Ево тумачења и ове ситуације.
Знак ''жути ромб'' који означаава пут или део пута на коме возила имају првенство пролаза у односу на возила која се кређу путевима који се укрштају с тим путем, односно делом пута.
Пошто овај знак припада групи знакова обавештења његово важење траје све док се не постави други знак који га поништава.
На овај начин је створена правна дилема, јер за возача, који управља возилом путем са правом првенства, пролаза овај знак важи све док се не постави други знак који га поништава. Пошто је дошао на раскрсницу на којој нема саобраћајних знакова ни на споредном путу за њега и даље важи знак који га ОБАВЕШТАВА да се налази на путу са првенством пролаза.
У исто време, за возача који се креће путем на који наилази возач плавог возила нема саобраћајног знака изричите наредбе, а пошто нема ни саобраћајног знака на путу на који наилази, за њега важи правило десне стране и ето конфликта.
Ми учимо кандидата да тумачи раскрсницу са ''статичког становишта'' и то је грешка. У одговору на тесту није, али смо дужни да му укажемо на овај пропуст.
Чији је то пропуст? ОРГАНИЗАЦИЈЕ КОЈА ОДРЖАВА ПУТЕВЕ.
Многи судови дуго нису овако тумачили ову ситуацију на овај начин него на онај начин како су учили у ауто школи илои како смо ми обичмо кандидатима тумачили. Када су дошли адвокати и правници који су ''мало детаљније'' прочитали закон, ЕТО ПРОБЛЕМА. И пракса се почела мењати.
Ми дуго инсистирамо да се овај проблем преецизно дефинише и тумачи, тако да се у Правилнику нашпише у делу у коме се објашњава како се поставља знак да он важи само на тој раскрсници или укршатању. Неће НАДРИ СТРУЧЊАЦИ БИРОКРАТЕ ДА СЛУШАЈУ и то је то.
Шта можемо.
Значи кандидатима и даље кажите да ће на тестовима да важи правило десне стране, али да у животу морају да посматрају мало шире, те ако им се тако нешто деси треба да погледају шире саобраћајну ситуацију. Можда то може да им помогне, па да се терет и казна пребаци на Организацију за одржавање путева.
Петар Рашета, дипл.инг.саобр.
Секретар Заједнице ауто школа Србије