Autor Tema: REAGOVANJE NA SAOPŠTENJE MUPa  (Pročitano 6053 puta)

rasetam

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Poruke: 329
    • Pogledaj profil
REAGOVANJE NA SAOPŠTENJE MUPa
« poslato: Oktobar 24, 2013, 11:00:24 posle podne »
http://www.autoskolesrbije.org/vesti.php?id=225


РЕАГОВАЊЕ
Генералног секретара Привредне коморе ауто школа Србије
на званично САОПШТЕЊЕ МУПа
од 24 октобра 2013 године


Веома сам разочаран начином на који је МУП (Кабинет министра-биро за сарадњу са медијима) путем САОПШТЕЊА обавестио јавност и грађане Републике Србије о почетку примене Правилника везаних за обуку возача.
У овом Саопштењу се покушава путем пребацивања кривице на другога избећи одговорност за тренутну ситуацију у овој области. Сматрамо то некоректним, посебно када се узме у виду чињеница да се одговорност неаргументовано и неоправдано пребацује на ауто школе.
Да би јавност била упозната и са ставовима друге стране дужан сам, као Генерални сектретар Привредне коморе ауто школа Србије и Заједнице ауто школа Србије која окупља преко 800 ауто школа из Републике, да укажем на следеће чињенице:
1.   Заједница ауто школа Србије је правни наследник Заједнице ауто школа Југославије која је формирана још 29.05.1995 године.
2.   Већ првог дана формирања је истакла потребу да се мења Законски оквир који регулише оспособљавање кандидата за возаче. Из тога потичу и први званични предлози за измене Закона.
3.   Заједница ауто школа Србије је учествовала у сачињавању предлога Закона (назван ЕКСПЕРТСКИ) који је претеча овог Закона који је сада на снази. Изгледа сви, осим МУПа знају зашто је одбијен предлог експерата, а усвојен предлог МУП који је сада на снази и доноси нам ове проблеме. Заједница ауто школа Србије је предузимала одређене кораке да спречи доношење овог Закона те је
a.   Формирала посебну радну групу сачињену од експерата практичара која је сачинила низ примедби на предлоге Закона, али и предлога за измене и нова решења, али веровали или не наше примедбе по правилу нису прихватане
b.   Писала петицију Председнику Републике, посланицима Народне скупштине и оглашавала се путем средстава информисања са упозорењима да се доноси ''штетан закон''
c.   Као доказ томе у прилогу дајем писмо Посланицима(1) и писмо тадашњем председнику Борису Тадићу (2)
d.   При руци ми је и Стенограм са седнице Народне скупштине када је усвојен овај Закон, а такође и преписка научних радника и експерата са председником Владе и министрима везаним за начин доношења овог Закона. Између осталих и ова документа потврђују да Закон нису донели експерти већ неко други.
e.   Одмах иницирала Измене овог Закона, али без одјека у надлежним круговима
4.   Да подсетим на следеће обавезе које су имали одређени СУБЈЕКТИ по овом Закону:
•   Закон о безбедности саобраћаја на путевима је донет 10 јуна 2009 године.
•   Његова примена је почела 10 децембра 2009 године.
•   Рокови предвиђени Законом:
o   10.09.2009.- Образовање и именовање чланова Тела за координацију
o   10.09.2009.- Образовање Агенције за безбедност саобраћаја
o   10.11.2009.-Агенција предлаже министрима 10 аката на основу члана 340 ЗБС.
o   10.03.2010.-Министар МУП РС доноси 23 акта на основу члана 341 ЗБС
o   10.03.2010.- Министар надлежан за послове саобраћаја доноси 25 аката на основу члана 342 ЗБС
o   10.03.2010.-Министар надлежан за послове здравља доноси 8 аката на основу члана 343 ЗБС
o   10.03.2010.-Министар надлежан за послове одбране доноси 7 аката на основу члана 344 ЗБС
o   10.03.2010.-Министар надлежан за послове образовања доноси 2 акта на основу члана 345 ЗБС
o   10.03.2010.-Министар надлежан за уређење јавних скијалишта доноси 1 акт на основу члана 345 ЗБС
o   10.03.2010.- ВЛАДА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ доноси 9 аката на основу члана 346 ЗБС
o   УКУПНО: 85 подзаконских аката
Чињеница је да ни један од ових задатака није извршен у року, а да постоје неки који нису ни до данашњег дана завршени или нису почели да се примњују. Да ли је неко одговарао што није извршио свој задатак?
5.   Прва неистина која је дата у Саопштењу и још БОЛДИРАНА је да је неко из ауто школа изјавио да му нису познати услови које морају ауто школе испунити. То никад нико није изјавио, али је у дописима истицано да су услови такве тежине да их ауто школе НЕ МОГУ испунити и да ће то бити проблем.
6.   Закон је донет и на реду су били Правилници. Рок за доношење Правилника је био 10 март 2010 године. Још 06. 10 2010. године смо упутули АПЕЛ Телу за координацију, односно свим Министрима који су по Закону сачињавали ово тело да се Правилници што пре донесу. У прилогу дајем на увид овај допис-Апел (3). Понудили смо свесрдну помоћ наших стручњака у овом послу.
7.   Увидевши да доношење Правилника и даље касни писмено смо понудили МУПу помоћ за решавање овог проблема. У прилогу дајем на увид овај допис. Покушавали смо да што директније учествујемо у доношењу ових подзаконских аката, али нисмо никада озбиљно прихваћени од стране МУПа. Определили смо се да помогнемо и давањем примедби. У прилогу дајемо допис (4) везан за једне од примедби. У њему се види да је МУП мењао предлога како је стигао и да није уважавао наше предлоге.



rasetam

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Poruke: 329
    • Pogledaj profil
Odg: REAGOVANJE NA SAOPŠTENJE MUPa
« Odgovor #1 poslato: Oktobar 24, 2013, 11:00:44 posle podne »
8.   И, Праавилници су донети. О усвајању примедби са ''неке јавне  расправе'' нема ни речи, а камоли о учествовању Ауто школа у доношењу ових правилника, па макар и у прихватању њихових примедби. Овде се показује друга неистина у овом Саопштењу у тврдњи да су прихваћене све КОНСТРУКТИВНЕ примедбе од стране ауто школа. Прво се поставља питање шта је то ''конструктивна примедба'' и ко је надлежан да о томе одлучи. Ако је  МУП онда је јасно зашто је дошло до овог резултата. Чињеница је да смо доставили веома много примедби. То се , на пример види, у прилогу број 4.
9.   Већ у старту се видело да ће Правилници само донети проблеме. Доказ томе су и многобројна  УПУТСТВА МУПа за примену ових Правилника. Број страница Упутства далеко премашује број страница Правилника. Мислим да коментар није потребан.
10.   Посебан проблем је наступио брзоплетим усвајањем Правилника о возачким дозволама који је направио ''дар мар'' у обуци возача. И он је узрок трећој неистини која је изречена у Саопштењу, а то је да су Ауто школе неоправдано уписале 160000 кандидата, зарадиле знатна средства и желела да одгоде примену правилника. Тачније, овде су изречене бар ТРИ НЕИСТИНЕ. Прва, да су ауто школе уписале енорман број кандидата, јер су оне то хтеле. Ово просто није тачно и ми смо то у допису од 24.01.2011. године и објаснили Начелнику Управе саобраћајне полиције. У прилогу допис(5). За то је ''крив'' Правилник о возачким дозволама који је објављен пре других правилника. Овај Правилник је објавила друга Управа, али истог Министарства (МУПа). Друга, да су ауто школе зарадиле знатна средства. Ко даје МУПу право да даје ову анализу и заузме овај став. Сви знају, само изгледа не МУП, да се тада радило ''испод цене'', јер није била донета минимална цена. И Трећа, да су чином уписа великог броја кандидата ауто школе желеле да одложе примену правилника. Заиста непрофесионална, а самим тим и некоректна констатација.
11.   Писмено смо се обраћали МУПу да решимо искрсле проблеме. Ево само једног из априла (6) месеца 2013.у прилогу. У овој години је било неколико таквих писаних дописа.
12.   Примицао се 25 октобар, тј. сутрашњи петак, када треба да почне комплетна примена Правилника. Ми смо слали дописе са молбом да се неке нејасноће разјасне, да се све одложи и да се бистре главе сачине прави предлози за превазилажење проблема, али узалуд. У незваничним контактима са представницима МУПа сам сазнао да је сачињен Предлог за измене и допуне Правилника и да су неке наше идеје прихваћене. Тешко је било сазнати које. Молио сам представника МУПа да ми достави тај материјал, али се он правдао да не може, јер нема сагласност претпостављених. Касније сам сазнао да измене не могу да буду у форми измена и допуна, већ да се морају сачинити НОВИ ПРАВИЛНИЦИ.
13.   Сада долази до друге неистине у САОПШТЕЊУ, а то је да су ПРАВИЛНИЦИ достављени Заједници. То једноставно није тачно и неби било професионално да обелоданим Емаил преписке из којих се лако види да сам молио да ми се материјал достави са обећањем да га нећу објавити док не буде објављен у Службеном гласнику. Тачно је да сам ја после вишедневног убеђивања добио Правилнике и исте сам ''ПРЕПРИЧАО'' нашим чланицама, али званично ни Заједница ни наша Привредна комора, а нити било који члан није добио ове Правилнике. Цинизам у констатацији да је могуће да чланице нису прочитале правилнике на основу изведеног става да ни до сада нису прочитале ни предходне је заиста веома непримерен.
14.   Посебно ме забрињава став да ауто школе нешто опструирају и да путем медијског притиска желе нешто да постигну. Зар нисам доказао и документовао да смо желели увек да будемо партнери и да смо тим чином желели да укажемо да и ми желимо да постигнемо коначан циљ, повећање безбедности саобраћаја. Са друге стране је чињеница, која се лако може доказати, да средства информисања нису увек била наклоњена ставовима Заједнице, већ више ставовима неких маргиналних субјеката у овој области.
15.   Сматрамо да је демагошки став у Саопштењу са жељом да се ''посвађају'' тзв велике и мале школе, озбиљни и неозбиљни власници школа такође непримерен за овакав вид комуникације
16.   Посебно, пребацивање одговорности за доношење, по нама, веома високе таксе за добијање дозволе на друго министартсво је тешко прихватљиво, јер нисмо сигурни да МУП није предлагач ове таксе. Заиста би желели да знамо зашто је ова такса виша него у области здравства, ветерине и других области.
17.   На крају свега овога доставили смо још један допис начелнику Управе саобраћајне полиције, председнику Владе, Министрима Унутрашњих послова и саобраћаја и директору Агенције. Несмем ни да помислим да је он можда узрок оваквом Саопштењу. Дајем и њега у прилогу (7) иако сам га објавио у вестима на сајту.
Ово је само реакција на Саопштење и овај текст се не може употребити у друге сврхе осим унапређења безбедности саобраћаја.
Овај проблем заиста заслужује детаљнију расправу и анализу.
И овим путем позивамо надлежне државне субјекте да прихвате нашу руку сарадње и да искористе наше стручне капацитете са циљем да се донесу реални, животни и ефикасни законски оквири у области безбедности саобраћаја. Нисмо ми Норвешка, нисмо ми Европа, па зашто онда правимо Законе који су строжији од њихових.



Број: 10/13
Дана: 24 октобар 2013.године

Петар Рашета, дипл.инг.саобр.
Генерални секретар
ПРИВРЕДНЕ КОМОРЕ
АУТО ШКОЛА СРБИЈЕ