Autor Tema: obuka vozača po novom pravilniku  (Pročitano 220846 puta)

soks5

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 105
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #285 poslato: Februar 21, 2011, 06:20:47 posle podne »
Kolega, ne ljutim se i mislim da si me pogresno razumeo sa mojim proslim komentarem. Prvo, verujem da si to ucio, jer je tako ranije bilo. A, zar ne mislis da je potrebno da malo gledamo unapred, a ne da se samo osvrceno unazad i "kako je onda bilo"??? Da uvodimo (naravno ako je moguce) nove tehnologije u obuku, jer bi samim tim i obuka bila bolja i kvalitetnija. Drugo, nisam mislim da je opravdamo ili svrsishodno da vlasnici autoskola budu saob. inzenjeri, mogu i da se vode na njih. Samo sam rekao da bi se uveo malo red u obuku. Ajde malo realno razmisli. Do cega bi sve dovelo npr. taj uslov?
Naveo sam samo jedan primer, apoteke. Kako bi bilo, ako bi npr. vozac otvorio apoteku jer je recimo imao viska para. Razmisli? Da li bi isao kod njega da kupis neki lek ili da ti on npr. preporuci neki lek???Ja ne bih, a ti? Ili da je npr. neko sa srednjom farmaceutskom skolom otvorio apoteku? Iako je to njegova struka da li je on kvalifikovan da te posavetuje, ili ne?
Ovo ti je samo jedan banalan primer. Ubedjen sam da bi se zaveo red(makar jedan deo), i da ne bi bilo svega sto imamo u autoskolama. Navescu jos jedan primer. Ako nisi znao, u jednoj autoskoli u BG-u, prilikom potpisivanja ugovora(za rad naravno) ti se obavezujes da sa kandidatom po casu neces voziti vise od 4 km(mislim da je 4 km). Pa sada ti meni reci da li se tako moze vrsiti kvalitetna obuka???
Slazem se sa tobom da je bilo raznih profesora, ali moram da ti odgovorim da je potrebno PRVO da ti znas pa da bi to mogao da preneses drugima.
Ja sam do sada imao samo jednog profesora koji nije bio zainteresovan da prenosi znanje drugima. Rekao sam zainteresovan, jer znam da moze ali NIJE HTEO. Mozda si ti vise imao takvih primera, ali ja ne. Sa druge strane, ne mozes porediti npr. osnovnu ili srednju skolu i autoskolu. U osnovnu i srednju skolu se mora ici(doduse samo u osnovnu mora ;D) dok na obuku ljudi dolaze jer to hoce. U tom slucaju i zainteresovanost je veca, paznja im je veca i vece su sanse da ce to lakse uciti.
Sto se tice svih onih stvari sto si nabrojao:sv. signali, radijus krivine .... to niko nije ni spominjao. Ali kad si vec spominjao i od toga zavisi bezbednost, ako nisi znao.
Samo da si negde u mom komsiluku pa bih ti postavio jedno pitanje u pogledu znakova i prava prvenstva. Moram da ti priznam da je samo jedan inspektor iz Sup-a sto dolazi kod nas u skolu pravilno odgovorio( a zamisli bio je inzenjer saobracaja), dok niko od instruktora (a ima ih 7 nije znao).
Necu ni da pocinjem da pricam o stanju u saobracaju kod nas i kako se, i sta se radi. Jesi li znao da na jednom delu u BG-u (inace veoma prometna saobracajnica) nisu se postavili 2 znaka, jer (boze moj) NEMA PARA za to. Inace ta dva znaka su znaci opasnosti. Pa ti sada objasni nekom kandidatu sta tu da radi, da to sto on radi nije u skladu sa pravilima saobracaja. A, nedaj boze da se nesto desi. Sta mislis ko ce biti kriv: vozac, ili mozda drzava, ili firma koja se bavi odrzavanjem puteva??? Mislim da znas i sam.
Ni meni nije cilj da nikoda omalovazam, jednostavno da iznosimo neka svoja misljenja. Neki zdrav dijalog nikome nije doneo zlo,makar ne bi trebalo.


Petar

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 319
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #286 poslato: Februar 22, 2011, 10:20:17 pre podne »
Е баш сте се напричали.
Додирнули сте се веома озбиљне теме.
Један од највећих проблема у обуци возача је тај да смо до сада, захваљујући веома лошем законском оквиру, каднидатае учили да савладају вештину управљања возилом.
Вештина се најбоље учи понављањем потеза. То је један од најпростијих начина учења, механички начин.
Ми, у саобраћајној струци, смо одувек тврдили да возач несме бити само ''вешт'' човек у управљању возилом, већ мора да разуме и познаје ''узрочно последичне везе'' комплетног учешћа у саобраћајном систему.
Није значајно, а камоли довољно  да возач зна само да мења степене преноса, да ''врти'' воланом или да познаје прописе и саобраћајне знаке на пример.
Изузетно, а по нама и пресудно, је значајно да возач научи да анализира саобраћајну ситуацију, да уочи проблеме у њој, да зна могућности своје и свог возила, да познаје последице погрешне процене и употребе свог возила и да на основу свега тога одабере најбољи начин савладавања одређене саобраћајне ситуације.
Мислите да је довољно да кандидат зна да је кривина у лево знак опасности и да значи да пут скреће у лево.
Мислите да кандидат не треба да зна зашто се негде поставља знак стоп, а негде обрнути троугао, а негде знак пут са првенством пролаза.
Мислите да кандидат не треба да зна шта се дешава када возило буде блокирано интензивним кочењем. Мислите да не треба да зна шта се све може десити када ушправља возилом различитим коловозним конструкцијама и тако даље......

Треба, требало је и раније, али одредба старог Закона, да се кандидат може сам обучавати у теоријском делу, је девалвирала значај правог предавања па је оно и престало да се изводи. Остали су нам кандидати који су се сами обучавали и то тако да су учили да положе тестове путем купљених тестова на бувљаку, путем објављених ЦД ова са решеним тестовима и сл. Ја све ове возаче називам ''инвалидима'', јер им је омогућено да учествују у саобраћају и угрожавају мој живот (видите како само мислим на себе) и живот мојих најмилијих и мојих пријатеља. Зашто? Је р неко хоће да заради у мутном не обаваљајући свој посао квалитетно. Напомињм, за то они нису криви већ Закон који им је то дозволио.
Тражили смо да се донесе нови Закон. И донет је. Није донео све оно што смо ми захтевали, донео је нешто што је тешко схватљиво и увредљиво, а то је основна сумња да смо ми сви лопови и да нас само треба контролисати да се неби, недај боже, обогатили.
Донео је само један добар сегмент, а то је да је теоријско предавање обавезно и да га мора изводити стручно лице.
Али, ако питања за тест буду таква да се то знање не буде у њима садржавало онда опет ништа нисмо урадили. Е, тога се ми, из саобраћајне струке, бојимо.

Зато само наставите ову дискусију. Она је добра,јер тера људе на размишљање.
Петар Рашета.

П.С. Издавачка група Заједнице већ неколико месеци ради на сачињавању Приручника за обуку возача који ће обуци прићи са овог комплекснијег и квалитетнијег аспекта.



apatinus2

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 409
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #287 poslato: Februar 22, 2011, 12:48:02 posle podne »
da li ovo "invalidi" treba da zvuci pogrdno?manje vredno? ili opasno?kad te invalidi mogu ugroziti vise nego oni koji nisu invalidi???

program za kompjuter ,koji ponajvise omogucuje "mehanicko" ucenje tj ucenje "napamet"  i prepoznavanje situacija i to ne u saobracaju ,nego na testovima i jesi bas ti g. Petre  uveo,uneo u proces obuke svojim pionirskim poduhvatom u to vreme ,koji je imao za cilj da izbaci predavaca i "zivu rec" iz procesa obuke.

u tome se i uspelo.

lepo je da se sada predavac vraca,i da ce se doci do modernih metoda predavanja(pri tom nemislim samo na moderna sredstva)

verujem i da dobar predavac moze biti i neko ko nije "strucan" samo diplomom,zato sto diploma ima raznih..pa i bezvrednih.

verujem i da nam ne treba prrucnik koji sve posmatra sa kompleksnijeg aspekta,naprotiv ,mladim ljudima treba prici suptilnije i prvo prostim i jednostavnim metodama "naterati" ih da se "prime" i onda shvate znacaj i potrebu znanja i primenu istog za dizanje nivoa bezbednosti u saobracaju.

takodje treba naci nacin da neostanemo zatvoreni u svemu tom,vec da budemo i mi i buduci vozaci prilagodljivi i u voznji i u ponasanju i van ovog geta.











« Poslednja izmena: Februar 22, 2011, 12:49:42 posle podne apatinus2 »
malo su nas bombardovali..maloo

sasa69

  • Gost
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #288 poslato: Februar 22, 2011, 04:38:43 posle podne »
Ja sam do sada imao samo jednog profesora koji nije bio zainteresovan da prenosi znanje drugima. Rekao sam zainteresovan, jer znam da moze ali NIJE HTEO. Mozda si ti vise imao takvih primera, ali ja ne. Sa druge strane, ne mozes porediti npr. osnovnu ili srednju skolu i autoskolu. U osnovnu i srednju skolu se mora ici(doduse samo u osnovnu mora ) dok na obuku ljudi dolaze jer to hoce. U tom slucaju i zainteresovanost je veca, paznja im je veca i vece su sanse da ce to lakse uciti.

Gospodine Soks5, ovde su, bar kolege koje poznajem, zainteresovane da predaju znanje.... Ali kada dodju ucenici i kazu da nama ne treba knjiga mi cemo da nabubamo, ili slicno, onda me prodje volja za objasnjavanjem, ali ipak objasnjavam...
... dodje ispit i kaze ucenik predstavniku mupa: " Ja to nisam znala.... Meni to nisu rekli.... Meni to nisu objasnili..... Meni to nije poznato....
Ja nemam pojma da na pesackom ne sme da se pretice..... Ja ne da ne znam nisu mi ni spomenuli, ako je meni obrnuti trougao i skrecem levo moram propustiti onoga koji dolazi u susret, ide pravo i sa njegove strane je znak stop...."

A svi oni voze bicikle i imaju PSP, a i voze mali motor, i zamisli od 14te do 18te godine su ostali zivi kada su vozili nabrojano (zaboravih da spomenem traktor)......

I da ne nabrajam vise.....

Moram da spomenem i C kategoriju...

Ima dve i vise godine B....

Voza se po Novom sadu, Subotici i selu, i nema pojma da skrene na semaforu ulevo....  Ne zna da se zaustavi ispred neke neocekivane prepreke, ( a zamisli ima dozvolu za B i voza se), i danas na ispitu istera ispred auta i kaze :" Je*i ga ja ponovo pao"..... Posle zove otac i trazi pravicu......
 
I sada mi instruktori ispadamo krivi sto im sve nabrojano nismo objasnili.

U tom pogledu i ja mislim da ovo moze da se zove bilo cime.....

Izvinjavam se ako sam nekog od kolega uvredio, a za ostalo, cast izuzetcima....

soks5

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 105
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #289 poslato: Februar 22, 2011, 06:10:29 posle podne »
Prvo, moram da kazem da se potpuno slazem sa gospodinom Petrom. Taman sam se spremao da napisem nesto slicno(mada ne tako opsirno kao on) ali me on preduhitri.
Mislim da ste opet pomesali, ili vam je opet zasmetalo nesto. Ja sam do sada pricao o PREDAVACIMA, a ne INSTRUKTORIMA. i govorim o stanju bezbednosti kod nas i obuci vozaca. Nekome moram da sam bas stao na zivac sa inzenjerima saobracaja, ali sta je, tu je.
Gospodine sasa, mislim da ste ovim sto ste rekli samo potvrdili moj iskaz(odnosno iskaze) koje sam do sada naveo. pre svega mislm, na ono kada sam rekao da bi potpuno drugacije bilo kada bi se autoskole vodile na saobacajne inzenjere. Pre svega zbog toga sto bi kvalitet bio znatno veci, odnosno broj autoskola manji. Danas imamo slucaj da je bukvalno bilo ko otvorio autoskolu, jer je npr. nekako dosao do para. Ne ulazim u to kako je dosao do para, ali neko ko je juce bio cvecar, frizer ili ko je jedva zavrsio osnovnu skolu a diplomu srednje kupio - jednostavno NE MOZE da bude predavac i NE MOZE da uci decu. Procitajte moj prosli post pa recite da li biste isli kod takve osobe. Isto tako je kod nas, makar bi trebalo da bude.
Mozda nemate dobro iskustvo sa inzenjerima saobracaja, ali nisam vam ja tu kriv. znate i sami da su svi zamenljivi, pa tako i oni. Ako vas se neko ne svidi-vi ga lepo zamenite.
ne znam sta da vam kazem sto se tice kandidata, da li ste bas takav baksuz pa su vam kandidati svi takvi ili sta vec. Imao sam i ja takve kandidate, ali jako, jako mali broj. To je jos jedan vise razlog da budete za to da saobracajni inzenjer drzi predavanje, a ne neko tamo drugi. Na taj nacin vi skidate svu odgovornost sa sebe za teoriju. Na teoriji ce se raditi sve sto treba, a kandidat nece moci reci da to nije radjeno. A ako padne na npr. teoriji sam ce biti kriv sto nije ucio.

A sto se tice voznje kandidata - mislim da to samo govori kako su radili pojedini instruktori. Nadam se da to i sam uvidjas.

sasa69

  • Gost
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #290 poslato: Februar 22, 2011, 08:10:03 posle podne »
Gospodine Soks5, i ja se slazem sa tobom i sa gospodinom Petrom.

Meni niko nije stao na zivac...

Ja licno sam iznenadjen i uvredjen sto sve moram na kasicicu da izvlacim od bilo koga, da cupam klestima, da li na forumu, da li od direktora koji se informise na forumu i iz novina.....
.....bilo na sajtu, bilo od gospode saobracajnih inzinjera koji dolaze u kontrolu.... " Ne znam ti ja to.... Ne znam kako i sta i kako ce da izgleda, kako ce da bude...", ali kada dodju u kontrolu, auuuuuuu, pa ti nisi ovo, ono, a sve sto sam prethodno pitao od gospode od "STRUKE", pade u vodu..... i onda prijava kao vrata. (kaze se kec kao vrata, a ne kao u skoli ko ne zna njemu dva), pa izbegne sudiju za prekrsaje.

A kao sto sam vec napisao, gospodine direktore (koji su sami svoji gazde i instruktori) ne moze niko da ujedini, neko ovde je vec napisao (da ne trazim sada), auto skola bez i jednog instruktora, novine naveliko i nasiroko pisale o kolegi koji se ubio zato sto je "C" kategorija vodjena ili ti pisana na tablice od fice, akcija (afera) vozac, gde je glavni kontrolor za celu drzavu osumnjicen za prodaju dozvola....

Deca koja misle da znaju sve, a ako ne onda besni roditelji koji misle da mi samo rusimo da bi uzeli pare, jer odakle njima da i ovo plate, a ono deca u boljim patikama, jos boljim telefonima od nas koji radimo.... Pa jos kada ih zovnes u podne gde su im deca da se pojave na voznji, (oni, da li od muke ili sramote sapucu u telefon da ne probude decu," koja na obuku dolaze jer to hoce. U tom slucaju i zainteresovanost je veca, paznja im je veca i vece su sanse da ce to lakse uciti.", kada ih roditelji ni u podne ne mogu, ne smeju, izvuci iz kreveta..... jako zalosno.

A opet se ponavljam na forum u vezi novog pravilnika koji je odrzan u Novome sadu, kada je jedan od prisutnih (gospodin sa brkovima), rekao da se firme kaznjavaju zbog toga sto gospoda vozaci nece da odrze pauzu od 11 sati kada su nadomak Nisa za 15 minuta, vuce ih zena i topli dom, a poslao je, zamisli kao instruktora, kamionom u Nant (Francusku), i posle je morao da za gospodinom instruktorom posalje vozaca koji bi ga vratio kuci (njega i kamion)..... Ili taj gospodin instruktor nikada nije radio kao vozac i napustio atar svoga sela pa jos bio mamin sin koji nije napustao maminu suknju ( ne bih nikoga da vredjam, ali gospodin brka je izvredjao nas instruktore), i onda taj gospodin bi trebao da prenese znanje na buduce vozace, (mogao bi doticni da bude i saobracajni inzenjer, vestak saobracaja), pa i kao moj bivsi tehnicki direktor, ni bicikli nije vozio, a drzao mi predavanja o redu voznje autobusa, koju je on poznavao samo iz suve materije, reda voznje od pre 30ak godina kada su putevi bili bolji i bilo je manje saobracaja, ima koje deonice izmedju dva sela koje su bile napravljene sa kondukterom, a ja sam, sam vozio i morao sam da preuzmem prtljag u bunker, izdam kartu putniku, drzim se reda voznje, pravila saobracaja,  a a ko zgresim ode % od plate, (opet ponavljam ne bih nikoga da vredjam, samo iznosim cinjenice,) jer je bilo, a i sada je, sneg na drumu, vozi 40(saobracajni znak postavljen, kada prosisa pored mene autobus jer treba da se drzi reda voznje, svesno cinim i ja prekrsaj,ajde da vidim koliko je ljut), ni sa 80 nisam mogao da stignem, samo mi nije jasno ko ce njemu da izdrzava porodicu kada ostane bez posla kada je po snegu vozio brze i od 80???
 Pa onda jos kaze gazda roba mora da stigne na odrediste za toliko, a zamisli on stigao na vreme, ali je presao celih sto kilometara od Subotice do Atine..... (zaboravio je da skine magnet posle 45 minuta odmora)...

A o radu mene i mojih kolega ne bih, jer bi neko uzeo kao materijalne dokaze i prijavio sudiji za prekrsaje, (a radi se o vremenu obuke od celih 6 casova po sadsnjem pravilniku). i naravno za manje para, nego sto brica osisa neke za 15 minuta rada, a svakih 5 minuta hoce neko da te ubije na svakom cosku.... (kazu : ko ti je kriv kada se ne pazis), (ucenik kaze : "Nema problema, mene su vec par puta obarali na stopu i sa motorom i sa biciklom, jer nisam pogledao levo - desno, desno - levo, nista novo za mene, nemam pojma o pravilu desne ruke, niti me interesuje").
Ali dragi moji mi sedimo sa te desne strane, i moramo da izigravamo fine ljude, jer ako ne, ostadosmo bez posla ili mozda bez zivota???
Pita me ucenica : " Kada ce te otkaciti i poceti da vicete moj instruktore?",
Ja odgovoram : " Moram da se smeskam i pazim na Vas i sebe, jer ako budem otkacio i vikao ostacu bez posla.
Zalosno, ali istinito.
Mislim gospodo, ovo mene licno dira, a ne ko ce da bude predavac, ako je on prosao sito i reseto na drumu i zna da mi da odgovore iz stvarnosti, a ne ono sto je naucio matematicki, kamion se moze kretati brzinom od 80 kilometara na sat,  to puta 9 sati je = 720 kilometara, i moras da stignes tu i tu za 9 sati. Ajd u redu, ravan put, nema policije, semafora, zastoja, brda, vece krivine itd.... kada ono ni za 9 sati ne predjes ni 600 kilometara, (recimo u Madjarskoj se ne sme nocu preticati sa kamionom, i imas srece da sustignes jedan koji se krece 60 na sat), a gospodin saobracajni inzenjer, ili gazda - direktor trazi da objasnis, sto nisi uspeo da savladas odredjen mi put, jer on peske, biciklom, ili sa bilo kojim putnickim vozilom bi pre stigao do cilja, pa cak i puz je brzi nego ti. 
Predavaci bi trebalo da budu potkovani i i iskustvom, a ne samo samom suvom materijom, sto bi znacilo po meni, bar 50.000, kilometara puta iza ledja godisnje, dok ne stignu do licence predavaca. Jer ko ni bicikl nije vozio,od toga nema puno koristi.

Napisah ja roman, ali od ovoga nema nista, samo bi rekli prazna prica... Ali to je stvarnost. Bilo u obuci, bilo u voznji kamiona i autobusa, ili samo sam ja pun negativne energije.

I opet gospodo, ako sam nekoga uvredio, zao mi je.....

volan

  • Jr. Member
  • **
  • Poruke: 98
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #291 poslato: Februar 22, 2011, 10:53:30 posle podne »



Pa gospodine soks5 nisam bio par dana na forumu i sada vidim da ima nekih koji vas podrzavaju, neki i kritikuju. Ovo sto podilazite instruktorima je valjda zbog vasih instruktora koje super placate.
  Kao prvo vas primer sa apotekom bas i ne stoji posto ste pobrkali ko moze biti vlasnik, da vam kazem da moze biti bilo ko, ali je uslov da imate dipl. farmaceuta. Mogli ste uzeti i najobicniju poljoprivrednu apoteku pa da viditeda i tamo treba"zastitar" sa srednjom strucnom spremom i sl.
    Tragicno je sto vi trazite zakonom da se potvrdi vasa strucnost. Ali i dalje tvrdim da vi na svom fakultetu niste obuceni za predavaca i da vam nije dao nikakve preddispozicije za obavljanje tako vazne pozicije.
   Mozda bi trebalo da malo pogledate kako je obuka resena i u drugim zemljama u Evropi, a nedaj boze u najmotorizovanijoj zemlji na svetu SADu. Pogledajte makar Sloveniju (po meni relativno prikladnu i za nas), Hrvatsku ili Madjarsku gde je trenutno predlog zakona da mozete iz svoje sobe polagati testove.
    Zalite se na testove koji se uce, da li vam je mozda palo na pamet da testove treba sastaviti da obuhvate celokupno gradivo?
     Zasto ne komentarise g. Petar testove koji se kod nas spremaju  i treba da obuhvate oko 3.000 (tri hiljade) pitanja toboze da se ne bi ucili  napamet. Zamislite koliko treba da bude "debela" ta zbirka testova.
     Pricate sta sve treba kandidat da zna o nagibu puta, perfomansama vozila i sl. pa mi dodje da vas zapitam da li to sve obicni smrtnici treba da znaju. Kako bi izgledalo kada bi mi svi morali da znamo kako funkcionise racunar, internet pa tek onda da ga koristimo. Valjda konstruktori vozila ( zato osmislili i ABS kocnice i sl) ili saobracajni inzenjeri osmisljavaju nagibe, krivine puteva.
  Sto se tice onog u vezi znaka ukrstanje ..i znaka stop, kako cete im objasniti da u nekim zemljama postoi samo znak stop.
  Sto se tice vaseg pitanja kako sam polozio za instruktora mogu vam reci da sam ga polozio u Pokrajinskom SUPu u Novom Sadu davne 1974. godine. I zamislite bez protekcije.
  Ucestvovao  sam i u organizovanoj diskusiji (morali smo da prisustvujemo posto je licno dosao ministar saobracaj) kada se donosio ovaj zakon(1983.g) po kome ste i vi plagali ove testove i drznuo sam se tada da kazem da testovi na kojima se polaze trebaju biti javni . Ismejali su me tada svi na tom nazovi forumu, vodili ga neki inzenjeri , da bi posle 30 zamislite trideset godina ipak neko rekao da moraju biti javni. Na ovom forumu ne vodim diskusiju zbog sebe gospodine SOKS 5, jer cu ja ubrzo u penziju nego zbog ovih mladjih ljudi koji zele da se bave ovim poslom i tako usmerenih ljudi koji ne zele to da im dozvole.
  Stvarno vi ste zavrsili fakultet sto stalno isticete , ali malo andragogije vam ne bi nedostajalo.
  Prelistaje malo vujakliju ako ne znate pravo znacenje ove reci (valjda ga imate u kuci)
  A za moje obrazovanje ne morate da se brinete ja se nikada nisam krio iza njega
   

dikan

  • Newbie
  • *
  • Poruke: 32
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #292 poslato: Februar 22, 2011, 11:52:01 posle podne »
Bravo za sasu,najzad čovek praktičar pošto teoretičara imamo i previše.Problem je za ovo što si napisao je što će malo njih da razume.Za informaciju teoretičarima je što preko "bare" se voz.dozvola deli na malu i veliku tj amater i profi.Za malu dozvolu te sprema roditelj brat stric ujak bilo ko sa vozačkom i košta 6 dolara.Za veliku dozvolu treba puno para i tu postoje auto škole.U veliku tj profi dozvolu spada čak i vozač hitne pomoći ili taksija.Prilikom dobijanja te profi ili velike dozvole za divno čudo ameri imaju malo teorije a puno prakse a retko ginu čak i u filmovima.
E sad da bi bilo jasnije uzmimo bilo koju srednju školu gde se uči zanat.Svako u svom gradu neka nadje srednju školu bilo kojeg smera (izvinjenje retkima).Šta imaju od prakse? Možda i hoće da nauče ali od koga? Svaka čast teoriji al sa puno teorije smo i došli tu gde jesmo.3 ili četiri godine uče teoriju, za praksu nema kadrova,za repromaterijal nema para pitajte stare majstore kako se nekad učio zanat.
Slabo ovi naši stručnjaci leba jedu "preko" a ovi praktičari koji to jesu odoše "preko" nije sjajno nigde ali makar nema foliranja.Malo šaram sa pisanjem ali ima kod nas uspešnih poljoprivrednika ali nisu agronomi ali ne potcenjuju mišljenje "pravih" agronoma.Samo što to seljak zna da proceni i država ga ne uslovljava da mora da zaposli agronoma.
Ne mogu da verujem da sve toliko komplikujemo ne misleći pri tom samo na saobraćaj i obuku vozača.Da li je moguće da su sve dosadašnje generacije instruktora toliko nakaradne da čak pljuju sami po sebi?
Zar u današnje vreme i u ovom ogromnom protoku svih informacija treba od auto škole praviti "riznicu" znanja! Nemoguće.I sad bi neko hteo u auto školi da dovede klince u red.A to ne mogu roditelji učitelji ili nastavnici. Tipično naša posla sve se vrti oko para zarad viših ciljeva vešto umotanih u bezbednost i uvodjenje reda? Baš nam je sve lepo ali eto u auto školama je jedini haos!

soks5

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 105
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #293 poslato: Februar 23, 2011, 12:18:13 pre podne »
Kolega sasa, vecim delom se slazem sa tobom, ali manjim delom ne. To prvenstveno mislim na ponasanje pojedinih kandidata. Ponasaju se tako jer im je kucno vaspitanje katastrofalno. Mnogo toga treba da se promeni u nasoj drzavi pa da se i to promeni.... I jos, mislim da mogu tako da se ponasaju jer je cena obuke koliko-toliko prihvatljiva, ali kada cena skoci 2-3 puta, onda ce i oni malo da razmisle da li ce ozbiljno shvatiti obuku ili ne.

Kolega volan, vec sam mislio da mi nesto zabusavas ;D. Nadam se da cu uspeti sve da Vam odgovorim(rekli ste da ste pred penzijom, pa otud i Vi - iz postovanja).
Sto se tice ponasanje inspektora, znate i sami da je to zbog para, odnosno naplacivanja kazni. Znaju oni i vise od toga, ali MOZE im se(naravno cast izuzecima). Mislim da je i ova danasnja situacija takva da oni STVARNO ne znaju kada ce pravilnici stupiti na snagu.
Nemoj da spominjes druge zemlje. Mi smo od drugih zemalja udaljeni kao od meseca i pitanje je kada cemo doci do toga da budemo kao oni. Daj da uvodimo nesto sto moze kod nas da zazivi(da budem iskren veoma sam skeptican i za ovaj zakon...). Ali kada ste vec spomenuli druge zemlje, u Nemackoj policija uopste ne prisutvuje polaganju, nego sve to obavlja Saobracajni inzenjer, ako niste znali.
Naravno da kandidati ne treba da znaju nagibe puta i radijuse krivina, ali moraju da znaju i da prepoznaju opasnu raskrsnicu, da shvati do cega njegova reakcija (bilo dobra ili losa) moze da dovede, a ne samo da mehanicki i bez razmisljanja upravlja vozilom. Da shvati da njegovo ponasanje ima uticaj ne samo na njega nego i na druge ljude u saobracaju i samo okruzenje. Mora da shvati kakve su mogucnosti njegovog vozila.....A verujte da ce shvatiti sve to. Mozda ne prve godine, ali druge hoce.
Nisam rekao kako ste polozili nego kada ste polozili. I ne kazem da je to bilo lose(cak sta vise ako ste polagali u pokrajnskom supu-bilo je odlicno), nego kazem da moramo da idemo korak sa vremenom. Moramo da unapredimo obuku (ako je moguce, a moguce je). Ne vredi da se osvrceno unazad, jer onda nema napretka.
I jos nesto. Spomenuli ste upotrebu racunara. To je msilim jedino oko cega ste slazemo. Prvo, necu ni da komentarisem upotrebu racunara u zemljama u okruzenju. Jel znate gde smo mi po upotrebi racunara u odnosu na druge zemlje????Jel znate koliko mali procenat ljudi ima racunar, a da ne kazem zna da koristi????? E vidite, to je jedino sto se slazemo (nadam se). Mislim da je malo preuranjeno da se uvodi polaganje preko racunara. Ne zbog toga sto ce biti veliki trosak za skole, nego sto veoma veliki broj ljudi nema racunar i ne zna da ga koristi.
Nadam se da nisam nesto zaboravio  ;D


Petar

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 319
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #294 poslato: Februar 23, 2011, 07:46:28 pre podne »
Е сада сам веома задовољан.
Дискусија се уозбиљила и тако и треба да буде. Претпостављам да за себе сматрамо да смо озбиљни људи.
Ово је озбиљна тема и према њој се треба тако и односити.
Све проблеме решавамо у овој земљи, са њеним проблемима, са њеним људима, са њеним платама, са њеним политичарима и не можемо много да се осврћемо на друга места.
Шта бих тек ја од примера могао да вам наведем из других земаља. (На пр. у једној држави САДа дозвола се купује за 50 долара, али су казне за прекршај такве да се већина опредељује да ипак иде код иснтруктора и у ауто школу у обуку. На Новом Зеланду се полаже на рачунару у сваком сервису или бензинској пумпи итд)
Паметан човек сазнаје о новом, али примењује оно што је реално и рационално у својој средини.

И, морам рећи да ми много помажете, јер из ваших дискусија стичем нова сазнања и искуства и покушавам да их применим у Заједници.

Само тако наставите.

П.С. % марта ћемо организовати годишњу скупштину Заједнице. Ето прилике да се и инструктори организују и удруже и са својим  представницима учествују у раду Заједнице. Али и даље упознајем Вас да и сваки појединац може бити члан Заједнице. Па искористите ту могућност.
Рашета.


apatinus2

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 409
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #295 poslato: Februar 23, 2011, 12:38:44 posle podne »
pitam se , ko je kriv?
posmatram danas u Apatinu : ulica privremeno (ali ne fizicki) zatvorena za sapobracaj..,na prilazu ulici nalaze se saobracajni znaci izricite naredbe "obavezan smer" koji nedozvoljavaju skretanje u tu ulicu ..itd.. i? ?

niko to ne postuje,ali niko..saobracaj se nesmetano odvija,vozila policije stoje,i prolaze,automobili bicikli svi..,uobicajeno..stanej.

i sad se pitam koje kriv?instruktori ?losi predavaci? ko?

samo mi nemojte reci..glup i primitivan,neposlusan i prevarantski narod..,to neverujem..

malo su nas bombardovali..maloo

sasa69

  • Gost
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #296 poslato: Februar 23, 2011, 02:12:29 posle podne »
e pa ovako

stvarnost prva .... jednosmerna ulica, vozilo policije u zabranjenom smeru ide prema kamionu koji se krece propisno, u ruci vozaca policije i mobilni telefon i bez svetla jurca, a ni rotaciju nije upalio.....

stvarnost druga, gosn saobracajni policajac i ja razgovaramo, o istoj ulici, i on kaze : pisali smo peticiju da se zatvori ulica, deca se tu igraju, auta prolecu u oba smera, kaze on i sa 80 vise.... a ja ga pitam : kada si u smeni, sto ne dodjes i ne napises prijave i probas da se igras radarom..... on se okrenu i ode....
 i ja se pitam gospodine apatinus2 ko je tu kriv???

a, da i svaki dan neko proleti tom ulicom konstantno, jos se cudim kako nismo razbili auto za obuku, ali nema veze kada poloze i oni isto tako, i zamisli jos mi prete ako se ne sklonim na vreme.... kanda sam i ja kriv???
mi, vi, narod, policija.....???

soks5

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 105
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #297 poslato: Februar 23, 2011, 02:48:07 posle podne »
Kolege apatinus i sasa, gde ste vi sada otisli...... mislim da postoji problem u razumevanju izmedju vas i mene, ili tumacite samo onako  kako vama odgovara. Stvarno ne znam sta je.
Niko nije rekao da ce problem celog saobracaja biti resen time ako saobracajni inzenjer bude drzao predavanja ili mozda neko drugi da drzi predavanja. To je samo jedan korak(mozda mali) ali ipak jedan korak ka unapredjenju saobracaja. Ima tu, naravno, drugih stvari gde bih, ja licno, na prvo mesto stavio porodicno vaspitanje. Sta roditelji dozvoljavaju svojoj deci ili ne dozvoljavaju. Treba da promenimo svest kod vozaca a i ostalih gradjana, jer svi smo ucesnici u saobracaju. Mozda ce to ici jako sporo, ali ce ici. Mozda ce se rezultati osetiti tek za npr. 5 godina, ali ce se osetiti. Ako malo pogledate stanje u autoskolama u zadnjih 10ak godina, mozete videti(ako realno gledate) da se stanje pogorsavalo iz godine u godinu. Slazem se da je to mozda kao posledica stanja u zemlji(verovatno i jeste) i zato nam je tako lose. Bas upravo zbog toga smatram da ce uvodjenjem novih pravilnika stanje da se poboljsa, na kraci ili duzi vremenski period-to nije bitno, samo da se poboljsa.
Jedan od kolega je spomenuo da rade autoskole i sa jednim instruktorom ili cak bez instruktora. To se potpuno slazem, cak vam mogu navesti i koja je to skola i gde se nalazi(imao sam prilike da se upoznam sa radom te skole).


apatinus2

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 409
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #298 poslato: Februar 23, 2011, 04:54:23 posle podne »
ok.znaci ovi sto skrecu u ulicu gde je zabranjeno su obucavani u skolama sa jednim instruktorom?
ima i auto skola gde rade strucnjaci i vlasnici su..,i to je sve na papiru,najglasniji su objasnjavajuci svoju strucnost,a da pri tom zadnjih 10 godina nisu obucili ni jednog kandidata,nisu ni jednom kndidatu dali bilo kakav savet i sl.,znci sve je deklarativno i na papiru,u realnosti..je nula.itd..

kao i novi zakon..,kao i oni znakovi iz gornejg posta ,koje niko ne postuje.. itako to ide.. ide..,bic bolje...
bice bolje..
nikad.

malo su nas bombardovali..maloo

Dragan

  • Newbie
  • *
  • Poruke: 8
    • Pogledaj profil
Odg: obuka vozača po novom pravilniku
« Odgovor #299 poslato: Februar 23, 2011, 07:10:33 posle podne »
Pozdrav,

Citam sada u novostima na sajtu da su nekog kaznili zbog toga sto je vozio sa probnom dozvolom bez pratioca.Bilo je dosta price o ovom problemu jer je ocigledna razlika izmedju zakona i teksta na probnoj vozackoj dozvoli.I uopste mi nije jasno sta ce na kraju biti sa ovim problemom.Da li ce zajednica stati iza ovog pojedinca?Da li cemo zbog greske onih koji su stampali zakon na probnoj dozvoli svi mi za istim placati astronomske kazne?I sta ce na kraju biti povodom toga, da li ce se neko zvanicno obratiti povodom ovog problema ili? Molim gospodina Rasetu da mi odgovori ako je u mogucnosti posto ga smatram najupucenijim ovde.