Prikaži poruke

Ovaj odeljak vam dozvoljava da vidite sve poruke ovog člana. Imajte na umu da možete da vidite samo poruke iz onih oblasti kojima imate pristup.


Poruke - vladalle

Stranice: 1 [2] 3
16
Obuka vozača / Odg: Bodovanje na prakticnom delu ispita u gradu
« poslato: Januar 13, 2012, 05:57:04 posle podne »
Da . Ali se radi o tome da je to bio sam pocetak ispita . Mesto polaska je 10-tak metara od prve "greske" . Ovo "greske" sam stavio pod navodnicima jer u ulici u kojoj smo trebali da se ukljucimo vladao pravi haos,guzva i zastoj pa su svi vozaci prolazili po sistemu "ko koga prevari". U trenutku kada je kandidat krenuo da se ukljucuje, tom vozilu(kome nije ustupljeno prvenstvo) je raskrsnicu preprecilo jedno drugo vozilo, i bas onako istovremo kada smo mi skoro usli u ulicu i njemu se otvorio put . Znaci situacija nije bila bas cista da mozemo reci da eto kandidat ne zna da postupa po prvenstvu prolaza a dokaz tome je da je posle ove dve greske sve bilo odlicno . Dodajuci ovome i elemenat treme u prvom minutu ispita ....situacija nije bas takva

17
Obuka vozača / Odg: PREDNJA ZAUSTAVNA LINIJA
« poslato: Januar 13, 2012, 05:38:58 posle podne »
Ok. I mi tako radimo , imao sam nedoumicu iz razloga sto ima nekih klipova na youtube-u gde se prikazuju radnje na poligonu i na par snimaka se vozilo zaustavlja na metar pa mozda cak i 1.5 metra pre prednje i zadnja zaustavne linije.
Hvala na odgovoru.Poz

18
Obuka vozača / Bodovanje na prakticnom delu ispita u gradu
« poslato: Januar 13, 2012, 04:22:08 posle podne »
       Evo jedne meni problematicne situacije koja se desila na ispitu , a evo i dalje nisam siguran da li smo postupili ispravno .
Ukljucivali smo se sa sporednog puta (imali smo i obrnuti trougao) na glavni put . Kandidat nije ustupio prvenstvo prolaza . Kada smo se ukljucili na glavni put , stotinak metara dalje , kandidatu je receno da skrecemo levo . Tom prilikom,u raskrsnici,nailazilo nam je vozilo u susret koje je islo pravo(takodje je bilo na glavnom putu kao i mi) , kandidat ponovo nije ispostovao vozilo sa prvenstvom prolaza posto smo mi skretali levo i to vozilo nam onda dolazilo s desne strane.

U zapisniku o prakticnom delu ispita izmedju ostalog postoje i stavke :
    - pravilno postupa po prvenstvu prolaza (od prilike tako pise) i
    - pravilno postupa na raskrsnici

Ja sam smatrao da je u ovoj situaciji u oba slucaja kandidat napravio istu gresku-"neustupanje prvenstva prolaza" te da shodno tome ona ne moze dva puta da mu bude uracunata tj. da mu se dva puta skidaju bodovi za istu gresku . Clan komisije iz Policij.uprave je insistirao na tome da su to dve razlicite greske ,odnosno da je jedna "neustupanje prvenstva prolaza" a druga "pravilno posupa na raskrsnici" .

Ova druga stavka iz zapisnika "pravilno postupa na raskrsnici" mene najvise asocira na to da se kandidat nije lepo prestrojio ...

Sta je u ovoj situaciji najispravnije i kako treba raditi u budece ?

19
Obuka vozača / PREDNJA ZAUSTAVNA LINIJA
« poslato: Januar 13, 2012, 03:59:52 posle podne »
S obzirom da s vremena na vreme dolazi do nekih prepirki sa pojedinim clanovima komisije iz Policijskih uprava na ispitu hteo bih da cujem misljenja kolega o sledecoj stvari.

Naime , u Pravilniku o nacinu polaganja vozackog ispita (ovom starom-vazecem) u clanu 19 pise:
    -     Na ispitu iz upravljanja motornim vozilom kategorije "B" , koji se polaze na uredjenom poligonu ili drugom prostoru odobrenom za tu svrhu izvode se sledece radnje :
        1. polazak vozilom sa mesta i odrzavanje pravca u voznji napred sa menjanjem I i II stepena prenosa,na jednoj saobracajnoj traci i zaustavljanje vozila na bezbedan nacin. 

I da ne nabrajam ostale tacke posto je problem ova . Iz prilozenog se vidi da u zakonu jasno pise "zaustavljanje vozila na bezbedan nacin"-odnosno nigde ne stoji koliko tacno (20cm , pola metra,itd.)   Dakle , logicno da ne treba da se pregazi zaustavna linija , ali , kolika je zaista daljina   na kojoj se moze zaustaviti vozilo a da to bude okarakterisano kao uspesno (koliko ranije moze da se zaustavi) ?

20
Kutak za sporni trenutak / Odg: Prvenstvo prolaza-pružanje puta
« poslato: Decembar 19, 2011, 11:34:07 pre podne »
Ja sam pre nekoliko meseci imao jednu zestoku raspravu povodom ovakve situacije kada je jedna starija gospodja u DZIPU bukvalno htela da se bije samnom u sred raskrsnice . Semafori su radili a ona je imala bas ovaj znak-pruzanje puta sa prvenstvom prolaza , bilo je zeleno i meni i njoj. Posto nije htela da mi ustupi prvenstvo ukocili smo nekako istovremeno u sred raskrsnice , otvara prozor i kaze meni : "gde gledas p******* , vidis li ti znak?" itd. A saobracajac stoji na 5 metra od raskrsnice i ne reaguje. Onako zatecen pomislio sam da stanem i pitam ga gde gleda i cime se bavi u sred radnog vremena ali kad sam bolje razmislio ,odustao sam . Po njegovoj NE REAKCIJI  shvatio sam da verovatno i on ne zna ko tu ima prednost .

21
Obuka vozača / Odg: Novosti u kontroli rada auto skola
« poslato: Oktobar 27, 2011, 11:04:46 pre podne »
Obavestenje o bilo kakvim izmenama u nacinu rada  P.U. mora da dostavi auto skolama u PISMENOJ formi . Inace prema vazecem zakonu intsruktor moze imati 6 casova dnevno u saobracaju (a na poligonu niste u saobracaju???) a u okviru 42-casovne radne nedelje. Dakle za nedelju dana mozete raditi max 42casa .Mi radimo 40 i to kombinujemo ovako : 4 dana po 7  i 2 dana po 6 . Mozete kombinovati kako god hocete ali mi se cini da ne bi trebalo raditi 8 casa u jednom danu , maximum 7 , tako je barem kod nas jer su rekli da tako mozemo da radimo (usmeno naravno) .
 I u vezi vashe konstatacije u tacki A o maksimalnom broju casova , konsultujte se sa nekim pravnikom i zajedno pogledajte zakon , tamo lepo pise da vozac instruktor  moze imati 6 casova u saobracaju, dakle  MOZE a ne pise MORA , a u pravnom jeziku MOZE i MORA ne znace isto. Tako da u koliko imate vec neki problem po tom pitanju pretpostavljam da je to clan zakona na koji se mozete vaditi .

22
Obuka vozača / Odg: MORA NEKO DA STANE NA PUT OVOM LUDILU!!!
« poslato: Oktobar 26, 2011, 02:24:34 posle podne »
Nisam cuo za to da ce doci do promene testova oko nove godine.  E sada , koliko sam shvatio testovi su u vezi sa pravilnicima tj. ukoliko se naprave novi testovi pre toga moraju biti doneti pravilnici jer u suprotnom testovi nece imati zakonsko pokrice i bice prakticno ne zakoniti odnosno ne vazeci . Ako neko ima pouzdaniju informaciju u vezi pravilnika i testova neka napise

23
Obuka vozača / Odg: Kontrola teme rada
« poslato: Oktobar 20, 2011, 11:51:58 posle podne »
          Nisam ja dobio prijavu niti sam izkontrolisan...Pitam iz razloga sto su neke auto skole prosle godine platile debelu kaznu za to (a nisu se cak ni zalili) , posle toga se neko duze vreme teme nisu kontrolisale , a evo ovih dana je to opet aktuelizovano jer su inspektori ponovo poceli da "jure" po gradu i poligonu i ponovo se zamlacuju temama .
          Cilj obuke je valjda da kandidat nauci vestinu voznje i shodno tome treba vise vezbati one elemente voznje koji mu slabije idu ali ko ce to objasniti policajcima.Dobro je bar sto su novim pravilnicima predvidjene neke promene po tom pitanju. Posto kazete da se to desava u jos dosta gradova ipak necu reskirati  , vec cemo eventualne slabosti kandidata nadoknadjivati dopunskim casovima. Sto je sigurno sigurno je.
          U svakom slucaju hvala puno na odgovoru.

24
Obuka vozača / Odg: Kontrola teme rada
« poslato: Oktobar 20, 2011, 01:19:22 posle podne »
I ako je neko imao ovakav slucaj neka napise da li je branjivo na sudu tj. da li moze da se obori prijava

25
Obuka vozača / Kontrola teme rada
« poslato: Oktobar 20, 2011, 01:16:34 posle podne »
         S obzirom da se s vremena na vreme vrsi po gradu kontrola teme rada interesuje me da li je to slucaj u svim gradovima u Srbiji ?
Ovo pitam jer se tu javljaju mnoge protivrecnosti . Naime , "inspektori" Sup-a vrse kontrole po poligonu i po gradu i proveravaju koja je tema upisana . Ako je tema gradska a vas su zatekli na poligonu sledi prijava . Isto se dogadja i ako je tema poligonska a vi ste u gradu . Pitam cisto da znam , jer stariji instruktori kazu da to ranijih godina nikada niko nije gledao .
        Nelogicnosti su brojne ,navescu samo neke. Na primer , tema 2 radnja 21 je "voznja ulicama i raskrsnicama koje regulise ovlasceno lice" . Sta ako za vreme tog casa nijedan policajac ne regulise saobracaj? Onda je i to nepravilno .Ili tema 1 radnja 1 "voznja na poligonu u prvom stepenu prenosa" , sto znaci da kandidat onda ne bi smeo da vezba zadnju zaustavnu tj.voznju u rikverc. Ili postoji tema koja obuhvata prelazak preko zeleznicke pruge. Ispada da za vreme celog casa morate da prelazite non-stop preko tog prelaza. I da ne nabrajam dalje.
       Imajuci u vidu da postoje kandidati koji vrlo brzo savladaju poligon , a takodje i oni koji sporo savladjuju na primer garazu , pitao bih da li je moguce da se u toku obuke dodje na poligon recimo 3-4 puta kada je gradska voznja tema na recimo 10 minuta , cisto da ucenik obnovi poligonske radnje ?
     
 

26
Obuka vozača / Odg: Sta se desava sa pravilnicima
« poslato: Oktobar 17, 2011, 09:43:22 pre podne »
Pa Policijske uprave u svim gradovima sirom Srbije su pune raznih menadzera cije zanimanje nema ama bas nikakve dodirne tacke sa saobracajem ali sta je tu je. Neka su oni zavrsili bilo koji privatan univerzitet pa makar i za pare , ali , neka se svi obavezno podvrgnu proveri znanja .
Najproblematicniji su bas Policajci koji imaju pretenzije da postanu predavaci jer su koliko vidim velike sanse da njima predavanja drzi neki njihov staresina ,e sad , ako im licence budu dodeljivali na isti nacin na koji su zavrsavali svoje "menadzerske skole"  onda tesko nama.

27
Obuka vozača / Odg: Sta se desava sa pravilnicima
« poslato: Oktobar 06, 2011, 03:00:07 posle podne »
Apsolutno diplomirani saobracajni inzenjeri . . . mada , s obzirom na to da pojedini policijski inspektori uveliko mozda godinu dve unazad zavrsavaju kojekakve privatne vise saobracajne itd nikad se ne zna .:))

28
Obuka vozača / Odg: Sta se desava sa pravilnicima
« poslato: Septembar 26, 2011, 12:17:54 pre podne »
          Nemam pouzdanu informaciju sta se desava sa pravilnicima ali ono sto sam cuo u razgovoru sa ljudima iz Sup-a je da je za sada sve u Stand-by tj. u fazi mirovanja . A evo i cuveni Alvirovic vise nema one bombasticne najave u emisijama vezane za novi zakon pa i to valjda nesto govori . Kad sam ga vec spomenuo da kazem i da on po mom skromnom misljenju u najmanju ruku radi u korist drzave a ne vozaca. Jer on nije napravio nijednu emisiju u kojoj bi napravio jednu paralelu izmedju naseg novog zakona i takvog Nemackog ili Austrijskog zakona , da pokaze ljudima koje to mogucnosti i olaksice imaju vozaci na zapadu a koje u Srbiji . Razlog je veoma prost  - rezultati bi bili porazavajuci.
          Ali da ne idem offtopic , mislim da se sa pravilnicima namerno kasni a razlog su predstojeci izbori . S obzirom na planiranu cenu obuke od oko 50 000 dinara to bi izazvalo novo negodovanje naroda kao jos jedan namet i samim tim smanjilo potencijalni priliv glasova.

29
Obuka vozača / Odg: Predavac
« poslato: Jun 19, 2011, 03:24:06 pre podne »
Kolega soks85 , apsolutno se slazem sa ovim sto si napisao u predhodnom postu, samo bih dodao nesto u vezi Hrvatske... Proslog leta sam se vracao iz Nemacke  i u povratku smo isli preko Hrvatske...Hrvatski auto put je vrhunski , idealno ravan , bez kolotraga , sa digitalnim znacima na portalu iznad kolovoza (u nemackoj ih zovu "pametni znaci - prikazuju ogranicenja brzine u skladu sa gustinom saobracaja i tamo cak ponekad na auto banu ogranicavaju brzinu u krajnjoj levoj traci na 120km/h - u kojoj imace nema ogranicenje :'( " ,  )  . Koliko se secam, cini mi se da sam u Hrvatskoj cak video i zidove pored auto puta na delu gde prolazi pored naseljenog mesta (sprecavaju da prevelika buka dodje do naselja ) . E sad, to je auto put koji vodi prema Srbiji , a cuo sam da imaju drugi , takodje evropskog nivoa koji vodi prema Jadranskom moru. Dakle , uporedjivati njihovu i nasu saobracajnu infrastrukturu je najblaze receno smesno (bar sto se tice autoputeva). Idem malo van teme ali samo jos nesto uopsteno u vezi naseg novog Zobs-a. Nas zakon u mnogo cemu nije ni priblizan zapadno-evropskom , odnosno u njemu su samo one odredbe iz Evrope kojima drzava treba da uzme pare vozacima, a one pomocu kojih bi vozaci potrazivali svoja prava su izbacene, evo i primera:

*Odgovornost preduzeca za odrzavanje puteva bukvalno ne postoji , znaci ako usled neke rupe ostanete bez tocka bog ce da vam nadohnadi stetu.
*Zasto recimo ne postoji mogucnost da se motocikli registruju tromesecno , kvartalno itd bas kao sto je na zapadu , pa motor se vozi najvise 6 meseci u toku godine , niko ga ne vozi zimi ...
I da ne nabrajam dalje, sve u svemu mnoge stvari u novom Zobs-u su sporne (da ne kazem vecina), kad bi bile sporne samo ove sto se ticu predavaca,instruktora itd gde bi nam bio kraj. ;D

30
Obuka vozača / Odg: Predavac
« poslato: Jun 17, 2011, 01:55:03 posle podne »
I samo jos da dodam... trenutno najmanje 50% auto skola nema uposljenika sa visokom strucnom spremom a ni sa visom saobracajnom (pa tako ne ispunjajavu nijedan od uslova za predavaca) i oni ce morati da angazuju nekoga van skole ko ce drzati predavanja - verovatno saobracajnog inzenjera. Pa inzenjeri ,izvolite, dokazite se i potisnite svojim kvalitetom one od kojih smatrate da ste bolji .
Pozdrav

Stranice: 1 [2] 3