Bravo Mišo,
pokrenuo si dobru temu.
Osnovni zadatak Zajednice auto škola Srbije je da do kraja januara 2009 godine donese Kodeks ponašanja članica Udruženja, ali i Kodeks ponašanja članova ispitnih komisija na ispitima.
Kodeksima se reguliše ponašanje određenih subjekata u skladu sa odredbama zakona, ali mnogo detaljnije i preciznije. Osnov je stvaranje kriterijuma za profesinalne i stručne odnose medju članicama koje će istaći potrebu da se stvori bezbedan vozač.
Svesni smo činjenice da sad u praksi nije tako. Na primer, formiranje cene obuke nije na nivo ni ''pijačnog formiranja cena'', a kamoli stručnog, objektivnog i ekonomski opravdanog. Ovo pod hitno moramo prevazići, jer nam se u suprotnom crno piše. Napominjem da su svi materijali vezani za donošenje novog zakona predvideli obavezu formiranja i definisanja minimalne cene obuke. Zar moramo čekati Zakon za to? Zar nismo dovoljno ljudi da se i sami stručno dogovorimo kada nam to i sadašnji Zakon dozvoljava.
Drugi primer: svi znamo kako sada rade komisije za polaganje vozačkih ispita. PROTIV ZAKONITO. Osnovni razlog je što imamo loše predsednike komisija koji ne mogu da sprovedu Zakonska ovlašćenja i imamo mnogo auto škola koje vole da se dogovaraju na ispitima. To u našoj Zajednici nije cilj. Da, prilično dobar primer je Kodeks koji je sačinila Podružnica zapadno Bačkog okruga. Može sigurno još bolje.
Petar Rašeta, dipl.ing. saobr. Sekretar Zajednice auto škola Srbije.