Autor Tema: obuka vozača po novom pravilniku  (Pročitano 220220 puta)

soks5

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 105
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #15 poslato: Januar 21, 2010, 10:41:03 pre podne »
Mislim da sve sto se spominje je rekla-kazala. Kao sto svi znamo pravilnici jos uvek nisu izasli u javnost tako da niko ne zna sta tacno pise. Ali ako je verovati narodnoj izreci "gde ima dima ima i vatre", u svemu ovome sto se govori ima nesto i tacno. A sto se tice poligona, povrsina gde ce biti poligon MORA biti ogradjena kako bi se sprecio ulazak drugih ljudi i kako bi se sprecila kradja. A pitam sada sve, sta mislite ko ce hteti da pravi takvu povrsinu (50 ari) i ko ce hteti da je ogradjuje. U vecim gradovima kao sto su N. Sad i Beograd to nece biti problem, ali u manjim gradovima bice VELIKI problem jer nece moci fizicki da to urade, iako hoce.
Drugo, cuo sam takodje da  ce biti polaganje preko racunara. Mislim da nisu vodili racuna(ili ih je briga) o ljudima sto ne znaju da se potpisu(jer nisu imali mogucnost da idu u skolu) a kamoli da znaju da koriste racunar ??? ??? ???. Mi nismo nacija sa velikim stepenom kompjuterizacije(mislim da je cak i Albanija iznad nas)
pa da svako moze imati kompjuter. Ne znaju ni "mis" da drze a kamoli da rade testove na racunaru ???.

I ja sam diplomirani inzenjer saobracaja i sa strucne strane se slazem da treba da bude ostrije polaganje jer nam je bezbednost saobracaja na samom dnu. Ali mislim da pisci pravilnika nisu vodili racuna o socijalnom stanju naroda. Lepo je to sto oni kazu da je polaganje u Evropi 800-1000 evra, ali pogledajte njihov standard a pogledajte nas standard. Pa neki ljudi rade i po 14 sati dnevno za 17000 dinara. I kako oni da obezbede polaganje za svoju decu?????????

sasa69

  • Gost
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #16 poslato: Januar 21, 2010, 01:52:08 posle podne »
da dragi moj kolega Neso, ali kod nas je javni parking poligon, a lokalna samouprava ne misli da uradi nesto po tom pitanju.
a da ste procitali moju prethodnu poruku, tamo stoji : "Агенција за безбедност саобраћаја, која је надлежна за доношење значајних подзаконских аката за спровођење Закона о безбедности саобраћаја биће формирана у четвртак, на седници Владе Србије, најавио је министар Милутин Мркоњић. Он је казао да ће на седници именовати директора тог тела, а како Данас сазнаје, главни кандидат за ту функцију је Стојадин Јовановић, начелник Управе саобраћајне полиције."
Juče u Presu Demir Hadžić isto spominje 01.04.2010 godine, ali i da ćemo imati proervopski standard po direktivi evropske unije, samo ne znam da li i u Albaniji i Rumuniji imaju tahografe?????

soks5

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 105
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #17 poslato: Januar 23, 2010, 04:38:55 posle podne »
da dragi moj kolega Neso, ali kod nas je javni parking poligon, a lokalna samouprava ne misli da uradi nesto po tom pitanju.
a da ste procitali moju prethodnu poruku, tamo stoji : "Агенција за безбедност саобраћаја, која је надлежна за доношење значајних подзаконских аката за спровођење Закона о безбедности саобраћаја биће формирана у четвртак, на седници Владе Србије, најавио је министар Милутин Мркоњић. Он је казао да ће на седници именовати директора тог тела, а како Данас сазнаје, главни кандидат за ту функцију је Стојадин Јовановић, начелник Управе саобраћајне полиције."
Juče u Presu Demir Hadžić isto spominje 01.04.2010 godine, ali i da ćemo imati proervopski standard po direktivi evropske unije, samo ne znam da li i u Albaniji i Rumuniji imaju tahografe?????

Potpuno se slazem sa tobom. I u mom gradu poligon je javni parking, a takodje lokalna samouprava ne misli da uradi nista po tom pitanju. Pa sta sad treba da vlasnici autoskola kupuju neku povrsinu, ogradjuju je, betoniraju i tu grade poligon ??? ??? ??? ??? Pa vise ce ga to kostati nego bilo sta drugo. a o kompjuterima i polaganju preko kompjutera necu ni da pocnem da govorim >:(
PS. pa zar nije Agencija vec formirana?

sasa69

  • Gost
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #18 poslato: Januar 23, 2010, 09:08:15 posle podne »
evo primera šta nas čeka, vesti sa www.autobrief.com :

Iako u Ministarstvu za infrastrukturu navode da će u Agenciji za bezbednost saobraćaja raditi oko 50 ljudi, stručnjaci smatraju da će se taj broj s vremenom višestruko uvećati. Država ove godine očekuje 80 mil EUR od naplate kazni u saobraćaju, iako je prošle godine taj prihod bio samo 34 miliona. To se pravda velikim povećanjem iznosa novčanih kazni.

Nedavno osnovana Agencija za bezbednost saobraćaja trenutno ima samo jednog zaposlenog. Odlukom Vlade Srbije, krajem prošle godine imenovan je privremeni direktor Stojadin Jovanović, ali ne i članovi Agencije. Da bi to telo počelo da radi potrebno je da se formira upravni odbor Agencije, koji će zatim izabrati članove i direktora. Predviđeno je da u početku bude 15 stalno zaposlenih, da bi se posle tri godine taj broj "popeo" na 50 stalno zaposlenih.
 
 
Odlukom Vlade Srbije, krajem prošle godine imenovan je privremeni direktor Stojadin Jovanović, ali ne i članovi Agencije
U Ministarstvu za infrastrukturu kažu da će Vlada Srbije sledeće nedelje postaviti članove upravnog odbora.
 
"Oni će zatim na konkursu izabrati članove Agencije, kao i direktora", kaže za "Novosti" Dragan Jovanović, pomoćnik ministra za infrastrukturu.
 
Agencija od koje se očekuje da bitno poveća stepen bezbednosti u saobraćaju biće smeštena u istočnom krilu Palate Srbije. Podnosiće izveštaje Nacionalnom savetu za bezbednost saobraćaja, a njen rad će zajednički kontrolisati Ministarstvo za infrastrukturu i MUP.
 
To nam je..... ???

Ja sam lično očekivao da će bar gospodin Rašeta postaviti na ovaj link, pod pojmom zakona ili propisa, ili pravilnik to jest, "Nacrt pravilnika" da ga malo vidimo, ali ništa od toga. Još uvek samo ostaje rekla kazala.

Mislio sam da ću dobiti pravilnik, ali samo slušam priče o njemu.




sasa69

  • Gost
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #19 poslato: Januar 24, 2010, 05:08:41 posle podne »
Neznam , drage kolege, da li je neko gledao danas rts1??? :o :o :o
Bio je između ostalog i gospodin Rašeta.
Tu su pričali o svemu....
Akcenat je bio stavljen na cenu obuke, koja će drastično poskupeti, nadam se i da će i moja plata biti drastično veća, ali da li će to neko moći da plati, kada svaki dan sve više nezaposlenih imamo.
Slažem se da ćemo imati evropsku obuku, evrpske predavače, dao bog evropska vozila.....
A da li ćemo imati evropske učenike, koji će moći da plate???
koliko sam čuo, ja sam kasno uključio televizor, (reče neko: svako tele ima svoju viziju), sada već sat plus program spominje maj mesec kao polafanje po novom, ali pravilnik, makar i nacrt, njega nema, obilazi nas kao kiša oko kragujevca. nadam sa da će gospodin Rašeta na ovaj sajt postaviti nešto, da znamo čega da se držimo, jer od rekla kazala nema vajde.
možda vas gnjavim, ali ako nastavimo ovako, a ne kao taksisti i advokati, crno nam se piše.
Kako reče kolega, sada da radimo od mogućih 24 sata, 48 ne bi bilo dovoljno.
A šta ćemo posle, sa evopskim cenama, i balkanskim platama???? Nije naš problem...
Kazaće kao i drugima, izvinite nema posla...
No nadajmo se boljem???
izvinte....

Petar

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 319
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #20 poslato: Januar 28, 2010, 08:12:06 posle podne »
Поштовани пријатељи,
ево опет мене са пар прецизнијих информација.
Све ауто школе раде по старом док се не донесу нови Правилници (О томе је свака ауто школа морла бити обавештене од свог ОУПа, а и ја сам то поставио на овај сајт.)
Правилници се пишу. Морам одати тајну да нам је МУП омогућио да дамо своју варијанту правилника на бази њиховог радног материјала.
Радимо већ скоро месец дана. То је заиста велик посао. Сутра имамо састанак чланова нашег експертског тима и Законодавно правног одбора у Ковину на коме ћемо покушати да дефинишемо неку визију Правилника од материјала који смо сачинили за ових месец дана.
Надамо се да ће МУП испунити обећање и наш став озбиљно схватити и узети у заједничко разматрање.
По некој динамици очекујемо да се састанемо са представницима МУП средином следећег месеца и да наставимо заједнички да радимо на усаглашавању ставова око правилника.
У нашим ставовима преовладава основна мисао да у Правилницима мора да преовладава реалност и практичност, али и усаглашеност са искуствима околних земаља и земаља Европске уније у оној мери која одсликава наше могућности.
Заиста, у радним материјалима постоји тежња да се уведе озбиљност у рад на обуци возача путем увођења многих ригорознијих услова за отварање и рад ауто школа, као и многих нових методских облика и методских јединица.
Тако, заиста постоји став да се за све категорије уведе обавезна обука на полигонима са много нових методских јединица: убрзавање и кочење, спајање вучног и прикључног возила, вожња уназад са променом правца кретања скупа возила, елементи вештина мотоциклом, полигон за трактор и мотокултиватор и сл.
Међутим, постоје и идеје о увођењу лаптопа као контролног уређаја на полигону, видео камере у учионици и других елеменат који служе за контролу, а не зарад ауто школа и са чиме се ми не слажемо.
Будите стрпљиви. Обавестићемо Вас о свему на време.
Петар Рашета, дипл.инг.саобр.
секретар Заједнице ауто школа Србије

sasa69

  • Gost
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #21 poslato: April 27, 2010, 05:35:07 posle podne »
izvinite što sam dosadan, ali sada imam par pitanja, i u nedoumici sam.
nabavio sam nacrt pravilnika, sličan je kao i onaj iz revije sat +, pa neznam da li mi je promaklo.....

U Zakonu lepo piše :
Član 227
Instruktor vožnje može imati najviše osam sati praktične obuke kandidata za vozače u toku radnog dana.
Instruktor vožnje između dva radna dana mora imati prekid u obavljanju svoje delatnosti u trajanju od najmanje 11 sati.
Instruktor vožnje između časova praktične obuke mora imati odmor u trajanju od najmanje 10 minuta, osim kada sa istim kandidatom za vozača izvodi dva spojena časa, nakon čega mora imati odmor u trajanju od najmanje 20 minuta.
U toku nedelje instruktor vožnje mora imati najmanje jedan slobodan dan.

A u nacrtu pravilnika :
 Члан 29.
(1)   Практична обука кандидата се обавља на часовима који трају 45 минута или на два спојена часа у укупном трајању од 90 минута.
(2)   Сат практичне обуке инструктора вожње обухвата час практичне обуке кандидата у трајању од 45 минута, одмор у трајању од 10 минута и време потребно за вођење прописаних евиденција, утврђивање испуњености услова за обављање практичне обуке и евалуацију изведене обуке, у трајању од 5 минута. Уколико инструктор вожње практичну обуку кандидата обавља на два спојена часа, у том случају одмор након тих часова је 20 минута, а време потребно за вођење прописаних евиденција, утврђивање испуњености услова за обављање практичне обуке и евалуацију изведене обуке у трајању од 10 минута.
(3)   У току једног дана кандидат може имати највише 2 часа практичне обуке у управљању возилом.

To je jedna primedba.

Jer Zakon spominje tahograf i to :
Član 229
Vozilo za obuku kandidata za vozače vozila B kategorije mora imati ugrađene duple nožne komande, osim komande za ubrzavanje, a vozila kategorije C i D umesto duplih komandi mogu imati ugrađenu komandu pomoćne-parkirne kočnice na dohvat ruke instruktora vožnje.
Vozilo za obuku kandidata za vozače vozila B kategorije ne može imati automatski menjač.
Motorno vozilo kategorije B, C1, C, D1 i D mora imati ugrađen tahograf.

Na žalost, ako sam dobro pročitao nacrt pravilnika, on ne spominje tahograf.
Da li će se praviti zasebni tahografi za svakog pojedinog učenika, ili će se ujutru staviti list, traka, ili jednostavno digitalni tahograf, pa za jedan radni dan jedan listić, traka ili zapis?

Sa poštovanjem....
Nigde se ne spominje poligonska vožnja, 1 ili 2 časa, ili jedan do potrebnih časova da se izađe na



akiba9

  • Newbie
  • *
  • Poruke: 6
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #22 poslato: Maj 01, 2010, 09:34:41 pre podne »
Kolege,
Da li je dozvoljeno nemati slobodan dan u radnoj nedelji, tj. da li se  casovi mogu knjiziti i nedeljom, a da se napravi pauza od 24h nakon poslednjeg casa do prvog casa narednog dana, ili mora biti slobodan dan?
Takodje, cuo sam negde informaciju, da buduci vozaci, po novom, ne mogu polagati C kategoriju bez polozene C1, kao i C1 bez polozene B, pa me zanima da li je to tacno?

Petar

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 319
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #23 poslato: Maj 05, 2010, 10:25:17 pre podne »
Ево пар додатних информација.
По старом закону си могао да вршиш препрасподелу радног времена, те се толерисало да инструктор ради сваки дан, али није могао да премаши одређен фонд сати.
По новом Закону је то нејасно дефинисано, па ми тражимо да се у Правулнику то прецизније дефинише, јер је очигледно да ауто школе имају дана када не могу да врше обуку, а ако би се стриктно тумачио закон онда неби могао да има ни одређен фонд сати, јер се изгубљено не може надокандити.
Ми тражимо да се поштује, по нама, старији Закон о раду.
Видећемо када обелодане Правилнике да ли су узели у обзир наш захтев.

Тачно је да се неће моћи прескакати основне категорије код полагања, али под категорије нису услов.
Тако да се Ц неће моћи без Б, Д без Ц. Међутим ако кандидат има положену неку под категорију имаће могућност да обави краћу обуку за основну категорију.
Петар Рашета, секретар ЗАШС

sasa69

  • Gost
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #24 poslato: Maj 14, 2010, 08:55:14 posle podne »
izvinite na smetnnji, ali na zalost ovo sam sada procitao, izvor je http://www.auto-skole.rs/
24.02.2010.
Svi koji nemaju vozačku dozvolu, a žele da polažu vožnju po starom Zakonu o saobraćaju imaju joše vremena. Licenciranje instruktora, predavača i pripadnika MUP-a, zatim obezbeđivanje adekvatnih uslova u auto-školama i donošenje pravilnika produžiće polaganje vozačkog ispita po starom zakonu, najverovatnije do kraja godine (izvor:Blic).

mi se tu prepiremo oko dana d, i koje bolji, da li je strucniji instruktor sa diplomom saobracajnog inzinjera ili onaj koji ovaj posao radi godinama....
a ono vec 24.02.2010 neki znaju ono sto mi ne, ili gresim???
sa postovanjem drage kolege, i izvinite na smetnji....

Petar

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 319
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #25 poslato: Maj 15, 2010, 11:45:22 posle podne »
Колеге,
немојте много веровати новинама. Оне се пишу да би се читале. Због тога информације морају бити ''бомбасте''.
Сећате се да су новине објавиле да ће Правилници бит објављени 10 децембра и да су спремни.
Сећате се да су новине објавиле да ће то бити 10 марта.
Све што сте навели нема везе са начином полагања, јер је то дефинисано Законом и тамо тако не пише. То сам већ једном објаснио.

Прочитајте сада на нашем сајту шта се дешава и укључите се у те активности.

Петар Рашета, секретар Зејденице.

soks5

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 105
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #26 poslato: Maj 16, 2010, 12:32:52 pre podne »
Колеге,
немојте много веровати новинама. Оне се пишу да би се читале. Због тога информације морају бити ''бомбасте''.
Сећате се да су новине објавиле да ће Правилници бит објављени 10 децембра и да су спремни.
Сећате се да су новине објавиле да ће то бити 10 марта.
Све што сте навели нема везе са начином полагања, јер је то дефинисано Законом и тамо тако не пише. То сам већ једном објаснио.

Прочитајте сада на нашем сајту шта се дешава и укључите се у те активности.

Петар Рашета, секретар Зејденице.

Pa jel to znaci da ce pravilnici ranije stupiti na snagu, ili ne???Sto se tice licenciranja znam da ce biti neki tzv. prelazni period u kome ce se vrsiti licenciranje, kao i da ce se postepeno(kroz nekoliko godina) uvoditi pravila (za vozila, opremu, licence...). Malo im je neprofesionalno ako tako bude bilo, jer bi Agencija trebala da vrsi licenciranje, a koliko ja znam Agencija postoji samo na papiru. Ali dobro, znamo da sve sto policija uradi je na VEOMA, VEOMA "PROFESIONALNOM" nivou ;D :D :D :D.

sasa69

  • Gost
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #27 poslato: Maj 16, 2010, 10:50:42 pre podne »
izvinite, ako sam dobro razumeo do sada se nije nista desavalo, a sada odjedanput se vidi/mo/te u subotu, da se dogovara/mo/te o cemu mi samo nagadjamo.
to znaci da mi jos ne znamo, jer nemamo ni nacrt vaseg ni njihovog pravilnika, i onda smatrate da vas ja napadam da nesto izvlacite iz dzepa. mislim da bi ipak trebali nesto da postavite na sajt, ako gresim onda se MNOGO IZVINJAVAM.

volan

  • Jr. Member
  • **
  • Poruke: 98
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #28 poslato: Maj 16, 2010, 01:39:59 posle podne »



    znalo se zaovo jos pre dve nedelje, ali je to jos uvek tajna za one koji bi trebalo da rade po novim pravilnicima ali oni normalno su nestrucni i nemaju pravo da stave primedbe. to ce ponovo da odrade strucni ljudi i ljudi od struke. zato nemoj da se uzbudjujes unapred. sve ces znati kada bude gotovo i treba samo da kazes "SLAZEM SE".
  nisi valjda mislio da zajednica postoji zbog tebe?
 ti postojis zbog zajednice. ;D

Petar

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 319
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #29 poslato: Maj 16, 2010, 05:11:01 posle podne »
Поштоване колеге,
просто не когу да верујем да неко може да има такве ставове.
Да сте се укључили у рад Заједнице онда би знали да такви ваши ставови заиста иритирају.
Лако је чекати иза ''ћошка'' и оговарати. Свако такво размишљање није критика већ критизерство. Окрените се мало и освестите.

Да још једном појаснимо неке ствари.

Правилници су морали бити донети још 10 децембра прошле године. Значи не може нико рећи да ће сада доћи Правилници раније. Од када раније? Од оних вести које чујете на улици или од неинформисаних новинара.

Зашто се не обратите Заједници чији стручни људи се покушавају борити и за неке од Вас, неверних Тома? То је веома тежак посао, али је још тежи када неко из струке отежава.
Нико није рекао да сте Ви или неко други нестручни, али је веома тешко радити са огромним бројем људи, те се тако договорило да се прво ради у најужем кругу људи који се већ дуги низ година баве обуком, који се баве истраживањем и унапређењем обуке и који су до сада показали да су им погледи широки и уперени у правцу стварања безбедног возача. Зар је ово нешто лоше? И још нешто, те људе сте Ви преко својих представника (ако сте члан Заједнице) изабрали. Њихов задатак је да детаљно прочитају материјал, сачине предлоге и закључке које ћемо онда заједнички разматрати. Да редовно пратите вести на овом САЈТУ и онда би чак били упознати шта се све дешава око Правилника. Очигледно је лакше оговарати.
Да сте прочитали последње вести онда би сазнали да постоји намер5а да се сви нацрти објаве на САЈТУ, али да ѕа то морамо имати сагласност МУПа чији је то материјал. Надамо се да ће мо је добити у понедељак и ето Вам Нацрта на САЈТУ, па се укључите у расправу.
Зашто се овако брзо састајемо?
Зато што су нам из МУПа обећали још пре месец дана да ће материјал бити готов, а припреме за овакве састанке нису једнопставне.
Читао сам ове материјале и богами има много нејасноћа и ето прилике да дамо примедбе. Ја се, морам признати, бојим да те примедбе не буду узалуд, као што је био узалуд и труд професора, јер га представници МУПа нису поштовали. Но, и даље мислимо да морамо пробати, јер ако нешто не урадимо онда ће нам пришити ''етикету'' да нисмо желели да учествујемо.

И још нешто?
Од свих оних дилема које сте истицали на овом форуму многе, чак велика већина су јасно решене Законом, те фактички и нису дилеме. Само треба добро прочитати Закон или још боље редовно пратити информације на нашем сајту где је све то већ ко зна колико пута појашњено.

Очекујем конструктивне критике и предлоге, а не критизерство. Од тога, верујте, нико од нас нема користи, већ само штете.

Петар рашета, секретар Заједнице .

ПС. Будите уверени да Заједница постоји због Вас.