Prikaži poruke

Ovaj odeljak vam dozvoljava da vidite sve poruke ovog člana. Imajte na umu da možete da vidite samo poruke iz onih oblasti kojima imate pristup.


Teme - micha56

Stranice: [1]
1
ZOBS i pravilnici / Uspon u gradu
« poslato: Novembar 10, 2013, 09:09:51 posle podne »
Kao sto naslov kaze - da li je i dalje moguce obavljati poligonsku radnju - Zaustavljanje i polazak na putu sa usponom u gradu, ako auto-skola nema ovo na svom poligonu ili treba da se late lopate i mesalice za beton?

2
Како већ наслов каже -
Интересује ме какво сазнање имају цењени чланови форума о следећем проблему.

Има много испитивача и предавача по Србији који су годинама радили у ауто-школама као председници Комисија за полагање возачких испита, а били већ запошљени у другим фирмама (уговор о делу и сл.). Не мора да значи да су сви саобраћајне струке, али могу да испуне онај услов да су радили 5 година у саобраћају као председници комисија. Ти људи већ уживају поверење у ауто-школама и оне неће да ангажују неке предаваче који до сада нигде нису радили и немају радни однос нигде и не познају их.

Моје питање:
1. Да ли предавач може бити запошљен до оних 130% у ауто-школи и то тако да је 100% у некој другој фирми, а 30% као предавач или испитивач у ауто-школи ? (по ком закону ако може или ако не може),
2. Да ли тих 30% може да се подели на 3 ауто-школе по 10%, па да тај ради у све 3.
   Или ово може да се уради да је он запошљен 30% у једној, а на основу уговора о пословно-техничкој сарадњи (или нечег другог) између 3 школе ради за све 3, а плаћа га једна (ове друге 2 рефундирају тој) ?

Не знам да ли ме разумете, али ако већ не може по уговору о делу ангажовање предавача или испитивача - може ли на неки други начин ???

Поздрав !!!

3
ZOBS i pravilnici / Trajanje lekarskog uverenja za kandidate
« poslato: Oktobar 14, 2013, 10:54:15 posle podne »
Unapred se izvinjavam ako ova tema postoji u okviru neke druge, jer ja nisam uspeo da je pronadjem.

Elem - kako naslov kaze:

1 - Lekarsko uverenje kandidata za vozaca traje godinu dana za vreme dok ima prakticnu obuku (ovo regulise ZOBS, cl.216, stav 2)
2 - Kada polozi vozacki ispit u celosti i preda zahtev za izdavanje vozacke dozvole u MUP-u, e tada ovo uverenje ne moze biti starije od 6 meseci (zbog zakona o javnim ispravama ili cemu vec ...),
3 - Ono sto mene inresuje:

Kolika je maksimalna starost lekarskog uverenja kandidata za vreme dok POLAZE vozacki ispit. Pazite - NE dok vrsi prakticnu obuku, vec za vreme POLAGANJA ispita. Ovo zbog toga sto pomenuti clan 216, stav 2. ZOBS-a nista ne kaze u vezi sa polaganjem ispita. On regulise samo OBUKU, ali ne i POLAGANJE.
Imam indicija da u ovom slucaju prakticno NEMA ogranicenja u pogledu starosti lekarskog uverenja i moze biri staro i vise godina.
Da li neko ima svoje misljenje ili iskustvo u vezi sa ovim (neki pravni osnov za za bilo koju tvrdnju) ili bilo sta ...???

4
Obuka vozača / NAGRADNI KONKURS Zajednice - Teroretska nastava
« poslato: Februar 23, 2013, 09:16:44 posle podne »
Lepa ideja da se besplatno dodje do razradjenih tema za teoretsku nastavu. Naravno neki ce biti i nagradjeni, a ostali ce to sve lepo uraditi i skockati besplatno i eto materijala koji moze da se proda, vrate pare za nagrade i cak i da se zaradi neki dinar.
No bez obzira na sve (nemojte pogresno da me razumete) - pozdravljam akciju, jer ce medju buducim predavacima biti mnogo onih kojima saobracaj nije osnovno zanimanje, a narocito onih koji nikada u svom zivotu nisu drzali nastavni cas i ne znaju kako to treba uraditi. Sve je zanat, pa i to. Kako se razvija situacija - izgleda da predavac mora da bude u stalnom radnom odnosu u auto-skoli - tesko ce auto-skole naci kvalifikovane predavace (oni vec rade negde i suludo bi bilo da to napuste, a plus 500 evra za licencu), vec ce uglavnom to biti neki priuceni, koji nigde nisu radili pre toga ...
Eto i ona nastavna jedinica broj 1 - Bezbednost saobracaja, koja je data kao primer (www.autoskolaonline.com/doc/Tema%201-%20%20Bezbednost%20saobracaja.ppsx .) - vidi se da ju je uradio neko ko nikada u svom zivotu nije drzao nastavni cas i nema predstavu sta znace 25 minuta razrade casa (ili 30, 35). Pa materijal koji je taj postavio za ovu nastavnu temu ne moze samo da se procita i pogleda za to vreme, a kamo li da se objasni prosecnom kandidatu za vozaca koji ima 16 do 20 godina i koji ima zavrsenu neku srednju skolu ili je tek srednjeskolac (a mozda ima samo osnovnu skolu) i koji nikakvih dodirnih tacaka sa saobracajem nema (mozda je kuvar ili ekonomista ili ...).
Znaci - sa ovakvom razradjenom temom necemo nauciti nikog nicemu, samo cemo mu eventualno ukazati zasto to treba da nauci, a sta - e to ce on sam morati da nauci, a mi mu u tome necemo pomoci ni za crtu.
Po meni - izlaganje na casu teoretske nastave treba da bude sto razumnije i sto pribliznije "sirokim narodnim masama", a ne da ce moci da ga razumeju samo saobracajni inzenjeri, pa pitanje i sa njima sta ce biti. I NIKAKO ne treba trpati silne podatke i statistike, definicije, jer se onda udje u zamku pukog nabrajanja cinjenica, a onaj kome je to namenjeno - NISTA ne razume.
Treba OBAVEZNO ostaviti dovoljno vremena za svaku tvrdnju koju predavac kaze na casu - da ima vremena i da je objasni slusaocu kako bi je ovaj razumeo. Pa valjda je bas to svrha ovakvih predavanja - da taj prosecni slusalac RAZUME o cemu se tu radi, a ne samo tek da se nesto otalja i ... peri ruke pa kuci.

Ovo je naravno, samo po mom skromnom misljenju. Sta mislite vi o tome.

Stranice: [1]