DOBRO VEČE KOLEGE.
POŠTO SE NAJAVLJUJU PROTESTI I RAZNA PREVIRANJA,ŽELIM KROZ PAR REČENICA DA VAM PREDOČIM KAKAV TREBA DA IZGLEDA PRAVILNIK O OSPOSOBLJAVANJU , DA IMAMO KVALITET U OBUCI KANDIDATA, KROZ PAR GODINA POVEĆANU BEZBEDNOST U SAOBRAĆAJU I BEZBRIŽAN RAD AUTO ŠKOLA I LJUDI ZAPOSLENIH U NJOJ.
POČEĆU OD PROSTORA :
*1 UČIONICA ZA NAJVIŠE TRI PRAVNA LICA SA MOKRIM ČVOROM, MIN 25 KVADRATA ZA 10 KANDIDTA, SA PROJEKTOROM,TABLOM,OBEZBEĐENIM KOMPIJUTERIMA I VIDEO NADZOROM ZA PREDAVANJE I ODRŽAVANJE TEORIJSKOG DELA ISPITA (delite ulaganja , smanjujete troškove)
*KANCELARIJA OD 8 KVADRATA KOJA NE MORA DA SE NALAZI U BLIZINI UČIONICE, A U KOJOJ SE NALAZI SVA ADMINISTRACIJA AUTO ŠKOLE (tu vršite upis kandidata,polazno mesto i tu vam se vrši kontrola,svaka auto škola ima svoje upisno mesto,nema svađa između više škola...)
*NAJMANJE 2 VOZILA B KATEGORIJE U VLASNIŠTVU AUTO ŠKOLE, VOZLA AM,A1,A2 I A U VLASNIŠTVU AUTO ŠKOLE ILI LICA KOJE SE OBUČAVA POD UGOVOROM , ZA VOZILA OSTALIH KATEGORIJA TAKOĐE U VLASNIŠTVU ILI U ZAKUPU OD DRUGOG PRAVNOG ILI FIZIČKOG LICA ( samo ovo je ekonomski isplativa kombinacija,da što više auto škola drži više kategorija, inače građani će morati da idu u druge gradove zbog određenih kategorija, da tamo slušaju teoriju,izvode praktičnu obuku..)
*NAJMANJE 2 INSTRUKTORA SA PUNIM RADNIM VREMENOM I ODGOVARAJUĆIM INSTRUKTORSKIM KATEGORIJAMA U ZAVISNOSTI ZA KOJE KATEGORIJE AUTO ŠKOLA IMA REŠENJE
*1 ISPITIVAČA ,SA ODGOVARAJUĆIM KATEGORIJAMA,ANGAŽOVANOG PO POTREBI (delite ga sa više auto škola i smanjujete troškove )
*1 PREDAVAČA ANGAŽOVANOG PO POTREBI (delite ga sa više auto škola i smanjujete troškove )
*ADMINISTRATIVNI RADNIK NIJE OBAVEZAN
*POLIGON ISKLJUČIVO ZA AM,A1,A2,A I B KATEGORIJU, ZA SVE OSTALE KATEGORIJE ULICE SA SLABIM INTEZITETOM ( smešno je na poligonu sa kamionom,autobusom ići napred nazad ili ulaz na peron... realna situacija u gradu i ulaz na autobusku stanicu. Nisu potrebni ogromni poligoni,kandidat dobija kvalitet jer se obučava u realnim situacijama)
*TEORIJSKI ISPIT TREBA 90%,TREBA KANDIDATI DA ZNAJU SVE OBLASTI, A NE SAMO 2 I NA SREĆU DA PROĐU
*PRAKTIČNI ISPIT SA MARŠUTAMA, OBAVENO KAMERA KOJA SNIMA VOZAČKI ISPIT I RAZGOVOR I PONAŠANJE ISPITIVAČA PREMA KANDIDATU I OBRNUTO( kamere ništa spektakularno,ulaganje 100-200 eura, jer tu je problem! Ispit je svetinja i tu moraju da rade samo ljudi koji imaju savest,a za one druge-kamera. Ona smeta samo onima koji nesavesno rade!)
*PREDAVANJA TEORIJSKE OBUKE OBAVEZNA 80% ( realno je da su grupe kandidata bolje za rad u našem slučaju, jer motivišu samog predavača,a isto tako je realno da kandidat ne može baš svaki put prisustvovati nastavi, jer se , u ovom slučaju zakazuje grupi, pa tih 20% može i sam nadohnaditi)
*TEORIJSKA NASTAVA MORA DA SE NAJAVLJUJE , ALI NE I DA SE SNIMA . TO MORA DA BUDE JEDNA NORMALNA ATMOSVERA U KOJOJ ĆEMO NAPRAVITI NAJBOLJE REZULTATE
*PRAKTIČNA OBUKA SA NASTAVNIM PLANOM OD 20 ČASOVA, A OSTALIH 20 PRILAGODITI SAMOM KANDIDATU U ZAVISNOSTI OD NJEGOVOG NAPRETKA U PRETHODNOM DELU OSPOSOBLJAVANJA ( ne postoje isti kandidati, niti idealni nastavni planovi. Postoje radnje i postupci koje instruktor treba da obradi sve ponaosob sa kandidatom u početnom delu obuke, a kasnije da baci akcenat na radnje i postupke koje kandidat nije savladao-to daje rezultat i obuku prilagođenu svakom kandidatu)
*DOZVOLITI PRISUSTVO JOŠ 1 KANDIDATA U VOZILU KOJI BI IZ TE POZICIJE UOČIO TUĐE, ALI I UVIDEO SVOJE GREŠKE. (U ovim situacijama kandidati bi se više trudili jer bi se kod njih javljao takmičarski duh i želeli bi što bolje da savladaju, ali takođe da uporede svoju vožnju sa takođe vožnjom nekog drugog kandidata,da se oslobode za sam ispit...)
*EVIDENCIJE IZ NOVOG PRAVILNIKA SU OK, NA KNJIŽICI KANDIDATA STAVITI SLIKU,PREKO PEČAT UKOLIKO ZABORAVI LIČNU KARTU I IZ KNJIŽICE UTVRDITI VAŽNOST LEKARSKOG UVERENJA
*I TAKO DALJE...
NORVEŠKA JE NORVEŠKA,SRBIJA NEŠTO DRUGO,ALI OVO OVDE NAPISANO PRAVI KVALITET,DAJE SVIMA,ALI SVIMA SAVESNIMA DA RADE I TO JE TO!
HVALA NA VREMENU,OVO JE NEŠTO ZA ŠTA SE TREBA BORITI.