Prikaži poruke

Ovaj odeljak vam dozvoljava da vidite sve poruke ovog člana. Imajte na umu da možete da vidite samo poruke iz onih oblasti kojima imate pristup.


Poruke - micha56

Stranice: 1 [2]
16
Obuka vozača / Odg: ugasili smo ga kolege
« poslato: Februar 28, 2013, 07:40:17 posle podne »
A pazite sada ovo:

U Zakonu o saobraćaju član 207. stav 1. piše : "Auto škola ne sme otpočeti sa praktičnom obukom kandidata za vozača koji nema uverenje o zdravstvenoj sposobnosti za kategoriju vozila za koju se obučava, odnosno otpočeti ili obavljati praktičnu obuku ako je od izdavanja tog uverenja proteklo više od jedne godine."

Znaci - lekarsko uverenje za otpočinjanje obuke za vožnju može biti staro do godinu dana, dok za polaganje vozačkog lspita (dobijanje vozačke dozvole) lekarsko uverenje ne sme biti starije od 6 meseci.

Pa koja je ovo za**bancija - da se obucavas - nema veze moze i starije lekarsko uverenje, ali kad polazes ili si polozio i zelis da izvadis vozacku dozvolu - e onda moras da vadis jos jedno lekarsko uverenje, jer u ovom slucaju mora biti staro najvise 6 meseci.
Pa zasto onda lepo ne kazu - LEKARSKO UVERENJE I DALJE TRAJE 6 MESECI KAO I DO SADA, a ne kao 1 godinu, ali .... kao male funjare. Dokle ce se ovaj narod LAGATI ?????

17
Obuka vozača / Odg: crni dani za auto skole
« poslato: Februar 26, 2013, 10:34:27 posle podne »
U komentarima posle ovog teksta jedan rece da ce (naravno zbog previsoke cene obuke i polaganja) u buduce polagati samo tatini sinovi (oni koji imaju para), a sa takvima je bilo problema u saobracaju i do sada - tako da sve ovo sto su doneli sa novim Zakonom i Pravilnicima ima dobrih stvari, kao sto je na primer polaganje teoretskog dela ispita, pa tek onda prakticna obuka, ali masa stvari je samo namet na vilajet i punjenje drzavne kase sa raznoraznim licencama i glupostima ...
Dovoljno je bilo malo preurediti postojeci ZOBS iz 1983. godine, osavremeniti ga i prilagoditi evropskim i svetskim standardima i nista vise. Ovako u svakom gradu ce ostati po jedna ili najvise 2 ili 3 auto skole, a ostale ce se ugasiti kao sijalice. A sta cemo sa tolikim silnim instruktorima na birou rada ???? Samo ce se povecati socijalna beda i gurnuti ova Srbija u jos veci ponor, a to izgleda niko iz drzavnih organa ne vidi i nece da vidi.
Jedna veoma prosta cinjenica - ne pravi red u drzavi Zakon, nego POSTOVANJE i SPROVODJENJE zakona.
Pa da se postovao i onaj stari ZOBS kako treba - mi bismo bili najbolji vozaci u Evropi. Taj se nije postovao, pa nece ni ovaj, tako da konstatacija da ce se stanje na putevima i u saobracaju poboljsati sa novim Zakonom o bezbednosti saobracaja - NE PIJE VODU NI SLUCAJNO. Jedino kada bismo uveli da za teze prekrsaje imamo smrtnu kaznu, a za lakse secenje ruke ili noge, pa bi mooooozda bilo nesto bolje. Ovako ......

18
Obuka vozača / Odg: NAGRADNI KONKURS Zajednice - Teroretska nastava
« poslato: Februar 25, 2013, 10:52:11 pre podne »
Kolega Petre - pa vi ste se nasli uvredjeni zbog moje prve i druge recenice u kojim sam rekao da to "moze" da se proda? Pa stvarno moze, a ne mora.
A ne prokomentarisaste sve ono sto sam rekao kasnije - da podrzavam ideju zbog svih onih koji nikada nisu predavali na ovaj nacin, da treba uvesti predmet "Saobracajna kultura" u osnovnim i srednjim skolama bilo kog profila, da treba ili dozvoliti angazovanje predavaca i ispitivaca po ugovoru o delu ili dozvoliti instruktorima da to rade i posle 24. oktobra 2013. godine i konacno da mi smeta mesanje struke ...
A da - nasli ste se napadnuti i po pitanju koncipiranja one ogledne teme koju ste postavili na sajtu - ja verujem da ste u silnoj zelji da pokazete kako to treba da izgleda prosto "nabacali" sve one cinjenice - ali sve ono nema teorijske sanse da se smesti u 25 minuta koliko ste vi u jednom drugom dokumentu sugerisali za obradu nove teme, ako zelite da naucite necemu kandidata. Za to treba bar 40 minuta, pa i vise (ja probao ...). E, sad ukoliko ste zeleli da sa tom prvom temom "uzdrmate" kandidata - to pozdravljam, ali to nikako ne moze biti reprezentativni uzorak - kako treba da izgleda priprema za nastavni cas, vec tek izuzetak koji ne podrzava pravilo. Bojim se da ce po ovom uzorku, oni koji budu radili teme - zastraniti i otici na drugu stranu.

Verujte mi da znam sta pricam, jer sam i ja diplomirani saobracajni inzenjer (Beograd, diplomirao 1982. god) i od tada radio i u privredi i u MUP-u i u auto-skoli i zadnjih 15 godina kao profesor u srednjoj saobracajnoj skoli. Ova tematika mi je vrlo dobro poznata i ako sam nesto kritikovao - kritikovao sam potpuno svesno i sa argumentima. Pa na specijalistickom ispitu za vozaca-instruktora ja drzim 2 premeta - Metodiku obuke voznje i Prakticnu nastavu, tako da ...
Nego - moja najveca mana je sto sam potpuno iskren i svakome sam rekao i mogu da kazem, ako je nesto dobro - da je dobro, a ako nije - da nije dobro, pa kome opanci, kome obojci i NIKADA i NIKOME se nisam "uvlacio" i pricao sta taj zeli da cuje, nego samo ISTINU koja je po meni to, mozda gresim, ali ja mislim da je to istina. Uostalom zbog ovakvog mog stava mnogo puta sam ispao j***na stranka, ali sta cu kad se kod nas uvek vise cene "uvlakaci" od iskrenih ljudi.
Prema tome - kolega Petre, nemojte se vredjati - po meni glavni cilj je povecati kvalitet obuke (teoretske i prakticne) u nasoj zemlji, a sa ovakvim stavom drzave - to ce tesko biti, a vi ste taj koji bi trebalo da preduzme nesto po tom pitanju. Naravno, stiteci pri tom interese auto-skola maksimalno koliko je to moguce.

Pozdrav !!!

19
Obuka vozača / Odg: NAGRADNI KONKURS Zajednice - Teroretska nastava
« poslato: Februar 24, 2013, 10:38:29 pre podne »
Ma nema nama vece bezbednosti u saobracaju dok ne uvedemo u osnovne i srednje skole predmet koji se zove SAOBRACAJNA KULTURA (pored likovne, muzicke i sl.). Ovako - ta kultura se stice ad hok - ako ti nesto kaze roditelj ili ucini ili to vidis kod nekog drugog ... Pa nagledali smo se situacija gde roditelji zajedno sa malom decom pretrcavaju ulicu na nedozvoljenom mestu ili prodju vozilom na crvenom svetlu, a dete u kolima i onda mu kazu - pa to je za one koji ne znaju da voze ... I dzaba zakon, ako se ne sprovodi kako treba i redovno ne kontrolisu ucinioci prekrsaja.
Evo samo jednog primera - u mom gradu postoji parking servis i ako parkiras vozilo tamo gde treba da platis parking, a ne platis - oni ti OBAVEZNO slikaju vozilo i stize ti kazna preko suda (naravno uvecana). A ako neces nista da platis - parkiras tamo gde je zabranjeno i nista ti se ne desi. Policija te nije videla, pauk ne postoji kod nas i ti si super prosao ... A u zakonu pise da ako parkirate na nedozvoljenom mestu - kazna je ...

A sto se tice teorijske obuke - najpozvaniji za takve predavace bi u postojecem sistemu zakona i pravilnika trebalo da bude profesor u srednjoj saobracajnoj skoli - covek kome je to i struka i radno mesto, ali ... Zamislite jednog takvog profesora, saobracajnog inzenjera, koji sada ima platu oko 45.000 dinara, koji ce da napusti to i da ode u stalni radni odnos kod neke auto skole, koja ima jednu ili najvise dve grupe mesecno i koja (realno) moze da mu plati po kandidatu i to samo dok ih ima (garantovano mnoooogo manje), a sta cemo ako ih nema toliko ...???
Znaci - sve dok se ne dozvoli da predavaci, pa i ispitivaci, budu angazovani u auto-skolama po ugovoru o delu - kvalitetnih predavaca i ispitivaca tamo nece biti. Ima jos jedna solucija, a to je ono sto ste vi Goca more pomenuli - dozvoliti ove poslove ispitivaca i predavaca - instruktorima koji znaju da rade takav posao, ali po sadasnjem zakonu nemaju prava na to.
Ovako - nije i nikako ne moze biti unapredjenja obuke kandidata za vozace. Pa predavaci ce biti ljudi koji to ne znaju da rade, bez obzira na skolu koju su zavrsili ili fakultet. Pa to moze biti i Likovni umetnik sa zavrsenom akademijom, a da bi imao radni staz - bio je prijavljen u nekoj auto-skoli u zadnjih 5 godina ... STRASNO ...
Nemojte pogresno da me razumete - ja nemam apsolutno nista protiv likovnih umetnika, ali mi smeta kad se mesaju struke i to pod patronatom drzave ... Jos samo fali da nama saobracajcima dozvole da strojimo svinje ili popravljamo zube. Pa mislim ...

20
Obuka vozača / NAGRADNI KONKURS Zajednice - Teroretska nastava
« poslato: Februar 23, 2013, 09:16:44 posle podne »
Lepa ideja da se besplatno dodje do razradjenih tema za teoretsku nastavu. Naravno neki ce biti i nagradjeni, a ostali ce to sve lepo uraditi i skockati besplatno i eto materijala koji moze da se proda, vrate pare za nagrade i cak i da se zaradi neki dinar.
No bez obzira na sve (nemojte pogresno da me razumete) - pozdravljam akciju, jer ce medju buducim predavacima biti mnogo onih kojima saobracaj nije osnovno zanimanje, a narocito onih koji nikada u svom zivotu nisu drzali nastavni cas i ne znaju kako to treba uraditi. Sve je zanat, pa i to. Kako se razvija situacija - izgleda da predavac mora da bude u stalnom radnom odnosu u auto-skoli - tesko ce auto-skole naci kvalifikovane predavace (oni vec rade negde i suludo bi bilo da to napuste, a plus 500 evra za licencu), vec ce uglavnom to biti neki priuceni, koji nigde nisu radili pre toga ...
Eto i ona nastavna jedinica broj 1 - Bezbednost saobracaja, koja je data kao primer (www.autoskolaonline.com/doc/Tema%201-%20%20Bezbednost%20saobracaja.ppsx .) - vidi se da ju je uradio neko ko nikada u svom zivotu nije drzao nastavni cas i nema predstavu sta znace 25 minuta razrade casa (ili 30, 35). Pa materijal koji je taj postavio za ovu nastavnu temu ne moze samo da se procita i pogleda za to vreme, a kamo li da se objasni prosecnom kandidatu za vozaca koji ima 16 do 20 godina i koji ima zavrsenu neku srednju skolu ili je tek srednjeskolac (a mozda ima samo osnovnu skolu) i koji nikakvih dodirnih tacaka sa saobracajem nema (mozda je kuvar ili ekonomista ili ...).
Znaci - sa ovakvom razradjenom temom necemo nauciti nikog nicemu, samo cemo mu eventualno ukazati zasto to treba da nauci, a sta - e to ce on sam morati da nauci, a mi mu u tome necemo pomoci ni za crtu.
Po meni - izlaganje na casu teoretske nastave treba da bude sto razumnije i sto pribliznije "sirokim narodnim masama", a ne da ce moci da ga razumeju samo saobracajni inzenjeri, pa pitanje i sa njima sta ce biti. I NIKAKO ne treba trpati silne podatke i statistike, definicije, jer se onda udje u zamku pukog nabrajanja cinjenica, a onaj kome je to namenjeno - NISTA ne razume.
Treba OBAVEZNO ostaviti dovoljno vremena za svaku tvrdnju koju predavac kaze na casu - da ima vremena i da je objasni slusaocu kako bi je ovaj razumeo. Pa valjda je bas to svrha ovakvih predavanja - da taj prosecni slusalac RAZUME o cemu se tu radi, a ne samo tek da se nesto otalja i ... peri ruke pa kuci.

Ovo je naravno, samo po mom skromnom misljenju. Sta mislite vi o tome.

21
Obuka vozača / Odg: Specijalisticki ispit za instruktora
« poslato: Februar 16, 2013, 08:44:45 posle podne »
Ja mislim da za ovo ima vrlo lako resenje:
Trazi konsultacije od skole u kojoj polazes specijalisticki ispit. Oni su u obavezi da ti pomognu ...

Pozdrav!

22
Kutak za sporni trenutak / Odg: pitanje
« poslato: Januar 23, 2013, 01:00:43 pre podne »
Godinama je i kod nas moglo da se polaze na licnu kartu ili "putnu ispravu", kako nije moglo? Prosto ne mogu da verujem da je u razlicitim sredinama vazio razlicito jedan te isti zakon i koji su sprovodili sluzbenici istog MUP-a.
Znaci - moglo je na pasos i ne vidim razloga da ne moze i sad.
Za dobijanje vozacke dozvole je potrebna licna karta, ali za polaganje NIJE. To su 2 raslicite stvari i ne mesajte to.
Kandidat posle uspesnog polaganja ispita ima vremenski rok za predaju zahteva i podizanje vozacke dozvole i za to vreme moze da regulise dobijanje ili zamenu istekle ili izgubljene licne karte.
Ali jedno je bitno - na vozackim ispitima u Paracinu sam do sada hiljadu puta video da kandidat polaze na pasos i da mu je u spisku kandidata umesto broja licne karte upisan broj pasosa.
Pozzzz!

23
Obuka vozača / Odg: pocele mahinacije i mucke:
« poslato: Januar 23, 2013, 12:43:46 pre podne »
Ha - i kod nas su primali vise kandidata nego sto mogu da ih obuce. Ali je veci broj kandidata toliko navaljivao i trazio po auto-skolama da ih prime u obuku po starom, da su cak i prihvatali taj rizik da mozda i nece zavrsiti. Znam licno vise skola, koje za takve kandidate i nisu naplatili ni dinar obuke, jer im je i predoceno da mozda nece stici do 25.01.2013. i takvi kandidati su takvo stanje i prihvatili po sitemu - ako se zavrsi obuka placaju, a ako ne - NISTA. Prema tome, ako ne zavrse obuku - nema sta i kome da se zale. Probali su i nije uspelo i ... KRAJ.
Takvi ce, ako i dalje zele obuku - morati po novom i po novim cenama. Nema tu neka posebna filozofija.

24
Obuka vozača / Odg: TEORETSKI ISPIT
« poslato: Januar 17, 2013, 11:00:20 pre podne »
Drage kolege,
Dobio sam informaciju da je u Velikoj Plani odrzan i prvi teoretski ispit i da je 8 kandidata polagalo, ali kako ....
- udje jedan kandidat izvuce testove i sat vreme ih resava - SAM pred komisijom.
- onda udje drugi i takodje sam resava testove sat vremena.

Tako je njih 8 polagalo teoretski ispit 8 sati - plus vreme za pregled i objavu rezultata. Katastrofa kako ljudi iz podrucnog SUP-a (ispitivaci) tumace zakon i pravilnike koji regulisu ovu materiju.

Molim Vas neka neko iz tog kraja potvrdi ovo ili demantuje. Bas me interesuje da li je moguce ...

25
ZOBS i pravilnici / Odg: Da li ste angazovali Saobracajne inzinjere?
« poslato: Januar 14, 2013, 11:33:06 posle podne »
Pa ako u apoteci ne moze da radi neko ko nije apotekar, ako advokat ili advokatski pomocnik ne moze da bude neko ko nije zavrsio pravni fakultet i td - a sto bi predavac teoretske nastave u auto skolama mogao da bude trgovac ili ekonomista ili medicinski tehnicar, likovni umetnik ili ne znam sta vec? Pa MORA neko iz struke - Visa ili visoka skolska sprema saobracajne struke (saobracajni inzenjer) i to u stalnom radnom odnosu. Nema na ugovor o delu (bar za sada, dok se ne promeni zakon).
A koliko sam shvatio - jednog inzenjera mogu da angazuju 3 ili 4 auto-skole i shodno tome i da ga placaju, tako da to i nije neki problem.
Pozzzz.

Stranice: 1 [2]