Autor Tema: Polukruzno okretanje u raskrsnici  (Pročitano 25168 puta)

anaboj

  • Newbie
  • *
  • Poruke: 30
    • Pogledaj profil
Polukruzno okretanje u raskrsnici
« poslato: Januar 21, 2012, 07:17:39 posle podne »
Imam jednu dilemu,pa bih voleo da cujem vase komentare :

- Crveno vozilo u situaciji na slici polukruzno okretanje vrsi ispravno :



a.putanjom A
b.putanjom B
c. i A i B
Vazduh je bio toliko vlazan da su ribe ulazile na vrata i izlazile kroz prozor, plivajuci po njemu.

Petar

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 319
    • Pogledaj profil
Odg: Polukruzno okretanje u raskrsnici
« Odgovor #1 poslato: Januar 21, 2012, 08:52:41 posle podne »
Интересантна дилема.
Нећу да одговарам још, јер би желео да видим неколико других коментара.
Рашета.

autoskolavasa

  • Newbie
  • *
  • Poruke: 9
    • Pogledaj profil
Odg: Polukruzno okretanje u raskrsnici
« Odgovor #2 poslato: Januar 22, 2012, 02:02:40 posle podne »
mala je verovatnoća da će bilo koje vozilo uspeti da se okkene putanjom B. ako uzmemo širinu trake 3metara mada je to redak slucaj cisto sumljam da ce bilo koji vozač uspeti da polukruzno okretanje izvede putanjom B. odgovor je pod A. ( cini mi se da isprekidane linije nisu dobo obelezene )

apatinus2

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 409
    • Pogledaj profil
Odg: Polukruzno okretanje u raskrsnici
« Odgovor #3 poslato: Januar 23, 2012, 12:02:45 pre podne »
teoretsko pitanje,nebitna je sirina trake,ako je motociklista?itd itd..da je bitna bila bi navedena u pitanju.cini mi se.
recimo da je teoretski gledano sustina u tom da si uvek u prirodno desnoj saobracajnoj traci.(osim ako nisi u londonu)
malo su nas bombardovali..maloo

vladalle

  • Newbie
  • *
  • Poruke: 32
    • Pogledaj profil
Odg: Polukruzno okretanje u raskrsnici
« Odgovor #4 poslato: Januar 23, 2012, 12:21:40 posle podne »
Putanjom B moze da se okrene samo cuveni stari mercedes "STO DVADESET CETVORKA" koji ima ajnslok tockova od skoro 90 stepeni , ili onaj mali auto "SMART" od 2 metara duzine :))))))

Malo shale.
Redosled radnji je sledeci :
 1. Crveni auto propusta vozila (ako ih ima) na putu sa prvenstvom prolaza , u ovom slucaju sa njegove leve strane ,zatim ulazi u raskrsnicu , pa onda propusta vozila sa desne strane (koja su takodje na putu sa prvenstvom prolaza).
2. Kada je propustio vozila sa glavnog puta dolazi do centra raskrsnice i zauzima polozaj kao kada bi skretao levo na raskrsnici.
3. Propusta vozila koja mu dolaze u susret (put iste vaznosti kao i njegov ali desna strana) i vrsi polukruzno okretanje putanjom koja sece centar raskrsnice.

Odgobor je ni A ni B vec sredina - putanja izmedji A i B (koja nije ucrtana na ovoj slici)
« Poslednja izmena: Januar 23, 2012, 01:54:08 posle podne vladalle »

apatinus2

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 409
    • Pogledaj profil
Odg: Polukruzno okretanje u raskrsnici
« Odgovor #5 poslato: Januar 23, 2012, 05:43:59 posle podne »
 :) :) :) :) :) :) :)
malo su nas bombardovali..maloo

anaboj

  • Newbie
  • *
  • Poruke: 30
    • Pogledaj profil
Odg: Polukruzno okretanje u raskrsnici
« Odgovor #6 poslato: Januar 23, 2012, 07:39:02 posle podne »
Ne mogu da verujem ?
1. odgovor kolegi autoskolavasa:
Radijusi okretanja vozila,sirina saobracajnice i sl. su nebitni na ovoj skici,pitanje je
da li se polukruzno radi najkracim mogucim putem kroz raskrsnicu ili sa zalazenjem u svoju kolovoznu traku (desnu) ?
2.odgovor kolegi vladalle :
Ne mogu ni da zamislim kojom bi se to putanjom kretalo vozilo kada dodje do centra raskrsnice,pretpostavljam da bi islo po sredisnoj liniji,da ne udje ni u jednu traku???
Takodje na skici ne vidim vozila koja bi trebalo propustati.
pozz
Sloba


Vazduh je bio toliko vlazan da su ribe ulazile na vrata i izlazile kroz prozor, plivajuci po njemu.

milanvolan

  • Newbie
  • *
  • Poruke: 5
    • Pogledaj profil
Odg: Polukruzno okretanje u raskrsnici
« Odgovor #7 poslato: Januar 23, 2012, 09:50:01 posle podne »
Tacan odgovor glasi.-Propustiti vozila sva na glavnom putu a onda  zauyeti polozaj i izvrsiti polukruzno okretanje ali tako da to bude BEZ MANEVRISANJA

sOBZIROM NA nacrtano na slici verovatno bi vozilo moralo prvo da ude na glavni put motanjem volana udesno a onda sa punim levim izvrsiti okret jel minimalni radijus okretanja za jedan gradski auto danas iznosi oko 9.5 metara (punto 11.5)

apatinus2

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 409
    • Pogledaj profil
Odg: Polukruzno okretanje u raskrsnici
« Odgovor #8 poslato: Januar 23, 2012, 11:01:37 posle podne »
Ne mogu da verujem ?
1. odgovor kolegi autoskolavasa:
Radijusi okretanja vozila,sirina saobracajnice i sl. su nebitni na ovoj skici,pitanje je
da li se polukruzno radi najkracim mogucim putem kroz raskrsnicu ili sa zalazenjem u svoju kolovoznu traku (desnu) ?
2.odgovor kolegi vladalle :
Ne mogu ni da zamislim kojom bi se to putanjom kretalo vozilo kada dodje do centra raskrsnice,pretpostavljam da bi islo po sredisnoj liniji,da ne udje ni u jednu traku???
Takodje na skici ne vidim vozila koja bi trebalo propustati.
pozz
Sloba
tako nekako..logicno..i propisno.sustina.

malo su nas bombardovali..maloo

vladalle

  • Newbie
  • *
  • Poruke: 32
    • Pogledaj profil
Odg: Polukruzno okretanje u raskrsnici
« Odgovor #9 poslato: Januar 24, 2012, 08:50:27 pre podne »
Bez nervoze ljudi .

Putanja A bar kako je na slici predstavljeno je meni veoma nebezbedna . A evo i zasto . Na automobilu postoji jedna ista vrsta pokazivaca pravca . Isti migavac koristimo i kada skrecemo i kada vrsimo polukruzno okretanje sto znaci da onaj koji je iza nas ne zna kada mi ukljucimo levi pokazivac da li skrecemo levo ili vrsimo polukruzno okretanje .
Primer. Recimo da polukruzno vrsimo putanjoj A ali da iza nas ima jos vozila koja skrecu levo. Kada damo pokazivac ,vozac bas tog zamisljenog vozila u 99% slucajeva ce tom prilikom misliti da skrecemo levo a ne da vrsimo polukruzno . I on normalno pocne da skrece levo jer smatra da cemo mi nastaviti sa skretanjem , ali , u tom trenutku, mi pocinjemo da motamo "pun levi" i da vrsimo polukruzno okretanje . U ovakvoj situaciji , sigurno je da ce se nasa putanja (kada smo vec skoro izvrsili polukruzno)  kretanja u jednom trenutku preseci sa putanjom ovog vozila iza i eto ti udesa .
Zbog toga sam rekao i u prethodnom postu da je mnogo bezbednije da zauzmemo normalan polozaj za skretanje levo , tu stanemo , kada propustimo vozila sa pravom prvenstva vrsimo radnju . Na taj nacin vozilo koje je iza nas mora da ceka  ,i ne moze cak ni teoretski da zapocne skretanje jer jednostavno,fizicki, nema za to prostora.
A ovako (putanja A) vozilo koje je iza nas kada ukljucimo pokazivac po automatizmu ocekuje da skrecemo levo , i vozilo  iza nas naravno skrece levo pa ne prelazi zamisljeno srediste raskrsnice (ne prelazi raskrsnicu kao mi vec ostaje iza u polozaju za skretanje) ali tada se mi okrecemo a on dva metra iza nas zapoceo skretanje i eto BUM .

I da ne bi ponovo bilo nesporazuma sa kolegama , evo da kazem , slazem se da je mnogo prakticnije i lakse izvrsiti polukruzno putanjom A , uzeti sto veci luk ali nisam siguran koliko bi to uopste bilo bezbedno .

Pozdrav
« Poslednja izmena: Januar 24, 2012, 09:16:30 pre podne vladalle »

vladalle

  • Newbie
  • *
  • Poruke: 32
    • Pogledaj profil
Odg: Polukruzno okretanje u raskrsnici
« Odgovor #10 poslato: Januar 24, 2012, 09:05:41 pre podne »
Ne mogu da verujem ?
1. odgovor kolegi autoskolavasa:
Radijusi okretanja vozila,sirina saobracajnice i sl. su nebitni na ovoj skici,pitanje je
da li se polukruzno radi najkracim mogucim putem kroz raskrsnicu ili sa zalazenjem u svoju kolovoznu traku (desnu) ?
2.odgovor kolegi vladalle :
Ne mogu ni da zamislim kojom bi se to putanjom kretalo vozilo kada dodje do centra raskrsnice,pretpostavljam da bi islo po sredisnoj liniji,da ne udje ni u jednu traku???
Takodje na skici ne vidim vozila koja bi trebalo propustati.
pozz
Sloba
Ne znam sta je nejasno oko te putanje o kojoj govorim , to je putanja za skretanje levo , u svojoj traci uz razdelnu liniju (koja je naravno na ovoj slici zamisljena) . Eto zamisli da skreces levo samo sto ne ispravis volan kao kada bi isao u ovu ulicu levo nego ga drzis namotan u levu stranu dok ne udjes u suprotnu traku. Mislim da je sada jasnije . A ako ti skretanje vrsis tako sto vozis po sredisnjoj liniji onda je to vec stvar rezije (rece Milan u Zikinoj dinastiji) :))))))))))))))))

apatinus2

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 409
    • Pogledaj profil
Odg: Polukruzno okretanje u raskrsnici
« Odgovor #11 poslato: Januar 24, 2012, 12:34:48 posle podne »
na skici ne vidis vozila koja treba propustati?:)
malo su nas bombardovali..maloo

vladalle

  • Newbie
  • *
  • Poruke: 32
    • Pogledaj profil
Odg: Polukruzno okretanje u raskrsnici
« Odgovor #12 poslato: Januar 24, 2012, 01:00:16 posle podne »
Sada vec sve ovo gubi smisao .
1. Kolega "Anaboj" otvara temu sa situacijom koja mu NIJE JASNA (napisao je na pocetku "imam jednu dilemu" ) a zatim kritikuje pola nas koji mu odgovaraju tj.ne svidja mu se nijedan odgovor . Pa ako zna tacan odgovor i siguran je 100% , zasto onda kaze da "ima dilemu" . Cini mi se da samo on nije rekao svoje misljenje , zna ciji odgovori nisu tacni ali ne zna koji je tacan?? Potpuno nekorektno ponasanje

2. Kolega "apatinus2"  sa podsmehom kaze , citiram "na skici ne vidis vozila koja treba propustati?  U identicnoj situaciji kao na slici ces biti jednom u 20 puta kada budes vrsio polukruzno okretanje , dok ce skoro uvek raskrsnica biti puna ili u najmanju ruku sa 2-3 vozila .  Ako smatras da je u saobracaju sve kao na ovoj tvojoj slici tj. da nijedno drugo vozilo ne ucestvuje u saobracaju u celom gradu pa onda i u raskrsnici sem tvojeg onda je svaki odgovor tacan . Mozes se okretati putanjom A,B,C,D,E........pa sve do Z. Svaka putanja je ispravna jer si ti jedini ucesnik u saobracaju pa zato nemas koga da ugrozis i da hoces (sem poneku banderu) :)
« Poslednja izmena: Januar 24, 2012, 03:36:35 posle podne vladalle »

Petar

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 319
    • Pogledaj profil
Odg: Polukruzno okretanje u raskrsnici
« Odgovor #13 poslato: Januar 24, 2012, 10:17:37 posle podne »
Пошто се ситуација заоштрава дозволите да дам један свој скромни стручни став по овом питању.
Спорна ситуација је представљена како је представљена и одмах предлажем да не посматрате како је аутор приказао на скици проблематичну ситуацију.
Овде је веома спорно то што Закон уопште није дефинисао појам ''полкружно окретање'', а користи га у члану 50 Закона.
Овим чланом се само дефинише следеће:
''Возач несме да врши полукружно окретање возила
-у тунелу,
-на мосту, вијадукту, подвожњаку, надвожњаку,
-као и у условима смањене видљивости,
-односно на месту где је недовољна прегледност,
-као и на делу пута који нема довољну ширину за полукружно окретање тог возила.''

Шта ово значи? Полукружно окретање можете вршити било где на путу (осим на наведеним местима)(осим када је недовољна прегледност или нема довољно места)(осим када је знаком забрањено) и било када (осим у случају смањене видљивости) и било на који начин.(осим ако је у супротности са чланом 21 Закона).
Виде се многе нелогичности и непрецизности овог члана, јер пут није само коловоз већ и шира површина (банкина итд).

Значи, најбитније је да оцените да има довољно места за ваше возило.

У стручним круговима, најпростије речено, полукружно окретање је радња возилом којим се на истом коловозу возилом изврши такав маневар да се возилом вратимо из смера из ког смо дошли.
Због безбедности саобраћаја у пракси се најчешће користе следећи начини вршења полукружног окретања (дати на скици.)



Шта је овде битно:
-бира се простор који омогућава да се са најмањим бројем маневарских операција изврши полукружно окретање и то:
Скица А: -коришћењем десног (ради безбедности боље споредног) пута
Скица Б: -коришћењем левог крака у раскрсници
Скица Ц: -употребом једног проблематичног маневра, а то је вожња уназад у бочни крак (по могућности споредни)
Скица Д: -најчешће коришћен начин у већим градовима где су коловозне траке физички одвојене једна од других.

Посебно је значајно да се при реализацији ових маневара морају правилно користити показивачи правца, а то је посебан проблем и дилема код многих, као и да се морају извршити одређена пропуштања других учесника у саобраћају.

И даље сматрам да ово треба прецизније дефинисати и ову операцију дозволити само када се не угрожава безбедност других учесника у саобраћају.

Значи колега,
по закону можете ову операцију извршити у складу са штурим чланом 50 Закона.

Petar

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 319
    • Pogledaj profil
Odg: Polukruzno okretanje u raskrsnici
« Odgovor #14 poslato: Januar 24, 2012, 10:22:41 posle podne »
Е, да нешто сам заборавио.

Имате и онај начин који имамо на возачком испиту и многи га зову ''ластин реп''.
Он очигледно није практичан, јер има три тешка маневра који могу директно да угрозе друге учеснике у саобраћају и вероватно га је законодавац унео само због тога да се код кандидата побољшања вештина у управљању возилом.

Баш сам забораван.