Autor Tema: Auto skole / prevaranti / šljam/  (Pročitano 28121 puta)


Petar

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 319
    • Pogledaj profil
Odg: Auto skole / prevaranti / šljam/
« Odgovor #1 poslato: Februar 28, 2012, 06:03:35 posle podne »
Ова ауто школа је важила за изузетно квалитетну школу.
И сада мислим да кандидатима даје квалитетну обуку.
Али, шта се то десило са њима када сада у јавност излазе са оваквом некоректном понудом.
Прво,
Закон је јасан. Скраћену обуку од 20 часова може имати само кандидат који има важећу возачку дозволу за АМ (некадашњи ПСП). Чак ни стари формулар ПСП више не важи (од 20 октобра прошле године), па ако кандидат нема нови формулар за АМ не може да оствари право на скраћену обуку.
У овој понуди се тврди да ће кандидат моћи да изађе на испит после 20 часова обуке. То није тачно, ако нису испуњени предходни услови које сам навео.

Нисам присталица оваквог начина рада. Жао ми је добре школе која је ко зна из којих разлога прибегла оваквом начину рада.

Рашета

xxx

  • Gost
Odg: Auto skole / prevaranti / šljam/
« Odgovor #2 poslato: Februar 28, 2012, 06:40:12 posle podne »
Ljudi se menjaju gos.Rašeta. Ova druga škola od 40mč i cenom od 9500 ,( kažem škola a mislim ološ) su još veći , ma ne znam koju reč da upotrebim. A razlog spustanja cene, ove prve, je to da su auto skole na Banjici počele sa cenom obuke od 4000 din i prodajom potvrda. Nije problem Petre konkurencija i dobra usluga. Svaka čast tim školama,ali ljigavost pojedinaca , olajavanje to je ,ma ta g..vna treba xxxx.  Džaba sav trud i priča, sve odlazi u k... . 

2011god

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/125/Dru%C5%A1tvo/820770/Skupo+do+voza%C4%8Dke+dozvole.html

2012 god

http://www.kupime.com/komentari/8900-din-umesto-25000-din-za-obuku-vozaca-za-b-kategoriju-u-auto-skoli-desetka-plus/1239
« Poslednja izmena: Februar 28, 2012, 10:28:33 posle podne xxx »

sasa69

  • Gost
Odg: Auto skole / prevaranti / šljam/
« Odgovor #3 poslato: Mart 02, 2012, 05:03:00 posle podne »
evo par citata od nas samih, to jest vlasnika ili instruktora pa prosudi kolega xxx, i ti si ucestvovao u tim diskusijama o cenama rada.

citat Petra Rasete sekretara zajednice auto skola :

Поштоване колеге,
добру тему сте покренули. Ми у Заједници веће десетак и више година тврдимо да се обука возача несме препустити класичном тржишном пословању, јер је оно и довело до оваквог јавашлука у обуци.
Због нелојалне конкуренције колега, које не цене себе и свој посао, спали смо на гране да једно шишање код ''брице'' кошта више него један мото час код многих инструктора. Ту нам нико није одмогао већ смо одмогли сами себи.
Успели смо да се изборимо да се напокон у Закон донесе обавеза дефинисања минималне цене рада једног инструктора и свих других послова у обуци.
Чак смо и послали калкулативне елементе за све елементе обуке и по њима би требао један час обуке да износи минимум 10 еура плус ПДВ. Али то је било пре годину и више дана када је Закон донешен. Сада је то сигурно много више.
Нас је само страх да се влада не буде придржавала стручне калкулативне израде ових цена, већ да опет преко нас изиграва социјалног спаситеља и донесе некоректну одлуку. Ово тврдимо као могућност јер је већ донела ''глупу'' уредбу којом се дефинише минимална цена техничког прегледа.

Е, моје колеге,
и овај проблем може да се реши мимо нас ако не будемо јединствени. Сви на пијаци се могу договорити око цена само ми ''високоинтелектуални радници у обуци'' не можемо да се договоримо око наше минималне цене.

Опет понављам, време је да се дозовемо памети.

Петар Рашета,
секретар Заједнице ауто школа Србије.

citat xxx :

Cena plaćenog časa instruktora je ŽALOSNA ! Medjutim, krivica je vise u instruktorima nego u vlasnicima. Forumi nisu resenje tih problema. Mislim da svako zna da su instruktori ti koji rejting auto skole postavljaju na neki nivo. Ne postoji zajednica instruktora, a i da postoji bila bi kratkog veka. Auto skole, mislim na vlasnike, usaglasavaju svoju cenu dogovorima, pecatima i obecanjima, i to sve traje dok jedni drugima ne okrenu ledja. Ruzno je i nije profesionalno, kada kazem da neke auto skole zive ili zele da zive samo od ispita kandidata, i da im kvalitet obuke instruktora nije bitan, ali je tako. Kako treba postupiti, dati dobru cenu časa instruktoru i na kraju meseca dobiti uradjenih 130-140 mč, ili mu dati minimalnu cenu časa i očekivati nikakvu obuku. Koliko instruktora u auto skolama ima placen godisnji odmor ? I ako bude propisana minimalna cene obuke u auto skolama, opet ce biti odstupanja. Ko garantuje da ja neću spustiti cenu na 30.000 din a kroz kasu provuci 40.000. Platicu porez na 40.000 ! Pa ok, ako ja svoje poslovanje vidim u toj ceni, kome bi smetalo. Mnogo se zavaravamo da kandidat trči za kvalitetnom obukom, ipak je vazan faktor cena i roditelj koji ce ga dodatno obuciti. Tako da dragi kolega o ceni časa instruktora jos uvek mozes da mastas.

Е, пријатељи драги.
Хајде да се и овде укључим у расправу.
Зашто увек неко жели да посвађа власнике ауто школа и инструкторе.
Овде је проблем у власницима ауто школа који не желе обуком да се баве озбиљно, већ злоупотребљавају неорганизовану државу која не штити обуку као значајну област, те и не санкционишу оне које дампингују ценама. Наравно ту им помажу инструктори који се ''боре за свој хлеб радећи као брицо''

Ми У Заједници се залажемо да цена обуке буде минимална калкулативна како неби у послу могли да буду они који посао не знају, већ долазе до кандидата дампинг ценама.

За нас у Заједници основ цене је вредност рада инструктора.
Брзо рачунање цене се своди на следећу математику.

Златна петина.

1. Бруто плата инструктора пута пет. Шта то значи? Ако желимо да инструктор има 400 еура нето плату (што би било реално) и на то додамо око 60 % за порезе и доприносе онда долази до податка да је златна петина 640 еура.

Пута пет је 3200 еура мора да заради инструктор месечно. Ако може да уради 160 часова месечно онда је то 20 еура по часу. Зар није јасно ко дан.

Где су оне остале 4/5.
1. Гориво и мазиво
2. Текуће одржавање
3. Амортизација
4. За ауто школу и остале раднике

То је брзо рачунање. Наравно постоји методологија за калкулацију цене обуке која ја много прецизнија.

Будите уверени да се власници добрих ауто школа боре за овакав ниво. Њих угрожавају власници лоших ауто школа који желе да ушићаре у ''мутном''. Ту им својом слабошћу помажу и инструктори.

Наравно, можда сањамо о 400 еура плати, али ја лично мислим да би то била нека мера.

Ми смо још пре годину дана предложили МУПу да цена несме да буда нижа од 15 еура по часу за Б категорију.

Наравно они имају шансу да изигравају социјалну установу и да се ''увлаче'' кандидатима, али наш задатак је да се аргументима боримо против тога.

Е, ту ја видим заједничку борбу.

Зато се залажемо и ми у Заједници да инструктори направе свој синдикат и да се тако организовани боре за своја права.

Док сам ја секретар Заједнице увек ћу заступати став да је бруто плата инструктора, као основног носиоца посла обуке, основ за утврђивање минималне цене обуке.

Тако ја мислим.

Рашета.

Citat: vdsn  Februar 04, 2011, 07:43:38 posle podne
Mi smo tačno to slobodna profesija koju kada ograničavaju smatraju pedagoškom radnicima, a kada plaćaju nekom srednjom stručnom spremom, čak ni nastavnicima praktične nastave osim ako nemas sreće da si zaposlen direktno u prosveti.

A ti za 150-200 dinara treba da preneses znanje, vežbaš sa kandidatom to isto u okviru nemogućeg plana i programa, i preneses mu iskustvo sve u okviru časa, koji ti je formulisao neko ko nije nikada radio ovaj posao. A onda ti vlasnik plati  tu platu, kad kandidat padne par puta plus par puta, jer nema interes da kandidat položi sto pre jer to mu niko netraži, kao ni kvalitet obuke, pa bože moj imamo troškove.
 
Ma mi instruktori smo javno dobro ljudi !
koje se koristi kao i svako drugo BESPLATNO a nema sluha,niti znanja koje može da promeni situaciju, jer su teze potpuno zamenjene, netreba platiti vlasnike nego instruktore a vlasnici i onako uzimaju koliko hoće  !
Hvala   
Ovo ovo je velika glupost jer SVAKI vlasnik autoškole,ako mu je imalo stalo do sebe, ima želju da kandidat položi iz prve.

koliki su režijski troškovi jednog domaćinstva mesečno? saberite koliko ste platili za prošli mesec struju,vodu,grejanje,komunalije,telefon fixni,mobilni,TV pretplatu,kablovsku,internet,... videćete da je ta cifra blizu,ako ne i ista kao i cena polaganja vozačkog ispita.. znači,kandidat dolazi u auto školu znajući da će ga polaganje koštati koliko i troškovi domaćinstva za jedan,eventualno dva meseca.. zašto se onda čudimo državi što nas podcenjuje kad smo podcenili sami sebe?

Mi smo tačno to slobodna profesija koju kada ograničavaju smatraju pedagoškom radnicima, a kada plaćaju nekom srednjom stručnom spremom, čak ni nastavnicima praktične nastave osim ako nemas sreće da si zaposlen direktno u prosveti.

A ti za 150-200 dinara treba da preneses znanje, vežbaš sa kandidatom to isto u okviru nemogućeg plana i programa, i preneses mu iskustvo sve u okviru časa, koji ti je formulisao neko ko nije nikada radio ovaj posao. A onda ti vlasnik plati  tu platu, kad kandidat padne par puta plus par puta, jer nema interes da kandidat položi sto pre jer to mu niko netraži, kao ni kvalitet obuke, pa bože moj imamo troškove.
 
Ma mi instruktori smo javno dobro ljudi !
koje se koristi kao i svako drugo BESPLATNO a nema sluha,niti znanja koje može da promeni situaciju, jer su teze potpuno zamenjene, netreba platiti vlasnike nego instruktore a vlasnici i onako uzimaju koliko hoće  !
Hvala   

Ovo ovo je velika glupost jer SVAKI vlasnik autoškole,ako mu je imalo stalo do sebe, ima želju da kandidat položi iz prve.

 ma jok   možda u nekom manjem mestu, ali nije ni bitno, cena rada je bitna,
i bitnije je za državu da zaštiti i plati instruktore koji su direktni faktori obuke, a ne da oni grcaju izmedju male cene rada i recimo 200 časova i ko zna i kakvih stresova i situacija (da ih sve nabrojimo)

 a auto skole neka same odredjuju cenu kao i do sada ali za svoj rad bez mogućnosti do odredjuju cenu rada instruktora i tako direktno utiču na kvalitet obuke , tako se mogu promeniti stvari, pa se borite da budete konkurentni i korektni a ne kao TRGOVCI, zovemo se ŠKOLA! ako sam dobro primetio a ponašamo se ko trgovačka struka!

da,ovo je dobro.no u danasnje vreme ,svedoci smo da i visoko skolstvo i cene njihovih usluga su na nivou trgovine..,na zalost.
ali u pravu si,kad bi rad instruktora bio zakonom opdredjen,ali i smanjen broj casova ,cena obuke bi se digla iz prasine.

Kako pod izgovorom malih plata?! 
Ne, već zbog realno malih plata.
Neka se zakonom uvede najmanja cena rada po času za instruktora, a ko hoće boljeg instruktora, neka plati više.

Niko se nije izborio od instruktora da radi više od 6 časova ,već su se izborile auto skole jer im je to u interesu,  a to je Petar već pomenuo.
Sta je tu sad po zakonu a sta po dogovoru ja neznam, a voleo bih da znam!

Mnogo je problema ljudi hajde da ih rešavamo ali znate kako, ne da komšiji crkne krava!
Tj ne da auto skole vode politiku bez instruktora (kojih ima raznih, kao i skola)
A i to je prosta logika jer će ti komšija upasti kroz prozor kad mu crkne ta jadna krava da ti otme hleb jer nema, a ti si mu pomogao da nema!

instruktori ujedinimo se, nas nece niko zastupati i stititi nase interese bolje od nas"drzava"vodi svoju brigu,vlasnici autoskola isto,"mup"isto.svi oni su organizovni i imaju subjektivitet u procesu obuke i sprovodjenja vozackih ispita,a mi smo kolateralci (marginalci) i to cini mi se dobrovoljno.sva ova jadikovanja i kukanjava po forumu nece nam pomoci niti podici plate, resenje je jednostavno i samo se namece moramo da se organizujmo sindikalno,ili to mozda ocekujete da nas "drzava","mup" i "autoskole" organizuju,pa nisu oni ti koji potpisuju karton o zavrsenoj obuci i osposobljenosti kandidata za izlazak na ispit hteli oni to ili ne bez instruktora nema obuke kandidata za vozace pa ni vozackih ispita.ko razume shvatice da onaj koji nesto zaista HOCE uvek nadje NACIN a onaj koji NECE uvek nadje RAZLOG. pa postovane kolege NACIN ILI RAZLOG PITANJE JE SADA.


Možemo da kalkulišemo sta god hoćes, džaba ako narod nema para, ali si u pravu, svima koji se bave pedagoškim radom a tu spadamo i Mi, se ostavlja i računa vreme čak i za pripremu časa, a kod nas 200 din čas ako se vozi ako nevožis 0 din , zato samo štancaj časove a sta su beše pravila i metodika štaće nam pa to se neplaća još da ponavljamo gradivo besplatno, posle mehaničara, održavanja,noćnog rada,i drugih aktivnosti koje se neplaćaju,  trebaće da se plate i seminari licence...
Nadam se da ste razumeli, samo pametnije je   al ipak ..


I na kraju svega navedenog, preuzetog sa prethodnog foruma pitam ja Vas drage kolege, da li su tu i instruktori ucestvovali u donosenju tih cena, ili su sami vlasnici pritisnuti nevoljom, to jest manjkom ucenika smanjili cene, pa ce da voze realno po 10ak casova?

Negde napisah da smo su se jedne godine nasli direktori skola u okrugu potpisali sporayum o najnizoj ceni za obuke po casu, kada za dva dana sami poceli da spustaju dogovorene cene. Kao trgovci, ne ide radnja oni spustaju cene. (Mada sada ovi trgovci drugacije rade, ne ide radnja, ali ipak dizu cene, a zalihe im se gomilaju). Nazalost mi nemamo zaliha, to jest ucenika.

sa postovanjem drage kolege...

dikan

  • Newbie
  • *
  • Poruke: 32
    • Pogledaj profil
Odg: Auto skole / prevaranti / šljam/
« Odgovor #4 poslato: Mart 04, 2012, 12:12:24 pre podne »
Ko normalan obara cenu ako ima posla i nudi nešto kvalitetno?
Obično su to očajnici kad nemaju posao,pa ajde da budemo "jeftini"
Sami sebi će najviše nauditi jer očigledno ne poštuju ni sebe ni svoje instruktore ni kolege a ni struku!
Iskreno ih žalim!

sasa69

  • Gost
Odg: Auto skole / prevaranti / šljam/
« Odgovor #5 poslato: Mart 31, 2012, 02:53:16 posle podne »
mislim da je svaki komentar suvisan, ali NIJE MI JASNO ODAKLE IM CENOVNIK?

obavezno procitati :

http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/314739/Vozacka-dozvola-600-evra-na-crno

Petar

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 319
    • Pogledaj profil
Odg: Auto skole / prevaranti / šljam/
« Odgovor #6 poslato: Mart 31, 2012, 11:24:08 posle podne »
Да ѕнам овај текст. Срамно је што се на основу паушалних оцена појединачних случајева даје оцена за све ауто школе.
И све опет рекла казала.
Жао ми је ЈЕЗДЕ који се бави на овај начин овом проблематиком.
Како може да погледа у очи већини власника ауто школа које не чине ове проневере ако овако гради свој став.
Тако су оптужене и школе у Панчеву па је све пало у  воду.
Прићамо без аргумената.
Жао ми је.
Ради промене желим да прочитате САТ од четвртка. Тамо има једна моја изјава.
Можда да гледате и САТ у недељу.
Петар Рашета, дипл.инг.саобр.
секретар Заједнице ауто школа Србије.

MTK

  • Jr. Member
  • **
  • Poruke: 55
    • Pogledaj profil
Odg: Auto skole / prevaranti / šljam/
« Odgovor #7 poslato: April 01, 2012, 05:23:56 posle podne »
Napokon jedna pristojna emisija SAT - a. Ipak bi se zajednica trebala ozbiljnije pozabaviti "ŠLJAMOM" kako bi ostali mogli pristojnije da rade. Nije tačno da se većina autoškola pridržava trenutno važećih propisa ( Plan obuke - nemoguće, više od jednog kandidata u vozilu - misaona imenica, Radno vreme , 6 m/č dnevno, slobodan dan u nedelji, - to gotovo da ne postoji, i možda najvažnje : PRODAJA DOZVOLA.
GOSPODO : STANITE PRED OGLEDALO , POGLEDAJTE SE U OČI  - ZATIM ODLUČITE ŠTA DALJE.


Petar

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 319
    • Pogledaj profil
Odg: Auto skole / prevaranti / šljam/
« Odgovor #8 poslato: April 02, 2012, 09:48:58 pre podne »
Поштовани колега,
драго ми је што сте гледали емисију САТ која је показала да су  аутори емисије напокон схватили ко најбоље познаје материју и проблеме у обуци возача и са ким о томе треба причати.
Али ми се чини да Ви и даље веома олако баратате са оценама о броју оних које се придржавају или не придржавају Закона.
Зар заиста мислите да се већина не придржава Закона. Па, то је лако проверити. Направите анкету у Вашој околини, па ћете видети коме је у Записнику написано да се не придржава Плана и програма обуке. Питајте колеге да ли продају возачке дозволе. Рекла казала је систем одбране и напада многих у свим елементима живота.
Чињеница је да се већина школа прилагођава ономе што јој закон омогућује, па на пример, не одржавају теоријску наставу, увежбавају више оне елементе који се траже на испиту од оних које се не траже (чак многи неке елементе и не уче, већ само укажу на њих, јер се не траже).
Посебно је значајна чињенице да се ауто школе некоректно односе према свом раду, јер им то Закон омогућује. Коме се забрањује да држи ниску цену, који закон забрањује наплаћивање уверења, потврда при напуштању школа и друго. Зар мислите да су школе због тога криве, а не држава која је морала донети одлуку о минималној цени још 10 марта 2010 године.
Зар је Заједница задужена да ''лови'' лопове и криминалце? Заједница апелује на своје чланове да се понашају коректно и у складу са Кодексом и Законом. У сваком житу има кукоља, али се то несме уопштавати.
Не наседајте на провокације у неким дневним листовима. Ми, у Заједници смо за то да сви раде коректно свој посао, па и ДРЖАВА.
Ако је повећање безбедности саобраћаја циљ онда је он циљ за све субјекте и онда су сви субјекти са једне стране, а тај циљ са друге стране.
Удруживање и поверење је један од предуслова да се иде ка напред у овој значајној области. Све друго је бежање од стварности.
Петар Рашета, дипл.инг.саобр.
секретар ЗАШС


mimitic

  • Newbie
  • *
  • Poruke: 16
    • Pogledaj profil
Odg: Auto skole / prevaranti / šljam/
« Odgovor #9 poslato: April 02, 2012, 12:30:33 posle podne »
Gospodine Petre,mislim da sa Alvirovicem nije trebalo razgovarati,uveo vas je u besmislen razgovor,pokusao da svali odgovornost na auto skole a sve vreme za stolom sedi covek iz agencije,jedini odgovoran za cinjenicu da se sve jos uvek radi po starim pravilnicima mimo zakona i nikom nista.Neprijatno me je iznenadio i moj profesor Veselinovic svojim snishodljivim ponasanjem prema onom novinaru diletantu i senzacionalisti,sve zarad verovatno veceg publiciteta.O nasim problemima treba raspravljati javno i sto glasnije ali ne sa Alvirovicem na ovakav nacin.
I dalje nista konkretno nemamo,posao propada i kvalitativno i kvantitativno,dobri ljudi beze iz posla glavom bez obzira...i ja dizem ruke...

sasa69

  • Gost
Odg: Auto skole / prevaranti / šljam/
« Odgovor #10 poslato: April 03, 2012, 09:10:44 posle podne »
Al je Alvirovic zadovoljan sa onom anketom, svi se smeskaju.
Teorija sta je to?
A knjiga, da se uzme u ruke.
Teoretski deo se svima nudi, ali ne moze se sa njima, sve zanima kada ce da polazu, mlade ljude interesuje samo da li su polozili. Kandidati bi morali da procitaju Zakon, ili knjigu ili nesto drugo. A ne samo da nauce test, pa kada izadju u saobracaj ne znaju nista, a kada im kazete da su pali, tako zalupe vrata da se sami pitamo sta nam je falilo to, ili ???????????????
Neki dan sam video situaciju:

Zeleno svetlo na semaforu, vozac koci, otpozadi trube, a on hladno ceka da se upali ponovo zeleno, ali ovaj put uslovno, i onda ne propustajuci pesake produzava dalje..... zalosno, ali istinito....

MTK

  • Jr. Member
  • **
  • Poruke: 55
    • Pogledaj profil
Odg: Auto skole / prevaranti / šljam/
« Odgovor #11 poslato: April 04, 2012, 12:58:27 pre podne »
U agenciji za bezbednost saobraćaja radi politikolog???(Mogući budući poslanik) Gde je tu inžinjer saobraćaja? Penzioner, politikolog i još? - a plate!!!???.
Petre izvini, pod prodajom dozvola mislio sam na one koji ne savesno rade svoj posao, koristeći postojeće rupe u zakonu kako bi se "PRILAGODILI".
Moralna je obaveza svih nas da iskoristimo pozitivne propise i time doprinesemo da mladi vozači shvate problem,poslušaju savete u autoškolama i dugo i srećno voze.
Ni "novi zakon" neće doneti ništa dobro ukoliko ga svako bude tumačio na svoj način, a pošto će i tu biti "RUPA", možemo očekivati veoma slično stanje sadašnjem.
I dalje mislim da zajednica (ako u opšte postoji) treba da ozbiljnije analizira rad autoškola i da sama isključi one koji svojim ponašanjem blate ovu  delatnost.

dobrica84

  • Newbie
  • *
  • Poruke: 3
    • Pogledaj profil
Odg: Auto skole / prevaranti / šljam/
« Odgovor #12 poslato: April 07, 2012, 11:03:19 posle podne »
Mnogo je problema,čini se da se iz dana u dan samo nagomilavaju, a rešenja ni na vidiku. Pohvalio bih izlaganje u emisiji SAT g.Rasete i g. Veselinovića. Nažalost, ograničeni vremenom, sigurno je bilo dosta stvari od njih čuti. Stekao sam utisak da gospodin iz Agencije za bezbednost saobraćaja došao u emisiju tek onako, da popuni broj, jer obzirom na mesto na kom se nalazi i nameni agencije, očekivao sam mnogo više od njega.Čini sa da agencija samo tapka u mestu, iako je prošlo dosta vremena od njenog osnivanja. Nadam se da će tu stvari da se poprave i da će dati rezultate i svoj doprinos koji je preko potreban. Drugo, proćiće dosta vremena do sladećeg gostovanja ljudi iz Zajednice auto škola Srbije u emisijama, jer izgleda da nisu potrebni, sve dok se ne dogodi neka veća saobraćajna nezgoda, pa ponovno hvatanje za glavu i čuđenje sta škripi u sabraćajnom sistemu u zemlji. Od drzave, ministarstva unutrašnjih poslova, komisije za polaganje, Zajednica auto škola Srbije, instruktora za obuku kandidata, najveću krivicu će naravno preuzeti najslabiji, odnosno instruktori. Treće, kod Alvirovića u emisiji nekako deluje da je u anketi kod kandidata za vozače sve izveštačeno i namešteno. Svi su rekli da nemaju teorisku nastavu i da je treba uvesti. Ja se tu sa njima apsolutno slazem.Preko je potrebna, ali svi mi stariji vozači smo završili obuku bez teorijskog dela. Odakle sada odjednom da mlađi i neiskusni vozači prave toliko saobraćajnih nezgoda kada u našim slučajevima njih nije bilo u tolikoj meri? Znači da to nije problem samo u teorijskoj obuci, već je problem složeniji i dublji i pitanje celog društva, a ne samo pitanji teorijske nastave i instruktora. Teorijska nastava će u mnogome olakšati rad instruktora i kandidata za vozače. Dalje, zapitajmo se zašto je auto škola, o kojoj je ovde reč, koja ja kako čitam nekada važila za jednu od boljih,odlučila na ovakav potez, rekao bih klasične prevare. Tim potezom je pljunula sebi u lice i ukaljala ime sebi i ostalim auto školama. Auto školama treba omogućiti zaradu kako bi bila u mogućnosti da funkcioniše i pokriva svoje troškove koji su dosta veliki, toliko da je posao neisplativ kada se pribegava ovakvim metodama. Hitno je potrebno prpisati minimalnu cenu obuke da ne bi smo videli jos ovakvih slučajeva. Dobro je sto je donet pravilnik o vozačima početnicima, mada se cini da se i pored ostalih i oni ne poštuju, do sada nisam video niti jedno vozilo sa oznakama za početnika u vožnji. Mnogi pravilnici su doneti, donet je zakon o bezbednosti saobraćaja, ali se ne poštuju i ko zna kada će. Dok prođu izbori, dok se formira vlada, pa posle toga ako se neko seti, a do tada neka nam je Bog na pomoći u saobraćaju.

Petar

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 319
    • Pogledaj profil
Odg: Auto skole / prevaranti / šljam/
« Odgovor #13 poslato: April 08, 2012, 10:41:34 pre podne »
Браво колеге,
само напред. Мени је јако жао што се више колега не укључе у дискусије на овом форуму. Много тога доброг може се чути.
Мислим да је један од разлога што нема много видљивијих резултата у нашј борби и то што смо унутар струке не хомогени. Сви смо некако пали у апатију.
Шта треба схватити? Ствари се не мењају тако брзо и тако радикално како би многи желели. Много труда треба уложити у ту борбу. Мишљење бирократије је тешко променити,  а нарочити тада када знају да искористе незаинтересованост струке. Бирократија сама себе рађа - запамтите то, али средина у којој делује јој омогућава или да ужива или да се грчевито бори за живот. Наша бирократија сада ужива.
А ми нисмо спремни ни идеје ни проблеме да разменимо између себе. Ево једне причице: Када се сретну два пријатеља који у џепу имају по један златник, па га размене међусобно кући одлазе једнако богати: са по једним залтником. Када се сретну два пријатеља п размене бар по једну добру идеју кући одлазе богатији за једну добру и корисну идеју. Замислите како је тек када се сретне више добрих пријатеља и колега који не крију своје знање и идеје.
Зато предлажем да размењујете идеје и на овом форуму и на скуповима који се организују из ове области. Немојте жалити новац за то. Новац је пролазан, а и ствара се само након усвајања нових идеја.
Доста сам филозофирао.
Петар Рашета, дипл.инг.саобр.
секретар заједнице ауто школа Србије.


sasa69

  • Gost
Odg: Auto skole / prevaranti / šljam/
« Odgovor #14 poslato: April 10, 2012, 11:31:47 pre podne »
Pa drage kolege, ne znam kako Vi, ali ja bih bio drage volje ucenik g. Alvirovicu i svim onima koji su rekli sta bi trebalo da se uradi sada kada nisu doneti Pravilnici, i sto se ne pridrzavaju Zakona.
Da im prenesem svoja iskustva u vezi zainteresovanosti mladih u savladjivanju obuke......
Juce je bio ispit i kada smo rekli kandidatu : Da nismo mi reagovali, onda bi poginuli....... A on : Nisam polozio.... Mi : pa kako bi polozio, da nismo zakocili poginusmo.... A on besno zalupi vrata, dobro sto prozori nisu ispali......
Ajd da je on 1 od 100. Ne svi su takvi... Ne zainteresovani, interesuje ih samo dozvola u dzepu, i GAS.... Onda im jos roditelji daju besna kola ili motore i cude se kao su poginuli... Sigurno ih je instruktor lose obucio... Nedavno je jedan roditelj, frisko polozenom za A kategoriju kupio besan motor, iako smo mu spominjali da to nije za njega, jer je pravio gluposti sa manjim motorima, i onda su otisli decki da probaju, mogao je mozda i brze od 200, ali se isprecila prikolica i ostao je samo bez noge.....
Toliko od mene, ali ako ima mogucnosti da i ove nase zgode nezgode prenesemo njima saobracajnim inzenjerima, znam neke koji ni dozvolu nemaju, ostale ne bih da vredjam, ali narocito onima kojima sede u kancelarijama i donose Zakone, onda bi to bila bolja prilika da se koriguje Zakon, ili Pravilnici....