Prikaži poruke

Ovaj odeljak vam dozvoljava da vidite sve poruke ovog člana. Imajte na umu da možete da vidite samo poruke iz onih oblasti kojima imate pristup.


Poruke - Goca more

Stranice: [1] 2
1
Obuka vozača / Odg: Peticija za poligon
« poslato: Maj 03, 2014, 11:45:42 pre podne »
Ne bi trebalo da dajete negativne komentare sa ovakvim ''tonom'' ako ne znate koga kritikujete. Pošto sam ja dala ideju vi ste napisali da ''ugasim školu ako nisam sposobna''. Otkud vi znate ko je koliko sposoban za ovaj posao, osim ako ga licno poznajete. A mene ne poznajete. Ukoliko držite auto školu ili ste instruktor, pitam ja vas šta ste vi uradili. Kolege u mom gradu znaju da sam ja dala maksimalan doprinos u sređivanju našeg poligona (tumačenje novih pravilnika, označavanje poligona, nabavljanje i postavljanje znaka na ulazu u poligon...); rješila sam nove testove među prvima u Srbiji (s ovom činjenicom je upoznat i ''vrh''Zajednice, odnosno Komore), a svoj doprinos sam dala i pravljenju testova koji su na sajtu Zajednice (na njihovu molbu) i jedan od najposjećenijih sajtova na kome kandidati vježbaju testove koristio je testove koje sam riješila; svoj doprinos dala sam i prilikom licenciranja/polaganja ispita za ispitivače (sa čime su upoznate prije svega moje kolege u okrugu) itd.,itd.,itd. A vi kažete da zatvorim školu jer nisam sposobna. A ako mislite na finansijsku sposobnost, opet vam kritika nije na mjestu. Nije bitno ''koliki ste i koliko moćni'' nego ''kakvi ste i koliko ste spremni da date''.  I nije mi bila namjera da se hvalim, jer da sam to htjela i dosad bi se ovo znalo.
A sto se tice mog predloga za peticiju za poligon (a mozda i za jos neke stvari), mislim da bi se i sam zakonodavac, ili onaj ko je konkretno predlozio odredbe u vezi sa poligonom i sam složio da je poligon trebao da bude ''problem'' lokalne zajednice (a one koje nisu u mogućnosti da se same izbore, problem države)...nego...il se nije sjetio tog rješenja...il nije smio da se sjeti...il nije znao koliko ćemo problema imati sa ovakvim rješenjem kakvo je sada.
Kažete da napravi svako svoj poligon, ili da se udružujemo – treba naći lokaciju, pribaviti dozvole, rješiti pitanje vlasničke strukture...ko će biti vlasnik...ili suvlasnici...kako će se plaćati takse, obaveze, porezi, ko će biti odgovoran za sve i svašta...šta ako se neka škola ugasi, a ne izmiri svoje obaveze iz ovog ili onog ugovora...pa ja bi vam do sutra mogla pisati probleme koji mogu nastati iz takvog rješenja. A opština treba samo da donese odluku, na ovaj ili onaj predlog ili inicijativu ili šta već...radi...recimo unapređenja grada i sl.da neku pogodnu lokaciju pretvori u poligon,asfaltira, obilježi...a auto škole bi plaćale mjesečni zakup, a pare od zakupa da idu...recimo...za unapređenje bezbednosti djece u saobraćaju i tome sl.
A ako niste vlasnik škole, odnosno instruktor, onda je suvišno da vama ovo objašnjavam jer niste kompetentni za ovu temu. Ako niste u ovom poslu, nego ste kandidat ili treba neko da vam se obučava, onda kada se upisujete vodite računa ''kakva je auto škola i koliko je spremna da da'', a ne ''kolika je i koliko moćna'', a u skladu sa vašim komentarom ''koliko je sposobna da napravi svoj poligon''.
P.S. Više od ovog negativnog komentara brine me broj ''čitanja bez komentarisanja''


2
Obuka vozača / Peticija za poligon
« poslato: Maj 02, 2014, 10:11:51 pre podne »
Peticija za poligon
Kolege…razmislite o ovoj ideji:
Od oktobra smo bez ‘’odgovarajućih poligona’’ -problemi sa dimenzijama, vlasništvom (auto škole moraju same da se izbore oko dokazivanja vlasništva, da imaju dokaz da su ugovor za poligon zaključili sa vlasnikom…itd.,itd.,da ne duljim jer opšte je poznato sa kakvim se problemima susrećemo oko poligona).
Prema Zakonu su auto škole dužne da obezbede poligon…
U čl.206. stav 1.Zakona stoji da je osposobljavanje kandidata za vozače djelatnost od opšteg interesa. Uzevši u obzir ‘’opšti interes’’, a s obzirom da se pokazalo da je u današnjim uslovima nemoguće obezbediti poligon kakav se traži, I pod uslovima koji se zahtjevaju, trebalo bi obavezu obezbeđivanja poligona ‘’prevaliti’’ na državu, lokalnu zajednicu…
Pogledajte na Peticija24.com, kako su se studenti izborili za svoj zahtjev potpisivanjem peticije putem interneta, došli do skupštine, nadležnog odbora I najvjerovatnije sa uspjehom.
Mozda nije loše da se na vreme pokrenemo, da pored poligona putem peticije zahtjevamo/predložimo još neke izmjene.
Meni je na pamet pala ova ideja...sta mislite? Ima li neko jos neku ideju...Ima li neko ko se bolje razumije u ove ''relacije'' i da odgovori da li je nesto ovako izvodljivo...
Pozdrav

A peticija se vezuje za opšti interes:
1. P E T I C I J A
Šta je peticija?
Peticija je pismeno obraćanje kojim grupa građana/ki traži od organa javne vlasti da pokrene postupak ili preduzme meru ili radnju iz svoje nadležnosti.
Šta je pravni osnov peticije?
Ustav Republike Srbije. Pravo na peticiju je Ustavom zajamčeno ljudsko pravo utvrđeno članom 56 Ustava Republike Srbije. “Svako ima pravo da, sam ili zajedno sa drugima, upućuje peticije i druge predloge državnim organima, organizacijama kojima su poverena javna ovlašćenja, organima autonomne pokrajine i organima jedinica lokalne samouprave i da od njih dobije odgovor kada ga traži.
Da li je peticija oblik kolektivnog obraćanja građana i kojim organima se podnosi?
Peticija jeste kolektivno, grupno obraćanje građana određenom organu, pre svega predstavničkom telu u cilju rešavanja određenog pitanja od užeg ili šireg društvenog interesa, odnosno opšteg interesa na nacionalnom ili nižim nivoima vlasti. Iz Ustava Republike Srbije, međutim, proizilazi da se ona može uputiti ma kom državnom organu, organizaciji kojoj je povereno vršenje javnih ovlašćenja, organima autonomne pokrajine i jedinica lokalne samouprave. U Srbiji znači, peticija ne označava samo mogućnost obraćanja skupštinama kao predstavničkim telima na svim nivoima vlasti, već i drugim pomenutim organima.
Šta bi trebalo da sadrži peticija?
Forma peticije nije određena zakonom. Pošto peticija nije isto što i narodna ili građanska inicijativa, forma peticije ne mora biti tako „stroga“ kao što je to slučaj sa zahtevom za pokretanje zakonodavne inicijative. Zato bi peticija trebalo da sadrži samo nekoliko osnovih elemenata: 1) naziv organa kome se peticija upućuje; 2) ustavni osnov za podnošenje peticije sa zahtevom da se na peticiju odgovori; 3) jasno formulisan zahtev, predlog i sl. podnosilaca; 4) objašnjenje zahteva predloga i sl. podnosilaca predstavke, ako je to potrebno; 5) ime i prezime potpisnika, njihov potpis i adresu stanovanja (svaki drugi podatak s obzirom na formu peticije ne bi bio neophodan); 6) ako se od organa javne vlasti traži da odgovori na peticiju, jasno naznačenje ovog zahteva; 7) ime i prezime, potpis, adresu i jedinstveni matični broj lica koje je pokrenulo peticiju – zastupnika drugih potpisnika povodom konkretnog zahteva.
Šta bi peticija mogla još da sadrži?
U eri informacionih tehnologija, kada se od organa traži odgovor, zastupnik potpisnika peticije mogao bi da u peticiji navede i druge podatke, kao na primer broj fiksnog i mobilnog telefona ili i-mejl adresu.

3
Obuka vozača / Odg: Video snimci tehnike voznje
« poslato: Mart 13, 2013, 07:23:32 posle podne »
Hvala kolega Neco...ali ne ide bas bajno...ne javljam se više jer se bojim da nema vajde...da je sreća pa da radimo u zdravim uslovima, da ima posla za sve, da se upoznajemo i sastajemo na ''našim''seminarima, da razmjenjujemo iskustva, da se ''zdravo''usavršavamo...nego, u ionako teškim uslovima, nama auto školama se stavljaju razni nameti (mislim na sve ovo što se mora u narednom periodu ispuniti da bi se nastavilo sa radom)...i ne samo to...nego se pišu mnogobrojne prijave (i za šta treba i za šta ne treba) teške od 100.000,00 pa na više...a o licencama da se i ne govori...a vreme leti, oktobar se bliži...ne znam kakva su iskustva u drugim gradovima što se tiče prijava. U Kruševcu škole koje su prve organizovale polaganja, napravile su propust sa uplatnicama...doneta su rešenja u prvom stepenu...naravno teška od 100.000,00 dinara pa na više...žalili smo se prekršajnom sudu...nego šta više reći: MUP je propisao prekršaje i kazne za iste...MUP je konstatovao prekršaj...i MUP vodi prekršajni postupak u prvom stepenu...super mehanizam...nema šta! Sada nam se traži ''dlaka u jajetu'', odjednom u cijeloj Srbiji nigdje ''ispravnog''poligona, tehnički ispravna vozila ne ispunjavaju uslove za polaganja (naslon za glavu, brisači, sirene i sl.), a do juče sve valjalo...uostalom...nije poenta da li je valjalo ili ne...pa u ovoj državi onda ništa ne valja, ako ćemo tako. I nama auto školama je u interesu da se uvede red u obuku i polaganje, ali u smislu ''pozitivnog''napredovanja i usavršavanja, što nam je svima u interesu...a ne ovako i na ovaj način...i mi smo uvijek ''unapred okrivljeni i osuđeni''...nego...negdje smo možda i sami krivi što smo dozvolili da do ovoga dođe...i ne znam više šta reći...pozdrav drage kolege od mene...želim svima da pregurate ovaj težak period (i ja svama)...pa da se srećemo na nekim budućim ''susretima auto škola'' i prepričavamo doživljaje iz ovog teškog perioda...ne kažem to tek tako...to zaista i mislim...pozzzzzzzz

4
Obuka vozača / Odg: Video snimci tehnike voznje
« poslato: Mart 13, 2013, 02:05:57 posle podne »
Hahaha...tesko je mene ucutkati...a ja mislila da sam dosadila...

5
Obuka vozača / Odg: NAGRADNI KONKURS Zajednice - Teroretska nastava
« poslato: Februar 25, 2013, 07:09:38 pre podne »
Uh...upadoh ja u zamku. Ovaj put sam pogrešno shvaćena. Uopšte nisam htjela da kritikujem ideju, već samo da dam svoje mišljenje o predavanjima (ili da dam svoje znanje). A i rekla sam jednom prilikom da ne volim forum baš zbog ovakvih stvari. A ove dvije mudre rečenice - ''to sam ja''. I trenutno mi te moje osobine nanose više štete nego koristi. Moje kolege u Kruševcu znaju koliko sam ''znanja dala, koliko sam ozbiljna i koliko pomažem drugima''. A forum sam htjela da ''zloupotrebim''da se malo trgnemo i učinimo nešto i za auto škole, i za bezbednost u saobraćaju i položaj instruktora itd. itd. itd. Drage moje kolege nema od toga ništa. Gospodine Petre, ja nisam malo razočarana...razočarana sam mnogo...a tjeram dalje, u pravu ste.
P.S. Dajem dva dinara da izađem iz kola

6
Obuka vozača / Odg: NAGRADNI KONKURS Zajednice - Teroretska nastava
« poslato: Februar 23, 2013, 10:50:23 posle podne »
U pravu ste kolega. Na veoma dobar način ste izložili suštinu predavanja. Ja se na mojim predavanjima trudim da kako ste vi rekli ’’da izlaganje bude sto približnije širokim narodnim masama’’, jer to i jeste suština i cilj obuke, naučiti kandidata saobraćajnim propisima, osnovnim pojmovima, pravilima, signalizaciji,ali tako da mu to trajno ostane i tako da mu to služi da sutra postane dobar i savjestan vozač. Ja, recimo, kad predajem neka pravila, postupanja, signalizaciju, prvenstvo u raskrsnici i sl.uvijek se osvrćem na raskrsnice u našem gradu, načine skretanja u konkretnim ulicama, prestrojavanja...gdje je sve zabranjeno parkiranje, recimo, pa navedem konkretne primjere...i onda je kandidatima mnogo lakše da shvate, interesantnije im je nego da samo nabrajam zakonske definicije. Savjetujem im uvijek da kući pomalo čitaju Zakon, kako prelazimo koju oblast. Što se statistike tiče, nju nije loše ponekad upotrebiti, prosto da se kandidatu pruže neki podaci, ali čisto da se malo razbije monotonija, i da ga se malo zainteresuje...i u današnje vreme sve se može naći na internetu, te se kandidata može uputiti da i na taj način dođe donekih podataka (ukoliko ga naravno interesuje). Baš iz razloga koje ste vi naveli, ja sam zagovornik ideje da bi instruktorima sa iskustvom u obuci trebalo omogućiti da polažu licence za predavače, jer čini mi se, oni imaju najbolju osnovu za to...baš oni imaju sve što je potrebno da bi se predavanja približila, opet ću vas citirati ’’širokim narodnim masama’’. Da sad ovdje ne dužim, svi mi znamo šta je u stvari potrebno kandidata naučiti kad je u pitanju obuka kandidata...
I kad je god moguće nekim kandidatima pružim individualna predavanja, jer ne shvataju svi jednako, nemaju svi isto predznanje, nisu svi jednako zainteresovani itd. Itd. Itd.
A što se tiče PP Prezentacije, ona prije svega treba predavaču da služi kao okvir i podsjetnik...ja svoja predavanja i teme imam u PP Prezentaciji, ali ih rijetko koristim jer to samo oduzima vreme i na kraju vas zaista dovede u zamku da kandidatu samo saopštavate šture i beživotne podatke...
I  u suštini, u našem ’’starom’’, dosadašnjem sisitemu obuke baš ništa nije falilo, osim upravo teoretske nastave. I ništa drugo nije trebalo ni dirati...dobro...možda parkiranje na poligonu...jer stvarno se dešavalo da kandidati polože, a ne znaju se uparkirati...ali na kraju krajeva i to se s vremenom nauči...jer, priznaćete i sad kad kandidat položi ne mora da znači da će umjeti da parkira  vozilo u gradu između dva vozila...jedno je poligon, drugo je grad i sve je stvar iskustva...
Dakle, suština i teortske i praktične obuke je da kandidatu trajno ostane ono što mu je potrebno da bude dobar vozač, siguran vozač, savjestan, tolerantan, kulturan...
I iskoristiću ovdje priliku da kažem...juče sam po ko zna koji put opet čula (od jedne naše zvanične ličnosti) da su auto škole te koje su najviše odgovorne za bezbednost u saobraćaju (kao, sve od njih polazi), da su odgovorne za saobraćajne nesreće, trenutno stanje itd. Itd itd. Kukavičluk...to je kukavičluk...najlakše je na nekog svaliti krivicu i sebe očistiti. Svi smo podjednako krivi, a mi auto škole čak najmanje. Mi se auto škole bar trudimo...nije lako danas naučiti kandidata...od nas se očekuje da napravimo čudo...djeca se od malih nogu uče ponašanju u saobraćaju, dok ih još vodimo za ruku kad prohodaju, pa u vrtiću, pa u osnovnoj i srednjoj školi...pa tek onda dođu u auto školu, sa već formiranim stavovima o ponašanju u saobraćaju...i onda kažu auto škole krive...svi smo krivi. I nijedan, pa ni najgori instruktor neće kandidata učiti da pijan vozi, da pretiče a da se predhodno ne uvjeri da to može izvršiti na bezbedan način, da prekoračuje brzinu, da prolazi kroz crveno, da ne poštuje prvenstvo prolaza, itd itd itd. I kad krenete da kritikujete (mislim na one koji bez ulaženja u problematiku obuke daju sebi za pravo da kritikuju auto škole) pođite najprije od sebe, šta ste vi učinili da se bezbednost poveća...da svak bar malo učini stvari bi bile daleko bolje...a u medijima se auto škole prikazuju kao...pa zaista ne mogu naći pravu riječ...više je suvišno to i komentarisati ovako među nama...jer mi to znamo...
Ovo je naravno, s moje strane, opet opširno...kao i uvijek...hahaha.
P.S. Nadam se da se moja izlaganja ne shvataju kao nešto ’’neozbiljno’’. Jer...itekako sam ozbiljna i stojim iza svega što kažem...Pozdrav drage kolege!

7
Obuka vozača / Inicijativa za odlaganje roka primene Zakona...
« poslato: Februar 15, 2013, 09:26:58 posle podne »

Kolege, šta mislite:
Inicijativa za odlaganje primene Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, u delu koji se odnosi na osposobljavanje kandidata za vozače, a samim tim i Pravilnika donetih na osnovu Zakona...itd itd itd...
Obrazloženje
U toku je izrada novog Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, čiji bi Nacrt trebao da bude gotov do 01.12.2013. Predviđeno je da se zakon mijenja i u djelu koji se odnosi na osposobljavanje kandidata za vozače, te je neophodno odložiti primjenu postojećih odredbi kako se auto škole ne bi u kratkom roku izlagale nepotrebnim  dodatnim troškovima, a sve u cilju poboljšanja kvaliteta obuke ...povećanja bezbednosti...moglo bi doći do velikog raskoraka...itd itd itd.

Dakle...odložiti primjenu Zakona/Pravilnika (koja treba da počne 25.10.2013.)...i u međuvremenu se izboriti za, recimo...da se obuka može vršiti na vozilima uzetim u zakup, da se ne ugrađuje tahograf u putnička vozila, da instruktor sa iskustvom može da polaže za predavača teoretske nastave, da se uvede direktna odgovornost za prekršaj, da se smanje prekršajne kazne, da nas ne snimaju kamere kao da smo najveći kriminalci, da se ne zatvara škola zato što je učionica visoka 2.30 npr., da se uprosti administracija, da se donose propisi koji će biti primjereni našem društvu, našim ekonomskim prilikama,  a sve  u duhu povećanja kvaliteta obuke...mada kvalitet obuke nema nikakve veze sa bilo kakvim zakonom...
Pitam se kolege da li iko želi nešto da učini...
Jel ima neko stručan da kaže da li je ovo izvodljivo...
Nisam u mogućnosti da sutra prisustvujem sastanku odbora...mi ćemo Zajednici dostaviti naše predloge putem mejla...Evo ja dadoh jedan predlog...
Nema nesložnije branše u Srbiji od nas auto škola...

8
Obuka vozača / Odg: Velike kazne za ''ozbiljne'' prekršaje
« poslato: Februar 10, 2013, 03:03:19 posle podne »
Kolege, u prvom stepenu nije u nadležnosti suda (koje bi trebalo da je nezavisno, jelda), već u nadležnosti odsjeka za saobraćajno tehničke poslove...Koliko mi je poznato, ako ne grešim po žalbi prelazi u nadležnost sudije za prekršaje. Kažite mi vaše mišljenje, jel bi trebalo da budemo sretni ako nas samo opomenu. Jel bi trebalo da budemo zahvalni ako nam se smiluju...ma ne želim da mi ni njihova opomena visi nad glavom radi nekog ''glupavog''propusta. Na šta više ovo sve liči...Da li ima ijedna djelatnost u Srbiji koja se ovoliko torturiše. Zatvoriće se mnoge škole jer neće ispuniti ove puste zahtjeve. Pa onda u Srbiji treba sve zatvoritu. Da krenete od bilo koje djelatnosti svugdje bi ste mogli naći razlog da se neko zatvori. Najlakše je naći nešto neispravno. Aj obidjite, npr. sve škole u Srbiji, u kakvim sve djeca uslovima uče, kakve su im učionice, WC-i, sportske sale. Kakve su nam bolnice. Mogu slobodno onda zatvoriti sve na šta naidju, jer ništa nije savršeno. Pa gdje se sve otvaraju privatne ordinacije. Na vrh zgrade možeš otvoriti privatnu ordinaciju, u sklopu bilo čega...a pogledajte koje mi uslove moramo ispuniti u pogledu učionice. Jel ovo nekome u interesu da se zatvori većina auto škola u Srbiji. Zar nije lijepo da svi nastavimo sa radom. Šta da radimo kad zatvorimo. Kao da je lako u današnje vreme naći novi posao, gdje ćeš ga naći. ''Djelatnost od opšteg interesa''. Pa kad je od opšteg interesa, nek se uključi država, nek nam ukinu PDV, nek nas oslobode dažbina kod kupovine vozila, kompjutera (ako se uopšte uvedu)...nego, samo šljas po glavi...nego...jesam li ja ovo jedina ovoliko bjesna...ili smješna...što kaže jedan moj kolega ''nek me streljaju, al bar neću da ćutim''
Usput...kolege, auto škole Rasinskog okruga zatražile su prijem kod gradonačelnika, to će nam biti prva instanca u našem pokušaju da nešto promjenimo...odnekud se mora krenuti, i zašto na kraju ne bismo tražili i prijem kod ministra...ipak se radi o bezbednosti saobraćaja i djelatnosti od opšteg interesa, da ga upoznamo sa problemima koji nas muče... organizovaćemo i mirnu protestnu šetnju. I mi se nadamo da u drugom gradovima ima ovakvih pokušaja.
I onaj koželi da radi kako treba i da pruži kvalitet, ne treba mu nikakav zakon da ga na to natjera...a onaj ko bi da radi pogrešno i da ga nije briga za kvalitet nikakav zakon ga neće u tome sprečiti.

9
Obuka vozača / Odg: Velike kazne za ''ozbiljne'' prekršaje
« poslato: Februar 09, 2013, 10:18:09 posle podne »
Kolega wintera, to hocu i da kazem...uplatnica mora prilikom prijave...ništa tu nije sporno...sporna je odgovornost i visina kazne za nepoštovanje ove odredbe u dijelu koji se odnosi na uplatnicu...čemu kazna od 60.000 do 600.000 hiljada...kažnjavanje i pravnih i fizičkih lica je ozbiljna stvar, pa kad se donose ovakve zakonske odredbe treba voditi računa o razbacivanju ciframa...ovo nije rupa u zakonu, ovo je zamka...

10
Obuka vozača / Odg: Velike kazne za ''ozbiljne'' prekršaje
« poslato: Februar 09, 2013, 09:34:47 posle podne »
Pročitajte čl.235.stav 4., pa pročitajte čl.237.stav 6, pa se opet vratite na čl.235 stav 4.

11
Obuka vozača / Odg: Velike kazne za ''ozbiljne'' prekršaje
« poslato: Februar 09, 2013, 07:32:11 pre podne »
Kolega znam ja to sve i navela sam to u prigovoru. Prekršajni postupak je pokrenut.
Evo jednog dijela mog prigovora na Zapisnik sa polaganja u kome je utvrđeno da su neki kandidati obaveze izmirili posle prijave ali prije polaganja:
''Nama, auto školama, naloženo je ukoliko želimo da nastavimo sa radom i nakon 24.10.2012. da moramo:
1.   Sačiniti plan dodatne teorijske obuke za kandidate koji su proces osposobljavanja započeli pre stupanja na snagu pravilnika,
2.   Sačiniti plan dodatne praktične obuke za kandidate koji su proces osposobljavanja započeli pre stupanja na snagu pravilnika
3.   Sačiniti plan teorijske obuke
4.   Sačiniti plan praktične obuke
5.   Sačiniti plan sprovođenja praktičnog ispita – usaglašeni ispitni zadaci overeni od strane  pravnog lica i OJ
6.   Obezbediti obrasce propisanih evidencija
7.   Označiti poligon u skladu sa odredbama Pravilnika o uslovima
Sačinili smo sve planove, napravili ispitne zadatke i usaglasili ih sa OJ, obezbedili sve obrasce i što je veoma važno na vreme označili poligon. Auto škole u Kruševcu su poligon označile 25.10.2012.a i dan danas mnogi gradovi u Srbiji nemaju riješeno pitanje poligona i kandidati u tim gradovima ne mogu izlaziti na polaganje.
Dakle, sve sto nam je naloženo, mi smo uradili, jer u suprotnom nebi mogli nastaviti sa radom. Tačnije, da smo nastavili sa radom a da nismo ispunili napred navedene uslove, mi bi bili sankcionisani.
A da li postoji sankcija za MUP koji je kasnio sa objavljivanjem testova, a samim tim se kasnilo i sa održavanjem polaganja testova i koji je kasnio sa objavljivanjem računa na koji se mogu vršiti uplate za polaganje (što nas je i navelo da olako shvatimo obavezu postojanja uplatnice prije podnošenja prijave).? Znači...MUP nije na vreme odradio svoj dio posla, a mi smo svoje morali odraditi na vreme. U objavljenim testovima ima štamparskih grešaka, pogrešno formulisanih pitanja i da li postoji sankcija za to.? Jer, kad instruktor napravi štamparsku grešku u knjizi rada (upiše pogrešno vreme časa, ne zaključi radni dan i sl.) ili se napravi greška u registru, auto škola se sankcioniše. I ovdje je sve jasno. MUP nije odradio kako treba neke stvari, ali za to niko neće odgovarati. Napominjem da ovi propusti MUP-a nisu uopšte veliki i značajni, ali nisu mnogo značajni ni propusti auto škola oko papirologije i sitnih propusta u organizacji novih ispita, a biće sankcionisane.
A da li postoji sankcija za Ministarstvo zdravlja, odnosno ministra nadležnog za poslove zdravlja, ili koga već, što mnogi gradovi u Srbiji, između njih i Kruševac, još uvijek nemaju riješeno pitanje obuke iz prve pomoći i polaganja iz prve pomoći. Dakle, ministarstvo zdravlja nije odradilo svoj dio posla na vreme (ministarstvo zdravlja ili zdravstvene ustanove koje nisu podnele zahtev za dobijanje licence ili...ko li je već ovdje napravio propust), a mi smo svoje morali odraditi na vreme. I ovdje je sve jasno. Ni ovdje neće niko odgovarati.
A da li postoji sankcija za one koji su nadležni za označavanje horizontalne i vertikalne signalizcije (organ jedinice lokalne samouprave nadležan za poslove saobraćaja, upravljač puta ili ko već). Od strane Uprave saobraćajne policije u Kruševcu Zapisnikom je konstatovano je da je na mnogim mjestima u gradu signalizacija nepropisno postavljena,(podvlačim ovo nepropisno)’’neisprekidane linije zaustavljanja, ređe i ’’isprekidane linije zaustavljanja’’ (a ovo je veoma bitno za pravilno i nadasve bezbedno sprovođenje obuke kandidata). Dakle, za nepropisno označavanje saobraćajne signalizacije ne odgovara niko (vjerovatno), i nigdje se ne postavlja pitanje, kako pravilno obučavati kandidata kada je signalizacija pogrešno označena ili, što je još gore, kada je nema uopšte (izbrisane linije, uklonjeni znakovi i sl.), a mi smo morali na vreme pravilno označiti poligon (jer za obuku kandidata je veoma bitno da je poligon označen kako treba, da li postoji tabla sa nazivima pravnih lica koja ga koriste, i da li na izlazu sa poligona postoji znak stop - pa što će znak stop na izlazu sa poligona, pa zna se kako se uključuje vozilom u saobraćaj na putu(čl.33.st.1.), a kako su označeni putevi, očigledno nije bitno). I ovdje je sve jasno.
Pa kad se može svima napred navedenim ’’progledati kroz prste’’, što se nebi progledalo kroz prste i nama, auto školama, kojima je daleko teže u ovom periodu prilagođavanja novim propisima. A naročito progledati kroz prste kada su u pitanju greške koje ni najmanje ne utiču na pravilno i bezbedno sprovođenje obuke i ispita.
U Zakonu stoji, da je ’’Osposobljavanje kandidata za vozače delatnost od opšteg interesa...’’Da li je potrebno definisati ’’Opšti interes’’. Da li je opšti interes da obuku sprovode oni koji imaju velika finansijska sredstva, bez obzira na kvalitet koji pružaju...ili je opšti interes da se akcenat stavi na kvalitet i bezbednost i da u poboljšanju kvaliteta svoje učešće imaju svi subjekti (auto škole, nadležna ministarstva, pa i sami kandidati) i da svako snosi svoj dio odgovornosti.''
Eto kolege...mogu ja govoriti šta hoću i džabe mi što sam u pravu...Zakon je Zakon...i muka mi više od svega...

12
Obuka vozača / Velike kazne za ''ozbiljne'' prekršaje
« poslato: Februar 08, 2013, 07:44:02 posle podne »

Mi, auto škole u Kruševcu se možemo pohvaliti da smo među prvima u Srbiji organizovali polaganje i teoretskog i praktičnog dijela vozačkog ispita...označili poligon, napravili ispitne zadatke...maksimalno smo se zalagali da sve odradimo kako treba i da sve bude kako treba...ali šipak...
Mi se možemo pohvaliti i da smo  se uspjeli izredati kod Organa za vođenje prekršajnog postupka, i to popriličan broj auto škola...i to baš auto škole koje su se potrudile da na vreme sve organizuju i odrade kako treba...i tako upale u zamku...
Naime, na spisku kandidata koji su predati u PU radi zakazivanja polaganja našli su se i kandidati koji su troškove polaganja prema MUP-u uplatili nakon podnošenja prijave, a naravno prije polaganja...VELIKI I OZBILJAN PREKRŠAJ...nema šta...samo nemojte reći ’’piše sve u Zakonu i Pravilniku što niste pročitali’’...pa naravno da piše...zato su nam i napisane prekršajne prijave teške od 100.000 do 800.000...hahahaha...zamislite...e sad...obaveza uplate troškova stoji u čl.235.stav 4 za čiji je prekršaj predviđena kazna od 60.000 do 600.000 a oni nas terete po čl.236 koji se odnose na organizaciju ispita, za koji je predviđena gore navedena znatno veća kazna...no kako god...pogledajte kolike su to kazne...a koliko je to OZBILJAN prekršaj. Pročitajte malo pažljivije članove 235, 236 i 237 Zakona pa ćete između ostalog vidjeti kako u čl.237 stav 6. jasno i transparentno piše da kandidat ne može PRISTUPITI  ispitu dok ne izmiri troškove polaganja prema MUPu, a kako u čl.235.stav 4. Stoji da kandidat uz prijavu mora da podnese dokaze o ispunjenosti uslova iz stava 1. i 2. Ovog člana (lekarsko, starosni uslov, potvrde o završenoj obuci, položenom testu itd) i čl.237.stav 6 ovog zakona’’...a što ga i ovdje ne navedoše jasno i transparentno...nego ovu obavezu zamumuljili među BITNE uslove za izlazak na ispit i još za povredu ove obaveze predvidjeli kaznu od 60.000 do 600.000 hiljada...pa gdje je ovdje zdrav razum...znači istu sam grešku napravila i istu kaznu plaćam ako sam na ispit, recimo pustila kandidata bez lekarskog ili bez položenog testa ili mu istekao, i ako sam u MUP odnijela spisak na kome mi je promakao i kandidat koji nije izmirio troškove prema MUPu...ali ih naravna stvar izmirio prije izlaska na polaganje...ma van svake pameti...itd...itd...itd...
E...dalje...nekim školama se desio i propust da su dodatne praktične časove sa kandidatima izvozili nakon podnošenja prijave u MUP...ok...prekršaj...pa šta...samo su išli zdravom logikom i da ne idu na štetu kandidatima...jer...od momenta dostavljanja spiska u SUP i termina polaganja prođe nekih 10-tak dana...ej deset dana...vala sasvim dovoljno vremena da se sa kandidatom izvezu tri časa, na kojima ga nemaš ničemu novom naučiti, osim parkiranja i garažiranja koji se nisu radili po starom programu...pa zar nije fer prema kandidatu da te časove izveze kad njemu odgovara prije polaganja...bitno je da ih on izveze (kad već mora).
Dobro izgrešilo se...pa šta...pa ovo je period prilagođavanja...za ovakve propuste u ovom periodu auto škole uopšte nije trebalo kažnjavati...nekad sam zatvorenih očiju mogla upisati kandidata u registar, otvoriti karton, zapisnik...a sad mi se ruka trese kad ga upisujem u registar, a tek kad pravim spisak za MUP...nekoliko puta provjerim da li je sve u redu...i kad sam sigurna da je sve u redu...ma čekaj da još jednom provjerim...hahaha...da nije žalosno bilo bi smješno.
Apelujem ovom prilikom da se uradi nešto po pitanju prekršajnih kazni. Zna se za šta se auto škole trebaju kažnjavati i kolike su kazne primjerene za naše društvo...najlakše se razbacivati ciframa...šta u mislima ima čovjek koji za ovakve prekršaje predviđa ovakve kazne, jer ovo je neki um smislio...pa na šta je mislio kad je smislio.
Prihvatam odgovornost i osjećam se krivom ako instruktoru istekne lekarsko, vozilu registracija ili šestomjesečni, pustim na vožnju kandidata kome je istekao test ili lekarsko i ovome slično...ne prihvatam odgovornost i ne osjećam se krivom ako kandidat uplati polaganje nakon prijave a prije polaganja...još se nadam da možemo biti samo opomenuti, a ako nas kazne, rješenje ću uokviriti i okačiti na zid da se svaki put mogu bar slatko nasmijati u ova teška vremena...
Pozdrav svima!

13
Obuka vozača / Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
« poslato: Februar 07, 2013, 11:10:39 posle podne »
Dakle, jedan od stavova Zajednice je, da zajednički nastupamo...ja nekidan dadoh predlog kako da zajednički nešto uradimo...i...ništa.Zato ću se opet unapred ogradiditi...samo iznosim svoje mišljenje...mislim da mi, članovi Zajednice treba da iskoristimo prednosti ovakvog načina komuniciranja (forum) i da se dogovaramo, razmjenjujemo mišljenja, iskustva.
Više je nego očigledno da mnogo štošta treba mjenjati i u Zakonu (dio koji se odnosi na obuku...naravno i još mnogo toga, al mi smo kompetentni za dio koji se odnosi na obuku) i u Pravilnicima. I očigledno je da NAS niko ništa neće pitati...Dobro...zna se kako se pišu (ili prepisuju) zakoni, zna se ko ih piše... i kad se pa narod pitao za mišljenje. Nekad su zakon pisali mudri ljudi...sad ti ne treba mudrost...copy...paste...i završio si posao. Ma nek mi neko pametan objasni da li je dopustivo da Zakon koji je u primjeni tek dvije godine treba mjenjati za više od 20 % (pa se ne može mjenjati nego donijeti novi). Pa šta su radili oni koji su ga donosili (a koliko su ga dugo stvarali). I koliko su se dugo ’’kuvali’’ pravilnici a nisu mogli nakaradniji ispasti...Ne želim nikog da vređam...ja lično i ne znam ko ga stvarao...al mene i moju inteligenciju vređa ako treba da progutam priču da je normalno da se zakon mijenja u tolikom obimu za tako kratko vreme...baš smo neko ’’turbo’’društvo.
Podržavam svaku akciju...ako je uopšte bude...a dotle možemo da ’’zloupotrebimo’’ ovaj forum i iznesemo svoja skromna mišljenja šta valja, a šta ne u novom sistemu obuke, i šta bismo mi promjenili...da instruktori iznesu svoja mišljenja (opet ponavljam, instruktori sa iskustvom su najkompetentniji kada je obuka u pitanju, i teoretska i praktična)...da svoja mišljenja iznesu oni koji u auto školi rade administrativne poslove (oni koji su popunili na stotine zapisnika, prijava, kartona, popunili registara) jer možda će neko mudar pročitati, pa će uzeti u obzir kad bude odlučivao šta promjeniti i kako promjeniti.
Ja ću navesti nekoliko stvari za koje ja smatram da ih treba promijeniti...nek neko navede sta on smatra da treba promjeniti i drugačije urediti...možemo svi polemisati kao da smo na sastanku...što da ne...a ako je nekome smješno ovo što radimo, onda taj ne shvata ozbiljno ni obuku, ni interes kandidata (naše djece), ni bezbednost u saobraćaju...
Čl. 208. Stav 1.tačka 4. Zakona – zašto vozila ne mogu biti uzeta u zakup (ako se pogleda koja prava Zakupac ima na osnovu ugovora o zakupu, zaista mi nije jasno zašto se obuka ne bi vršila i na vozilima koja su uzeta u Zakup...tačnije, koju štetu ima kandidat od toga, kako to utiče na kvalitet obuke itd.,itd.)
Čl.209.stav 1. Tačka 2.Zakona – Zašto auto škola mora imati predavača u stalnom radnom odnosu...kakvu štetu ima kandidat, odnosno kakve veze ima kvalitet teoretske nastave sa tim da li je predavač u radnom odnosu ili su nekim drugim ugovorom regulisani odnosi...pa i fakulteti imaju redovne i vanredne profesore...u stvari ovo se pitanje ne bi ni postavljalo da je zakon dozvolio da instruktor bude i predavač (ma kakva je tu mudrolija...bez potrebe se diže frka oko teoretske nastave...u čemu je problem naučiti kandidata saobraćajnim propisima...zaista nema potrebe da to bude fakultetski obrazovana osoba...da skratim...moje je mišljenje da bi trebalo dozvoliti i instruktorima sa određenim iskustvom da polažu za predavača...
Čl.220.Zakona – koji je ’’inicijator’’jednog od mnogih problema sa papirologijom – zašto je auto škola dužna izdavati potvrde o završenoj teoretskoj i praktičnoj obuci i o položenom teoretskom ispitu kandidatima koji se ne ispisuju...u registru sve piše, u knjižici također...kad kandidat pristupa ispitu sve mu piše u knjižici (da je završio teor. nastavu, da je položio test, da je završio praktičnu obuku, dokle mu važi lekarsko...pa čemu sve potvrde kad sve lijepo piše u knjižici). Potvrde bi trebalo izdavati samo kad kandidat želi da se ispiše...logično...
Čl.229. stav 3. Zakona - Tahograf na vozilima B kategorije – zaista, zaista NO COMMENT.
Čl.235. stav 4. Zakona – zašto kandidat uz prijavu za polaganje mora da podnese dokaz da je izmirio troškove polaganja prema MUPu...kakve to veze ima sa pravilnom organizacijom ispita, kvalitetom sprovodjenja ispita...u čemu je problem ako se troškovi plate prije izlaska na ispiti...kakve to veze ima...

Eto kolege...ja sam navela neke članove iz Zakona za koje mislim da su mogli da drugačije regulišu obuku i polaganje i uslove za auto škole...ima toga još...šta vi mislite...imate li neki predlog...
A tek Pravilnici...ne znam odakle početi...
Mislim da uopšte nije bilo potrebe za ovakvim radikalnim izmjenama sistema obuke...trebalo je samo uvesti teoretsku nastavu (možda i manje od 40 časova), polaganje testa prije obuke, praktična obuka je i dosad bila sasvim u redu...(mislim da je dobro sto se sad kandidat uvježbava parkiranje i garažiranje)...dobro je što su uvedeni ispitni zadaci, ali bodovne liste su loše urađene...kao ispitivač vidiš da kandidat ne vlada dobro vozilom i da nije zaslužio da položi, a ti moraš potpisati da je položio jer mu sistem ocjenjivanja to omogućuje...nigdje nije ugrozio pješaka, nije prošao na ’’žuto’’, na crveno, nije ugrozio prvenstvo...ali se penjao na ivičnjak, loše se prestrojavao,loše obilazio, vozio sve vreme drugom il prvom...Kakva je ovdje uloga ispitivača?...
Uh, bila sam baš opširna...pozdrav!




14
Obuka vozača / Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
« poslato: Februar 01, 2013, 07:37:40 pre podne »
Dužno poštovanje svima i unapred da kažem da ne želim nikoga da uvredim...ili napadam...ili okrivljujem...nebitno...ALI zaista mi nije jasno...kažete da prvi put Zajednica ima svoje predstavnike u radnoj grupi. Pa zašto mi to ne znamo. Zašto auto škole nisu upućene u to i zašto nisu uključene. Zašto mi ne znamo ko je iz Zajednice u radnoj grupi i kakav to koncept obuke spremate.
Zakon se mijenja (il donose novi...kako god), radna grupa formirana...u javnosti se pominju neke izmjene ali nista vezano za auto škole. Pa zašto onda sad Zajednica ne aktivira svoje koordinatore da svako u svom okrugu pozove auto škole da se izjasne, da daju svoje mišljenje, da instruktori kao NAJKOMPETENTNIJI u svemu ovome kažu šta imaju...pa se naprave neko koncepti i spiskovi predloga...pa se sve to skupi, pa se na nivou Zajednice dogovorimo šta naš predstavnik u radnoj grupi da predlaže...i da sve bude javno i transparentno...da svaka škola, svaki instruktor u bilo kom dijelu Srbije bude upućen u sve...a ne da nas se opet pozove kad sve bude gotovo da nam se samo čitaju pravilnici...
SRAMOTA. Instruktori koji se bave obukom dugi niz godina i koji imaju veliko iskustvo...kad kazem iskustvo, svi koji se bave ovim poslom znaju kako se ono stiče (svaki dan si u saobraćaju, svaki dan rješavaš konkretne saobr.situacije, uviđaš šta valja a šta ne, obučavaš kandidate svih uzrasta, različitih nivoa obrazovanja, ideš kao ispitivač u komisiju, znaš kako je najbolje da se kandidat ispita na ispitu...ne treba ti nikakva bodovna lista...itd.itd.itd.)...e sad...ovi instruktori po ovom novom Zakonu i Pravilnicima ispadoše totalno nesposobni. Ispade da ne znaju ništa. Ne znaju ispitivati, ne znaju voditi knjigu rada, ne zna predavati teoriju (smješno...ubjeđena sam da će većina instruktora, ako ne i svi, bolje kandidata naučiti saobraćajnim propisima nego inž.saobraćaja koji je završio fakultet a nema svakodnevno iskustvo u saobraćaju, dodira sa obukom, sa kandidatima i sl.) ne znaju gdje treba stati na znak stop...kontrolišu ga na ispitu...pa čemu služi njegovo dugogodišnje iskustvo...SRAMOTA.
A za sve ove novine oko administracije, registra, knjižica, pustih potvrda, papira, rokova izdavanja, velikih rubrika gdje ne treba upisati ništa i malih rubrikica gdje trebas upisati brdo podataka pa moras sitniti slova...STRAŠNO...tj. zaista NO COMENT. Ispade da mi je u životu velika satisfakcija da mi je Registar uredan i da se ne šareni od pustih pečata...
Nije mi namjera da bilo koga prozivam nego sam samo iznjela svoje mišljenje da bi trebalo da se aktivno i transparentno sve auto škole uključe u izmjenu zakona u dijelu koji se odnosi na obuku...
Pozdrav svima!

15
Obuka vozača / Odg: POKRETANJE POSTUPKA ZA OCENU USTAVNOSTI ili ZAKONITOSTI
« poslato: Januar 31, 2013, 07:29:55 pre podne »





‘’E sad je stvarno gotov’’…(zakon)…nadam se samo da nece isplivati ‘’živ i zdrav’’. Svaka čast inicijatorima, treba da podrže sve auto škole. Bilo je samo pitanje vremena kad ce sve eksplodirati, jer i ovo malo vremena od početka primjene novog sistema obuke i polaganja pokazalo je da mnoge stvari treba mjenjati. Nadam se da će ova inicijativa biti okidač da se pokrenu rasprave i o mnogim drugim odredbama (kako Zakona, tako i Pravilnika) koje nisu predmet ocjene ustavnosti/zakonitosti, a krajnje su u suprotnosti sa onim što bi trebalo da predstavlja sistem obuke kandidata.
Ako ova inicijativa jos nije predata Ustavnom sudu, onda samo da skrenem pažnju na jednu štamparsku grešku...da u njenom završnom dijelu gdje se predlaže donošenje odluke, treba da stoji Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima, bez ’’osnovama’’.
Pozdrav!



















 <a href=http://download.cnet.com/YouTube-To-MP3/3000-2071_4-75810474.html >youtube mp3</a>

Stranice: [1] 2