- Не знам да ли сте приметили да је у "финалном" тексту нацрта Закона број чланова повећан на 168, па када се сабере са оних нових 14 (од 156а до 156љ) добије се број од 182.
- Обзиром да ЗОБС има 353 члана, половина + 1 је = 177 чланова.
Према "ЈЕДИНСТВЕНИМ МЕТОДОЛОШКИМ ПРАВИЛИМА ЗА ИЗРАДУ ПРОПИСА" Законодавног одбора Народне скупштине Републике Србије, донетим на седници одржаној 30. марта 2010. године, Члан 47. став 2. :
"Ако се више од половине чланова основног прописа мења, односно допуњује, треба донети нови пропис.“
- Предлажем да се искористи постојећи Закон као основа, формира стручна комисија (као предложена у члану 214. став 3., за СПОРНО лиценцирање уџбеника за кандидате за возаче), детаљно разрадити све примедбе и предлоге, а након свих потребних измена предложити га као нов „Закон о безбедности саобраћаја на путевима“.
- Обзиром да су се коначно стекли услови да се Закон мења, у циљу побољшања квалитета истог, треба искористити прилику да се промене дословно СВЕ: неправилности, недоследности, недостатци и грешке у постојећем Закону, без изузетка.
- Још у току "јавне расправе" сам мејлом послао УСП-у аргументоване примедбе и предлоге (поред заједничких закључака и ставова ПКАШС) за измену или допуну још тачно 70 чланова ЗОБС-а од којих су се у финалном тексту појавила само 2 (два) прихваћена и то везано за Члан. 32. и 46. ЗОБС-а. Резултат је поражавајући: 2/70=2.86%.
- Ако се остане на овом "финалном" тексту, ЗОБС ће и даље бити "ћопав", па се не можемо надати ни бољим правилницима.
- Генерално, почетни резултат преговора је задовољавајући али не смемо стати. Пружимо Петру (ПКАШС) сву логистичку и финансијску подршку, да бисмо напокон могли Закон и Правилнике да правимо, читамо и примењујемо онако како су написани, без "тумачења".
- Узгред, да подсетим; пре 5 месеци - 19.12.2014.г. ступио је на снагу нови (битно промењен) "Правилник о саобраћајној сигнализацији", веома битан и повезан са укупном нашом делатношћу а МУП се не оглашава тим поводом??? Замислите колике напоре морамо учинити везано за наше захтеве, када МУП нема слуха према себи равнима (Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре - које је поменути Правилник донело).
Поздрав и срећно нам било!!!