Autor Tema: Cena obuke, cena rada instruktora, i ostale cene rada po novom zakonu?  (Pročitano 35529 puta)

777

  • Newbie
  • *
  • Poruke: 9
    • Pogledaj profil
Cena obuke, cena rada instruktora, i ostale cene rada po novom zakonu?
« poslato: Septembar 23, 2010, 02:58:33 posle podne »

Postovanje,

Po novom zakonu vlada odredjuje najnižu ukupnu cenu obuke i kaže se da pravno lice ne može odrediti nižu cenu. Kolika će to cena biti, videćemo?!

Ipak kako nije predvidjeno koliko će od te cene pravno lice biti obavezno ili u mogućnosti da plaća ostvareni rad instruktora i ostalih zaposlenih, tu se ostavlja mogućnost posrednog načina uticanja na obuku.

Mislim da ne treba posebno obrazlagati ovo mišljenje, jasno je da dobar instruktor (pedagog) mora da bude motivisan i zainteresovan za obavljanje ove važne delatnosti.

s`poštovanjem



apatinus2

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 409
    • Pogledaj profil
Odg: Cena obuke, cena rada instruktora, i ostale cene rada po novom zakonu?
« Odgovor #1 poslato: Septembar 27, 2010, 04:49:01 posle podne »
kad nas nateraju da kupujemo novu opremu i nova vozila,i sve to na lizing,ukalkulisani gubitak vrednosti vozila ce nas naterati da dignemo minimalnu cenu rada,tj casa,zato sto auto kosta....,kicmu mozemo dati u bescenje,mozak mnogima i nevredi puno,ali interes auto proizvodjaca  i interes lizing kuca je nemoguce zaobici..,kao i njihov deo kolaca tj.,racunaj radio ne radio,gubis na vozilu samo na vrednost recimo 10 eura dnevno, pa eto vidi.e sad bilo bi dobr da mozes 23 sata dnevno da radis..(salim se naravno,  pametan instruktor nemoze i nece raditi vise od 6 ,i ne treba..),plus gorivo i odrzavanje..e ee..,racunaj 1000 eura mesecno samo za druge,a gde si tu ti?tvoj intelektualni rad?ipak razlikujemo se od taksista?a gde je nadgradnaj kako sa ekonomskog tako i sa intelektualnog aspekta?sada je najbolje nemati svoje vozilo,tj imati instruktora sa svojim vozilom..
malo su nas bombardovali..maloo

uviz

  • Jr. Member
  • **
  • Poruke: 68
    • Pogledaj profil
Odg: Cena obuke, cena rada instruktora, i ostale cene rada po novom zakonu?
« Odgovor #2 poslato: Septembar 27, 2010, 11:15:27 posle podne »
imamo novi zakon stare pravilnike i stare navike i trudimo se da zadrzimo prethodno stanje,dali stvarno mislite da je to sve slucajno?vlada odredjuje cenu obuke minimalnu,koja vlada republicka?na osovu cega? prosecne plate isplacene u repulici,potrosacke korpe,cene enargenata,cene automobila i rezervnih delova ,troskova odrzavnja vozila i ostalih troskova poslovanja autoskola ili ce to biti jedna pausalno odredjna suma?mozda bi vlada trebala da minimalnu cenu obuke prepise iz cenovnika obuke iz neke zemlje E U i da omoguci buducim kandidatima  da tu sumu i zarade u srbiji. cena rada instruktora bi morala biti u skladu sa zahtevanim uslovima koje vozac instruktor mora ispunjavati po zobs-u.

MTK

  • Jr. Member
  • **
  • Poruke: 55
    • Pogledaj profil
Odg: Cena obuke, cena rada instruktora, i ostale cene rada po novom zakonu?
« Odgovor #3 poslato: Septembar 28, 2010, 01:02:32 pre podne »
Poštovana gospodo:
Zaista je tačno da instruktori imaju izuzetno male plate u odnosu na ono što rade,a naročito na to što će tek trbati da rade i urade.Medjutim sami su svojim ponašanjem (čast izuzetcima) doprineli takvom stanju.Naime godinama su mnoge kolege ubedjivale sve oko sebe da je moguće uraditi i po 250 časova pa i više za mesec dana.Svako ko ozbiljno radi obuku zna da je taj broj časova u praksi nemoguć,zapravo je moguće ukoliko se neki časovi samo upišu.Upisujući tako časove došlo se do toga da je obuku moguće završiti za stotinak eura i eto Vam cene.Dakle bilo je potrebno da se samo držimo propisa koji kaže da se dnevno sme uraditi 6 časova,vikend iskoristiti za privatne poslove tj u porodici i već bi odavno sve bilo na svom mestu.
Novi zakon Nam neće doneti ništa lakši život irad ukoliko nebudemo u stanju da ga prilagodimo svojim potrebama i mogućnostima.To ćemo postići jedino ako budemo imali jedinstven stav po nekim pitanjima i te stavove nametnemo zakonodavcu.

Petar

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 319
    • Pogledaj profil
Odg: Cena obuke, cena rada instruktora, i ostale cene rada po novom zakonu?
« Odgovor #4 poslato: Septembar 28, 2010, 01:37:08 pre podne »
Поштоване колеге,
добру тему сте покренули. Ми у Заједници веће десетак и више година тврдимо да се обука возача несме препустити класичном тржишном пословању, јер је оно и довело до оваквог јавашлука у обуци.
Због нелојалне конкуренције колега, које не цене себе и свој посао, спали смо на гране да једно шишање код ''брице'' кошта више него један мото час код многих инструктора. Ту нам нико није одмогао већ смо одмогли сами себи.
Успели смо да се изборимо да се напокон у Закон донесе обавеза дефинисања минималне цене рада једног инструктора и свих других послова у обуци.
Чак смо и послали калкулативне елементе за све елементе обуке и по њима би требао један час обуке да износи минимум 10 еура плус ПДВ. Али то је било пре годину и више дана када је Закон донешен. Сада је то сигурно много више.
Нас је само страх да се влада не буде придржавала стручне калкулативне израде ових цена, већ да опет преко нас изиграва социјалног спаситеља и донесе некоректну одлуку. Ово тврдимо као могућност јер је већ донела ''глупу'' уредбу којом се дефинише минимална цена техничког прегледа.

Е, моје колеге,
и овај проблем може да се реши мимо нас ако не будемо јединствени. Сви на пијаци се могу договорити око цена само ми ''високоинтелектуални радници у обуци'' не можемо да се договоримо око наше минималне цене.

Опет понављам, време је да се дозовемо памети.

Петар Рашета,
секретар Заједнице ауто школа Србије.

777

  • Newbie
  • *
  • Poruke: 9
    • Pogledaj profil
Odg: Cena obuke, cena rada instruktora, i ostale cene rada po novom zakonu?
« Odgovor #5 poslato: Oktobar 07, 2010, 02:53:38 pre podne »

Naravno da instruktori rade individualno svoj posao dobro ili loše, ali to је  relativno u odnosu na to  ko taj rad posmatra i ocenjuje, ne može se govoriti generalno za sve ni u dobrom ni u lošem kontekstu, ali može zašto se instruktori ne odvajaju pojedinačno po rezultatima svog rada, kao i šta im se traži da rade.

 Da li interes da kvalitet i uopšte cela oblast saobraćaja bude na odredjenom nivou postoj, u smislu da omogući da se ne napravi previd i ne uzme u obzir  rad instruktora, koji su bitna karika u procesu obuke čija cena rada utiče na obuku, slično kao sto utiče i nelojalna konkurencija.

Dakle, koliko ce instruktor zaradjivati po novom zakonu, konkretno?
Koliko će biti ukupna najniža cena obuke?


xxx

  • Gost
Odg: Cena obuke, cena rada instruktora, i ostale cene rada po novom zakonu?
« Odgovor #6 poslato: Januar 07, 2011, 12:40:46 posle podne »
Cena plaćenog časa instruktora je ŽALOSNA ! Medjutim, krivica je vise u instruktorima nego u vlasnicima. Forumi nisu resenje tih problema. Mislim da svako zna da su instruktori ti koji rejting auto skole postavljaju na neki nivo. Ne postoji zajednica instruktora, a i da postoji bila bi kratkog veka. Auto skole, mislim na vlasnike, usaglasavaju svoju cenu dogovorima, pecatima i obecanjima, i to sve traje dok jedni drugima ne okrenu ledja. Ruzno je i nije profesionalno, kada kazem da neke auto skole zive ili zele da zive samo od ispita kandidata, i da im kvalitet obuke instruktora nije bitan, ali je tako. Kako treba postupiti, dati dobru cenu časa instruktoru i na kraju meseca dobiti uradjenih 130-140 mč, ili mu dati minimalnu cenu časa i očekivati nikakvu obuku. Koliko instruktora u auto skolama ima placen godisnji odmor ? I ako bude propisana minimalna cene obuke u auto skolama, opet ce biti odstupanja. Ko garantuje da ja neću spustiti cenu na 30.000 din a kroz kasu provuci 40.000. Platicu porez na 40.000 ! Pa ok, ako ja svoje poslovanje vidim u toj ceni, kome bi smetalo. Mnogo se zavaravamo da kandidat trči za kvalitetnom obukom, ipak je vazan faktor cena i roditelj koji ce ga dodatno obuciti. Tako da dragi kolega o ceni časa instruktora jos uvek mozes da mastas. :(

777

  • Newbie
  • *
  • Poruke: 9
    • Pogledaj profil
Odg: Cena obuke, cena rada instruktora, i ostale cene rada po novom zakonu?
« Odgovor #7 poslato: Januar 08, 2011, 04:13:16 posle podne »
Da mastacu i te kako... ali ovde postoji agencija, vlasnik i mup koji se bore za svoj deo, a svi bi hteli da im besplatno rade instruktori koji bi trebalo da su odgovorni, mada kolega mozda si i u pravu, mozda odgovornost neide u skladu sa punim stomakom instruktora haha...mozda bi postali bahati...a mozda i lepo obuceni skolovani i kulturni... ko zna kako bi radili ovako vaznu stvar kad nebi imali problema...kad bi imali od cega...ko zna nevalja puno eksperimentisati... masta to moze malo...


A teze su zamenjene treba odrediti najnizu cenu rada za instruktora koja mora biti plaćena, i tražiti sve za uzvrat,  a auto skole neka rade sta hoce tj neka se bore prema svojim mogucnostima, sposobnostima i kvalitetu da rade konkurektno na tržistu na osnovu potražnje i renomea koje mogu stvoriti postenim radom!

Inace svideo mi se tvoj mejl koji sazeto dobro sagledava ovu nasu muku.

« Poslednja izmena: Januar 09, 2011, 12:25:36 pre podne 777 »

Petar

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 319
    • Pogledaj profil
Odg: Cena obuke, cena rada instruktora, i ostale cene rada po novom zakonu?
« Odgovor #8 poslato: Januar 08, 2011, 06:52:46 posle podne »
Е, пријатељи драги.
Хајде да се и овде укључим у расправу.
Зашто увек неко жели да посвађа власнике ауто школа и инструкторе.
Овде је проблем у власницима ауто школа који не желе обуком да се баве озбиљно, већ злоупотребљавају неорганизовану државу која не штити обуку као значајну област, те и не санкционишу оне које дампингују ценама. Наравно ту им помажу инструктори који се ''боре за свој хлеб радећи као брицо''

Ми У Заједници се залажемо да цена обуке буде минимална калкулативна како неби у послу могли да буду они који посао не знају, већ долазе до кандидата дампинг ценама.

За нас у Заједници основ цене је вредност рада инструктора.
Брзо рачунање цене се своди на следећу математику.

Златна петина.

1. Бруто плата инструктора пута пет. Шта то значи? Ако желимо да инструктор има 400 еура нето плату (што би било реално) и на то додамо око 60 % за порезе и доприносе онда долази до податка да је златна петина 640 еура.

Пута пет је 3200 еура мора да заради инструктор месечно. Ако може да уради 160 часова месечно онда је то 20 еура по часу. Зар није јасно ко дан.

Где су оне остале 4/5.
1. Гориво и мазиво
2. Текуће одржавање
3. Амортизација
4. За ауто школу и остале раднике

То је брзо рачунање. Наравно постоји методологија за калкулацију цене обуке која ја много прецизнија.

Будите уверени да се власници добрих ауто школа боре за овакав ниво. Њих угрожавају власници лоших ауто школа који желе да ушићаре у ''мутном''. Ту им својом слабошћу помажу и инструктори.

Наравно, можда сањамо о 400 еура плати, али ја лично мислим да би то била нека мера.

Ми смо још пре годину дана предложили МУПу да цена несме да буда нижа од 15 еура по часу за Б категорију.

Наравно они имају шансу да изигравају социјалну установу и да се ''увлаче'' кандидатима, али наш задатак је да се аргументима боримо против тога.

Е, ту ја видим заједничку борбу.

Зато се залажемо и ми у Заједници да инструктори направе свој синдикат и да се тако организовани боре за своја права.

Док сам ја секретар Заједнице увек ћу заступати став да је бруто плата инструктора, као основног носиоца посла обуке, основ за утврђивање минималне цене обуке.

Тако ја мислим.

Рашета.

volan

  • Jr. Member
  • **
  • Poruke: 98
    • Pogledaj profil
Odg: Cena obuke, cena rada instruktora, i ostale cene rada po novom zakonu?
« Odgovor #9 poslato: Januar 09, 2011, 08:23:08 posle podne »


Kalkulacije, kalkulacije sta je tu sve realno. Kada sam poceo 199o. godine da radim pravio sam bruto proment 5000 (pethiljada) maraka, za novog Yuga mi je trebalo 20 kandidata da uplati obuku odjednom. da se hvalim kako smo za jednu godinu obnovili vozni park? Nepotrebno   jer se ta vremena nece ponoviti.
  Inace i sada postoji najniza cena rada (naravno i za instruktore) . Licni dohodak se izracunava tako sto se minimalna satnica mnozi sa 6 moto casova puta broj radnih dana. Ona se mora isplatiti instruktoru bez obzira koliko je on zaista odvozio casova. Da li to sve "GAZDE" rade ili isplacuju samo ono sto je odvozeno.


apatinus2

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 409
    • Pogledaj profil
Odg: Cena obuke, cena rada instruktora, i ostale cene rada po novom zakonu?
« Odgovor #10 poslato: Januar 09, 2011, 09:20:30 posle podne »
instruktor nebi semo da radi vise od 100 casova mesecno.eventualno 120,ali 100 uzeti pri racunanju,tako ce se kockice sloziti same po sebi.ako plata je 700,za vozilo gubitak vrednosti  i rata i kamata i lizing 500,pa gorivo..,eto ti 20 eur cas.
naravno u autoskolama treba smanjiti troskove..,znaci visak zaposlenih..i bespotrebnih..,pa nismo opstinska uprava ili policija.zivimo od svog truda.
malo su nas bombardovali..maloo

uviz

  • Jr. Member
  • **
  • Poruke: 68
    • Pogledaj profil
Odg: Cena obuke, cena rada instruktora, i ostale cene rada po novom zakonu?
« Odgovor #11 poslato: Januar 10, 2011, 11:16:44 posle podne »
 u bruto ceni obuke  procentima iskazati ucesce svih troskova autoskole po  casu: 1.teoretska nastava: a)predavac b)ucila c)ucionica. po motocasu  2.prakticna nastava;a)instruktor(predavac);b)vozilo(ucilo); c)gorivo; d)registracija i tehnicko odrzavanje vozila; e)amortizaciju vozila; d)troskovi za odrzavanje ili koriscenje poligona. 3. a)troskovi organizacije i sprovodjenja ispita; 4)troskovi administracije i rezijskog osoblja (direktor,referent upisa i vodjena kandidata,odrzavanje cistoce prostorija autoskole); 5. predvidjena dobit(profit)
                   nama instruktorima je poznata cena goriva i  potrosnja po motocasu i po tim dvema poznatima u ovoj jednacini sa jos puno nepoznatih znamo da jedan moto cas instruktora u obuci,vlasnika autoskole kosta manje nego sto ga kosta predvidjena kolicina goriva za jedan moto cas. ova konstatacija nikako neznaci da mi instruktori zelimo da uvredimo vlasnike autoskola i da ih dozivljavamo kao klasne protivnike samo zelimo da kazemo kako je vrednovan nas rad u obuci kandidata za vozace u autoskolama,a za ovakvo vrednovanje naseg rada odgovornost ipak imaju vlasnici autoskola jer su oni privredni subjekti i oni odredjuju cenu obuke i cenu ispita a ne mi niti to radi zajednica autoskola srbije mada bi po nasem misljenju bilo dobro da su vlasnici autoskola prilikom formiranja zajednice(njihovog udruzenja)uprvo trebali da prihvate mogucnost da zajednica  odredjuje minimalnu cenu obuke i da na takav nacin smanje mogucnost nerazumne i nelojalne cenovne konkurencije.                                                                                                                                                 da bi plata instruktora dostigla republicki prosek koliko treba da kostala obuka ?

Petar

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 319
    • Pogledaj profil
Odg: Cena obuke, cena rada instruktora, i ostale cene rada po novom zakonu?
« Odgovor #12 poslato: Januar 11, 2011, 07:21:59 pre podne »
Златна петина је метод за брзо рачунање цене обуке.

Методологија калкулације цене је много комплекснија метода и у себи садржи апсолутно све трошкове који се могу предвидети за период калкулације.
О том потом.

Шта је овде поента. Влада републике Србије на предлог МУПа и предходно мишљење Министарства трговине доноси минималну цену обуке.
У предлогу Закона смо се борили да асоцијација ауто школа буде та која ће предлагати минималну цену обуке, јер има људе који би најстручније указали на могуће калкулативне елементе. Нисмо успели (као ни друге асоцијације-таксисти, технички прегледи, возачи и сл) и мислимо да ће сада наступити проблем, јер ова тела немају људе, капацитете како се у модерном жаргону каже, који су стручни у овој области, те се бојимо да ће држава хтети да изиграва социјалну установу према кандидатима, а на терет ауто школа и ето онда белаја за све па и за инструкторе.

Ово не тврдимо без разлога. Доказ је, да сва надлежна министарства нису извршиа своје обавезе према Закону, јер, по нама, немају стручне и искусне људе да би предложили квалитетна решења у виду Закона или Правилника.

Ту видим проблем и разлог да се инструктори и власници ауто школа удруже у заједничкој борби за заједничка права.
Рашета

apatinus2

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 409
    • Pogledaj profil
Odg: Cena obuke, cena rada instruktora, i ostale cene rada po novom zakonu?
« Odgovor #13 poslato: Januar 11, 2011, 09:54:49 posle podne »
zlatna petina ,da to je zato sto se zoves petar ,pa petina..,petre petre..,nego daj objavi vazne korake ,da nebudemo u raskoraku..,h zlatna petina..,kakva romansa :)
malo su nas bombardovali..maloo

soks5

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 105
    • Pogledaj profil
Odg: Cena obuke, cena rada instruktora, i ostale cene rada po novom zakonu?
« Odgovor #14 poslato: Januar 11, 2011, 11:09:04 posle podne »
jel moze samo jedna konstantacija, nevezano, za trenutno raspravljanje? Tice se onih fajlova sto je kolega Petar postavio za 14 januar. Koji je to fajl, posto ima nastavak .fxr????? Kako da ga otvorim?Pokusavam i sa Wordom i sa PP ali nista. Moze mala pomoc?