Шта је вама колеге,
зашто се жестите и уносите злу крв у нашу професију.
То ме је увек и секирало код нас. Никад између себе нисмо могли да се договоримо.
Дилери су могли да се договоре. Људи на пијаци такође, али ми никако.
Зашто је дилема, код Вас, да сваки посао треба да ради струка, јер ће то она најбоље да уради. Можда могу и други, али ови сигурно да и највероватније настручније. Ту дилеме нема.
Ја сам аматер ботаничар и зоолог, али не кажем да то боље знам од ботаничара и зоолога.
Да је среће да нас бирократе слушају онда би Закон правили саобраћајни инжењери који имају много искуства, јер би то они најбоље урадили. Овако, морам да признам да сам разочаран што неке колеге, које никад у животу нису радиле у саобраћају, праве Закон и Правилнике.
Па, закон и призилази из основног концепта система саобраћаја који се састоји у планирању и регулисању саобраћајних токова. Да је памети ниједан пут се неби градио без преходне анализе саобраћајних токова и њиховог планирања. Тада неби имали погрешно димензиониране саобраћајнице и погрешно постављене ''шуме'' саобраћајних знакова.
Морамо бити реални и решити се свих предрасуда. О саобраћају најбоље и најстручније може да говори саобраћајни стручњак. Наравно, и међу њима као и међу свим осталим струкама има оних бољих и оних лошијих.
Тараба је негде висока негде ниска, али у суседству се тражи да предавач, негде и руководилац школе буду дипломирани инжењери саобраћаја и нико други.
Да сам се ја питао, а нисам, од тога небих одступио ни овде. Овде се изашло у сусрет онима који раде у МУПу и који су на брзину добили диплому неког инжењера саобраћаја у некој од много нових изниклих виших школа.
Уздам се само да ће се унапређење знања и провера знања, па и лиценцирање вршити коректно, па ће морати ''отпасти'' они који нису стручни.
Зато Вас, колеге, молим да не заоштравате ситуацију. Баш данас сам чуо информацију да радна група МУПа вероватно сутра завршава Правилнике, па ћемо видети како они изгледају.
Петар Рашета, дипл.инг.саобр.
секретар ЗАШ Србије.