Autor Tema: obuka vozača po novom pravilniku  (Pročitano 219838 puta)

sasa69

  • Gost
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #45 poslato: Septembar 08, 2010, 09:52:43 posle podne »
pa postovane kolege jako zanimljivo,
 radilo je to i tako da je na ficine tablice pisan kamion,
pa se posle kolega ubio pistoljem, i posle je krenula /ako se ne varam/ akcija vozac,
samo brzo zaboravljamo,
ispravite me ako gresim

volan

  • Jr. Member
  • **
  • Poruke: 98
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #46 poslato: Septembar 09, 2010, 09:28:46 posle podne »

    gospodine Raseta


    da li stari pravilnik po kome rade auto skole propisivao minimalan broj zaposlenih instruktora

MTK

  • Jr. Member
  • **
  • Poruke: 55
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #47 poslato: Septembar 09, 2010, 10:10:53 posle podne »
Po važećim propisima koji važe još od 1982 i 1983g da bi Centar za obuku vozača mogao da radi mora imati najmanje 6 (šest) instruktora u stalnom radnom odnosu kao i šet vozila.Neznam po kojim propisima se sada radi.
Ako pregledate spisak centara za obuku koji se nalazi na MUP-ovom sajtu videćete da ima svega i svačega pa i to da jedna autoškola ima prijavljen broj zaposlenih 0 tj to se može videti kroz APR.


volan

  • Jr. Member
  • **
  • Poruke: 98
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #48 poslato: Septembar 10, 2010, 10:06:27 posle podne »




     ako se gleda broj zaposlenih nikada mi nece biti jasno zasto se zahteva i isti broj vozila. ja sam dugo godina radio u AMK gde su dva istruktora delila smenu na jednom vozilu. Uzimao sam vozilo u 13H i predavao ga narednog dana u 13h. mogu vam reci da sam na taj nacin imao i dosta slobodnog vremena. A o brzoj amortizaciji, manjim ulaganjima u vozni park da se i ne govori.
     I zato mi nije jasno zasto u svojim primedbama Zajednica auto skola nije stavila primedbu na zakon koji kaze jedan instruktor jedno vozilo. Ja mislim da u celoj Srbiji  ovaj stav stoji u postavci jedan politicar jedan auto.Ispravite me ako gresim.
    Inace zakon o radu ne dozvoljava da se propisuje minimalan  broj zaposlenih vec se ide na to da ima onoliko zaposlenih da se proces rada odvija normalno (misli se na radno vreme)

covik

  • Newbie
  • *
  • Poruke: 4
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #49 poslato: Septembar 12, 2010, 06:28:51 pre podne »
Postovane kolega  dal mi moze netko objasniti sto je auto skola po postojecem pravilniku; dali je obreazovni  ili ospobljavajuci faktor za vozace. ???

volan

  • Jr. Member
  • **
  • Poruke: 98
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #50 poslato: Septembar 12, 2010, 10:38:33 posle podne »


 - obrazovni nikako
 - sticanje vestina DA
 - vaspitni verovatno

uviz

  • Jr. Member
  • **
  • Poruke: 68
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #51 poslato: Septembar 13, 2010, 12:27:23 pre podne »
Kolega "volan" je izneo licno,krako i vrlo subjektivno misljenje.Sve auto skole koje su registrovane po starom zakonu i pravilniku svrstane su u ostalo obrazovanje.Kandidati u auto skolama  na teoretskoj nastavi dobijaju  za njh nova znanja iz oblasti zbs-a ,osnovna znanja o uredjajima na vozilu i o nacinu njihoviog fungcionisanja i znacaju istih za bezbedno ucestvovanje u drumskom saobracaju,na teotetskoj nastavi kandidati dobijaju i neka saznanja i iz oblasti prve pomoci.teoretska nastava je ipak jedna vrsta edukacije,tj.obrazovanja. Na prakticnom delu obuke kandidati savladjuju vestinu upravljanja vozilom,daklem moze se reci da je  prakticna obuka za  upravljanje vozilom u stvari  sticanje vestine koju kandidat treba da implementira sa  saznanjima stecenim na teoretskoj nastavi, naravno uz pomoc instruktora voznje.Instruktor voznje koji u svom radu ako ozbiljno prihvata svoj posao ima obavezu i da vaspitava kandidata u smeru  primene i postovanja saobracajnih pravila i propisa i  pozitivnog odnosa prema ostalim ucesnicima u saobracaju....posto smo na ovom forumu svi kolege i imamo svakodnavna prakticna iskustva  nema potrebe da se detaljnije obrazlaze. Ovo nije kritika za kolegu ovo je samo pokusaj da se kolegama malo podigne misljenje o nasoj delatnosti i nasoj instruktorskoj bransi u toj delatnosti. Mozda je "covik'-u sad nesto jasnije.

covik

  • Newbie
  • *
  • Poruke: 4
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #52 poslato: Septembar 13, 2010, 04:07:25 pre podne »
Postovane kolege,  clan 6. stav 5. ZOBSP
(Свако правно лице које врши оспособљавање кандидата за возаче дужно је да оспособљавање спроводи на начин који обезбеђује да кандидат стекне теоријска и практична знања и вештине које су потребне за самостално и безбедно управљање возилом, у саобраћају на путу.)

shodno gore navedenom clanu odnosno stavu ja sam jos uvjek u dilemi sto je auto skola,obrazovni ili osposobljavajuca a mozda oboje. ??? ???



neso

  • Newbie
  • *
  • Poruke: 11
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #53 poslato: Septembar 13, 2010, 04:57:12 posle podne »
U ovoj drzavi obrazuje samo skola koja je u sistemu obrazovanja i vaspitanja. Drugim recima, u ovoj drzavi za vozace obrazuju samo srednje strucne skole, smer saobracaj, obrazovni profil-vozac motornog vozila. Edukacija i obrazovanje nisu jedno te isto, i tacno je da bi auto skole trebalo da edukuju sve ucesnike u saobracaju....

Petar

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 319
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #54 poslato: Septembar 13, 2010, 11:50:15 posle podne »
Е, колеге ево мене опет,
био сам мало одсутан па нисам пратио дешавања на овом форуму.
Видим да имате много дилема и непознаница.
Нешто је из непознавања прописа, нешто због тога што нисте укључени у рад и напоре заједнице свих ових године, а нешто и из оправданих логичних закључака да се са нечим не слажете паби желели да буде тако.
Ево да покушам мало да приближим и појасним ствари.

У старим прописима из обуке заиста стоји да је за почетак рада неопходно да у школи буде запослено минимум шест интруктора.
Пошто је то писало у Правилнику, а не у Закону пало је на уставном суду, те се тај став није примењивао. Од тада су се примењивали разни ставови које је доносило МУП и који су се из године у годину мењали да би на крају били толико либерализовани да се школа могла отворити и са једним инструктором.

Нови Закон је сада регулисао број потребних инструктора, али заиста веома нејасно. Ми смо добили обећање да ће се тај став тумачити тако да је неопходно да има минимум три инструктора, а не три инструктора за Б категорију и најамње по један инструктор за сваку другу категорију коју школа буде регистровала. Желимо да то уђе и у Правилник како се касније неби другачије тумачило. Видећемо.

По новом Закону  је, даље, заиста нејасно да ли је оспособљавање кандидата обука или образовање или и једно и друго. Неспретно се наговештава да је то једно и друго.
Ми смо већ десетак и више година захтевали да то буде образовање и да припадне образовању, али МУП овај ''колач'' није хтео да препусти другима. И даље тврдимо да док год обука не буде образовање и то као континуирани процес да од стварања доброг возача нема ништа.

Ни у новом Закону се не брани да буде једно возило два инструктора.

Шта су наше даље активности?

Септембар је по нама месец у коме треба да се поново окупимо и кренемо у акцију. Види се да Министарства немају снаге већ годину и по дана да дпнесу 70 и неколико правилника које су требали да донесу још 10 децембра прошле године.
Покушавали смо да ступимо у контакт са МУПом који ради правилнике из обуке, али нам они нису дозволили да се директно укључимо у рад на доношењу Правилника. Сада имамо идеју да им напокон понудимо све Правилнике, па чак и Закон онако како ми сматрамо да треба да изгледају.
Чекамо да Министарства обелодане своје Предлоге, па да кренемо у акцију. Спремни смо неке теме да покренемо и пред Уставним судом: Комисија од два члана, тахограф у возилу ауто школе, аудиовидеонадзор или радно време инструктора. Писмено од министарстава тражили да се ове ствари одгоде док се не размотре на суду, али ништа од тога. Видећемо.

Знате, шта је ту још већи проблем? Представници неких делатности се лако организују у протест поводом и мање лоших одлука, а инструктори још увек нису толико сложни. Цена јаја на пијаци је свагде иста, а код разних школа у истом месту цена обуке није ни приближно исте. Ко нам је ту крив.

Ја знам да кажем овако: Децу брице шишају сваког месеца за 250 динара за 15 минута, а ми кандидата ''шишамо једном у животу'' за 250 динара (или бешто мало више у неким школама), али за цео сат. Шта брица троши од опреме, а шта инструктор? Но шта моемо. Такви смо.

И онда се чудимо што се наше ''бирократе'' стиде и назива ''ауто школа'', па су и њега избацили из Закона, па смо сада Правна лица.

Поздрав Рашета.




volan

  • Jr. Member
  • **
  • Poruke: 98
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #55 poslato: Septembar 14, 2010, 12:33:55 pre podne »


   postovani kolega Raseta
  (necu navoditi titule)

   posto se cesto pozivate na razna tumacenja Zakona, u smislu ovaj je rekao ovo onaj ono o zakonu, ali izvinjavam se meni su neki pravnici objasnili da zakon tumaci onaj ko ga je izdao. U nasem slucaju to je Skupstina posto je ona donela zakon. Svi ostali koji tumace zakon prekoracuju svoja ovlastenja. Onaj ko treba da sprovodi zakon  ne moze i da ga tumaci.
   ako zelite da obuka bude OBRAZOVANJE onda se zna koji profil strucne spreme treba da posedujete
   sto se tice vaseg tumacenja da novi zakon ne brani da na vozilu rade dva instruktora mislim da niste u pravu lepo pise minimum TRI instruktora TRI  vozila. Molim vas samo mi nemojte pricati da ako ima SEST instruktora onda mogu po dvoje da rade na jednom vozilu.
    sto se tice one sifre delatnost: OBRAZOVANJE, svi koji su otvorili auto skole 1990. su dobili sifru: OSTALO OBRAZOVANJE. da vas utesim tu su sifru dobijali svi koji su otvarali neke kurseve kao sto je sivenje, strani jezici i sl.

Petar

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 319
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #56 poslato: Septembar 14, 2010, 01:34:39 pre podne »
Остао сам мало дуже будан и ево мог одговора,

Да тако је, закон тумачи онај ко га је и донео. Скупштина га је донела, али она преноси нека овлаштења на извршну власт, на министарства.

Што се тиче броја инструктора, мора бити најмање три. Значи може и девет.
Што се тиче броја возила, мора бити најмање три за Б категорију.
Значи ако има 9 инструктора и три возила ето три смене, јер један инструктор може да ради осам САТИ.

Проблем је онај други део члана 209 тачка 1 који каже '' и намање једног инструктора за сваку од категорија возила за које врши оспособљавање''. Како то тумачити. Ми сматрамо да то може да ради и инструктор  који има више категорија до пуног радног времена. Тако смо усмено тумачење и добили од законодавца, али ми мислимо да то мора да се прецизно ДОДЕФИНИШЕ у Правилницима.

Рашета.

sasa69

  • Gost
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #57 poslato: Septembar 14, 2010, 09:12:44 posle podne »
postovane kolege,

brice sisaju za toliko, nas koje hoce da oteraju u zatvor, ili blaze receno,
- tu je stop, postovani kolega kandidatu i treba stati,
- a on, nema nikoga pa ne treba, a policija snima i salje nas na milionsku kaznu, ili taman je neko naisao i mi smo prvi na udaru, sa desne strane, a ne kandidat, i mi otimamo ko cige na vasaru, ovo ti je dve i po, daj dve, jednu i po, ajd daj hiljadu, a nosi i ne pitaj za petsto....

to je konkurencija, i posle se zale, znas vozio sam dva casa, dva na poligonu, dva u gradu i jedan kako tako,
pa se cudimo, ali nema veze, samo da komsiji crkne krava,

zale se mom sefu da sam strog, a ja mu kazem, kome i posle 20 CASOVA PO 45 MINUTA, treba objasnjavati da je tu stop, i lepo se smeskamo, on polozi, a prekosutra nam skida svece jer ga nismo pustili na istom onom stopu na kojem je trebao da stane za vreme obuke... sta se onda cudimo.... roditelji dolaze da se zale da im decu nismo obucili kako treba, a ne mogu da shvate kada im dete padne na ispitu, mi smo toboze alavi za pare i decu rusimo zbog para,
a oni iste greske prave kao i njihova deca, pa sad ti odluci ko je u pravu.

koliko puta idem na ispit motor biciklom, pa neki otvaraju vrata i hoce da me skinu sa motor bicikla jer nisu pogledali nazad, ili se ukljucuju u saobracaj i prave istu gresku, pa nikom nista... kada ga srusis na ispitu zbog toga jao tebi.....

a onda kazu, znas onaj drugi je pravi, obuci te za 5.000.00 dinara, i em polozis od prve, a ovaj ti uzo 20.000.00 i jos si pao na ispitu,
PA NECEMO KOD NJEGA, SAMO ZA DVA ISPITA PLATISMO OBUKU, I JOS 3.000.00 ZA POLAGANJE, onaj je pravi dasa..


vi procenite,

kada je jedan kolega pre tri godine rekao da ne znate vi jos sta se vama sprema.....

znate, kako mnogo direktora da se slozi ko ce biti gazda i direktor, kada je svaki bio svoj gazda i direktor.

mozda gresim, ali zato ne mozemo da se slozimo.

jako mi je zao ako sam nekog uvredio, ali mislim da je ovo susta stvarnost,

i dok ne zaglibimo do guse, kanda se necemo ni opametiti.

veliko izvinjenje svima.

apatinus2

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 409
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #58 poslato: Septembar 14, 2010, 11:45:44 posle podne »
ima jos do do dna..,ima.
malo su nas bombardovali..maloo

uviz

  • Jr. Member
  • **
  • Poruke: 68
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #59 poslato: Septembar 15, 2010, 12:13:32 pre podne »
Svakodnevne pogibije, povredjivanja ucesnika u saobracaju i velike materijalne stete u drumskom saobracaju govore da sadasnji nacin organizovanja obuke kandidata za vozace i sprovodjenje vozackog ispita ima znacajne manjkavosti.
Mi vozaci instruktori smo nosioci prakticnog dela obuke kandidata  za vozace,clanovi komisija za polaganje vozackih ispita i imamo veliko iskustvo iz ovih oblasti.Zato mislimo da je potrebno da se i mi ukljucimo u uredjivanje ZOBS-a u delu koji regulise oblast obuke vozaca i vozackih ispita.Do sada koliko je nama poznato nijedna asocijacija ili udruzenje vozaca instruktora  se nije oglasila ili dala misljenje o organizaciji naseg rada,uloge u obuci i u sprovodjenju vozackih ispita.
Uz uvazavanje i duzno postovanje strucnjaka sa Sobracajnog Fakulteta , MUP-a  i vlasnika Auto Skola mislmo da ovaj deo ne bi trebalo resavati bez naseg  prisustva i aktivnog ucesca.Ljudi iz teotije su izneli svoja gledista i resenja  koja nisu u saglasnosti sa praksom i nasim iskustvima stecenim uradu.Nase misljenje je da pored predlozenog materijala u tzv. novom zakonu o bezbednosti saobracaja  treba dati mogucnost da se obuka sprovodi kvalitetnije,modernije i racionalnije.                                                                         

Zasto? 
Autocentri za obuku vozaca su vec poznata mogucnost.Oni su u svom radu i organizovanju obuke pokazali nedovoljnu efikasnost i kvalitet u vrsenju teoretske pripreme i provere znanja iz oblasti oblasti poznavanja saobracajnih pravila i propisa,pre pocetka prakticnog dela obuke.Ova tvrdnja se moze proveriti prostim uporedjivanjem rezultata sa kontrolnih testova iz poznavanja saobracanih pravila i propisa sa rezultatima testova  sa vozackog ispita.Svesno se u autcentrima uvode u program prakticne obuke kandidati koji nemaju dovoljno znanje iz spp-a, a sve to iz razloga odrzavanja dinamike i kontinuiteta rada autocentara u prakticnom delu tj. popunjavanju dnevnog fonda casova u prakticnom delu obuke.

Kako?     
Da bi se ovo predupredilo,predlazemo da se teoretski deo prpreme kandidata i provera znanja obavlja u organizaciji lokalnih ministarstava prosvete i mup-a,a da se nakon testa kandidatima  koji su polozili izda potvrda da su polozili teoretski deo ispita.Nakon dobijanja potvrde kandidat po sopstvenom izboru da se opredeli kod kog instruktora preduzetnika(udruzenja),ili autocentra ce zapoceti i zavrsiti prakticni deo obuke i polagati prakticni deo vozackog ispita.Da bi se ovo uvelo praksu potrebno je zakonskim odredbama omoguciti da vozaci instruktori obavljaju obuku kandidata za vozace u vidu samostalne preduzetnicke delatnosti. Nas predlog je da kandidati za vozace koji zavrse obuku na ovakav nacin polazu  ispit iz prakticnog dela vozackog ispita pred komisijom u ciiem ce sastavu biti predstavnici lokalnih ministarstava prosvete,mupa i udruzenja vozaca instruktora odnosno autocentra.                                                                                            Udruzenje vozaca -instruktora"ZRENJANIN"      Bul.V.Vlahvica 14  23000 Zrenjnin
 
ovaj tekst je bio nas komentar na predlog novog zbs-a.