Полукружно окретање јесте тешка операција, јер подразумева низ операција које нису ''редовне '' у саобраћају. Из овог разлога се и захетва да се та операција врши на местима где се најмање угрожава безбедност саобраћаја и функционисање саобраћајних токов. На терену се многе испитне комисије чудно понашају и уводе додатна правила, а све из разлога, јер чланови из МУПа то захтевају, а да пре тога нису довољно обучени.
У пракси се корисе две врсте полукружног окретања: са маневрсиаем и без маневрисања. Увек је боље вршити оне без манврсиања, јер тада најбрже напуштате саобраћајни простор у коме вршите ову операцију.
Без маневрисања се користе простори довољне ширине да постоји могућност да полукруког окретања свог возила можете да окрене своје возило и вратите се назад. То су обично раскрснице. Ако су оне мање, онда се захтева коришћење простора и на споредним краковима (по закону није забрањено и обратно: да се иде са споредног на главни пут, али то није препоручљиво). Тада долази до тих, Ваших, ситуација ''гажења пуних линија''. И овде струка има проблем, јер сматра да све пуне линије нису разделне, већ неке и дефинишу саобраћајне траке за ''престројавање'' пред раскрсницама, а негде и не морају бити обележене.
Значи да постоји полукружно окретање коришћењем раскрснице, левог споредног пута или десног споредног пута. Но, тада испитивачи захтевају додатне ''цаке'', а то је да ако је на споредном путу знак ''стоп'' да кандидат мора да се заустави, а ако има ''обрнути троугао'' онда не. Ово је само доказ да се операција врши на раскрсници која је или погрешно обележена (знак стоп који није ту потребан) или на раскрсници која није безбедна, а то није препоручљиво.
У сваком случају истина је да постоји овакав начин полукружног окретања и да је по мени безбеднији него са маневрисањем.
Ако се и захтева да кандидат заустави возило, то је мање штетно него да кандидат уђе у раскрсницу, а да нисте сигурни да се уверио, да ли је то безбедно.
Надам се да сам помогао.
Петар Рашета, дипл.инг.саобр.
секретар Заједница ауто школа Србије.