Autor Tema: Dopis predsedniku Vlade g. Ivici Dačiću  (Pročitano 5674 puta)

rasetam

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Poruke: 329
    • Pogledaj profil
Dopis predsedniku Vlade g. Ivici Dačiću
« poslato: Novembar 04, 2013, 09:49:01 pre podne »
 

info@mup.gov.rs <info@mup.gov.rs>
                                                                         Република Србија
ПРЕДСЕДНИКУ ВЛАДЕ
                                            г.Ивици Дачићу

ПРЕДМЕТ: Захтев за хитном деблокадом рада ауто школа Србије

Поштовани,
 
Свесни Ваших знатно важнијих државничких обавеза, у ограниченом времену, принуђени смо да Вам се лично обратимо са захтевом да интервенишете  за деблокаду рада ауто школа Србије и спречавање ескалације додатних  последица.

Ово и због тога што наш предлог из дописа од 23.10.2013., који смо упутили МУП-у, а и Вама на знање, Ваши сарадници нису схватили добронамерно, озбиљно и конструктивно.  Тада смо предложили да се процес темељних реформи у обуци возача континуирано и успешно настави, тако што ће се:
1. Дозволити наставак рада свим ауто школама у Србији до извршења контроле свих ауто школа које су поднеле захтеве, утврђивањем недостатака и рока до којег се морају отклонити одређени недостаци и испунити поједини захтеви из правилника.
2. Урадити целовит преглед стварног стања испуњености услова за све ауто школе Србије (након прегледа документације и контроле на лицу места). ("куповање" времена због грешке у датуму који је изазвао вакум у раду школа)
3. Извршити преглед и анализу стања испуњености услова на основу целовитог увида у стање испуњености услова свих ауто школа у Србији.
4. Израдити анализу неиспуњености  сваког  услова, са   реалном оценом оправданости или неоправданости  испуњења тог услова.
5. Одредити реалне и усаглашене рокове  за испуњење појединих услова за све ауто школе које тај услов нису испуниле .
6. Рокове за испуњење појединих неиспуњених  услове треба поделити у три групе: у најкраћем року (организациони),  у економски могућем року и након завршетка рада Радне групе за измане и допуне ЗОБС-а.

Напротив, уследило је Саопштење МУП-а  којим се потпуно несамокритички за блокаду рада оптужују ауто школе. Одмах затим уследила је и одмазда у виду инквизиторског тражења макар каквог разлога, због којег нити једна школа не може задовољити све услове и наставити са радом. 
Нити то није било довољно, већ је кандидатима у процесу обуке јавно сугерисано да могу да туже ауто школе за неиспуњене обавеза због прекида рада.
   Као председник Владе имате ингеренције  усаглашавања свих министарстава,  а  истовремено су Министарство унутрашњих послова, Министарство саобраћаја, Министарство просвете и Агенција за безбедност саобраћаја, под којима су поједина овлаштења из домена делатности обуке возача, под Вашом страначком кадровском вертикалом, због чега верујемо да можете одмах ефикасно реаговати и спречити даљње негативне последице.

Главни одбор Заједница ауто школа Србије и Привредне коморе ауто школа Србије на састанку од 31.10.2013. донео је следеће закључке,

1. којим  се захтева:
   1.1. Наставак рада свих ауто школа у Републици Србији,  а до момента утврђивања испуњености услова за добијање новог решења за рад ауто школа.
1.2. Да се настави утврђивање услова у свим ауто школама и да се систематизују и јавно презентују недостаци везани за услове које морају да испуне ауто школе за добијање нове дозволе за рад.
1.3. Да се ови недостаци систематизују у најмање три групе и одреде рокови за њихово отклањање, а према нашем предлогу од 23.10.2013., како би наставио процес унапређења система обуке, а без понављања оваквих поремећаја.
Прву: Услови који се морају испунити у реално најкраћем року, јер захтевају само организационе промене и захтевају минимална финансијска средства.
             Другу: Услови који се морају испунити у продуженом року, а у зависности од процене обима финансијских улагања и финансијских могућности ауто школа.
           Трећу: Услови који се не морају испунити до завршетка рада  формиране Радне групе за измене и допуне Закона о безбедности саобраћаја, а које измене ће утицати и на промене појединих услова из важећих ЗБС-а и Правилника.    
1.4. Да се утврди одговорност органа и лица за пропусте у предлагању Закона и Правилника, који су довели до поремећаја у обуци и њених последица.
1.5. Да се преиспита плаћање таксе, њене висине, као и разлике  у односу на старе и нове школе, као и омогући плаћање у ратама (новац треба прво зарадити)
1.5. Да се захтева надокнада изгубљене добити и нематеријалне штете ауто школама за период када нису могле да остварују право на рад и у случају утужења од стране кандидата.
1.6. Да надлежни орган најдуже за 7 дана донесе одлуку о наставку рада свих ауто школа, а до испуњења услова из прве и друге групе .

2. Да  ЗАШС и ПКАШС, у случају  негативног одговора и даљње блокаде рада ауто школа, организује  јавни ПРОТЕСТ широм Србије, у своје име и у име свих кандидата у процесу обуке, како би упознали целокупну јавност о узроцима и последицама заустављања рада ауто школа . 

3.  Формира се организациони одбор МОГУЋЕГ ПРОТЕСТА  у саставу:
КУЉИЋ МИЛЕНКО , ТРАЈКОВИЋ СТАНИМИР и ЈАГОДИЋ ДРАГАН,
   са задатком да припреме акциони план реализације протеста.

ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

А) АУТО ШКОЛЕ НИСУ КРИВЕ:

1.   Што Закон о безбедности саобраћаја и пратећи правилници нису урађени у целини (међусобно и са Законом усаглашени ) и у предвиђеним роковима, након чега је требао започети МИРАН (са неопходним емоционалним консензусом) прелазни период за испуњење нових, а неопходних, захтева.
2.    За ПОРЕМЕЋАЈ РАВНОМЕРНОСТИ у обуци возача, који је настао НЕРАЗУМНОМ одлуком да се малолетни грађани обучавају по старом систему, а што значи и по знатно нижим неекономским ценама и без обавезне теоријске наставе и др. 
3.   Што многи захтеви нису произашли из доказаних статистичких, стручних и научних анализа, да ће допринети квалитетнијој обуци и смањењу саобраћајних незгода, већ су производ преписивања страних стандарда и празног очекивања.
4.    Што надлежни орган није извршио целовиту анализу стварног стања свих ауто школа и услова стицања прихода и на основу тога утврдио техничке услове које треба и могу оне да остваре. Не могу се пројектовати захтеви који немају  економско покриће.
4.   Што неки од захтева зависе од ЛОКАЛНЕ ЗАЈЕДНИЦЕ , а не од њих, као што су површине за полигоне или непотребне сагласности произвођача аутомобила за преправке и сл.
5.   Што након експресног уписа непунолетне омладине нема посла док не порасту нове генерације. Не могу ауто школе бити савесније од надлежних државних органа.
6.   Што је за датум престанка важења дозволе за рад одређен исти датум када  истиче и  рок за предају захтева за продужење рада. Овиме је сасвим јасно онемогућено да се изврши преглед свих 900 школа, већ је заустављен рад свима школама одједном. (невероватно )
7.   Што се прописи доносе, а да се о могућностима и делотворностима њихове примене  не води рачуна и што за те промашаје нема одговорности и санкција  за предлагача.
8.   Што је такса за обнављање дозволе за рад износи  80.000 динара и што је тај износ исти као и за њено прво добијање.
9.   За  хаос у ауто школама, већ је хаос код оних који су  им онемогућили рад и грађана који се таквим мерама збуњују.
10.   Што МУП није спреман да обавља возачке испите оним темпом којим се оспособљавају кандидати.

То су само неке од грубих грешака и неодговорност предлагача прописа, и доказ недовољно стручног и  самовољног селектовања предлога стручне јавности и многих квалитетних кадрова у ауто школама на конструктивне и неконструктивне предлоге. 
Поред ових морају се истаћи и одговорности  креатора прописа који неживотним захтевима  замишљају  унапређење обуке и безбедности саобраћаја, за шта немају доказе и  што се неће десити.

АУТО ШКОЛЕ СУ ЗАСЛУЖНЕ :

1.  Што њих око 900 у Србији запошљава око 4000 радника који својим основним средствима и радом обезбеђују егзистенцију својим породицама.

2. Што својим радом оправдавају знатна радна места у државним органима,

3. Што им  радна места није финансирала држава, иако постоје озбиљни разлози да у томе неминовно учествује (полигони- локална заједница). 

4. Што се не мали број ауто школа развијао као породичне фирме прединвестирањем, кредитима или из других делатности, са најозбиљнијом намером дугорочног  квалитетног рада.

5. Што више деценијским удруживањем у своје асоцијације желе да успоставе коректне кооперативне и партнерске односе са државном администрацијом у циљу непрекидног унапређивања услова и квалитета обуке возача, стабилности пословања (репродуктивне способности и профитабилности),  подносећи притом многе ударце, понижења и неразумне санкције арогантних представника надзорног органа. (затварање школа на 30 дана, због административних погрешака, игнорисање потреба за горивом за време агресије НАТО-а, санкција  и др)

6. Што су ангажовањем компетентних стручних и научних кадрова интензивно учествовали у сучељавању ставова о  предлозима појединих прописа с једне стране и помоћи ауто школама да што лакше и успешно примене нове прописе.

7. Што су издржале вишегодишњи опстанак у условима неекономских цена обуке и нелојалне конкуренције и небриге надлежних органа да се заштите најбоље школе.

 АУТО ШКОЛЕ СУ КРИВЕ:

1. Што нису успеле да се све обједине у јединствену асоцијацију и на тај начин много ефикасније штите своје виталне интересе и постану  респектабилан ауторитет за чиновнике државне администрације и политичку елиту.

Државnа администрација  никада није хтела да подржи јединствено организовање ауто школа и искористи њен потенцијал за олакшање свог деловања. 




НЕКОЛИКО  ПРЕПОРУКА АДМИНИСТРАЦИЈИ ЗА УСПЕШАН НАСТАВАК УНАПРЕЂЕЊА ПРОПИСА У СИСТЕМУ ОБУКЕ ВОЗАЧА
   
 А) За доношење прописа :
Прво: утврдити  трошкове, према  месту и носиоцима трошкова за прописане, примењене технологије и организације обуке.
Друго: утврдити приходе у односу на величину и специфичности тржишта
ТРОШКОВИ + ПРИХОДИ = ЕКОНОМИЈА, па тек сада следе
   Треће: ПРОПИСИ         
Не пишу се прво прописи, па шта буде. Економска одрживост ауто школа је неопходан услов квалитета обуке. Зна се колико омладине пристиже за обуку и колики број иструктора и школа ће моћи економски опстати.

Б) Када желимо да дефинишемо програм унапређења система обуке морамо:
   Прво: одговорити на питање  ШТА НЕ СМЕМО  урадити (лакше питање)
   Друго: Одговорити на питање ШТА МОРАМО урадити (лакше питање)
   Треће: Одговорити на питање ШТА НЕ ЖЕЛИМО да се деси, (лакше питање)
   Четврто: ШТА ХОЋЕМО (тешко питање)

Ц) Треба знати да су поред основних фактора безбедности саобраћаја (човек, возило, пут),  дефинисани ДОПУНСКИ ФАКТОРИ БЕЗБЕДНОСТИ САОБРАЋАЈА:
   1. Недовољни или и неодговарајући прописи о безбедности саобраћаја
   2. Недовољна или и неодговарајућа саобраћајна сигнализација
   3. Недовољна или и неодговарајућа контрола саобраћаја
   4. Утицај климатских фактора
Прописи су, дакле, поље сталног усаглашавања према реалним захтевима саобраћаја, а у сврху постизања жељеног циља смањења саобраћајних незгода. Неоправдано је прописе сматрати дефинитивно добрим без сталног преиспитивања њиховог  стварног доприноса у смањењу незгода.
   
Д)  У реалном саораћају постоје четири врсте понашања сваког учесника:

   Прва : ПРОПИСНО И БЕЗБЕДНО  (афирмисати)
Друго: ПРОПИСНО А НЕБЕЗБЕДНО  (мењати и унапређивати саобраћајну сигнализацију)
   Треће. НЕПРОПИСНО А БЕЗБЕДНО   (мењати и унапређивати прописе)
   Четврто: НЕПРОПИСНО И НЕБЕЗБЕДНО (оштро санкционисати)

Е) Не решава се проблем ту где се види, већ тамо где је настао, на извору

Извор проблема је увек у системским промашајима законодавца.
У овом случају извор проблема је у Закону о министарствима, који је Министарству унутрашњих послова "натоварио" одговорност за безбедност саобраћаја. Одговорност за безбедност саобраћаја мора сносити оно министарство које креира саобраћај и услове у којима се он одвија. Учешће полицијских слижбеника на возачким испитима и у контроли тих истих возача је  инкопатибилно и у сукобу интереса, због чега се ове улоге морају раздвојити. 
   
Господине Премијеру,
верујемо да ће те разумети наведене разлоге за наш оправдани захтев и разрешити настали конфликт и њене даљње последице.

И поред свега:
Истичемо да су Привредна комора ауто школа Србије и Заједница ауто школа Србије спремна, као и до сада, да најактивније дају свој допринос у унапређењу система и рада ауто школа, као заједничком циљу од највишег друштвеног интереса.

Такође Вас молимо да нам одговорите на е-маил office@raseta.co.rs.

Срдачно,   

Дана: 4.11. 2013. године

Председник Главног одбора
Провредне коморе ауто школа Србије
Проф. Др Миломир Веселиновић

За тачност Секретар
Привредне коморе ауто школа Србије
Петар Рашета, дипл.инг.саобр.


Достављено на знање:
1.   Упутити допис МУП УСП Београд и са истим упознати:
a.   Председника Републике Србије
b.   Тело за координацију безбедности саобраћаја РС
c.   Председника Владе РС
d.   Министра саобраћаја
e.   Министра унутрашњих послова
f.   Директора Агенције за безбедност саобраћаја
g.   Министра привреде 
х.   Мистра за рад   

« Poslednja izmena: Novembar 04, 2013, 09:51:13 pre podne rasetam »