Autor Tema: Problem broj 3!!!  (Pročitano 11133 puta)

milos.sb

  • Jr. Member
  • **
  • Poruke: 73
    • Pogledaj profil
Problem broj 3!!!
« poslato: Oktobar 13, 2011, 10:57:46 posle podne »
Sledeća stvar koja me buni je polukružno bez manevrisanja! Kod nas se od kandidata često traži jedno polukružno bez manevrisanja sa korišćenjem bočne leve ulice. Nismo ga radili ni u srednjoj školi, ni na fakultetu, ni na specijalizaciji, niti sam naišau u nekoj knjizi da se spominje... Našao sam jedino njemu slično polukružno sa korišćenjem proširenja pored puta, takođe bez manevrisanja... Pri vršenju tog polukružnog se skreće u ulici sa leve ili može da bude i sa desne strane, i na samom početku ulice se vrši polukružno preko pune linije, pošto je ispred raskrsnice puna linija, pa se potom stane ispred znaka stp kao da dolazimo iz te bočne ulice, damo desni žmigavac ako smo prethodno skrenuli u ulicu levo i onda se uključujemo na glavni put... Da li je to ispravno polukružno sobzirom da se vrši preko pune linije... Sve ovo što navodim stari instruktori kažu da je to ustaljena praksa iako nisam naišao da negde piše o tome, i da tako trebam i ja da radim... Mnogi moji kolege sa faksa su se susreli sa istim ili sličnim nedoumicama... Nigde nemamo literaturu koja se odnosu na ove pojedinosti osim one metodike Dr. Lipovca koja pobija sve ovo što mi radimo... Molim za pomoć!!!

Petar

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 319
    • Pogledaj profil
Odg: Problem broj 3!!!
« Odgovor #1 poslato: Oktobar 15, 2011, 08:30:03 pre podne »
Полукружно окретање јесте тешка операција, јер подразумева низ операција које нису ''редовне '' у саобраћају. Из овог разлога се и захетва да се та операција врши на местима где се најмање угрожава безбедност саобраћаја и функционисање саобраћајних токов. На терену се многе испитне комисије чудно понашају и уводе додатна правила, а све из разлога, јер чланови из МУПа то захтевају, а да пре тога нису довољно обучени.
У пракси се корисе две врсте полукружног окретања: са маневрсиаем и без маневрисања. Увек је боље вршити оне без манврсиања, јер тада најбрже напуштате саобраћајни простор у коме вршите ову операцију.
Без маневрисања се користе простори довољне ширине да постоји могућност да полукруког окретања свог возила можете да окрене своје возило и вратите се назад. То су обично раскрснице. Ако су оне мање, онда се захтева коришћење простора и на споредним краковима (по закону није забрањено и обратно: да се иде са споредног на главни пут, али то није препоручљиво). Тада долази до тих, Ваших, ситуација ''гажења пуних линија''. И овде струка има проблем, јер сматра да све пуне линије нису разделне, већ неке и дефинишу саобраћајне траке за ''престројавање'' пред раскрсницама, а негде и не морају бити обележене.
Значи да постоји полукружно окретање коришћењем раскрснице, левог споредног пута или десног споредног пута. Но, тада испитивачи захтевају додатне ''цаке'', а то је да ако је на споредном путу знак ''стоп'' да кандидат мора да се заустави, а ако има ''обрнути троугао'' онда не. Ово је само доказ да се операција врши на раскрсници која је или погрешно обележена (знак стоп који није ту потребан) или на раскрсници која није безбедна, а то није препоручљиво.
У сваком случају истина је да постоји овакав начин полукружног окретања и да је по мени безбеднији него са маневрисањем.
Ако се и захтева да кандидат заустави возило, то је мање штетно него да кандидат уђе у раскрсницу, а да нисте сигурни да се уверио, да ли је то безбедно.
Надам се да сам помогао.
Петар Рашета, дипл.инг.саобр.
секретар Заједница ауто школа Србије.

milos.sb

  • Jr. Member
  • **
  • Poruke: 73
    • Pogledaj profil
Odg: Problem broj 3!!!
« Odgovor #2 poslato: Oktobar 25, 2011, 09:55:35 posle podne »
Ok. Hvala. Zanima me još da li takvo polukružno može da se radi samo sa levim migavcem ili mora prvo levi pre isključenja sa glavnog puta pa potom desni kad se ponovo uključujemo još ako u toj bočnoj ulici imamo vozilo koje treba da se zaustavi na znak stop da li ga propustiti pa tek onda uraditi polukružno ili bi ono trebalo da propusti nas jer smo mi na glavnom putu? I šta u situaciji kada imamo semafor u toj bočnoj ulici, a mi polukružno uradimo ispred vozila koje tu čeka? To su sve situacije koje od nas traže predtavnici supa...

Petar

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 319
    • Pogledaj profil
Odg: Problem broj 3!!!
« Odgovor #3 poslato: Oktobar 26, 2011, 07:58:31 posle podne »
Идемо редом.
Операције са возилом су јасне.
Прво се искључујете са главног пута у леву страну, те морате дати леви показивач правца.
Затим пропуштате сва возила која се желе са споредног пута укључити на главни пут. То радите у левој лези тог споредног пута, јер ту ником не сметате.
Затим дођете до десне лепезе, те пошто желите да се на главни пут укључите скретањем у десно морате дати десни показивач правца.
Ваљда је сада јасно.
Петар Рашета, дипл.инг.саобр.
секретар Заједнице ауто школа Србије.


milos.sb

  • Jr. Member
  • **
  • Poruke: 73
    • Pogledaj profil
Odg: Problem broj 3!!!
« Odgovor #4 poslato: Novembar 09, 2011, 10:48:09 posle podne »
Da li postoji neki udžbenik koji objašnjava detaljno sve te vidove polukružnog: na samoj raskrsnici, sa korišćenjem proširenja sa leve ili desne strane, sa korišćenjem ulice sa leve i desne strane, sa vraćanjem u rikverc i.t.d. Pošto je u ovim metodikama sve to oskudno obijašnjeno tako da svako radi drugačije (bar ovde kod nas)...

Petar

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 319
    • Pogledaj profil
Odg: Problem broj 3!!!
« Odgovor #5 poslato: Novembar 10, 2011, 12:52:12 posle podne »
Заједница ауто школа Србије припрема комплетно све уџбенике и методике за обуку возача. Стрпите се мало.Чекамо питања.
Рашета.