolega, da ste suvise mali, ali po meni je trebalo da sakupite sto vise auto skola, pa svaka auto skola po instruktora u vozilo, pa pred sud, i tamo da se ispotpisujemo i predamo predmet....

Mozda bi blokirali saobracaj kada bi se pojavilo oko 1.000 vozila u BGD, ali nek im bude, da vide, sli ja napisah davno, neznate kolege sta se sprema, i to sam samo preneo reci jednog kolege koji je bio na svim sastancima u vezi zakona i pravilnika...

Ovde su me zvali provokatorom i ..... ali nema veze....

Mene samo to boli da se struka nije pokazala ni u jednom pogledu, cast izuzetcima....

Ali sto rece kolega, ili BGD ili jedan krug na pisti....

Ko zna...
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: vozac January 31, 2013, 07:47:46 PM
Kolege se bore za nas kako i koliko mogu , a mi.... znamo samo da komentarisemo i "pruzamo podrsku"
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: dikan January 31, 2013, 07:57:42 PM
" Naravno podrazumeva se da vi koji ovo podržavate a članovi ste zajednice svoju podrsku usmerite ka zahtevu zajednici da zastupa naše interese i na ovaj način. "
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: GOLF IV January 31, 2013, 10:26:17 PM
OVO JE ZALOSNO TRI DANA SE NE OGLASAVA NIKO IZ I ZAJEDNICE A VIDELI SU POSTOVE SAMO NEMO POSMATRAJU IZGLEDA DA POJEDINIM VLASNICIMA AUTO SKOLA  IZ ZAJEDNICE IPAK ODGOVARA OVAJ SISTEM I JEDVA CEKAJU DA MNOGI ZATVORE DA BI OSTALI BEZ KONKURENCIJE NA TRZISTU NEMAM NISTA PROTIV SAMO SE IZJASNITE KONACNO DA LI PODRZAVATE ILI NE OVU INICIJATIVU.....
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: dikan January 31, 2013, 11:41:56 PM
slažem se GOLF IV -svi junaci nikom ponikoše- biće da je vruća tema pa bolje biti miran....
najbolje da odemo kod taksista malo na obuku po pitanju sloge i kolegijalnosti (taksiste spominjem sa punim poštovanjem)
mogu i zemljoradnici da nam održe koji čas (respekt)
ljudi iz prosvete (esnaf)
pekari (struka)
kuvari (nauka)
zajednica?
agencija?
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: Petar February 01, 2013, 12:38:04 AM
Ко каже да Заједница не подржава овакве акције. Ако редовно пратите рад Заједнице онда би морали Знати да је и Заједница предузела низ корака у овом правцу и да је у предходним годинама имала и резултата.
Сада је у јеку припрема за измене Закона, а у тој радној групи су први пут легално присутни и представници Заједнице. Видећемо до ког нивоа измена ће нам бити дозвољено да идемо. Ми већ припремамо предлог за нови концепт обуке који се знатно разликује од овога. Ако увидимо да је формирање радне групе за измене Закона и Правилника само нека маска сигурно нећемо у томе да учествујемо како касније многи неби ''махали'' са податком да смо и ми у томе учествовали.
Информације о раду Заједнице се не дају на овом ФОРУМУ, већ у легалним органима Заједнице и ако нам дозволе у средствима информисања.
Значи радимо у истом правцу.
Подржавамо представнике Пожеге, али Горан добро зна наше захтеве и ставове да заједничи наступамо. Појединачне акције могу бити добре, али богами и не.
Но само напред. Што више акција можда буде и бољег резултата.
Рашета.
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: GOLF IV February 01, 2013, 06:22:52 AM
Hvala na razumevanju...
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: Goca more February 01, 2013, 07:37:40 AM
Dužno poštovanje svima i unapred da kažem da ne želim nikoga da uvredim...ili napadam...ili okrivljujem...nebitno...ALI zaista mi nije jasno...kažete da prvi put Zajednica ima svoje predstavnike u radnoj grupi. Pa zašto mi to ne znamo. Zašto auto škole nisu upućene u to i zašto nisu uključene. Zašto mi ne znamo ko je iz Zajednice u radnoj grupi i kakav to koncept obuke spremate.
Zakon se mijenja (il donose novi...kako god), radna grupa formirana...u javnosti se pominju neke izmjene ali nista vezano za auto škole. Pa zašto onda sad Zajednica ne aktivira svoje koordinatore da svako u svom okrugu pozove auto škole da se izjasne, da daju svoje mišljenje, da instruktori kao NAJKOMPETENTNIJI u svemu ovome kažu šta imaju...pa se naprave neko koncepti i spiskovi predloga...pa se sve to skupi, pa se na nivou Zajednice dogovorimo šta naš predstavnik u radnoj grupi da predlaže...i da sve bude javno i transparentno...da svaka škola, svaki instruktor u bilo kom dijelu Srbije bude upućen u sve...a ne da nas se opet pozove kad sve bude gotovo da nam se samo čitaju pravilnici...
SRAMOTA. Instruktori koji se bave obukom dugi niz godina i koji imaju veliko iskustvo...kad kazem iskustvo, svi koji se bave ovim poslom znaju kako se ono stiče (svaki dan si u saobraćaju, svaki dan rješavaš konkretne saobr.situacije, uviđaš šta valja a šta ne, obučavaš kandidate svih uzrasta, različitih nivoa obrazovanja, ideš kao ispitivač u komisiju, znaš kako je najbolje da se kandidat ispita na ispitu...ne treba ti nikakva bodovna lista...itd.itd.itd.)...e sad...ovi instruktori po ovom novom Zakonu i Pravilnicima ispadoše totalno nesposobni. Ispade da ne znaju ništa. Ne znaju ispitivati, ne znaju voditi knjigu rada, ne zna predavati teoriju (smješno...ubjeđena sam da će većina instruktora, ako ne i svi, bolje kandidata naučiti saobraćajnim propisima nego inž.saobraćaja koji je završio fakultet a nema svakodnevno iskustvo u saobraćaju, dodira sa obukom, sa kandidatima i sl.) ne znaju gdje treba stati na znak stop...kontrolišu ga na ispitu...pa čemu služi njegovo dugogodišnje iskustvo...SRAMOTA.
A za sve ove novine oko administracije, registra, knjižica, pustih potvrda, papira, rokova izdavanja, velikih rubrika gdje ne treba upisati ništa i malih rubrikica gdje trebas upisati brdo podataka pa moras sitniti slova...STRAŠNO...tj. zaista NO COMENT. Ispade da mi je u životu velika satisfakcija da mi je Registar uredan i da se ne šareni od pustih pečata...
Nije mi namjera da bilo koga prozivam nego sam samo iznjela svoje mišljenje da bi trebalo da se aktivno i transparentno sve auto škole uključe u izmjenu zakona u dijelu koji se odnosi na obuku...
Pozdrav svima!
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: MT February 01, 2013, 07:48:58 AM
Bravo Goco,kao da ste pisali "iz mog pera".....svaki komentar dalje je suvisan,...tako jednostavno,slazete se?
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: dikan February 01, 2013, 10:06:41 AM
"ubjeđena sam da će većina instruktora, ako ne i svi, bolje kandidata naučiti saobraćajnim propisima nego inž.saobraćaja koji je završio fakultet a nema svakodnevno iskustvo u saobraćaju, dodira sa obukom, sa kandidatima i sl.) ne znaju gdje treba stati na znak stop...kontrolišu ga na ispitu...pa čemu služi njegovo dugogodišnje iskustvo...SRAMOTA."
U crvenom krstu  kandidate za vozača završen medicinski fakultet ili srednja medicinska škola ne oslobadja od kursa prve pomoći !
vatrogasci-spasioci nemaju kurs ili nastavu iz prve pomoći niti im je potreban za konkurisanje za posao!
Gocu priključiti Radnoj grupi ili makar da bude savetnik Radne grupe ako to nekom od stručnjaka nije ponižavajuće.
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: GOLF IV February 01, 2013, 12:49:43 PM
Cekamo odgovor iz Zajednice!!!
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: vozac February 01, 2013, 01:22:51 PM
Gos.Raseta je rekao na seminaru u Sirogojnu da je zajednica pokrenula postupak ustavnosti pojedinih clanova zakona ili je planirala ili ... ali....
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: sasa69 February 01, 2013, 06:23:31 PM
Poštovani kolega, budimo strpljivi.
Sve što čitate ili slušate u sredstvima informisanja je iz nepouzdanih izvora.
Nacrt Novog Zakona se nalazi na prepravljanju u MUPu RS i josš se nije pojavio u javnosti. Ubedjen sam da neće smeti da ode u skupštinsku proceduru bez predhodnog izjašnjavanja stručnih ljudi, a medju njima i ans iz auto škola.
Na ovom sajtu ćemo prikazati sve varijante nacrta do kojih smo došli.
Kada budemo sigurni da će se javiti nacrt mi ćemo sigurno kao Zajednica auto škola reagovati stručno i na vreme.
Do tada se moramo sve više okupljati i grupisati snage.
Tvoj region  treba još ojačati.

ovo je napisao predstavnik zajednice davne 2008 godine, i kao sto ste rekli kolega jos se ceka ili... mislim na reagovanje
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: sasa69 February 01, 2013, 06:35:17 PM
evo za kolege par postova, samo da vidite da je koleginica Goca u pravu....

08.12.2009

Ми у Заједници ауто школа Србије очекујемо да до краја недеље добијемо радни материјал Правилника да би га прво ми размотрили. Затим ове Правилнике усаглашавамо са МУПом.
Треба бити стрпљив. Чињеница је да Правилници још неће ступити на снагу.
Предвиђено је да се додатним часовима обухвати онај део програма који се није налазио у старом Програму обуке. То ће бити прецизирано Правилником.
Заиста знамо да се планира увођење полигона за све типове возила. Ми смо против тога, јер то не захтева ни Европска унија. Доказивали смо МУПу да неке операције не може да изведе ни возач професионалац. Видећемо шта ће на крају бити у Правилницима.
Бићемо сви жонглери, изгледа.
Тако нешто не могу ни рели возачи.

28.01.2010

Поштовани пријатељи,
ево опет мене са пар прецизнијих информација.
Све ауто школе раде по старом док се не донесу нови Правилници (О томе је свака ауто школа морла бити обавештене од свог ОУПа, а и ја сам то поставио на овај сајт.)
Правилници се пишу. Морам одати тајну да нам је МУП омогућио да дамо своју варијанту правилника на бази њиховог радног материјала.
Радимо већ скоро месец дана. То је заиста велик посао. Сутра имамо састанак чланова нашег експертског тима и Законодавно правног одбора у Ковину на коме ћемо покушати да дефинишемо неку визију Правилника од материјала који смо сачинили за ових месец дана.
Надамо се да ће МУП испунити обећање и наш став озбиљно схватити и узети у заједничко разматрање.
По некој динамици очекујемо да се састанемо са представницима МУП средином следећег месеца и да наставимо заједнички да радимо на усаглашавању ставова око правилника.
У нашим ставовима преовладава основна мисао да у Правилницима мора да преовладава реалност и практичност, али и усаглашеност са искуствима околних земаља и земаља Европске уније у оној мери која одсликава наше могућности.
Заиста, у радним материјалима постоји тежња да се уведе озбиљност у рад на обуци возача путем увођења многих ригорознијих услова за отварање и рад ауто школа, као и многих нових методских облика и методских јединица.
Тако, заиста постоји став да се за све категорије уведе обавезна обука на полигонима са много нових методских јединица: убрзавање и кочење, спајање вучног и прикључног возила, вожња уназад са променом правца кретања скупа возила, елементи вештина мотоциклом, полигон за трактор и мотокултиватор и сл.
Међутим, постоје и идеје о увођењу лаптопа као контролног уређаја на полигону, видео камере у учионици и других елеменат који служе за контролу, а не зарад ауто школа и са чиме се ми не слажемо.
Будите стрпљиви. Обавестићемо Вас о свему на време.
Петар Рашета, дипл.инг.саобр.
секретар Заједнице ауто школа Србије

31.10.2010

Колега,
Нико ништа не скрива, ништа не извлачимо из било каквих џепова, али заиста немамо још ништа конкретно да објавимо.
МУП је напокон одлучио да нам повери део радног материјала да га наша Законодавно правна група анализира и да свој став и неко решење.
Материјал је заиста комплексан и треба га добро размотрити.У петак се наша група састала у Ковину и тамо смо обрадили један и по Правилник за цео дан.
Када будемо имали неки конкретан став нашег одбора све ћемо објавити на сајт и тада ћете моћи дати сви своје мишљење које ће нам бити драгоцено.
Ми се само надамо да ће МУП наше ставове узети за озбиљно, а не да се поиграју са нама као што су се поиграли са нашим професорима у вези Закона.
Зато смо на Управном одботру заузели став да, ако нас не схвате озбиљно, повучемо наше примедбе и решења за правилнике па нека сами раде, али тада ће и сами одговарати за последице.
Колеге,
будите мало стрпљиви.
Будите убеђени да ћемо Вас обавестити на време о свему шта урадимо.
Петар Рашета, дипл.инг.саобр.
секретар Заједнице ауто школа Србије

28.02.2010

Понављам по ко зна који пут:
Правилници су у изради. Чим се заврше биће објављени и почеће да се примењују.
Када?
То још нико незна.
10 јуни је обмана. Неко је рекао да је рок за доношење Правилника 10 јуни и ето једне лажне и обмањујуће вести.
Рок је прошао још 10 децембра прошле године.
И у овим предлозима Правилника које хоће МУП да протури има многто тога што ће служити само за њихову контролу (ако се усвоји).
То су Тахографи (што је регулисано Законом), па видео надзор на испитима, па неки лаптоп на практичном делу и сл. Ми се боримо против тога и ићићемо и на уставни суд.
Но, видећемо шта ће све бити у њима, па ћемо онда реаговати.
22.03.2010

Колеге, колеге,
није баш тако како тумачите,

примедбе на материјал Правилника ћете моћи дати сви.
Циљ је био да се сачини један сажет текст, а на основу предходних наших заједничких расправа у Нишкој Бањи, Ковину и ...
Када добијемо ове примедбе биће сазван састанак Главног одбора на који долазе представници сваког округа, тј Подружнице. Састанку Главног одбора може присуствовати сваки члан Заједнице.
Пре тога ће бити времена да се сви припремите за овај састанак, јер ћемо материјале објавити на Сајту.
Само се надамо да ће МУП испоштовати овакав договор.

На нама је да будемо спремни да се заједнички аргументовано супротставимо лошим решењима.
Зато, у међувремену, радите на уписивању оних ауто школа у Заједницу које се још нису уписале.

Петар Рашета, секретар ЗАШ Србије.
 
i to sve tacno, samo se opet kanda nesto skriva, jer nam je dato i do sada sve na tacni....

ima toga jos...
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: GOLF IV February 01, 2013, 07:00:40 PM
Ma sve to pada u vodu kolege price i filozofirananja mi je preko glave dileme, polemike taj zakon je pisalo desetak ljudi kojima to odgovara i par ljudi koji su vlasnici auto skola nek vam bude jasno uzalud vam trud sviraci tako da nemojte se nadati puno sve je to biznis i interes Agencije za bebednost jel svaka taksa svaki papir se placa LOVA LOVA LOVA a tako i zajednica isto LOVA LOVA LOVA samo daj PARE PARE jel vidite nema nista Dzabe i sto je najgore svi uzimaju LOVU unapred nek vam bude jasno  Biznis je u pitanju i omastice se samo DEsetak ljudi to je kao piramida ko je na dnu nece imati za kiflu........
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: Instruktor Pera February 02, 2013, 08:34:45 AM
Sad je kasno za sve, bar za nas većinu.
Za duži period je potrošeno ono od čega svi živimo a to su kandidati.
Sad, šta god da se donese, izmeni, ulepša i ma koliko to bilo u našu korist, mi ne možemo ispratiti jer nema kandidata.
Izdržati do jeseni, a verovatni i dalje bez posla i bez priliva novca, može samo mali broj škola koje su bili toliko vešte i sposobne da su uspele da stvore neki kapital iako je u to vreme cena obuke bila ispod 20.000. dinara.
Dakle opstaju samo mađioničari .
A nas ostale, može spasiti jedino novi član u zakonu kojim država naređuje narodu da se obavezno, bar jedan član porodice upiše na obuku po novom zakonu, i to bez obzira da li poseduje vozačku dozvolu ili ne, čisto zbog potreba da se i ostaliu članovi porodice upoznaju sa promenama i boljitkom koji nam je doneo naš novi zakon, a normalno, sve u cilju povećanja bezbednosti u saobraćaju na putevima :)  :).
Osim toga, ništa nas isčupati neće.
Znači........ima li ko neku ideju kakav posao mogu da započnem od kapitala stečenog prodajom punta 2008, dizel,  ;) ?
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: sasa69 February 02, 2013, 09:07:56 AM
Mozda da predjemo u taksiste?

Ako nas prime?

Jer nismo kolegijalni?

Samo da komsiji crkne krava? CAST IZUZETCIMA....  :'(
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: sasa69 February 04, 2013, 07:12:10 PM
Koliko vidim svako use i u svoje....
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: GOLF IV February 04, 2013, 07:30:10 PM
koliko vidim niko se vise ni ne oglasava na forumu tri dana zatisje sve je tu jasno nema vise niko nikakav komentar ovaj forum treba polako ugasiti a i treba se polako i izclaniti iz zajednice nema jel nemamo koristi,...... :'(
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: apatinus2 February 04, 2013, 08:13:44 PM
ima nas koji i nismo se uclanili....
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: sasa69 February 04, 2013, 08:38:34 PM
ima nas koje su tako uclanili da budemo jaci, da vide snagu....

ali kako rece kolega, nece nas ni u taxi, jer nismo kolegijalni.....  :'(
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: vozac February 04, 2013, 08:58:22 PM
Predajemo se polako ...bez borbe, to su i zamislili....
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: sasa69 February 05, 2013, 12:52:24 PM
A kazite mi kolege bez uvrede, ja sam u poslu oko 14 godina, pa sve koje znam jedno drugom su vadili oci, a zajedno su radili... nikada nisam video neku veliku slogu, cast izuzetcima, o pokojnicima sve najlepse....
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: GOLF IV February 05, 2013, 01:11:59 PM
A kazite mi kolege bez uvrede, ja sam u poslu oko 14 godina, pa sve koje znam jedno drugom su vadili oci, a zajedno su radili... nikada nisam video neku veliku slogu, cast izuzetcima, o pokojnicima sve najlepse.... eeee sad ce da vade bubrege kolega sta si ti mislio nema tu ni ljubavi ni sloge svako svoju guzicu gleda nazalost trebamo salase da pravimo.....
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: sasa69 February 05, 2013, 01:27:27 PM
pa i dosada su to radili, samo su neki ulagali u salase, neki a auto skolu, a mi..... na zavod....
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: ghost1 February 05, 2013, 05:19:13 PM
Zajednica auto skola ce se u toj novoj radnoj grupi pitati isto koliko i Srbija u Ujedinjenim Nacijama....Dakle najobicnija obmana svih nas.
Vreme je da se podrze ljudi iz Pozege (SVAKA CAST) i da se ide na obaranje kompletnog pravilnika . Kakve radne grupe , kakvi bakraci kakve gluposti , kad je bilo nekakve vajde od toga , samo zamajavanje.
Mislim da bi celnici zajednice konacno trebalo da priznaju koji je krajnji cilj Mirka Alvirovica i njegovog sinchica tj. da kazu gde je Gosim Alvirovic sebe planirao u celoj ovoj prici , a bogami i a.s. 10+ .

Da se osvrnem samo na uvodjenje tahografa u kolima. Ako nekome treba uvoditi tahografe to su onda nacelnici i oficiri policije , ministri , narodni poslanici odnosno svi oni koji o trosku poreskih obveznika zavrsavaju svoje privatne poslove drzavnim automobilima,drzavnim gorivom...odvoze i dovoze svoju decu u skolu , idu u shvaleracije itd.  Auto skole ne zive o trosku poreskih obveznika pa je MOJA stvar kako cu trositi gorivo jer ga ne dobijam od drzave .

VELIKI JE PROBLEM sto vecina stanovnika Srbije nije krocila u bilo kojoj zapadnoevropskoj zemlji pa tako Gospon Alvirovic & Sin d.o.o. lako mogu da im serviraju pricu kako smo dobili evropski zakon .
Na primer. U Svajcarskoj mozete da polazete na svom vozilu ili vozilu vasheg prijatelja , rodjaka , brata itd. Tj. imate mogucnost da polazete na sopstvenom ili porodicnom automobilu.

SR Nemacka recimo ima oko 700 pitanja za teorijski ispit a gde je nemacka saobracajna infrastruktura ??? Ko moze da tvrdi i s kojim pravom  da Srbija u saobracajnoj oblasti ima vise elemenata koje treba obuhvatiti pa to iziskuje 2000+ pitanja .

Ali tu temu KOMPANIJA SAT nema interes da pokrece, njih jednostavno zanima VELICINA KOLACA KOGA SU RESILI DA PRIGRABE ZA SEBE U CELOJ OVOJ PRICI .

Ajd. pozdrav
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: GOLF IV February 05, 2013, 05:36:26 PM
Bravo kolega Ghost1 u pravu si u potpunosti cekamo sekretara zajednice gospodina Petra da ovo isto malo protumaci i razjasni "DILEMU"da nam otkrije konacno sta se radi iza zavese ili cemo opet na kvarno i kad bude gotovo objaviti, NIKAD nece biti bollje a mozda ni onda i nazalost ponavljam ko zivi samo od Auto skole ugasice je a kome je auto skola samo usputna delatnost odnosno na trecem mestu ko se bavi nekil biznisom a auto skola mu je samo kao usput e takvi ce da ostanu kao na primer jedan vlasnik skole ima 100 hektara zemlje i Silose a auto skola mu je HOBI........
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: dikan February 05, 2013, 07:19:47 PM
Rašeta  javi se ...   ranije je bilo kritike da smo neaktivni na forumu. Eto sad je forum zanimljiv i aktuelan pogotovo na temu "POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI"  Sad je prava i poslednja prilika da se Zajednica aktivira i opravda svoj smisao i postojanje! 
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: Milosavljevic Miso February 06, 2013, 11:22:07 AM
...
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: starko February 06, 2013, 01:47:36 PM
Iako sam ja niko i nista (samo najobicniji kandidat koji polaze za C kategoriju, B imam od '98), opet podrzavam ovu akciju. Da smo malo pametniji, a mnogo slozniji, primenili bismo grcki sistem-strajk! Dokle god se bude cutalo, skupstinski i MUPacovi ce da tovare i tovare. Zna se, tovari se magarac koji se ne buni!
Mala digresija: i Bus-Plus lopovi su tako poceli da tovare, ali ljudi su sve vise pocinjali da se bune. Tako bismo i mi trebali da se pobunimo, i to instruktori i kandidati zajedno. Sto glasnije- to bolje, jer u ovoj  drzavi samo glup cuti i trpi.
Ghost1 je u pravu sto se tice kompanije SAT. Koliko se secam, oni su prvi poceli da pricaju kako stari ZOBS ne valja i kako ga treba menjati, pa su stalno vrteli tu pricu, sve dok ZOBS nije promenjen. Pa onda im ne valja sistem obuke vozaca. Vrteli, vrteli i evo ga promenjeno. Forsiraju i promenu pravilnika o tehnickim pregledima. MA, KOJI SU, BRE, ONI K...!
Verovatno imaju neki deo kolaca, jer ne vidim da se bilo koja druga medijska kuca toliko uvlaci pandurima, sudstvu , itd!
Pokrenuo sam vec pricu da se bojkotuju ovi novi debilni testovi, ali vidim da nikog nije briga.
Ako ne budemo malo slozniji, u potpuno ce biti tacna ona tvrdnja koju apatinus2 stavlja u postovima:"Malo su nas bombardovali, malooo!"
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: sasa69 February 06, 2013, 01:54:08 PM
Koliko se secam, od nas je unija trazila evropski nacin obuke, da nam vozacke i licence vaze u evropi....
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: mrkiboy74 February 06, 2013, 05:10:38 PM
Koliko se secam, od nas je unija trazila evropski nacin obuke, da nam vozacke i licence vaze u evropi....


Nema ovo veze s evropskim načinom polaganja. Podsticanje monopola i uništavanje konkurencije je u EU zabranjeno. A kod nas zakonski regulisano..
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: ghost1 February 06, 2013, 06:12:40 PM
Bas tako , sve sto je u razvijenom svetu nenormalno i zabranjeno kod nas je normalno i dozvoljeno :)

Inace, da se osvrnemo i na delove zakona koji nisu vezani za obuku vozaca , na one koji obicne vozace u Srbiji u pravom smislu reci degradiraju u odnosu na stanovnike EU.
U zemljama zapadne evrope ako platite porez i osiguranje za vozilo na pr. 01.januara (takozvana srpska registracija)  a recimo 01.marta vise ne zelite da vozite automobili tj zelite da ga odjavite vi dobijate povracaj novca , odnosno zadrzavaju vam samo sumu za dva meseca a ostatak vracaju .
Onda , zasto u Srbiji koja pise zakon "PO NALOGU EU" nije moguce registrovati motocikl tromesecno ili sestomesecno kao sto je to praksa bas u toj istoj EU . Motocikli se voze samo u toplijem delu godine nekih 6meseci maximalno , i zasto se placaju onih ostalih 6 meseci u zimskom delu godine ??
Hajde da se konacno vidi koje osiguravajuce kuce u Srbiji , a ja bih bio slobodan da kazem INTERESNE GRUPE su vrsile pritisak na pisce zakona da on u tom delu bude takav kakav jeste tj da Osiguravajuce kompanije budu toliko povlascene .

Takodje , neka mi neko kaze da li je neko ikada cuo barem jedan slucaj da je vozac uspeo da nadohnadi stetu ako mu je na pr. pukla guma zbog udarne rupe . Da li je preduzece koje odrzava puteve isplatilo stetu .  Postoji li takav u Srbije , barem jedan ? Ako je zakon evropski zasto je onda izbacena ova odredba koja svuda u evropi postoji.
Ali zna se da su preduzeca koja odrzavaju puteve uglavnom sponzori politickih partija i nemojmo se vise zamajavati kad to svi znaju (osim celnika zajenice auto skola) .

I da , kazu da je zakon ovakav jer ga nije pisala struka vec policija . Nije bash tacno . Zakon je ovakav jer je pisan pod nalogom i pritiskom velikih interesnih grupa i finansijskih mocnika, sa ciljem da stanovnistvu (vozacima) sto vise uzmu a sto manje daju. To je bio njihov moto , sto veci profit .

Dakle i da je zakon pisala struka takodje bi bila pod uticajem istih ovih grupacija , pa bi ZOBS  bi potpuno isti ili vrlo,vrlo slican ovome .

: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: robyn February 06, 2013, 06:36:28 PM
  :)Veliki pozdrav za AKCIJU :-* !! doslo je dotle (SAD ILI NIKAD) 8) Mozda su neke skole zadovoljne novim nacinom obuke odnosno umanjenjem broja konkurencije, u nadi da ce kajmak ostati njima, medjutim statistika kaze da mogu da racunaju na 10 % kandidata.  Jer od 2005 imamo laznu sliku realnih br. kandidata, koji su se upisivali zato sto im se u medijima na svaka 3 meseca servirala prica o n.zakonu. Sada smo svedoci da 4 meseca niko u celoj Srbiji nije upiso vise od 2,3 kand. a u vecini sl.ni jednog. Pa cak i ako predjete prvu prepreku 25.10.2013. sa tolikim br.kandidata tesko da ce te dugo da izdrzite finansiski,+inspetori i sijaset novih nacina kaznjavanja!! I DA ZAKLJUCIM "NE SMEMO DA CUTIMO I POGNUTE GLAVE  IDEMO NA KLANJE" ;)
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: sasa69 February 06, 2013, 06:54:18 PM
BRAVO KOLEGA, ali ja za nesto slicno dobih odgovor, da pustim te zezancije, carsiju i kafanu dobacivanja iz coska......

SADA JA VISE NEZNAM STA JE STA, tj. realno ili zezanje kafanskog coseta, posto se mozda ovde kao buduci bespolsicari dopisujemo i kukamo....  :'(
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: dikan February 06, 2013, 08:21:20 PM
i dalje čekamo da se Sekretar Zajednice auto škola Srbije javi pa makar i na forumu
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: GOLF IV February 06, 2013, 09:24:15 PM
Ne moze se javiti sastavljaju nove pravilnike i prave nove testove sa grupom eksperata i strucnjacima budite strpljivi i izdrzite jos malo nista se ne moze preko noci.....
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: apatinus2 February 06, 2013, 09:43:55 PM
menjaju se bodovne liste i dokumenti..,pa mozete stare za potpalu ,i ponovo kupiti nove.. :)
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: robyn February 06, 2013, 10:10:52 PM
kolega mi ovde kuckamo a to lici na dobacivanje iz coska! Oni su zeljni AKCIJE ! a sad sam gtovo siguran da ce ovo da bude vruce prolece. imao sam kontakte sa kolegama iz nekih gradova u Srbiji i saznao sam da je svima strpljenje pri kraju! Ljudi cekaju ko zapete puske!  i jos sam cuo da ce gospodin Vucic biti obavesten o spornom zakonu. pa na nama je da preduzmemo ono jedino sto nam je preostalo (RADIKALNE MERE) :-* i da povedemo (PUC)
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: sasa69 February 07, 2013, 04:23:26 PM
napisah negde, javite gde, sa cime i kako.... ali nemojte zaboraviti da i oni imaju svoje ljude....

kada sam vozio autobusom SPS na miting u BGD za podrsku Slobi, cuo sam svasta..... i to kako se slama blokada poljoprivrednika, od doturanja i bojkota blokada, do rasturanja.... e sada da ne prodjemo kao oni, da nam pisu prijave za koje cega.....

Znaci : U KOJE VREME? GDE? I KOME?

 A sto rece koleginica Goca, bice opet nama sve servirano, a mi samo da cekamo i otvorimo sampanjac (PUC).
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: GOLF IV February 07, 2013, 09:12:35 PM
Hoce li se javiti neko iz zajednice konacno ili je ovo kraj saradnje.......
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: Goca more February 07, 2013, 11:10:39 PM
Dakle, jedan od stavova Zajednice je, da zajednički nastupamo...ja nekidan dadoh predlog kako da zajednički nešto uradimo...i...ništa.Zato ću se opet unapred ogradiditi...samo iznosim svoje mišljenje...mislim da mi, članovi Zajednice treba da iskoristimo prednosti ovakvog načina komuniciranja (forum) i da se dogovaramo, razmjenjujemo mišljenja, iskustva.
Više je nego očigledno da mnogo štošta treba mjenjati i u Zakonu (dio koji se odnosi na obuku...naravno i još mnogo toga, al mi smo kompetentni za dio koji se odnosi na obuku) i u Pravilnicima. I očigledno je da NAS niko ništa neće pitati...Dobro...zna se kako se pišu (ili prepisuju) zakoni, zna se ko ih piše... i kad se pa narod pitao za mišljenje. Nekad su zakon pisali mudri ljudi...sad ti ne treba mudrost...copy...paste...i završio si posao. Ma nek mi neko pametan objasni da li je dopustivo da Zakon koji je u primjeni tek dvije godine treba mjenjati za više od 20 % (pa se ne može mjenjati nego donijeti novi). Pa šta su radili oni koji su ga donosili (a koliko su ga dugo stvarali). I koliko su se dugo ’’kuvali’’ pravilnici a nisu mogli nakaradniji ispasti...Ne želim nikog da vređam...ja lično i ne znam ko ga stvarao...al mene i moju inteligenciju vređa ako treba da progutam priču da je normalno da se zakon mijenja u tolikom obimu za tako kratko vreme...baš smo neko ’’turbo’’društvo.
Podržavam svaku akciju...ako je uopšte bude...a dotle možemo da ’’zloupotrebimo’’ ovaj forum i iznesemo svoja skromna mišljenja šta valja, a šta ne u novom sistemu obuke, i šta bismo mi promjenili...da instruktori iznesu svoja mišljenja (opet ponavljam, instruktori sa iskustvom su najkompetentniji kada je obuka u pitanju, i teoretska i praktična)...da svoja mišljenja iznesu oni koji u auto školi rade administrativne poslove (oni koji su popunili na stotine zapisnika, prijava, kartona, popunili registara) jer možda će neko mudar pročitati, pa će uzeti u obzir kad bude odlučivao šta promjeniti i kako promjeniti.
Ja ću navesti nekoliko stvari za koje ja smatram da ih treba promijeniti...nek neko navede sta on smatra da treba promjeniti i drugačije urediti...možemo svi polemisati kao da smo na sastanku...što da ne...a ako je nekome smješno ovo što radimo, onda taj ne shvata ozbiljno ni obuku, ni interes kandidata (naše djece), ni bezbednost u saobraćaju...
Čl. 208. Stav 1.tačka 4. Zakona – zašto vozila ne mogu biti uzeta u zakup (ako se pogleda koja prava Zakupac ima na osnovu ugovora o zakupu, zaista mi nije jasno zašto se obuka ne bi vršila i na vozilima koja su uzeta u Zakup...tačnije, koju štetu ima kandidat od toga, kako to utiče na kvalitet obuke itd.,itd.)
Čl.209.stav 1. Tačka 2.Zakona – Zašto auto škola mora imati predavača u stalnom radnom odnosu...kakvu štetu ima kandidat, odnosno kakve veze ima kvalitet teoretske nastave sa tim da li je predavač u radnom odnosu ili su nekim drugim ugovorom regulisani odnosi...pa i fakulteti imaju redovne i vanredne profesore...u stvari ovo se pitanje ne bi ni postavljalo da je zakon dozvolio da instruktor bude i predavač (ma kakva je tu mudrolija...bez potrebe se diže frka oko teoretske nastave...u čemu je problem naučiti kandidata saobraćajnim propisima...zaista nema potrebe da to bude fakultetski obrazovana osoba...da skratim...moje je mišljenje da bi trebalo dozvoliti i instruktorima sa određenim iskustvom da polažu za predavača...
Čl.220.Zakona – koji je ’’inicijator’’jednog od mnogih problema sa papirologijom – zašto je auto škola dužna izdavati potvrde o završenoj teoretskoj i praktičnoj obuci i o položenom teoretskom ispitu kandidatima koji se ne ispisuju...u registru sve piše, u knjižici također...kad kandidat pristupa ispitu sve mu piše u knjižici (da je završio teor. nastavu, da je položio test, da je završio praktičnu obuku, dokle mu važi lekarsko...pa čemu sve potvrde kad sve lijepo piše u knjižici). Potvrde bi trebalo izdavati samo kad kandidat želi da se ispiše...logično...
Čl.229. stav 3. Zakona - Tahograf na vozilima B kategorije – zaista, zaista NO COMMENT.
Čl.235. stav 4. Zakona – zašto kandidat uz prijavu za polaganje mora da podnese dokaz da je izmirio troškove polaganja prema MUPu...kakve to veze ima sa pravilnom organizacijom ispita, kvalitetom sprovodjenja ispita...u čemu je problem ako se troškovi plate prije izlaska na ispiti...kakve to veze ima...

Eto kolege...ja sam navela neke članove iz Zakona za koje mislim da su mogli da drugačije regulišu obuku i polaganje i uslove za auto škole...ima toga još...šta vi mislite...imate li neki predlog...
A tek Pravilnici...ne znam odakle početi...
Mislim da uopšte nije bilo potrebe za ovakvim radikalnim izmjenama sistema obuke...trebalo je samo uvesti teoretsku nastavu (možda i manje od 40 časova), polaganje testa prije obuke, praktična obuka je i dosad bila sasvim u redu...(mislim da je dobro sto se sad kandidat uvježbava parkiranje i garažiranje)...dobro je što su uvedeni ispitni zadaci, ali bodovne liste su loše urađene...kao ispitivač vidiš da kandidat ne vlada dobro vozilom i da nije zaslužio da položi, a ti moraš potpisati da je položio jer mu sistem ocjenjivanja to omogućuje...nigdje nije ugrozio pješaka, nije prošao na ’’žuto’’, na crveno, nije ugrozio prvenstvo...ali se penjao na ivičnjak, loše se prestrojavao,loše obilazio, vozio sve vreme drugom il prvom...Kakva je ovdje uloga ispitivača?...
Uh, bila sam baš opširna...pozdrav!



: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: vozac February 07, 2013, 11:48:10 PM
Da dodamo da je od najveceg uticaja na bezbednost saobracaja visina ucionice od 2.4m.....
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: igorski February 08, 2013, 12:33:58 AM
I da je Telefaks vaskrsnuo kao uredjaj....
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: dikan February 08, 2013, 09:29:49 AM
Beograde na ušću dveju reka pored Avale........................sa nama i u nama živiš ti!
(idemo opet malo na pesmice)
Petar je prvi počeo sa pesmicama i stihovima na forumu pa eto malo i od mene.
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: Petar February 08, 2013, 06:15:40 PM
Ево мене опет.

Форум је дивна ствар када би се на њему појављивало много више људи. За сада видим да се вртимо у круг са десетак људи.
По питању Закона и Правилника мој став је јасан. Нисам ни у сну могао да поверујем да ће да се роди овква ругоба. Ово је класична деградација оспособљавања возача, а самим тим и безбедности саобраћаја. Мој језик је увек оштар и због тога многи из надлежних институција већ избегавају сучељавање самном.
Игром случају и по први пут се у тиму за промене Закона  који је састављен под патронатом новоформираног Министарства за саобраћај званично нашао и Професор Веселиновић, на чије инсистирање сам и ја убачен у тај тим.
Ми смо задужени да водимо активности око предлагања измена везаних за оспособљавање кандидата.
Ја већ радим неку радну верзију, али ми нисмо кафана нити улица, па вечерас на сајт постављам ПОЗИВ ЗА САСТАНАК ГЛАВНОГ ОДБОРА на коме ће се формирати стручни ТИМ Заједнице који ће иницирати ове предлоге.
Овом састанку могу да присуствују сви, али право гласа имају по два изабрана представника из сваког региона тј, подружнице. Дођите са квалитетним предлозима на право место.

Имам веома много исуства у овим акцијама, па се због тога и бојим да нам неко не стави брану до које смемо да идемо.
Ја сам тип човека који не жели намештаљке. Првом приликом када приметим да је ово само нека маска ја такву екипу напуштам, јер не жеилим да машу нашим именима као са професорима код писања Закона. Ја знам да професори нису имали велики утицај на садржај овог Закона, али то је тешко демантовати када су они пристали да до краја седе у тој екипи.

Гоца је феномелан заљубљеник ове материје. Много је труда уложила и у овом периоду мучења. Не сумњам да ће се укључити и даље. Знам да ћемо се видети У Сремској Митровици 16 фебруара. Таквих нам треба више. Ех да смо удружени на делу као што смо на језику. Сећам се пре десетек година ми огорчени, на језику сви хоћему у штрајк, а на крају пропало, јер су сви повукли своје, извините на изразу, ''гузе''.
Београд би требао да буде место где се воде све акције око обуке, а то је град у коме је веома тешко окупити десет људи да причају о овим стварима. Заиста ми је жао да ми из провинције морамо да се боримо, а да многи само желе да убирају плод нечијег рада или да КРИТИЗИРАЈУ.
Но такви смо и из те коже не можемо.

Увек сам био оптимиста. Колико год могу помажем да сви у обуци раде јединствено квалитетно. Поклањам све моје знање. Па нека се и неверне томе окористе. Боље и тако него да брукају обуку.
Баш сам се распричао. Дође ми тако некада.

Вечерас у вестима постављам позив и дневни ред.
Позив је отворен свима.
На време се само јавите због резервација.
Рашета.
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: vozac February 08, 2013, 06:56:30 PM
a gde je u svemu tome P.P tata i sinovi , ceka da ostali izdahnu , pa ce uz pomoc drzave da stavi sapu na sve gradove
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: GOLF IV February 08, 2013, 08:01:11 PM
Sad kad dodju Arapi i Seici pa kupe sve Auto Skole......
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: saban February 08, 2013, 08:34:17 PM
BOGAMI MI KOMENTARE NADE PA IAKO SAM I JA OPTIMISTA MUP TERA PRAVILNIKE U FULU TAKO DOK SUD DA MISLJENJE MI CE MO PROPASTI       veciti optimista
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: vozac February 08, 2013, 10:04:20 PM
toliko o svemu bez pokusaja zajednica je sve prihvatila ili je tako dogovoreno ili naredj...  ili.... jos jedno u nizu razocarenja
-odjava (verovatno do boljih dana) uz sledece obrazlozenje:

СИСТЕМА ОБУКЕ ВОЗАЧА У СРБИЈИ
25 окотобар 2012''
Други део
Теме на овом семинару су:

1.   Најповољнији облик организовања правног лица за обуку возача у АПР у светлу нових Законских одредби – известилац Мудринић Милан
2.   Најповољнији облик испуњавања услова за рад правног лица у светлу новог система обуке возача у погледу
a.   Просторија
b.   Кадрова
c.   Полигона
Известилац: Петар Рашета
3.   Практично представљање новог СОФТВЕРСКОГ ПАКЕТА за рад ауто школа који је развила софтверска група ЗАШС
Известилац: представник софтверске групе
4.   Свечана додела Лиценци за инструкторе по регионима где се организује семинар
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: robyn February 08, 2013, 10:25:23 PM
Ja se iskreno nadam da ljudi nece propustiti ovu priliku da se okupimo u sto vecem broju ;) Pa da se zajedno odlucimo za jedinstven stav. PA KO IZDA P... :P
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: sasa69 February 09, 2013, 01:48:14 PM
IZVINI RECE KOLEGA DA GA NECE TAXISTI ZBOG NASE KOLEGIJALNOSTI............  ???
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: ghost1 February 09, 2013, 04:20:04 PM
I da je Telefaks vaskrsnuo kao uredjaj....
;D ;D ;D ;D ;D  ode email u istoriju
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: vozac February 10, 2013, 08:05:09 PM
samo bucu skole iz unutrasnjosti, skole iz velikih gradova ne smeju da vredjaju svoje PU,moraju da im se ulizuju,zato i nisu isti kriterijumi za uslove....
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: dikan February 12, 2013, 06:30:32 PM
Ovo je očikledno nezanimljiva tema predlažem da se prebacimo na temu testovi na jezicima nacionalnih manjina
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: GOLF IV February 12, 2013, 07:37:13 PM
Pa naravno da nije tema zanimljiva kad nema tu PARA ni koristi ni interesa vidite da niko nije reagovao niti ce ALI i nece se omastiti vise ni auto skole koje ostanu na trzistu posto nece imati skim da se vozikaju, jel vidite da sad vec auto skole koje imaju 3 AUTA 2 LEZE a SAMO 1 auto radi Znaci 1 instruktor sve postize vec sad a kamoli za godinu dana kao sto je propisano da auto skola ima 3 vozila HAHAHAA smesno U Uredjenoj Nemackoj moze biti samo i 1 auto ali Srbija je posebna i uvek ce i biti posebna dok ova MATORA garnitura ne  ode u penziju to vam je isto prica o POSTENJU onih starih oficira 50 godina vozili skupa kola pedeset godina imali najbolje ribe u gradu i sad kad im se ne dize ajmo malo da ratujemo.........
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: vozac February 12, 2013, 07:43:22 PM
zamenik ministra /zanimanje-estradni menager
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: robyn February 13, 2013, 12:14:13 AM
Jel hocete da strajkujemo gladju ???
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: sasa69 February 14, 2013, 01:55:03 PM
Iako sam hteo, nazalost nemogu, nemam finansijskih mogucnosti, 2000 + putni troskovi jos 2000, ovaj mesec samo 1.350.00 dinara, i od tih para nemogu, zalim, ostaje mi kafansko cose...
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: apatinus2 February 14, 2013, 02:05:42 PM
steta..bice lepa teleca corbica,i isbor salata..
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: GOLF IV February 14, 2013, 05:12:28 PM
Izgleda da nece biti nikoga na tom skupu ispraznili se novcanici nece niko vise da se izlaze nepotrebnom trosku jedino ako jee GATIS mozda dodjemo :-\
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: robyn February 16, 2013, 12:47:12 AM
bas tako.. ja sam pozvao par kolega iz okolnih gradova, da vidim ima li zainteresovanih za odlazak na skup   ZASS.  medjutim dobih svuda isti odg. ZAO NAM JE ALI TRENUTNO SMO U SKRIPCU I NEMAMO PAR HILJADA SAD ZA TO.. i jbg. cekamo bolja vremena :-\
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: GOLF IV February 17, 2013, 07:31:56 AM
Jel ima neko izvestaj sa skupa Zajednice iz Mitrovice jel se uradilo nesto?????
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: MT February 17, 2013, 08:19:29 AM
Niste bili?...ja sam mislio da se zavitlavate da necete doci...,cuo sam da su bili i iz ABS,radna grupa gosp. Mirkovic,...ozbiljan skup,..da li je neko dobio licence?..
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: vozac February 17, 2013, 09:30:18 AM
Ko je pevao na skupu ...
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: GOLF IV February 17, 2013, 01:29:02 PM
Izgleda da niko nije bio na skupu i to je postalo LUKSUZ :P
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: vozac February 17, 2013, 02:16:28 PM
Nisu ljudi izostali zbog novca , nego su shvatili da se zajednica bori u nekom drugom pravcu, ne u interesu auto skola  vec brani neciji drugi interes(zakonodavca)
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: sasa69 February 17, 2013, 02:37:00 PM
Veruj mi dam ja izostao zbog novca.........

Ali sam ovde naveo par primera, postova zajednice....

Strpimo se i ostale g....... .

Evo strpili smo se i ostali bez posla u ova teska vremena.....

: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: Neco February 18, 2013, 08:19:27 PM
SAMO SU NAM VREMENSKI USLOVI NAKLONJENI BEZ SNEGA IDEALNO ZA RAD ALI STA VREDI KADA JE ZAKON PROTIV NAS ALI  DOBRA STARA IZREKA VEZI KONJA GDE TI GAZDA KAZE PA TAMAN I CRKO
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: vozac February 23, 2013, 07:51:44 PM
Svaka cast ljudima koji su ovo pokrenuli,oni nisu posustali, idu dalje, danas su bili u BLICU .
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: cakani February 23, 2013, 09:01:39 PM
POZDRAV SVIM KOLEGAMA KOJE PODRZAVAJU OVU INICIJATIVU, JA BIH TAKODJE HTEO DA STAVIM POTPIS I PECAT NA TAKAV DOKUMENAT, PA AKO TREBA PISITE, ZBOG BROJNOSTI...PS: NISAM JEDINI KOJI PODRZAVA OVAKAV POSTUPAK IZ NASEG REGIONA....
: Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
: nobel April 03, 2013, 12:02:56 PM
Svaka cast kojima su pokrenuli ovu inicijativu i ja bih hteo da dodjem ali zbog finansijske nemogucnosti necu moci.  Sto rece jedan kolega hocu ali samo ako je gratis ;D. STo se tice softvera za auto skole to je ok , ali neznam kome ce da ga prodaju, posto u narednih par meseci nikom nece trebati jer je velika navala na auto skole pa ne postizavamo da mislimo o softveru. A sastanak je dobra stvar ponesite pecat i izvod i apr-a ali dobro pazite sta potpisujete jer ko zna koliko ce da nas omlate za clanarinu. A i nace smo dobili i knjige koje smo platili u Zajednici . Tako da ko ne reskira taj i ne profitira!