Reagovanje sekretara PKAŠS Petra Rašete na celu situaciju nalazi se ovde:
http://www.autoskolesrbije.org/vesti.php?id=238Prepisano i ovde:
РЕАГОВАЊЕ
Генералног секретара Привредне коморе ауто школа Србије
на резултате састанака са представницима МУПа
Веома сам разочаран начином на који је МУП наступио у разговорима са представницима наше Привредне коморе.
На иницијативу Председника Владе РС начелник Управе саобраћајне полиције МУПа генерал полиције г дин Драгиша Симић је присуствовао ванредној седници скупштине наше Привредне коморе. Сви који су били присутни овој седници били су и сведоци начина на који је генерал Симић презентовао став МУПа. Остали су могли да прочитају кратак извештај са овог скупа.
На овој седници је Генерал Симић обећао конкретан разговор са представницима ауто школа и пуну подршку свим оним предлозима који иду у прилог решавању нагомиланих проблема, а посебно проблема насталог услед престанка рада свих ауто школа у Србији. Овај разговор је заказан у његовој канцеларији за Уторак 12 новембар у 11. часова. На том скупу су одабрани представници ауто школа који ће бити на том састанку.
Сви присутни су били сведоци обећањима које је дао генерал Симић. Чак су многи одушевљено поздравили његове предлоге. Никоме није био сумњив његов изричит захтев да се део састанка на коме је он био присутан НЕ СНИМА КАМЕРОМ иако смо ми имали став да све седнице снимамо како би се знало шта је ко предлагао и заступао.
Сетите се само његових речи:
....хтели смо да мењамо члан 351, али нас је законодавно правни одбор зауставио.....
....ми желимо да ауто школе раде......
....неће инспектори терорисати ауто школе. Тражиће се само најосновније...
....откуд идеја да инспектори контролишу предавача како држи предавање...
.... ма није ваљда да инспектори контролишу ширине линија или висину слова...
....спремни смо да саслушамо све ваше предлоге....
....итд,итд....
Пошто је генерал журио, једва смо га задржали на ручку.
Од тог уторка, 12 новембра, сви смо очекивали много. Отишли смо и што јес, јес генерал нас је сачекао на време и још у ходнику. Отишли смо у канцеларију његовог помоћника г дина Ребић Владимира. Почели смо разговор у комлетном саставу. На излагање представника ауто школа о проблемима на терену везаним за захтеве који нису профеионални и који су по нама непотребни, генерал Симић се сложио да је то заиста непотребно и да ће захтевати да се са том праксом одмах прекине. Чак је рекао да је већ наредио да се предавачи не испитују. Пошто је генерал имао обавеза, све је препустио нама и г дину Ребићу речима ''све што се договорите ја ћу прихватити''. У току sastanka је пар пута улазио у канцеларију са циљем да види како напредује.
Почели смо од основне теме: Забрана рада свим ауто школама.
Добили смо одговор да су покушали да промене члан 351, али је то негде у даљем току запело и стало. Упозорили смо их да смо им то најваљивали, али ништа нису предузели. На срећу (тако смо бар мислили) наш правник и адвокат Милан је ''ишчачкао'' спасоносно решење. ПРИВРЕМЕНЕ ДОЗВОЛЕ ЗА РАД. Ребић контролише Закон и саопштава да је то могуће Решење. Као оно у скупштини ''одбор мисли да је то правно могуће, али...'' Па зашто то МУП није урадио одмах, пре 25 октобра како би спречио ово што се десило?
Но, добро није тада, па идемо сада да га применимо. И договор је пао:
Ево да га препишем:
''На састанку, одржаном у просторијама УСП дана 12.11.2013. године, на коме су присуствовали представници Заједнице ауто школа и УСП, а у складу са договором на Ванредној скупштини Привредне коморе ауто школа Србије од 9.11.2013. године, одлучено је да се подржи иницијатива Привредне коморе ауто школа Србије да се реши проблем престанка рада свих ауто школа у Србији на следећи начин:
1. Да МУП изда ПРИВРЕМЕНЕ ДОЗВОЛЕ ЗА РАД аутошколама које поднесу захтев и на основу приложене документације докажу да испуњавају услове:
a. Имају у сталном радном односу запослена најмање 3 инструктора
b. Да имају најмање 3Б категорије возила у власништву и по једно за сваку категорију за коју је поднет захтев
c. Да имају предавача и испитивача
d. Да имају у државини пословни простор и полигон
2. Детаљнији услови везани за возила, пословни простор и полигон ће се дефинисати у наредном периоду
3. Да МУП омогући приступ подацима ради израде анализе постојећег стања ауто школа у РС, а у циљу моделирања будућих реалних услова за добијање сталне дозволе за рад
4. Да ће Привредна комора аутошкола Србије и УСП најдиректније сарађивати на унапређењу прописа која уређују област оспособљавања кандидата.''
Ни тада нам није било сумњиво што је генерал Симић све прихватио и издао налог Ребићу да се већ тај дан крене у преглед пристигле документације и почну издавати привремене дозволе за рад. То нам није било сумњиво ни када је генерал Симић рекао да прихвата текст договор, али да га не може потписати из посебних разлога службе. Разлоге које је истакао не објављујем за сада.
Прође тај дан, прође среда. На терену нема ниједне ПРИВРЕМЕНЕ ДОЗВОЛЕ. И професор Веселиновић и ја зовемо г дина Ребића у петак. На ко зна по који по реду позив професор Веселиновић добија одговор да дозволе нису издате и да треба питати генерала за разлог. Професор Веселиновић позива генерала Симића, не добија одговор, али добија позив за нови састанак у УТОРАК 19 новембар 2013 године.
Сумњали смо да МУП жели да добија у времену, али смо увек полазили од става да треба разговарати и аргументима долазити до решења, те смо са тим ставом донели одлуку да одемо и на тај састанак.
Састанак је био заиста жесток. Генерал Симић је рекао да нису издате ПРИВРЕМЕНЕ ДОЗВОЛЕ, јер је преовладао став да се ипак мора изаћи на терен и уверити се у доказе који су приложени уз захтев.
Био је ''шокиран'' нашим тврдњама да се у утврђивању услова на терену ништа није променило. Није хтео да верује у то. Рекао сам му да на терену нико није добио други налог, па зато раде како им је раније наређено. Питао је Ребића зар је то могуће. Он је тврдио да је договорено пренето на терен. Па ко овде кога лаже. Нисам могао да верујем. Сцена је била веома упечатљива.
Када сам му ја изнео податке са мог прегледа у коме су коректни момци из ПУ Сомбор морали да раде преглед на основу шеме која им је дата у облику примера Записника и у коме су тражили између осталог:
.....да ли су све димензије у просторији одговарајуће (висина, шрина, дужина, распоред инвентара и сл..
..... да ли су димензије слова на вратима возила веће од 10 цм иако се незна којих слова и речи и сл....(утврдили су да на вратима сва слова немају 10 см.....
.....власнички лист и копије плана за објекат који је у Закупу (иако је то мој лични објекaт) (иако о томе нико раније није обавестио школе, те нико из ауто школа то није знао).....
.....копију плана за полигон....
.....практичо проверавали да ли мопед може да иде брже од 45 км на час.....
....практично проверавали да ли возило А1 може да иде брже од 90 км на час (иако нигде није дозвољена ова брзина, иако овај елемент у прелазном периоду није потребан)......
.....практично проверавали дубину шаре и пошто су на једној малој површини пронашли дубину од цца 3,78мм морао са да купим 2 нове гуме на једном и 4 на другом возилу...момци су били коректни па су сачекали замену гума која је одмах извршена.......
.....приручним начином, штапом и канапом, је мерен нагиб и утврђено да један не одговара ......
....на учтиви захтев представника ПУ да извршим предавање теме за коју су утврдили да имам разрађен наставни план, наставни час и презентацију тог часа ја сам одбио и инсистирао да се у записник упише да сам одбио. То сам у писменој изјави и објаснио.....
Генерал Симић није и даље веровао. Рекао сам да је тако и у другим срединама и да се баш ништа није променило. Пред нама је наредио Ребићу да сазове све шефове из ПУ за сутра да им лично каже да више овако не може да се ради.
Закључено је, после жучне расправе, да се на основу документације изађе одмах на терен у оне ауто школе које испуњавају оне договорене минималне услове и да им се одмах да СТАЛНА ДОЗВОЛА, ако се утврди да су подаци из захтева тачни.
Прошло је и то сутра, та среда, али извештаји са терена о одржаном састанку не уливају наду. Стижу вести да је на састанку договорено да се све ради по Закону и по старом. Нисмо веровали, па смо очекивали да се све разјасни на састанку заказаном још оног фамозног уторка 19 новембра, за петак у 11 часова.
Црв сумње је тињао у мени па сам звао г дина Ребића неколико пута да ми јави да ли позив за састанак остаје. Није се јављао на телефон. Звао сам генерала Симића, јавила се секретарица којој сам оставио поруку са молбом да ми се генерал јави везано за тај позив. Тек негде око 15 часова ме је назвала секретарица са вешћу да је генерал на службеном путу и да одлаже састанак за уторак у 11. Опет тај уторак. Зар је могуће да нам нико неби јавио за одлагање да ја нисам звао.
Тада је мој нагомилани бес експлодирао. Позвао сам Професора Веселиновића и захтевао од њега, замолиo га, да напише писмо Председнику Владе г дину Дачићу и првом подпредседнику г дину Вучићу у коме би их обавестио о односу представника МУПа према овом проблему и новонасталој ситуацији.
У МЕЂУВРЕМЕНУ СМО САЗНАЛИ ДА СЕ УТВРЂИВАЊЕ УСЛОВА НА ТЕРЕНУ ОДВИЈА НА СТАРИ НАЧИН.
Ја сам одлучио да на сајт поставим моје реаговање и изнесем шта се све дешавало ових дана.
Никада нисам био присталица радикалних мера. Увек сам веровао у разум људи.
САДА ЈЕСАМ ПРИСТАЛИЦА ШТРАЈКА, ПРОТЕСТА
или како се већ називају те РАДИКАЛНЕ МЕРЕ које се примењују када смо дотерани до зида.
Извињавам се свима, јер сам до сада био слеп и веровао људима. Веровао сам струци и науци. Њима изгледа овде нема места.
Схватам, тек сада да је дошао час да се свим средствима боримо
за своју ЧАСТ И УГЛЕД
За своје ДОСТОЈАНСТВО,
За своју егзистенцију,
За наше кандидате
За већи утицај струке и науке
Позивам све координаторе по регионима да ми до недеље доставе списак свих оних који желе да бране своје интересе и на овај начин.
Предлажем да из сваке школе на протесту учествују најмање два возила.
Организациони одбор протеста одмах да ради на детаљнијој разради концепта протеста.
Позивам да се овом протесту придружи и самостални синдикат возача таксиста и новопридружени синдикат радника у ауто школама.
Сматрам да овај ПРОТЕСТ може само да спречи директни одговор Председника Владе г дина Дачића или Првог подпредседника г дина Вучића. Предлажемо да остале одговоре више не прихватамо.
Овај протест можете да спречите и Ви, представници ауто школа Србије, ако га не подржите. Да видимо. Будите возачи своје судбине.
Број: 10/13
Дана: 21 новембар 2013.године
Петар Рашета, дипл.инг.саобр.
Генерални секретар
ПРИВРЕДНЕ КОМОРЕ
АУТО ШКОЛА СРБИЈЕ