http://www.autoskolesrbije.org/vesti.php?id=225РЕАГОВАЊЕ
Генералног секретара Привредне коморе ауто школа Србије
на званично САОПШТЕЊЕ МУПа
од 24 октобра 2013 године
Веома сам разочаран начином на који је МУП (Кабинет министра-биро за сарадњу са медијима) путем САОПШТЕЊА обавестио јавност и грађане Републике Србије о почетку примене Правилника везаних за обуку возача.
У овом Саопштењу се покушава путем пребацивања кривице на другога избећи одговорност за тренутну ситуацију у овој области. Сматрамо то некоректним, посебно када се узме у виду чињеница да се одговорност неаргументовано и неоправдано пребацује на ауто школе.
Да би јавност била упозната и са ставовима друге стране дужан сам, као Генерални сектретар Привредне коморе ауто школа Србије и Заједнице ауто школа Србије која окупља преко 800 ауто школа из Републике, да укажем на следеће чињенице:
1. Заједница ауто школа Србије је правни наследник Заједнице ауто школа Југославије која је формирана још 29.05.1995 године.
2. Већ првог дана формирања је истакла потребу да се мења Законски оквир који регулише оспособљавање кандидата за возаче. Из тога потичу и први званични предлози за измене Закона.
3. Заједница ауто школа Србије је учествовала у сачињавању предлога Закона (назван ЕКСПЕРТСКИ) који је претеча овог Закона који је сада на снази. Изгледа сви, осим МУПа знају зашто је одбијен предлог експерата, а усвојен предлог МУП који је сада на снази и доноси нам ове проблеме. Заједница ауто школа Србије је предузимала одређене кораке да спречи доношење овог Закона те је
a. Формирала посебну радну групу сачињену од експерата практичара која је сачинила низ примедби на предлоге Закона, али и предлога за измене и нова решења, али веровали или не наше примедбе по правилу нису прихватане
b. Писала петицију Председнику Републике, посланицима Народне скупштине и оглашавала се путем средстава информисања са упозорењима да се доноси ''штетан закон''
c. Као доказ томе у прилогу дајем писмо Посланицима(1) и писмо тадашњем председнику Борису Тадићу (2)
d. При руци ми је и Стенограм са седнице Народне скупштине када је усвојен овај Закон, а такође и преписка научних радника и експерата са председником Владе и министрима везаним за начин доношења овог Закона. Између осталих и ова документа потврђују да Закон нису донели експерти већ неко други.
e. Одмах иницирала Измене овог Закона, али без одјека у надлежним круговима
4. Да подсетим на следеће обавезе које су имали одређени СУБЈЕКТИ по овом Закону:
• Закон о безбедности саобраћаја на путевима је донет 10 јуна 2009 године.
• Његова примена је почела 10 децембра 2009 године.
• Рокови предвиђени Законом:
o 10.09.2009.- Образовање и именовање чланова Тела за координацију
o 10.09.2009.- Образовање Агенције за безбедност саобраћаја
o 10.11.2009.-Агенција предлаже министрима 10 аката на основу члана 340 ЗБС.
o 10.03.2010.-Министар МУП РС доноси 23 акта на основу члана 341 ЗБС
o 10.03.2010.- Министар надлежан за послове саобраћаја доноси 25 аката на основу члана 342 ЗБС
o 10.03.2010.-Министар надлежан за послове здравља доноси 8 аката на основу члана 343 ЗБС
o 10.03.2010.-Министар надлежан за послове одбране доноси 7 аката на основу члана 344 ЗБС
o 10.03.2010.-Министар надлежан за послове образовања доноси 2 акта на основу члана 345 ЗБС
o 10.03.2010.-Министар надлежан за уређење јавних скијалишта доноси 1 акт на основу члана 345 ЗБС
o 10.03.2010.- ВЛАДА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ доноси 9 аката на основу члана 346 ЗБС
o УКУПНО: 85 подзаконских аката
Чињеница је да ни један од ових задатака није извршен у року, а да постоје неки који нису ни до данашњег дана завршени или нису почели да се примњују. Да ли је неко одговарао што није извршио свој задатак?
5. Прва неистина која је дата у Саопштењу и још БОЛДИРАНА је да је неко из ауто школа изјавио да му нису познати услови које морају ауто школе испунити. То никад нико није изјавио, али је у дописима истицано да су услови такве тежине да их ауто школе НЕ МОГУ испунити и да ће то бити проблем.
6. Закон је донет и на реду су били Правилници. Рок за доношење Правилника је био 10 март 2010 године. Још 06. 10 2010. године смо упутули АПЕЛ Телу за координацију, односно свим Министрима који су по Закону сачињавали ово тело да се Правилници што пре донесу. У прилогу дајем на увид овај допис-Апел (3). Понудили смо свесрдну помоћ наших стручњака у овом послу.
7. Увидевши да доношење Правилника и даље касни писмено смо понудили МУПу помоћ за решавање овог проблема. У прилогу дајем на увид овај допис. Покушавали смо да што директније учествујемо у доношењу ових подзаконских аката, али нисмо никада озбиљно прихваћени од стране МУПа. Определили смо се да помогнемо и давањем примедби. У прилогу дајемо допис (4) везан за једне од примедби. У њему се види да је МУП мењао предлога како је стигао и да није уважавао наше предлоге.