Citajuci ove postove zakljucujem da su vecina ljudi ovde saobracajni inzinjeri , te otud toliko negodovanje sto u novim pravilnicima nije propisano da iskljucivo diplomirani saobracajni inzinjeri mogu biti predavaci ili vlasnici auto skola...
Nego da krenem redom...Obuka nam je ovakva kakva je ne izkljucivo sto "taj posao moze da radi ko hoce" , vec iz dva razloga :
1. Cena obuke je smesna , mislim da svi znaju koliko je u inostranstvu , a koliko bi kostalo da nas vozi taxi 45 minuta, koliko traje jedan cas obuke u auto skoli??? Verovatno 2000+ dinara , dok ovde ucite drugog da vozi , uz ogromno opterecenje , kako fizicko tako i psihicko, za mnogo manje novca. Sve to je, medjutim, posledica bednog zivotnog standarda pa je njemu i cena obuke prilagodjena i to je jedan zacarani krug nasega drustva. Boljitak u svim sferama pa i u obuci vozaca mozemo ocekivati tek sa drasticnim povecanjem zivotnog standarda sto je tesko predvideti kad bi moglo da se desi.
2. Da , tacno je, ima dosta onih koji ovaj posao rade ofrlje , ali to ne znaci da ostali (istina manji deo 20-30%) taj posao obavlja lose . Uz svo postovanje prema saobracajnim inzinjerima , i tezinu tog fakulteta (drzavnog) mislim da je njihova teorija ovde potpuno pogresna . Najveci deo saobr.inz. da ne kazem svi nemaju apsolutno nikakvo iskustvo u obuci vozaca , nemaju iskustvo u raznoraznim nepredvidivim situacijama sa kojima se kandidat za vozaca moze susresti pa tako neznam sta im moze preneti na predavanjima osim "suve teorije" . Sta nam je ta suva teorija , i taj nacin izvodjenja predavanja doneo u osnovnim i srednjim skolama vidimo danas - gde je nas obrazovani sistem medju najgorima u Evropi i maltene nigde priznat. Cilj predavanja teorije nije da se izprica gradivo , dobije dnevnica i ode kuci , vec vodjenje uzajamnog dijaloga sa kandidatima , uz razradu prakticnih stvari i problema prilagodjenih danasnjici...Treba kandidata nauciti da se snadje u danasnjim uslovima saobracaja, da vozi bezbedno, da zna da predvidja situacije u voznji odnosno da zna da predvidi neocekivane pokrete i reakcije pesaka,bicikliste,motora,automobila ,drugih ucesnika u saobracaju . Kod mene u auto skoli imam zaposlene instruktore koji rade taj posao od 20 do 30 godina, znaci 20 - 30 godina su na putu u realnim uslovima saobracaja i stvarno ne shvatam kako bi to saobracajni inzinjer (od kojih vecina nije izasla iz skolskih kabineta i ucionica) mogao da odradi predavanja bolje od ovih instruktora .Nesporno je da bi terminoloski i strucnije pricali saobr.inz. (mnogo lepse i ozbiljnije bi zvucalo) ali termine i strucne izraze niko nece ni da zapamti vec u glavi samo ostaju prakticne stvari iz svakodnevnog zivota i primeri, kojima vi gospodo hteli to da priznate ili ne ,niste bogati.
Sva ova ljutnja saobr.inz. ovde je posledica njihove zelje za dodatnim prihodom pored skolske plate a ne prevelika sekiracija za bezbednost saobracaja i obuku vozaca kako pokusavaju da predstave.
I na kraju , da dodam , ja imam zavrsen V stepen - instruktorski , a i imam zavrsen Prirodno-matematicki fakultet u Nisu (drzavni) , da neko slucajno ne napise ovde meni "a sta ti imas zavrseno , srednju poljoprivrednu" .
Pozdrav i bez ljutnje